Українська традиційна енергетика: 09-15.03.2020



Енергоатом пропонує створити робочу групу для розв’язання критичних проблем ринку електроенергії

Проблеми законодавчого забезпечення і функціонування атомної галузі та проблеми з розрахунком на ринку електроенергії обговорили на нараді в НАЕК «Енергоатом» очільники підкомітету з питань ядерної енергетики та ядерної безпеки ВР України Остап Шипайло, Державної інспекції ядерного регулювання Григорій Плачков, директорату розвитку ядерної енергетики та атомної промисловості Олександр Шуст, Енергоатома Павло Павлишин та ДП «Енергоринок» Юрій Гнатюк.
Зокрема, Остап Шипайло повідомив, що критично важливі для діяльності НАЕК «Енергоатом» законопроекти, спрямовані на остаточне врегулювання кредиторської та дебіторської заборгованості на оптовому ринку електричної енергії та на уникнення послаблення державного регулювання безпеки використання ядерної енергії, внесені ним та його колегами по Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг – Юрієм Камельчуком, Дмитром Припутнем та Андрієм Герусом, вже зареєстровані та отримали позитивні висновки профільних комітетів. Водночас, законопроект щодо захисту коштів фінансового резерву, призначеного для зняття з експлуатації ядерних установок, від інфляції, прийняття якого вимагається умовами Гарантійної угоди з ЄБРР, яку ратифіковано ВР України у травні 2014 року, досі не переданий на розгляд Кабінету Міністрів України Міністерством енергетики та захисту довкілля.
Як наголосив керівник НАЕК «Енергоатом» Павло Павлишин, основними проблемами для Компанії в умовах функціонування нового ринку електроенергії залишаються механізм ПСО та платоспроможність ДП «Гарантований покупець». Так, з початку 2020 року борг ДП «ГарПок» перед ДП «НАЕК «Енергоатом» склав 2,8 млрд грн, при цьому за лютий приріст боргу становить понад 1,8 млрд грн. Тобто, за продану електроенергію, включаючи ПСО, Енергоатом отримав лише половину коштів. І це в умовах, коли механізм покладання спеціальних обов’язків (для компенсації різниці в ціні для населення і витрат на «зелений тариф») не забезпечує покриття економічно-обґрунтованих витрат Енергоатома, зокрема – на оплату диспетчеризації та акцизного податку. Він акцентував увагу на тому, що відсутність своєчасної та повної оплати електроенергії для Енергоатома призвела до дефіциту коштів на виконання виробничої програми, на оплату свіжого ядерного палива та повної відсутності фінансування інвестпрограми за статтею  «Капітальне будівництво». «Це означає, що Компанія отримає штрафні санкції від постачальників та підрядників у вигляді пені, а якщо ситуація терміново не вирішиться, то вже у березні у нас можливий брак коштів на сплату податків та заробітної плати», - наголосив Павло Павлишин.
У свою чергу Голова Держатомрегулювання Григорій Плачков зазначив, що є занепокоєння, що фінансовий дефіцит компанії може призвести до невиконання запланованих заходів з переоцінки безпеки та унеможливить надання дозволу на пуск енергоблоків АЕС після виконання планового попереджувального ремонту, зокрема – ЗАЕС-5, у якого у травні 2020 року завершиться проектний строк експлуатації. Неспроможність ліцензіата дотримуватися умов провадження заявленого виду діяльності, встановлених нормами і правилами з ядерної та радіаційної безпеки може призвести до призупинення діючої ліцензії, - наголосив очільник ДІЯРУ.
Також Григорій Плачков звернув увагу на ситуацію навколо перегляду кваліфікаційних вимог Міністерством енергетики та захисту довкілля до керівника НАЕК «Енергоатом». Він наголосив, що оскільки президент Енергоатома отримує ліцензію Держатомрегулювання, то освіта, кваліфікація та досвід роботи в сфері з ЯРБ, є важливими факторами.
За його словами, крім того має бути сформоване розуміння важливості прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо безпеки використання ядерної енергії», оскільки питанню незалежних функцій Держатомрегулювання приділяє велику увагу виконавчий орган ЄС – Європейська Комісія. «Неодноразово з боку ЄК піднімалось питання призупинення проектів для регулюючого органу у разі зволікання із схваленням відповідних законопроектів по відновленню незалежних функцій регулювання ядерної та радіаційної безпеки», - повідомив голова Держатомрегулювання, підкресливши, що всі озвучені ним проблеми напряму пов’язані з безпекою та перебувають під пильною увагою як регулюючого органу, так і міжнародних партнерів.
Генеральний директор ВП «Енергоатом-Трейдинг» Сергій Бедін нагадав, що 1 березня 2020 року набули чинності нові Правила на ринку електричної енергії, які дали Енергоатому право участі у балансуючому ринку з урахуванням технологічних особливостей енергоблоків АЕС. Він повідомив, що заяву про приєднання до договору про участь у балансуючому ринку Енергоатом вже подав в НЕК «Укренерго».
Всі учасники наради підтримали пропозицію НАЕК «Енергоатом» до Міністерства створити робочу групу за участю НКРЕКУ, Мінекоенерго, учасників електроенергетичного ринку з метою розв’язання ситуації, що склалася. «Ми впевнені, що вихід є, але для цього необхідно абстрагуватись від особистих інтересів, згадати, що усі ми працюємо в першу чергу на українську державу», - наголосив Павло Павлишин.
http://www.energoatom.com.ua/ua/press_centr-19/novini_kompanii-20/p/energoatom_proponue_minekoenergo_stvoriti_robocu_grupu_dla_rozv_azanna_kriticnih_problem_rinku_elektroenergii-45846%20
 
 
Уряд оголосив конкурс на посаду керівника Енергоатому

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства оголосило конкурсний відбір на посаду президента ДП «НАЕК «Енергоатом».
Про це йдеться у повідомленні міністерства.
До керівника висувають десять вимог, серед яких — «глибоке розуміння та визнання принципів та цінностей корпоративного управління».
 Претендент разом з документами та резюме має подати конкурсну пропозицію, що розробляється на підставі фактичних показників фінансово-господарської діяльності. Вона може містити проєкт стратегічного плану розвитку підприємства на середньострокову перспективу.
У разі призначення на посаду керівника підприємства, учасник конкурсу повинен у річний строк з моменту такого призначення отримати визначений законодавством рівень кваліфікації у сфері використання ядерної енергії.
У повідомленні зазначається, що відповідні документи для участі у відборі приймаються у строк 14 календарних днів після дати оприлюднення оголошення — тобто, до 16 березня.
http://oilreview.kiev.ua/2020/03/06/uryad-ogolosiv-konkurs-na-posadu-kerivnika-energoatomu/
 
 
Кабмін займеться пошуком інвесторів для приватизації "Центренерго" разом з держшахтами - прем'єр

Кабінет міністрів України займеться пошуком інвесторів для приватизації енергогенеруючої компанії ПАТ "Центренерго" одним пакетом з рядом державних шахт, передає Енергореформи.
Про це повідомив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль.
 "Якщо ми говоримо про можливу приватизацію" Центренерго ", то ми говоримо про комплексну приватизації шахт і" Центренерго ". Це вертикальна інтеграція, це взаємозалежні підприємства, їх треба розглядати разом", - сказав він в програмі "Свобода слова Савіка Шустера" на телеканалі "Україна" 6 березня.
Шмигаль також підтвердив зміну урядом глави "Центренерго", яка зараз блокується в судах.
Як повідомляла Енергореформи, президент України Володимир Зеленський підтримав ідею приватизації "Центренерго" разом з неприбутковими вугільними шахтами в ході наради працівників вугільної галузі в кінці лютого. Він доручив знайти сильних гравців у вугільній галузі, готових вкладати кошти в модернізацію шахт і видобуток вугілля.
Глава Фонду держмайна України Дмитро Сенниченко прогнозує проведення конкурсу з продажу "Центренерго" в кінці 2020 року.
"Центренерго" експлуатує 23 блоку (18 - пиловугільні і 5 - газомазутні) на Вуглегірській, Зміївській та Трипільській ТЕС сумарною встановленою потужністю 7690 МВт. Державі належить 78,3% акцій товариства.
http://reform.energy/news/kabmin-zaymetsya-poiskom-investorov-dlya-privatizatsii-tsentrenergo-vmeste-s-gosshakhtami-premer-13835

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами