Українська енергетична інфраструктура 27.08-02.09.2018

Кабмін перекинув 100 млн грн з охорони праці та техніки безпеки на зарплати шахтарям

Кабінет міністрів України перерозподілив призначені Міністерству енергетики та вугільної промисловості 100 млн грн з програми проведення заходів з охорони праці та підвищення техніки безпеки на вугільних підприємствах на програму покриття витрат із собівартості виробленої вугільної продукції (на зарплати шахтарям).
Відповідне рішення уряд ухвалив на засіданні в середу.
За даними Міненерговугілля, за перше півріччя 2018 року державні шахти видобули 2 млн 161,5 тис. тонн рядового вугілля, що на 6,7% менше плану і на 8,8% менше показника за січень-червень-2017. При цьому з 11 підконтрольних міністерству вугледобувних підприємств лише одне (шахта «Надія») отримало прибуток від випуску товарної продукції. В результаті, від виробництва вугільної продукції сумарні збитки держшахт за півріччя склали 1 млрд 731,7 млн грн.
Як повідомлялося, на сьогодні держшахти, зокрема, через недостатнє фінансування потрапили в штопор. Дефіцит коштів на оснащення нових лав і закупівлю обладнання призводить до зниження видобутку і підвищує собівартість вугільної продукції, що призводить до збільшення збитковості держшахт.
Раніше прем’єр-міністр Володимир Гройсман зазначав, що собівартість вугілля, що видобувається українськими державними шахтами, залишається істотно вище його ціни продажу, що вимагає від держави щорічно 3 млрд грн дотацій. За його словами, в поточному році для виплати зарплат шахтарям і погашення боргів по ним з бюджету необхідно додатково виділити ще 1,5 млрд грн. У зв’язку з цим він висловив невдоволення роботою профільного міністерства.
htps:/interfax.com./news/econmic26.html


Заборгованість контрагентів, які отримують газ від «Нафтогазу» на пільгових умовах склала 50,5 млрд грн

За тиждень виробники тепла зменшили борг на 115 млн грн (0,4%), підприємства ТЕЦ (виробництво електроенергії) – на 51 млн грн (1,5%), регіональні газозбутові підприємства – на 248 млн грн (1,2%).
Про це повідомляє прес-служба НАК «Нафтогаз».
Станом на 21 серпня 2018 р. сумарна прострочена заборгованість підприємств ТКЕ, ТЕЦ перед НАК «Нафтогаз України» складає близько 29,2 млрд грн. В порівнянні з минулим тижнем заборгованість зменшилась на 166 млн грн (0,6%).
Заборгованість регіональних газозбутових підприємств складає близько 21,3 млрд грн. В порівнянні з минулим тижнем заборгованість зменшилась на 248 млн грн (1,2%).
Заборгованість промислових підприємств за минулий тиждень не змінилась та складає 2,8 млрд грн.
Заборгованість ПАТ Київенерго за газ, використаний для виробництва теплової та електричної енергії, за минулий тиждень зменшилась на 15 млн грн (0,4%). Сумарна заборгованість Київенерго складає близько 3,7 млрд грн.
Сумарна прострочена заборгованість перед НАК «Нафтогаз України» підприємств ТКЕ та ТЕЦ за природний газ, використаний для виробництва теплової енергії, складає близько 25,8 млрд грн, з них за 2018 р. — 9,6 млрд грн. За минулий тиждень заборгованість зменшилась на 115 млн грн (0,4%).
Найбільша сумарна прострочена заборгованість за використаний газ в цій категорії накопичена у підприємств ТКЕ і ТЕЦ Донецької (5,5 млрд грн), Дніпропетровської (4,3 млрд грн), Харківської (1,8 млрд грн), Луганської (1,6 млрд грн), Одеської (1,2 млрд грн) областей та м. Києва (3,2 млрд грн).
Найбільша прострочена заборгованість за використаний природний газ за 2018 р. в цій категорії накопичена у підприємств ТКЕ і ТЕЦ м. Києва (2 647 млн грн), Дніпропетровської (744 млн грн), Харківської (707 млн грн), Львівської (659 млн грн), Запорізької (579 млн грн) та Донецької (452 млн грн) областей.
Відповідно до підпункту 4 пункту 3 Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.17 №187 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 28.03.18 №228), на Компанію покладено обов’язок постачати природний газ виробникам теплової енергії для всіх категорій використання природного газу, в тому числі для виробництва електричної енергії такими виробниками, на умовах та у порядку, що визначені цим Положенням.
Отже, відповідно до пункту 12 Положення, постачання Компанією природного газу (надання номінацій) виробнику теплової енергії здійснюється виключно у разі виконання останнім, як мінімум, двох умов: укладення з Компанією договору постачання природного газу відповідно до законодавства, а також забезпечення хоча б однієї з передбачених Положенням обов’язкових умов, щодо розрахунків за використаний природний газ (ознайомитись з якими можна за посиланням).
http://oilreview.kiev.ua/2018/08/22/zaborgovaniskontragentivaki-otrimuyut-gaz-vid-naftogazu-na-pilgovix-umovax-sklala-505-mlrd-grn/

Законодавча база реформи ринку електроенергії буде готова на 80-90% після рішень НКРЕКП - радник Міністра

На даний момент імплементацію закону «Про ринок електричної енергії» в законодавчій частині завершено на 60%.
Про це в ході Круглого столу, організованого «Центром Разумкова», заявив радник міністра Міненерговугілля Максим Білявський.
За його словами, 23 серпня НКРЕКП планує прийняти ряд важливих постанов в процесі імплементації. «Це дозволить досягти прогресу в імплементації реформи до рівня 80-90%».
Закон «Про ринок електричної енергії України» вступив в силу 2017 г. Він впроваджує норми Третього енергетичного пакета ЄС, в тому числі в питанні поділу обленерго за напрямками розподілу і постачання електроенергії. Більшість обленерго вже виділили постачальника електроенергії. Заходи по виділенню нових юросіб не провела тільки ПАТ «Черкасиобленерго», і дві компанії, на території окупованого Криму: «ДТЕК Крименерго» і «Севастопольенерго».
Новий ринок має запрацювати з 1 липня 2019 г. Більша частина вторинного законодавства повинна бути прийнята в 2018 р.
http://oilreview.kiev.ua/2018/08/23/zakonodelnaya-baza-formy-rynka-elektroenergii-budet-gotova-na-80-90-posle-reshenij-nkreku-sovetnik-ministra/

Голова НКРЕКП прогнозує стабільність тарифів до липня 2019 року

Тарифи на електроенергію до повного запуску ринку в липні 2019 року буде відносно стабільними, а для побутових споживачів - незмінними, прогнозує голова Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), Оксана Кривенко.
«До липня ми істотних змін, істотного підвищення тарифу на електроенергію не очікуємо. А для побутових споживачів тарифи залишаться незмінними », - сказала вона в інтерв’ю «Радіо НВ».
О.Кривенко зазначила, що існуючі формульні підходи до ціноутворення, такі як «Роттердам +», в даний час стримують зростання тарифів для кінцевих споживачів - «обмежують бажання, особливо суб’єктів генеруючої енергії, щодо підвищення ціни».
Говорячи про період після липня 2019 року, коли на конкурентних засадах має запрацювати вільне ціноутворення, глава НКРЕКП допустила можливість зростання ціни.
«З огляду на той фактор, що у нас дуже велика концентрація великих генеруючих підприємств на ринку електроенергії, дійсно, можливе зростання», - сказала вона.
О.Кривенко додала, що побоюється можливої змови в сегменті генерації - що великі підприємства, які генерують великий обсяг, можуть підвищувати свої ціни.
«Ми повинні відстежувати і не допускати таких ситуацій», - підкреслила глава НКРЕКП, зазначивши, що регулятор повинен працювати на балансування інтересів споживача.
Як повідомлялося, уряд в прогнозі соціально-економічного розвитку України на 2019-2021 рр. заклав щорічне зростання побутових тарифів на електроенергію на 25%.
http://oilreview.kiev.ua/2018/08/23/glava-nkreku-prognoruet-stabilnost-tarifov-do-iyulya-2019-go

Дискусія щодо нового ринку електроенергії

22 серпня 2018 року відбулася фахова дискусія: «Новий ринок електроенергії: рубікон перейдено?».
Організатором заходу виступив Український центр економічних і політичних досліджень імені Олександра Разумкова.
Під час фахової дискусії були розглянуті питання поточного стану впровадження ринку електроенергії, створення незалежного регулятора та його функції, а також найактуальніше питання як для представників енергетичної галузі, так і для споживачів — перспектива зміни тарифів.
Як зазначив член Спостережної ради Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук: «Регулятор в умовах нового ринку від питання ціни дистанціюється. Він не повинен брати у цьому участь. Така ж позиція і в міжнародних партнерів. На цьому фоні виникає питання, чому протягом двох років, коли ідуть дискусії щодо нового ринку, ми жодного разу не почули пропозицій з боку уряду чи Верховної ради? Адже питання нового ринку електроенергії – це відповідальність влади. І саме представники уряду мали б озвучити, якою ж буде нова ціна на електроенергію для населення. А для населення в умовах ринку ціна повинна становити десь приблизно 3, 10 грн. Тобто в діапазоні від 2,60 грн. до 3,60 грн.».
Активне обговорення викликало і питання конкуренції. Адже в те, що ринок електроенергії справді стане конкурентним вірять далеко не всі.
Підсумовуючи, Володимир Омельченко зазначив, що реформу ринку електричної енергії підтримують всі учасники дискусії і, навіть, вважають, що її варто було б пришвидшити. Адже реформи ринку електроенергії є дієвим механізмом і для реформування української економіки в цілому.
http://oilreview.kiev.ua/2018/08/23/diskusiya-shhodoovogo-rinku-elektroenergi%d1%97/




«Укренерго» планує у грудні провести перше тестове випробування програмного забезпечення для роботи нового ринку

НЕК «Укренерго» планує у грудні 2018р провести перше тестове випробування програмного забезпечення для організації роботи балансуючого ринку та ринку допоміжних послуг із залученням інших гравців ринку, тобто генеруючих компаній, постачальників тощо.
Про це повідомив заступник директора компанії з розвитку ринку та ІТ-напрямку Андрій Немировський.
«Тестування перших модулів ми плануємо починати у грудні. Це вимога закону, і наш план саме таким чином і влаштований. Друга частина тестування буде проходити в лютому… Контракт (з розробниками програмного забезпечення, компаніями IP Systems, Smart Tech та Siemens – ред.) був підписаний 19 липня, тобто пройшов місяць як він підписаний, у нас є певні господарські питання, але ми рухаємось згідно плану та тих строків, які були визначені законом», — сказав він.
За словами Немировського, поступово будуть проведені випробування різних модулів програмного забезпечення, які забезпечать роботу різних сегментів ринку, в тому числі, наприклад, балансуючого ринку, після чого буде проведене тестування одночасної роботи всіх сегментів. «Буде великий тестовий період для повноцінного функціонування ринку, я думаю він почнеться у березні-квітні, щоб до травня ми пройшли тестування, виправити певні неточності і, починаючи із середини червня, ми були повністю готові до запуску, щоб запустили нову модель з 1 липня», — додав топ-менеджер «Укренерго».
Немировський також повідомив, що до такого тестування буде залучена велика генерація, постачальники, які мають довгострокові контракти з генерацією, компанії, які зможуть забезпечити первинне, вторинне та третинне регулювання.
«Це можуть бути великі споживачі, наприклад, заводи, які можуть без шкоди для виробничого процесу на 15-20 хв припинити споживання. Це вторинний резерв. Таким чином, сторона попиту зможе прийняти участь у балансуванні. Ми будемо сертифікувати таких гравців, перевіряти їх можливості. Також може приймати участь побутовий споживач, але через агрегатор», — зазначив Немировський, додавши, що агрегатор буде представляти собою компанію, яка об’єднає досить велику кількість домогосподарств-користувачів потужної електротехніки (бойлерів, кондиціонерів, насосного обладнання) та зможе забезпечити комфортне для споживачів та необхідне для оператора енергосистеми зниження рівня навантаження у пікові періоди споживання.
«В Україні таке регулювання має величезний потенціал. Ми провели аналіз та отримали інформацію, що в 2015-2017рр в Україну було імпортовано бойлерів загальною потужністю 2 ГВт. Вони десь же розміщені», — сказав Немировський. Відповідаючи на питання, яку мінімальну потужність має мати сукупність споживачів, щоб стати учасником балансуючого ринку, він зазначив, що це має бути потужність, починаючи від 1 МВт. «Я бачу це – від 1 МВт, тобто це 500 бойлерів… Це (робота компаній-агрегаторів та участь у балансуванні побутового споживача – ред.) новий сегмент бізнесу, ці комірки пусті», — додав він.
http://oilreview.kiev.ua/2018/08/27/ukrenergo-playe-u-grudni-provesti-pershe-testove-viprobuvannya-programnogo-zabezpechennya-dlya-roboti-novogo-rinku/


«Укренерго» в I півріччі збільшило чистий прибуток на 17,9%

Держпідприємство «НЕК» Укренерго «в січні-червні 2018 році збільшило чистий прибуток на 17,9% (340,264 млн грн) у порівнянні з аналогічним періодом минулого року - до 2 млрд 238,827 млн грн.
Згідно з фінансовим звітом НЕК, текстом якого володіє агентство «Інтерфакс-Україна», її чистий дохід за перше півріччя знизився на 36,8% (1 млрд 687,45 млн грн) - до 2 млрд 893,307 млн грн, валовий прибуток - в 2, 2 рази (на 1 млрд 934,452 млн грн), до 1 млрд 596,479 млн грн.
Падіння доходу «Укренерго» пов’язано зі зменшенням обсягу передачі електроенергії, а також з тим, що НКРЕКП з 1 січня 2018 року знизив середньозважений тариф «Укренерго» на 29,4% - з 6,933 коп / кВт · год до 4,894 коп. / КВт- ч. Хоча «Укренерго» пропонувало знизити компанії тариф на 10% - до 6,24 коп. / КВт-год.
Як повідомлялося, «Укренерго» в січні-червні 2018 року скоротило передачу електроенергії по магістральних мережах на 4,4% (2 млрд 552,924 млн кВт-год) в порівнянні з аналогічним періодом минулого року - до 54 млрд 881,722 млн кВт-год. Вартість послуг з передачі електроенергії за шість місяців впала на 40,2% (1 млрд 791,292 млн грн) - до 2 млрд 665,567 млн грн.
«Укренерго» здійснює експлуатацію магістральних і міждержавних ліній електропередачі, а також централізовану диспетчеризацію об’єднаної енергосистеми країни. НЕК є державним підприємством, перебуває в підпорядкуванні Міністерства енергетики та вугільної промисловості.
http://reform.energy/news/ukrenergo-v-ilugodii-uvelichilo-chistuyu-pribyl-na-179-8334


Держсекретар МіненерговугілляНемчинов пройшов випробувальний термін на посаді

Максим Немчинов пройшов тримісячний випробувальний термін на посаді державного секретаря Міністерства енергетики та вугільної промисловості.
Згідно з відповіддю Міністерства енергетики на запит агентства «Інтерфакс-Україна» М.Немчинов розпочав фактичне виконання посадових обов’язків держсекретаря з 23 серпня 2018 року.
«Станом на 23 серпня 2018 року випробувальний термін, встановлений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2018 № 325-р, завершився, і Немчинов М.О. продовжує виконувати посадові обов’язки державного секретаря Міністерства енергетики та вугільної промисловості України», - йдеться в відповіді відомства.
Закон «Про державну службу» передбачає, що в акті про призначення на посаду може встановлюватися випробування з метою перевірки відповідності державного службовця посаді з зазначенням його терміну. Якщо термін випробування закінчився, а держслужбовця не ознайомили з наказом про його звільнення з посади держслужби, вважається, що він пройшов випробування.
Як повідомлялося, в листопаді 2016 року Комісія з питань вищого корпусу державної служби за результатами відбору рекомендувала Кабінету Міністрів України призначити держсекретарем Міненерговугілля директора виробничо-комерційної фірми «Алмакс» М.Немчинова.
Резервним кандидатом тоді було визначено начальника управління забезпечення комунікації та організації роботи Міненерговугілля Юлію Підкоморну.
Пізніше, в грудні 2016 року, міністр енергетики та вугільної промисловості України Ігор Насалик виступив за перегляд результатів конкурсу з вибору держсекретарів міністерств. Після чого з січня 2017 року Ю.Підкоморну було призначено на посаду виконувачки обов’язків державного секретаря Міненерговугілля.
16 травня 2018 року Кабмін усе-таки призначив держсекретарем Міненерговугілля М.Немчинова з випробувальним терміном три місяці, а Ю.Підкоморну 6 червня було призначено заступником міністра енергетики.
https://ua.interfax.com.ua/news/ecmic/5253.html

29 серпня розпочне роботу конкурсна Комісія з відбору незалежних членів Наглядової ради Фонду енергоефективності, — Зубко

Про це повідомив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко.
Конкурсна комісія утворена з представників Євросоюзу, Уряду Німеччини, Кабінету Міністрів України наказом Геннадія Зубка. До її складу увійшло шість членів. Від європейських партнерів — Йоханес Бауер, перший радник, керівник відділу економічного співробітництва, енергетики, інфраструктури та довкілля Представництва Євросоюзу в Україні; Кшиштоф Герульські, експерт групи підтримки України Європейської комісії; від Уряду Німеччини — Роберт Кюнне, керівник проекту німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) GmbH. А також від Мінрегіону — Едуард Кругляк, заступник міністра; від Мінфіну — Юрій Гелетій, заступник міністра; від Секретаріату Кабінету Міністрів України — Валентина Ящук, директор Департаменту з питань фінансового та економічного розвитку СКМУ.
Конкурсна комісія також прийме рішення про залучення до роботи міжнародної рекрутингової компанії Hudson, яка на сьогоднішній день є провідним експертом з підбору персоналу на державну службу в Україні.
«Комісія прийме низку важливих рішень для якнайшвидшого оголошення Конкурсного відбору незалежних членів Наглядової ради «Фонду енергоефективності». Зокрема регламент роботи Комісії, вимоги до кандидатів та необхідний перелік документів, які повинні подавати кандидати, процедуру та етапи проведення конкурсного відбору, а також критерії оцінювання осіб, що виявили бажання взяти участь у конкурсному відборі. Крім того, буде затверджено графік, згідно якого Комісія розпочне роботу, прийом документів від кандидатів та процедуру відбору. Наголошую, що Комісія має забезпечити максимальну прозорість, відкритість та професіоналізм у проведенні конкурсного відбору», — наголосив Геннадій Зубко.
Нагадаємо, що Комісія з конкурсного відбору незалежних членів Наглядової ради державної установи «Фонд енергоефективності» утворена відповідно до Закону України «Про Фонд енергоефективності» та Порядку обрання, призначення та звільнення членів Наглядової ради державної установи «Фонд енергоефективності», затвердженого Постановою Уряду від 23.05.2018 №582.
В кінці липня було офіційно зареєстровано державну установу «Фонд енергоефективності України» як юридичну особу і внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.
http://www.minregion.gov.ua/press/news/29-serpnya--robotu-konkur-z-vidboru-nezalezhnih-chleniv-naglyadovoyi-radi-fondu-energoefektivnosti-zubko/


Київ просить Кабмін виплатити «Київенерго» 729 млн грн субвенції для вирішення конфлікту з «Нафтогазом»

Київська міськдержадміністрація (КМДА) просить Кабінет Міністрів погодити компанії «Київенерго» субвенцію розміром 729 млн грн для укладення договору про постачання газу між КП «Київтеплоенерго» та НАК «Нафтогаз України», повідомив заступник голови КМДА Петро Пантелеєв на брифінгу у вівторок.
За його словами, напрацьований спільно з НАК алгоритм про правонаступництво КП «Київтеплоенерго» боргів компанії «Київенерго» передбачає списання штрафу, а також балансування дебіторської заборгованості «Київенерго» (борг компанії за газ перед «Нафтогазом») і кредиторської заборгованості (борги споживачів перед «Київенерго»). Державна субвенція дасть змогу вирівняти кредиторську та дебіторську заборгованість «Київенерго», і КП «Київтеплоенерго» зможе укласти договір з НАК «Нафтогаз» на постачання газу, наголосив П.Пантелеєв.
«Заборгованість «Київенерго» перед НАК «Нафтогаз» - близько 3,3 млрд грн. Заборгованість споживачів перед «Київенерго» - близько 2,6 млрд грн. Також є зобов’язання держави перед «Київенерго» - різниця в тарифах за минулі періоди - 729 млн грн. Погашення державних зобов’язань перед «Київенерго» дасть змогу вирішити питання балансування боргів і списання штрафних санкцій», - пояснив заступник голови КМДА.
За його словами, вирішення цього питання, яке Кабмін має розглянути на засіданні 29 серпня, дасть можливість відновити газопостачання та гаряче водопостачання в столиці, а також підготуватися до опалювального сезону.
«Якщо рішення Кабміну буде прийнято, то планова дата укладення договору з «Нафтогазом» - 15-16 вересня», - сказав П.Пантелеєв.
За словами в. о. директора КП «Київтеплоенерго» В’ячеслава Бінди, відновлення постачань газу необхідне для перевірок тепломереж перед стартом опалювального сезону.
«Київтеплоенерго» випробувало понад 90% мереж, підготовка до опалювального сезону триває нормальними темпами. Але, щоб прогріти мережі перед початком опалювального сезону, нам знадобиться близько тижня. За цей тиждень ми очікуємо ... близько 1,5-2 тис. пошкоджень. Чим раніше ми отримаємо газ, тим простіше нам буде ввійти в опалювальний сезон», - пояснив він.
Як повідомлялося, Київ мав завершити прийом теплових мереж від «Київенерго», яке використовувало їх з 2001 року. Фінальний етап передання був запланований на 1 серпня - КП «Київтеплоенерго» має прийняти ТЕЦ-5, ТЕЦ-6 і сміттєспалювальний завод «Енергія».
«Нафтогаз України» не погоджувався підписувати договір із «Київтеплоенерго» у зв’язку з відмовою КМДА приймати на КП «Київтеплоенерго» борги, раніше сформовані «Київенерго» перед НАК. На думку «Нафтогазу», така позиція КМДА суперечить ст. 22 закону «Про теплопостачання».
https://ua.interfax.c.ua/news/economic/527358.html









Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами