Альтернативна енергетика в світі: 24-30.09.2018

ЄС надасть наступні 54 млн євро на Фонд енергоефективності, - Геннадій Зубко

Напрацювання чіткого плану дій щодо запуску Фонду енергоефективності, створення Координаційної ради донорів з реформи енергоефективності та наступний фінансовий транш від ЄС у 54 млн євро. Саме такі результати першого засідання ради донорів за участі Віце-прем’єр-міністра - Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадія Зубка, заступника генерального директора Генерального директорату з питань політики сусідства та переговорів з розширення Європейської Комісії Катаріни Матернової, регіонального директора IFC в Україні, Білорусі і Молдові Джейсона Пеллмара, а також представників UNDP, GIZ, EBRD, World Bank, NEFCO, Energy Community Secretariat.
«Ми вже понад два роки працюємо з нашими європейськими партнерами – Європейським Союзом, Німеччиною, IFC – по створенню Фонду енергоефективності, який є частиною імплементації ключових законів з енергоефективності. Вже стартував конкурс на обрання незалежних членів Наглядової ради Фонду, вже 14 листопада буде сформовано весь її склад. Підготовлено перші енергетичні сертифікати будівель. Розпочато атестацію енергоаудиторів. З 14 вузами України стартувала програма з навчання енергоаудиторів. Наша ціль – енергоефективна і енергонезалежна Україна», - зазначив Геннадій Зубко.
За його словами, також забезпечено фінансування Фонду ЕЕ з держбюджету. Прийнято постанову КМУ про збільшення статутного капіталу Фонду до 1 млрд 600 млн грн, що також враховано в проекті Держбюджету на 2019 рік.
За словами Катаріни Матернової, ЄС, Уряд України та IFC зробили надважливу для України справу – створили Фонд ЕЕ, який не лише допоможе термомодернізувати житловий фонд і досягти енергетичної безпеки, а й створить ринок нових професій. «Європейський Союз готовий надати другий транш фінансової допомоги в розмірі 54 млн євро на підтримку Фонду енергоефективності України. Як тільки буде підписана угода, кошти надійдуть до Мультидонорського фонду», - наголосила вона.
Геннадій Зубко підкреслив, що головна умова роботи Фонду ЕЕ – його прозорість. «За прикладом ефективної роботи Ради донорів з децентралізації сьогодні ми створюємо Координаційну раду донорів з реформи енергоефективності, яка чітко визначає хто і яким напрямком буде займатися. IFC і World Bank – процедури і програмне забезпечення Фонду ЕЕ; ЄС і Уряд Німеччини – основні донори Мультидонорського фонду, який буде співфінансувати заходи з модернізації; GIZ – підготовка енергоаудиторів; UNDP та IFC – допомога в створенні ОСББ і робота в регіонах з підтримки управителів; ЄІБ, EBRD і World Bank – модернізація комунальних підприємств. Для нас дуже важлива співпраця з міжнародними партнерами в питаннях підготовки енергоаудиторів і підвищення їх кваліфікацій і компетенцій; створення співвласників ОСББ і підготовка управителів для цього ринку; створення ринку енергоаудиторів і величезного кластера – ринку будівельних конструкцій і оздоблювальних матеріалів. Акценти розставлені, роботи дуже багато. Рухаємося далі», - зазначив Геннадій Зубко.
Нагадаємо, 18 квітня 2018 року між представниками ЄС та Уряду України було підписано фінансову угоду про надання 50 млн євро безповоротного фінансування для Програми підтримки енергоефективності в Україні («EE4U»), що спрямована на підтримку Фонду енергоефективності України.
Уряд США вкладе $ 28 млн в розробку нетрадиційних методів зберігання енергії

Дослідницька програма Міністерства енергетики США APRA-E анонсувала на цьому тижні грант розміром $ 28 млн для десяти проектів, спрямованих на розробку систем довгострокового зберігання електрики - найважливішого елемента нової енергетики.
Акумулятори на розчинах солей, стислому повітрі, проточні батареї і інші методи довгострокового зберігання енергії - яких вистачає не менш ніж на чотири години - використовуються зараз в енергетичних системах в незначному обсязі. На це є причини - відносна дешевизна і надійність літій-іонних батарей, а також великий відсоток стартапів, які взялися проводити подібні акумулятори та прогоріли.
Але зростання частки вітрової та сонячної енергетики в електромережі, а також агресивні плани Каліфорнії і Гаваїв по 100-процентному переходу на відновлювану енергію вказують на те, що мереж майбутнього знадобляться нові методи зберігання електрики. Міненерго США готове виділити на розробку таких проектів $ 28 млн.
Програма APRA-E розподілить гранти для дослідників, що працюють над системами зберігання енергії «від 10 до 100 годин», які можуть працювати практично в будь-якій місцевості. У цьому їхня відмінність від гідроакумуляторів, прив’язаних до водойм. Зараз такі системи зберігають 95% незатребуваною енергії.
Для отримання фінансування творці повинні будуть довести, що їхня технологія здатна запасати і віддавати електрику по певній фіксованій ціні за цикл. У програмі APRA-E є дві категорії: для систем з щоденним циклом і без нього. Це дозволяє фінансувати більш широкий спектр технологій - від проточних батарей, які можуть функціонувати до 10 годин на день, до термальних, хімічних і підземних гідросистем з циклом в кілька днів.
Домашні акумулятори б’ють рекорди популярності в США, і якби не перебої в поставках - продажів було б ще більше. Найбільше купують в Каліфорнії і на Гаваях.
Нещодавно повідомлялося, що Hyundai і Samsung інвестували в стартап з виробництва твердотільних акумуляторів $ 20 млн.
Євросоюз має намір змусити автовиробників підвищити продажі електромобілів

У Європейському союзі в 2025 році продажі електромобілів і автомобілів з ультранизькими викидами вуглекислого газу повинні скласти 20%, а в 2030 - 40%.
За встановлення таких квот проголосували депутати Європарламенту.
До 9 жовтня 2018 держави-члени ЄС планують підготувати відповідний закон в Раді з навколишнього середовища. Очікується, що міжвідомчі переговори будуть завершені до кінця 2018 або на початку 2019 року, що дозволить затвердити закон в наступних європейських виборів.
У разі прийняття закону, за невиконання зазначених обсягів продажів екоавтівки автовиробники будуть платити штрафи.
Комітет з питань довкілля Європейського парламенту також запропонував довгострокову мету: нульові викиди від нових автомобілів і мікроавтобусів до 2040 року.
Депутати Європарламенту відхилили подвійний облік біопалива та інших альтернативних видів палива в регулюванні, які вже просуваються відповідно до недавно прийнятої Директиви з відновлюваних джерел енергії.
Раніше повідомлялося, що Євросоюз має намір досягти електрифікації 60% великих споживачів до 2050 року.
http://www.elektrovesti.net/62810_evrosoyuz-nameren-zastavit-avtoproizvoditeley-povysit-prodazhi-elektromobiley
Porsche відмовиться від дизельних двигунів, частка гібридів і електромобілів виросте до 50%
Німецький автомобілебудівний концерн Porsche, який входить до групи Volkswagen, відмовляється від дизельних двигунів, заявив гендиректор Porsche Олівер Блюм в інтерв’ю газеті Bild am Sonntag.
За його словами, Porsche зосередиться на випуску автомобілів на бензинових і гібридних двигунах, а з 2019 року перейде і на машини з електроприводом.
«Дизельний скандал», в який раніше була залучена компанія, завдав шкоди її іміджу, зазначив О.Блюм. Саме він у квітні цього року повідомив персоналу про взяття під варту одного з топ-менеджерів компанії після обшуків, передає Deutsche Welle.
Влада ФРН почала розслідування стосовно Porsche влітку 2017 року. Компанію запідозрили в шахрайстві і виробництві реклами, яка оперувала неправильними показниками про вміст шкідливих речовин у вихлопних газах.
Porsche опублікувала прес-реліз, згідно з яким попит на автомобілі з гібридними і електричними двигунами зростає і компанія лише пристосовується під мінливі умови ринку.
«Porsche не демонізуватиме дизель», - наводяться в прес-релізі слова О.Блюма.
До 2025 половина нових автомобілів Porsche будуть гібридними або повністю електричними, пообіцяв концерн.
Частка автомобілів з дизельними двигунами в портфелі Porsche завжди була невелика, а в 2017 році вона становила лише 12% світових продажів.
У США Porsche перестала пропонувати моделі з дизельними двигунами ще в листопаді 2015 року - через два місяці після початку «дизельного скандалу» Volkswagen, заявив CNN представник американського підрозділу концерну.
Скандал навколо Volkswagen вибухнув у вересні 2015 року, після того як американське Агентство з охорони навколишнього середовища (EPA) виявило, що концерн встановлював на своїх автомобілях з дизельними двигунами комп’ютерні програми, які під час перевірок занижують показники викиду шкідливих речовин. Реальні ж вихлопи перевищували допустимі норми в 40 разів в окремих випадках.
«Дізельгейт» надалі поширився як на інші компанії групи Volkswagen, так і на не пов’язаних з нею автовиробників.

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами