Українська альтернативна енергетика: 02-08.03.2020



Донецька ОДА готова допомогти в будівництві вітрової електростанції під Маріуполем


Як ми вже писали раніше, на території Микільського і Мангушського районів планують побудувати вітрову електростанцію потужністю 800 МВт. Реалізацією проекту і розробкою планів по розміщенню всіх об'єктів вітропарку займається ТОВ «Вінд Фарм».
Передбачається, що вироблену енергію, в основному, будуть споживати громади місцевих населених пунктів і Маріуполь.
 Сьогодні голова Донецької облдержадміністрації Павло Кириленко зустрівся з директором компанії «Вінд Фарм» Юрієм Жабським. Стало відомо, що реалізовувати проект мають намір чотирма чергами - до 2026 року. До процесу хочуть залучити металургійні, машинобудівні і дорожні підприємства області, які допоможуть у виготовленні обладнання та облаштування під'їзних доріг.
Обласна влада зацікавлена ​​в проекті будівництва вітрового парку. При цьому було відзначено важливу умову - дотримання всіх норм сучасного українського законодавства.
«Тому домовилися, що керівники компанії розроблять і передадуть покрокову дорожню карту реалізації проекту. І там, де знадобиться підтримка обласної влади, ми її надамо: розвиток альтернативної енергетики і надходження інвестицій для Донеччини вкрай важливі », - повідомив Павло Кириленко на своїй сторінці в Фейсбуці.
http://mariupolnews.com.ua/news/view/donetskaya-oga-gotova-pomoch-v-stroitelstve-vetrovoj-e-lektrostantsii-pod-mariupolem
 
 
Українці розробляють яскравий і недорогий електромобіль

В Україні стартував проект зі створення масового електромобіля. Нова модель обіцяє бути вельми доступною: розробники називають вартість від 9 до 12 тис. доларів.
Електрокар назвали досить нестандартно - «Порто-Франко 42». Як відомо, Порто Франко перекладається, як «вільний порт», а 42 - населення України в мільйонах.
 Координатор проекту Ярослав Пащенко розповів, що «Порто-Франко 42» - модель С-класу довжиною 4,5 м, шириною 1,8 м, висотою 1,55 м. Дорожній просвіт складе 165 мм.
Планується кілька типів кузова, але поки представлені тільки ескізи седана, створені дизайнером Романом Прядько. Дизайн вийшов досить приємним і стрімким.
Повідомляється, що український електромобіль зможе розганятися до 100 км / год менш, ніж за 10 с. «Порто-Франко 42» позиціонують як сімейну модель з молодіжним ухилом і спортивними нотками.
Розробники запевняють, що виробництво почнуть тільки після того, як доведуть якість і безпеку до світових стандартів. На даний момент ведуться переговори з інвесторами, причому 25% зібраних коштів хочуть відправити на соціальні цілі. Крім того, проект має освітню мету - планується мережу гуртків, лабораторій в школах і ВУЗах.
https://topgir.com.ua/ukraincy-razrabatyvayut-yarkij-i-nedorogoj-elektromobil-230937
 
 
Фермер в Одеській області переробляє відходи рослин на біопаливо

Керівник кооперативу «Гагауз Ери» з села Котловина Ренійського району Одеської області Михайло Цонков займається виробництвом пелет з відходів моркви, петрушки, буряка і соняшнику. Кооператив є одним з найбільших виробників насіння овочів і зелені в Україні.
 Сировиною для виробленого біопалива служать відходи сільгоспкультур, які залишаються після збору насіння. Особливість виробництва агропеллет полягає в тому, що воно не буває самостійним, а, як правило, прив'язана до іншого виду бізнесу.
«Ми виробляємо насіння вже багато років і довгий час відходи у вигляді гички або віддавали на корм вівцям, або спалювали. Я три роки думав про те, яке ще застосування можна знайти цьому, здавалося б, непотрібного матеріалу. Їздив по Україні, шукав відповідь на своє питання і за кордоном - в Білорусії і Китаї. І ось, нарешті, знайшов підходящий гранулятор в Жмеринці. Вартість його оптимальна (130 тис. Грн.). І до того ж, до нього можна легко придбати запчастини. Правда, гранулятор я удосконалив: приставив до нього похилий транспортер, який необхідний для того, щоб запечені пелети встигали охолоджуватися до моменту потрапляння в тару », - розповідає підприємець.
Питома теплота згоряння рослинних пелет менше, ніж деревних. Але це не має принципового значення, оскільки собівартість агрогранул низька, а сировина дістається практично задарма. Можливості гранулятора дозволяють підприємству виробляти по 2,5-3 тони пелет на добу. За минулий опалювальний сезон тут виготовили майже 70 тон біопалива.
Значна частина його йде на продаж жителям Улоговини, а також жителям сіл Плавні і Новосільське. Тонна агропеллет коштує 1500 грн. На опалення великого будинку, гаража та майстерні загальною площею в 200 кв. метрів щомісячно йде близько 700 кг гранул. При цьому в житлових приміщеннях температура тримається на рівні 27-28 градусів. Залишки горіння, багаті калієм, Михайло використовує в якості добрива.
Підприємець впевнений, що виробництво агропеллет - вигідний процес з різних сторін: по-перше, це робочі місця на зимовий період. Восени після збирання врожаю зібрані відходи подрібнюються і складуються в ангарі. А з настанням зимових холодів починається процес запікання рослинних гранул, завдяки низьким температурам повітря остигають без додаткового охолодження. У кооперативі «Гагауз Ери» виробництвом пелет займаються три людини.
По-друге, ще однією важливою перевагою дбайливого використання залишків сільгоспрослин є те, що люди в опалювальний сезон стали менше вирубувати дерев у лісосмугах. Селяни звикли купувати біопаливо в невеликих обсягах (по кілька мішків) в міру необхідності.
У планах у аграрія найближчим часом зайнятися вирощуванням лаванди. З її відходів також можна виробляти паливні гранули.
«Коли горять пелети, на вулиці по запаху завжди можна визначити, з чого вони виготовлені. А паливо з лаванди буде дуже ароматним. Німці готові купувати цю продукцію по 200 доларів за тону», - ділиться Михайло.
Гранулятор має ще одне застосування: з його допомогою Михайло виробляє кормові пелети для нутрій і кроликів. До складу гранул входять люцерна, стебла і зерно кукурудзи, ячмінь і пшениця. Тварини із задоволенням поїдають їх.
https://uaenergy.com.ua/post/32953/fermer-v-odesskoy-oblasti-pererabatyvaet-othody-rasteniy-na-biotoplivo
 
 
Галузь відновлюваної енергетики в Україні створила більше 50 тисяч робочих місць

ВДЕ - єдина прозора галузь енергетики, позбавлена корупційних ризиків, на відміну від традиційної енергетики. В ній можна легко простежити хто, як і скільки сплачує податків.
Такі тези озвучив керуючий партнер ТОВ «Ренджи Девелопмент» Нарек Арутюнян під час свого виступу на Ukrainian Energy Forum. 
 Коментуючи ситуацію щодо пропозицій Мінекоенерго по зниженню «зеленого» тарифу, він зазначив, що у більшості гравців є вкладення, які вони хочуть повернути та не хочуть змін правил гри. «Коли сьогодні всі говорять про вкладення в балансуючі потужності, energy storage – це все суміжні галузі, в сторону яких ми, інвестори, вірогідно, подивимось в першу чергу. Я просто дивуюсь оптимізму, який зараз є у Мінекоенерго, Укренерго та інших! Вони говорять, що зараз ми створимо умови для інвестування і до нас прийдуть інвестори. Як?! Якщо ті ж самі інвестори, що зараз зайшли в робочу систему, не знають що буде з ними за 6 місяців?», - коментує Арутюнян. 
Відновлювану енергетику розглядають як окремий сегмент, але це не зовсім так. При створенні галузі утворилось багато суміжних сегментів. Пан Арутюнян зазначив: «Ми створили запит і можливість купувати трансформатори, металоконструкції, електрообладнання, кабельну продукцію, які до цього виготовлялись в Україні в мінімальних обсягах. І кабельну продукцію, яка, до речі, виготовлялась в Україні в малих обсягах. Всі кабельні заводи зараз підучились, збільшили обсяги виробництва, почали виготовляти нові види продукції і  тепер ми стоїмо до них в черзі.  А ще будівельники. В усіх областях країни є багато будівельників, які виконують цю роботу. За різними підрахунками це більше 50 тисяч людей, що працюють в галузі.» Він також наголосив, що галузь ВДЕ позбавлена корупційних ризиків на відміну від традиційної енергетики: «Це єдина прозора галузь енергетики, де можна легко простежити хто, як і скільки сплачує податків. Оскільки це ліцензована діяльність і ми маємо чітко встановлений тариф.»
https://ecotown.com.ua/news/Galuz-vidnovlyuvanoi-energetiki-v-Ukraini-stvorila-bilshe-50-tisyach-robochikh-mists/
 
 
Втрати інвесторів ВДЕ від прийняття умов Мінекоенерго про реструктуризацію "зелених" тарифів можуть скласти до 50% - експерти

Інвестори ВДЕ підрахували, що реальні втрати від запропонованої Мінекоенерго реструктуризації "зелених" тарифів складаються не тільки в їх зниженні, передає енергореформи.
Учасники ринку, з якими вдалося поспілкуватися енергореформи, звертають увагу на те, що реальні фінансові втрати підуть і при реалізації інших норм потенційного законопроекту Мінекоенерго.
Скільки грошей приховує безоплатний обсяг обмежень роботи ВДЕ в 200 годин на рік?
Перше, що, за їхніми підрахунками, буде мати істотний вплив на доходи ВЕС і СЕС, це передбачається безоплатне обмеження виробництва електроенергії до 200 годин на рік.
"З огляду на те, що розрахунки по роботі ВЕС орієнтуються на продуктивність протягом 3,5 тисячі годин на рік, 200 годин обмежень - це мінус 5,7% в її дохід", - аргументував думку один з наших співрозмовників.
Для СЕС цей показник ще в три рази вище - мінус 16,3%, виходячи з розрахунків продуктивності протягом 1,22 тис. Годин роботи в рік.
"Тобто, крім зниження" зеленого "тарифу на 5-10-15-20-25%, ВЕС можуть додатково недоотримати 5,7%, СЕС 16,3% від свого річного доходу, який, до речі, закладався в бізнес-план і в кредити", - зазначив він.
При цьому, на думку наших джерел, можливість безоплатного відключення ВДЕ може стимулювати диспетчерів системного оператора до таких дій.
Крім того, інвестори вважають тривожним той факт, що для незгоди на реструктуризацію або зниження зеленого тарифу без продовження термінів її виплати, взагалі не обговорюються обсяги безоплатних обмежень, а просто вказується, що обмеження не оплачуються в разі загрози операційної безпеки ОЕС. Поки інвестори читають це, як повне скасування компенсації за обмеження для тих, хто не погодитися на зміну договорів.
"Під поняття операційної безпеки можна підвести багато факторів", -вважає один зі співрозмовників Енергореформи.
У чому полягає дискримінація інвесторів щодо законопроекту Мінекоенерго і чим це загрожує?
Взагалі, на думку наших співрозмовників, ідеї Мінекоенерго ніяк не можна назвати шляхом до добровільної реструктуризації умов підтримки ВДЕ, оскільки незгоду компаній на реструктуризацію фактично тягне за собою певні санкції. Це вже згадана відсутність компенсації за обмеження "для незгоди" і пріоритетність по виплатах від ДП "Гарантований покупець" для тих, хто на реструктуризацію погодиться.
    "Це вже відверта дискримінація одних учасників ринку перед іншими. І це схоже на шантаж", - відзначають наші співрозмовники.
У свою чергу, один з них звертає увагу на те, що відстрочка з виплатами ГарПока також спричинить за собою додаткові витрати, необхідні для своєчасного обслуговування взятих кредитів та інших зобов'язань в умовах затримки виплат по "зеленому" тарифу.
Також дискримінаційним є і пропозиція про різні терміни встановлення відповідальності за небаланси: ті, хто не погодиться на реструктуризацію, будуть нести цю відповідальність на 100% з моменту прийняття закону, ті, хто погодитися, отримають відстрочку до 2022 року. До 2021 року їм буде встановлена ​​50% відповідальність.
При цьому співрозмовники відзначають, що розуміють необхідність нести відповідальність за небаланси, але повинні бути рівні умови для всіх. Вони підрахували, що в процентному відношенні ця відповідальність може скласти від 3 до 5% доходу.
Крім того, для тих інвесторів, хто не підтримає ідеї Мінекоенерго, що не передбачається допустимий відсоток похибки прогнозування. Для тих, хто погодилися він становить 10% для ВЕС і 5% для СЕС до моменту, поки частка ВДЕ не досягне 10%.
За даними Енергореформи, офіційно медіація між інвесторами та міністерством не завершена, але після презентації норм законопроекту від Мінекоенерго, інвесторам на даний момент важко сказати, чи буде продовжено діалог і в якому напрямку.
"Навіщо взагалі було вступати в цю медіацію, якщо зараз пропозиції ще гірше, ніж були до її початку", - задається питанням один з них.
http://reform.energy/news/poteri-investorov-vie-ot-prinyatiya-usloviy-minekoenergo-o-restrukturizatsii-zelenykh-tarifov-mogut-sostavit-do-50-eksperty-13787
 
Заступник Оржеля порівняв інвесторів у відновлювану енергетику з гангреною

Вчора в ході форуму Ukrainian Energy Forum заступник Міністра енергетики та захисту довкілля Костянтин Чижик презентував чергову модель по урізанню “зелених” тарифів, пише УНН.
 Представлений варіант передбачає для сонячних електростанцій (СЕС), введених в експлуатацію після 2017 року, добровільну реструктуризацію “зеленого” тарифу у вигляді його зниження: на 15% — для станцій потужністю менше 10 МВт, на 20% — для СЕС потужністю від 10 до 50 МВт, на 25% — для СЕС потужністю понад 50 МВт.
При цьому для кожної з категорій пропонується продовження терміну виплат на п’ять років. Зі свого боку для вітроелектростанцій (ВЕС) передбачено зниження тарифу на 10% також із продовженням терміну виплат на п’ять років.
Крім того, міністерство пропонує для інвесторів додаткову опцію у вигляді можливості добровільного зниження зеленого тарифу на 12,5% для СЕС і 5% для ВЕС без продовження терміну виплат. Відповідаючи на запитання обурених такими пропозиціями інвесторів, Чижик порівняв їх проблеми з гангреною: “Коли пацієнт хворий, в нього, вибачте за таку аналогію, гангрена... Можна ампутувати ту частину, яка заражена. І пацієнт бути жити”.
На такі нові більш жорсткі умови добровільно не піде більшість учасників ринку, що призведе до ще більшого дефіциту Гарантованого Покупця. Тобто чим гірші умови пропонуються інвесторам, тим більшою стає проблема. Новий варіант зниження “зелених” тарифів від Мінекоенерго за оцінками експертів не перекриє навіть і чверті від прогнозного дефіциту Гарантованого покупця у 17 млрд грн в 2020 році.
Чим перекрити дефіцит, пан Чижик не повідомив, як і не презентував розрахунків міністерства. Виходить, “ампутація ураженої гангреною частини” не ліквідує дефіцит Гарантованого покупця, як і не врятує “пацієнтів” — інвесторів — від дефолту.
Олексій Фелів, керуючий партнер Integrites прокоментував презентовані пропозиції так: “Мені здається, що позиція міністерства іде в розріз з позицією Президента України, як і з позицією прем’єр-міністра України про залучення 50 млрд іноземних інвестицій. 50 млрд інвестицій ніколи не будуть залучені в українську економіку, якщо будуть адаптовані пропозиції, які сьогодні висловило міністерство”.
https://www.unn.com.ua/uk/news/1854980-zastupnik-orzhelya-porivnyav-investoriv-u-vidnovlyuvanu-energetiku-z-gangrenoyu
 
  
Профільний комітет Верховної Ради виступає за введення квот на біоетанол

з 1 липня 2021 року встановлюється квота 5% для біоетанолу у суміші із бензинами. Про це у Фейсбук написав голова комітету Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус.
"На базі комітету провели нараду щодо законопроєкту по використанню біопалива (біоетанолу) на ринку нафтопродуктів. Серед базових речей, на яких зійшлися більшість учасників ринку - з 1 липня 2021 року встановлюється квота 5% для біоетанолу у суміші із бензинами".
Також, зазначив Андрій Герус, аналізується доцільність подальшого поетапного збільшення таких квот до 7%-8%. За невиконання цієї квоти встановлюються жорсткі покарання у вигляді штрафів. Контроль здійснюється Держспоживслужбою та/або Держекоінспекцією.
"На сьогодні в Україні споживається близько 2 млн тонн бензинів у рік на суму майже 50 млрд грн. Близько 55% цього обсягу - це імпорт. Якщо 5% від цього буде складати біоетанол, то український ринок біоетанолу збільшиться майже у 5 разів та складе понад 100 тис. тонн у рік (близько 3 млрд грн). Виробництвом займатимуться українські заводи з української сировини. Разом із тим, сотні аграрних підприємств є потенційними виробниками біоетанолу, тому ніякої монополізації бути не може, впевнений, на ринку буде достатня конкуренція серед виробників", - написав голова профільного комітету. 
На думку Геруса, 5% біоетанолу у пальному означає зменшення шкідливих викидів автомобілів на 2%-3%, що сприятиме кращій екології, особливо у густонаселених містах, а використання біопалива у таких пропорціях не погіршує якість палива і не потребує змін у паливній
https://ua-energy.org/uk/posts/profilnyi-komitet-vystupaie-za-vvedennia-kvot-na-bioetanol-z-lypnia-2021

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами