Альтернативна енергетика в світі: 27.08-02.09.2018

Стадіони в США масово переходять на сонячне енергопостачання

Три команди з сонячним електропостачанням вже стали чемпіонами своїх ліг в цьому році. Збіг?
На спортивних об’єктах США - стадіонах і тренувальних комплексах команд різних ліг (від бейсболу до гонок) - за останні 3 роки встановили більше 20 МВт сонячних станцій.
Вчора ЕлектроВісті опублікували новину про те, що тренувальна база баскетбольної команди Лос-Анджелес Лейкерс перейшла на електропостачання за рахунок сонячної станції, встановленої на даху комплексу.
В цілому в США спостерігається в останні кілька років бум «озеленення» в спорті - все більше стадіонів і тренувальних центрів перетворюються в енергоефективні з вмонтованими сонячними панелями або вітровими турбінами. Це поширюється на всі ліги від вищої, до місцевої і на всі види спорту - від бейсболу до хокею.
Карта США зі спортивними комплексами, на яких встановлені сонячні електростанції.
Загальна встановлена потужність сонячних станцій на спортивних майданчиках в США оцінюється в 46 МВт. Цього достатньо, щоб забезпечити електроенергією 8000 американських будинків. При цьому близько половина з цих об’єктів було побудовано всього за три останні роки.
Бейсбольний стадіон Сан-Дієго Падрес, Каліфорнія. Встановлена потужність сонячних панелей 330 кВт.
За підрахунками, понад 42 млн американців в минулому році відвідали стадіон, арену або гоночний трек, який повністю або частково живиться за рахунок сонячної електроенергії.
Футбольна ліга NFL (американський футбол) лідирує за кількістю сонячних установок (32% від усіх сонячних станцій на всіх спортивних об’єктах), ліга по Соккер MLS і баскетбольна NBA слідують за нею - по 30% від всіх встановлених потужностей.
Домашній стадіон команди з американського футболу Philadelphia Eagles в Пенсільванії. Загальна встановлена потужність ВДЕ (крім сонячних панелей є ще й вертикальні вітрогенератори) - 3 МВт.
Цікавий факт - в 2018 році всі основні спортивні чемпіонства були виграні командами, чиє об’єкти живляться сонячною енергією - команда з американського футболу Philadelphia Eagles, хокейна команда Washington Capitals і бейсбольний клуб Golden State Warriors з Орлеана.
Сонячна станція потужністю 3 МВт живить гоночний трек NASCAR (теж в Пенсільванії).
Також сонячні станції встановлені на гоночних треках NASCAR (Національна Асоціація гонок серійних автомобілів), спортивних майданчиках хокейної ліги, і IndyCar (серія гонок на машинах з відкритими колесами в Північній Америці).
Нижче список всіх спортивних арен, обладнаних сонячними панелями, де грають команди з різних ліг.
http://elektrovesti.net/62422_stadiony-v-ssha-massovo-perekhodyana-solnechnoe-energosnabzhenie


До 2023 року Індія планує побудувати сонячних електростанцій ще на 60 ГВт

У найближчі чотири роки Індія збирається побудувати нові сонячні електростанції сумарною потужністю 58-60 ГВт. Про це в своєму звіті повідомляє національне рейтингове агентство CRISIL.
Якщо цей план втілиться в життя, нові установки складуть 300% від доданих за 2014-18 роки 20 ГВт. Реалізацією проекту займуться різні урядові організації: Корпорація сонячної енергії Індії (SECI), National Solar Mission і державні підприємства. Про це пише PV Magazine.
А ось перспективи масового впровадження сонячних дахів поки залишаються примарними: навіть якщо до 2023 вдасться встановити 7-8 ГВт нових потужностей, показники все одно будуть сильно відставати від заявлених.
Всьому виною введена федеральним урядом 25% -ва гарантійна мито на ввезення сонячних панелей з Китаю і Малайзії. Такі заходи покликані були підтримати вітчизняних постачальників PV-модулів, але їх можливості поки не можуть задовольнити попит з боку стрімко розвивається.
Таким чином, нове законодавство зашкодить всьому сектору. Через мит капітальні витрати виростуть на 15-20%. Дія закону тимчасово призупинено рішенням Верховного суду штату Одіші, до якого звернулися компанії Acme Solar і Vikram Solar з метою оскаржити введення мит. І поки вердикт не винесено, проекти сумарною потужністю близько 12 ГВт виявилися в «підвішеному» стані.
Так само в Індії скасували будівництво сонячних станцій загальною встановленою потужністю 2,5 ГВт через дуже високі ціни на аукціонах.
Уряд тим часом продовжує успішно реалізовувати великі проекти в області сонячної енергетики. На початку літа було видано дозвіл на будівництво сонячної електростанції в штаті Гуджарат потужністю 5 ГВт. Близько 4,7 ГВт проектів Phase II, Batches III і IV знаходяться на стадії будівництва.
Міністр енергетики Індії Раджів Кумар Сінгх зробив заяву, що скоро країна оголосить тендери на будівництво сонячних електростанцій сумарною потужністю 100 ГВт, які стануть частиною стратегічного розвитку на 20-30 або 2035 рік. На регіональному рівні штати реалізують проекти сумарною потужністю 7,3 ГВт і незабаром оголосять тендери на 1,7 ГВт, які збираються встановити до 2022 року.
Приватний сектор також активно інвестує в сонячну енергетику. Так, компанія «Індійські залізниці» планують встановити на станціях сонячні панелі сумарною потужністю 5000 МВт, що забезпечить чверть її потреб до 2025 року.
http://elektrovesti.net/62413_do-2023-ga-indiya-planiruet-postroit-solnechnykh-elektrostantsiy-eshche-na-60-gvt


Аеропорт в Сіднеї буде отримувати 75% енергопостачання від вітропарку

Аеропорт Сіднея (Австралія) підписав контракт на закупівлю електроенергії, що генерується вітропарків, який знаходиться в тому ж штаті. Вітрова генерація буде покривати 75% всіх енергопотреб аеропорту.
Контракт аеропорт уклав з місцевою компанією Origin Energy, яка буде з одного боку посередником - закуповувати електроенергію у вітропарку Crudine Ridge, а з іншого боку - стороною гарантує енергопостачання, коли погодні умови не дозволяють отримувати електроенергію з вітру.
Вітропарк ще будується - роботи мають бути завершені до кінця наступного року. Загальна потужність складе 135 МВт, а вартість оцінюється в $ 300 млн. При цьому половина генерації вітропарку вже законтрактована інший енергокомпанією, Meridian Energy, яка буде поставляти її місцевої роздрібної мережі Powershop.
З переходом на вітрову генерацію аеропорт Сіднея не тільки знизить обсяги викидів вуглекислого газу (до чого він, безумовно, прагне), а й заощадить на рахунках за електроенергію.
Аеропорт Сіднея - самий завантажений аеропорт Австралії (38-й за завантаженістю в світі). За даними на початок 2018 року, річний обсяг обслуговуваних пасажирів, оцінюється в 42,6 млн чоловік.
http://elektrovesti.net/62425_aeroport-v-snee-budet-poluchat-75-energosnabzheniya-ot-vetroparka


Влада Тайваню підтвердила плани відмови острова від атомної енергетики

Уряд Тайваню підтвердив плани острова повністю стати без’ядерним і вивести з експлуатації всі свої АЕС до 2025 року. Про це заявив заступник глави тайванської адміністрації Чень Цзяньжень.
«Поряд з прихильністю реалізації 17 Цілей сталого розвитку ООН (Цур), ми поставили собі 18-е завдання: відмовитися від ядерної енергетики до 2025 року, всіляко просувати розвиток «зеленої» енергетики», - підкреслив політик, виступаючи у вівторок на екологічному форумі в Тайбеї.
В даний час на Тайвані працюють три АЕС. Будівництво четвертої станції «Лунгмень» було законсервовано в 2014 році у зв’язку з масовими протестами місцевих жителів, які потребують відмовитися від майже завершеного проекту з метою безпеки.
У проект будівництва було вже інвестовано близько $ 9,7 млрд, минулого місяця Тайвань почав відмовлятися від закупівлі тисячи сімсот сорока чотирьох ядерних стрижнів з США для незавершеного проекту.
Згідно з планами влади острова до середини 2019 року буде виведено з експлуатації обидва реактора АЕС «Цзіньшань», яка розпочала роботу в 1978 році. Потім поетапно зупинять і обидві АЕС, що залишилися. Разом вони виробляють до 20% сукупної електроенергії острова.
Нагадаємо, ще в період виборчої кампанії нинішній президент Тайваню Цай Інвень запропонувала «Без’ядерний план-2025», відмова від експлуатації АЕС була частиною передвиборної програми президента і Демократичної прогресивної партії. Вона висловлювала надію, що думки тайванців щодо ядерної енергетики змінила аварія на АЕС «Фукусіма-1» в Японії. Причому партія президента на тлі планів щодо закриття діючих АЕС не збиралася перешкоджати будівництву четвертої станції, але мала намір заборонити завантаження палива в активні зони після завершення проекту.
Раніше повідомлялося, що Тайвань планує повністю заборонити продаж бензинових і дизельних транспортних засобів до 2040 року. Очікується, що до 2030 року будуть повністю замінені громадські автобуси і урядові транспортні засоби машинами на електротязі, до 2035 року планується заборонити продаж бензинових мотоциклів, а бензинових і дизельних авто - до 2040 року.
Також в Тайвані схвалили будівництво 11 офшорних вітропарків загальною потужністю 3,836 ГВт. Проекти вітропарків реалізовуватимуть 7 компаній-девелоперів. Із загальної потужності 3,8 ГВт, 738 МВт планують побудувати до 2020 року. Решта 3098 МВт - між 2021 і 2025 роками.
http://elektrovesti.net/62429_vlasti-tayvanya-podtverdili-plany-otkazostrova-ot-atomnoy-energetiki


Вітропарки США пропонують підприємствам електроенергію по 2 центи за кВт * год

Експерти в галузі енергетики прийшли до висновку, що в деяких штатах вітрові генератори можуть на рівних конкурувати з традиційними електростанціями, пропонуючи підприємствам електроенергію всього по 2 центи за кВт * год.
Ціни на вітрову енергію, особливо в центральних штатах Америки, досягли рекордно низьких позначок. А корпорації і комунальні підприємства розглядають вітер, як один з найбільш дешевих джерел енергії. Про це йдеться в звіті, який підготувала Національна лабораторія ім. Лоуренса в Берклі і опублікувало Міністерство енергетики США.
У 2009 році один кіловат * год вітрової енергії коштував сім центів. Зараз великі компанії, муніципалітети та університети укладають довгострокові контракти з вітровими електростанціями за ціною два центи за кіловат * год. Таким чином, у чистої енергетики з’явилося не тільки етичне, але і фінансове конкурентну перевагу перед газовими і вугільними електростанціями, пише Science Daily.
Причиною зниження цін став розвиток технологій. Потужність вітрогенераторів збільшилася на 224% в порівнянні з 1998 роком.
Зараз стандартна турбіна видає в середньому 2,32 МВт - цього достатньо, щоб забезпечити електрикою 750 будинків.
General Electric розробляє турбіну нового покоління на 12 МВт. Проект обійдеться в $ 400 млн, а на ринку пропозиція з’явиться в 2021 році. У тому ж році в експлуатацію введуть найбільшу в США морську вітрову ферму Vineyard Wind на 800 МВт, яку побудують на південь від острова Мартас-Він’ярд в Массачусетсі.
Діаметр ротора стандартної сучасної турбіни складає 113 метрів. Завдяки цьому коефіцієнт потужності вітрових електростанцій, побудованих в період з 2014 по 2016 рік, піднявся до 42%.
Збільшення потужності турбін дозволяє істотно знизити витрати на будівництво нових вітрових станцій.
Середня вартість проекту в 2017 році становила $ 1610 за кіловат - це на $ 795 менше, ніж у 2010 році. Ціни на комплектуючі для вітряків також впали до $ 750-950 за кіловат.
Не дивно, що вітрова енергетика в США б’є всі рекорди. В Айові, Канзасі, Оклахомі і Південній Дакоті вітряки виробляють вже 30% всієї електроенергії. У 2017 році частка вітрових електростанцій склала 25% від знову встановлених генеруючих потужностей. Вони створили 105 500 нових робочих місць, забезпечили 6,3% загального енергоспоживання країни і залучили $ 11 млрд інвестицій.
За підсумками другого кварталу 2018 року встановлена потужність вітрових електростанцій в США перевищила 90 ГВт, тобто, вітер став головним джерелом чистої енергії в цій країні. Корпорації тепер не тільки укладають контракти, стабілізуючи галузь - багато хто готовий інвестувати у власні вітрогенератори. Основними споживачами вітрової енергії стали великі корпорації, на кшталт Walmart, AT & T, Grupo Bimbo і Merck & Co - в цілому на них довелося 56% генерується.
http://elektrovesti.net/62459_veparki-ssha-predlagayut-predpriyatiyam-elektroenergiyu-po-2-tsenta-za-kvtch

В Європі вже більше 1 млн електрокарів, їх продажі зросли на 40%



Зараз в Європі більше 1 млн електромобілів, що стало наслідком зростання продажів на 40% в першому півріччі 2018.
Європа подолала психологічний рубіж за кількістю електричних автомобілів через рік після Китаю і раніше США, які тільки підходять до цього показника.
З січня по червень в ЄС, Ісландії, Ліхтенштейні, Норвегії та Швейцарії було продано близько 195 000 електрокарів, це на 42% більше, ніж за аналогічний період минулого року. До кінця року загальний електричний автопарк складе 1,35 млн шт.
Продажі електрокарів в Європі в першій половині 2018 року. Повністю електричні та гібриди.
У підрахунок включили повністю електричні автомобілі і фургони, а також гібриди, які можуть проїхати частину шляху на батареї.
У той же час, 195 000 електрокарів - це всього лише 2% від нових реєстрацій автомобілів в Європі за першу частину 2018 року. До кінця року цей показник збільшиться до 2,35%.
У Норвегії було продано 36 500 електрокарів, що склало значні 37% від нових реєстрацій авто. Також відзначається зростання продажів електрокарів в Німеччині, яка, за прогнозами, випередить Норвегію за кількістю проданих електричних авто до кінця цього року.
http://elektrovesti.net/62458_v-evrope-uzhe-bolshe-1-mln-elektrokarov-ikh-prodazhi-vyrosli-na-40

В Європі вугільна і газова генерація можуть не витримати конкуренції з ВДЕ через високі ціни на CO2

У зв’язку із зростанням ціни на вуглець (carbon price) на європейському ринку підвищилися експлуатаційні витрати вугільних і газових електростанцій, через що конкурентоспроможність цих галузей критично знижується.
В Європі діє система торгівлі викидами (EU Emissions Trading System), в рамках якої встановлюється максимальний обсяг викидів (квота), дозволи на викиди емітуються в рамках відповідних аукціонів, і організована торгівля цими дозволами на ринку.
Британська компанія Sandbag підрахувала, що, подолавши рубіж в 20 євро за тонну, європейський вуглецевий ринок привів енергетичні ринки до поворотного пункту. За цим поворотом повна питома вартість електроенергії нових об’єктів сонячної і материкової вітрової енергетики виявляється нижче питомих експлуатаційних витрат вже діючих вугільних і газових електростанцій.
Причому Sandbag враховує не всі операційні витрати, а лише паливні витрати і плату за викиди вугільної та газової генерації, порівнюючи їх з «одноставочним цінами», встановленими за результатами конкурсних відборів сонячної і вітрової енергетики.
На графіку приведено таке порівняння. З початку 2017 року зазначені витрати на виробництво електроенергії на основі вугілля зросли на 72% до 46 євро за МВт * год, а газової генерації - на 43% до 49 євро за МВт * год. Цей розрахунок ґрунтується на даних четверга, коли ціна CO2 становила 20,42 євро за тонну.
Зростання витрат на одиницю виробленої енергії у вугільній і газовій енергетиці обумовлені не тільки зростанням цін на вуглець, які за рік виросли в чотири рази, а й зростанням цін на вугілля і газ. Наприклад, ціна на вугілля в Європі з січня 2017 року зросла на 30%. Оскільки питомі викиди вугільної генерації істотно вище, ніж газової (відповідно, вище і платежі за викиди), багато енергетики будуть перемикатися з вугілля на газ. Це, в свою чергу, буде сприяти подальшому зростанню попиту і цін на блакитне паливо, що ще більше буде погіршувати економічні показники газової генерації в порівнянні з сонячною і вітровою.
Більшість експертів прогнозує подальше зростання цін СО2, наприклад, Carbon Tracker очікує в наступному році аж 35 євро за тонну.
У короткостроковій перспективі такий швидкий ріст цін на вуглець призведе до зростання оптових цін на електроенергію, що спостерігається вже зараз. Можливі негативні наслідки для енергоємних виробництв, таких, наприклад, як сталеливарні. З іншого боку, дана ситуація сприяє відмові від вугільної генерації, до чого прагне більшість європейських країн, а також стимулює поширення ВДЕ.
http://elektrovesti.net/62466_v-evrope-ugolnaya-i-gazovaya-generatsiya-mogut-ne-vyderzhat-konkurentsii-s-vie-iz-za-vysokikh-tsen-na-co2


Нове дослідження Bloomberg показало, що ВДЕ вже здобули верх над вуглеводнями на енергетичному ринку

Доповідь Bloomberg New Energy Finance 2018 про сьогодення і майбутнє відновлюваної енергетики прогнозує: ціни продовжать падати, Китай буде лідером по акумуляторам, а до 2050 ринкова частка ВДЕ складе 50%. В цілому ж, вітер і сонце вже здобули верх над вуглеводнями на енергетичному ринку.
Повний текст доповіді доступний тільки передплатникам Bloomberg, але синопсис можна прочитати за посиланням. А глава команди BNEF в Європі Себастьян Хенбест розповів в своєму блозі ряд цікавих подробиць.
«Ми стверджуємо, що сонце і вітер вже перемогли в битві за дешеву електрику - просто вся війна ще не завершилася», - пише він.
Перше, що підтверджує думку Хенбест: вартість електроенергії, отриманої за допомогою вітру і сонця, впала до ціни електрики, що виробляється на нових вугільних і газових станціях. Важливо тут те, що говоримо ми про вугільну енергетику Китаю або газові турбіни в США, які майже всюди добре розташовані і оснащені вітрові та сонячні станції виробляють таку ж дешеву енергію або навіть дешевше, повідомляє CleanTechnica.
Наприклад, в деяких штатах США, вітропарки вже зараз пропонують електроенергію всього по 2 центи за кВт * год.
Другий доказ ще не став реальністю, але стане в середині або кінці 2030 х, коли купувати електрику на нових сонячних або вітрових станціях стане дешевше, ніж на вже існуючих вугільних або газових. Це означає, що до 2030-х років об’єкти чистої енергетики можна буде будувати без державних субсидій.
У Португалії портфель несубсидованих проектів сонячних станцій перевищив 1 ГВт вже в 2018 році.
«Ми робимо висновок, що така крута крива зростання означає, що заміна вуглеводневих джерел електроенергії на сонячні і вітрові - це лише питання часу», - йдеться в доповіді.
Ключова характеристика ВДЕ - це здатність запасати надлишки енергії про запас. Домінуючою країною в цій галузі буде Китай. Уже сьогодні в країні виробляють майже 60% від загальносвітових потужностей акумуляторів 131 ГВт * год, а до 2021 цей показник виросте до 73%.
Раніше ЕлектроВісті писали про ТОП-5 гігафабрік з виробництва літій-іонних акумуляторів.
Так, за станом на початок 2018 у Китаю в роботі було тільки 389 МВт встановлених потужностей систем акумулювання енергії. А до серпня 2018 у країні запустили ще 340 МВт нових потужностей.
При цьому ціна батарей впаде до 2030 року до $ 70 за кВт * год. Число електромобілів в світі досягне, якщо вірити авторам доповіді, 60 млн до 2040 року.
Також очікується істотне зростання попиту на кондиціонери в ринках, що розвиваються Азії, Індії та Південної Америки. Частка споживаного електромобілями електрики зросте до 2050 року в середньому до 9%, а в окремих країнах, наприклад, в Німеччині, досягне 25%.
Проте, цього буде недостатньо для зниження емісії вуглекислого газу настільки, щоб запобігти підвищенню середньосвітовий температури на 2º С в порівнянні з початком промислової ери. Навіть якщо весь світ введе мораторій на вугілля і погодиться закрити всі вугільні ТЕС до 2035 року, додатковий природний газ, який знадобиться, щоб покрити потреби людства, все ще буде виділяти надто багато СО2. Проблему могла б вирішити якась нова низьковуглецева технологія, але поки її не існує.
Занадто швидкі темпи розвитку сонячної енергетики змушують деякі регіони зменшувати оберти. Так, через перевиробництво в Каліфорнії надлишки енергії сонця доводилося віддавати сусідам за невелику доплату. Тому з вересня влада планує призупинити запуск нових проектів в галузі відновлюваної енергетики.
http://elektrovesti.net/62481_novoe-issledovanie-bloomberg-pokazalo-chto-vie-uzhe-oderzhali-verkh-nad-uglevodorodami-na-energeticheskom-rynke



Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами