Альтернативна енергетика в світі: 21-27.01.2019



У 2018 році відновлювані джерела в Німеччині вперше виробили більше електроенергії, ніж вугільні ТЕС

За минулий рік частка «зеленої» електроенергії у загальній електрогенерації Німеччини зросла на 4,3 % порівняно із 2017 роком і склала 40%. При цьому, частка теплових електростанцій, що працюють на вугіллі, скоротилась до 38%, пише Quartz.
Німеччина, як найбільша економіка Європи, відмовляється від вугільних і атомних електростанцій, намагаючись скоротити викиди вуглецю протягом наступних десятиліть. У наступному році країна скоротить викиди парникових газів на 40%, а в 2050 році – на 95% порівняно з рівнем 1990 року. Німеччина доводить, що потужності відновлюваної електроенергетики можуть конкурувати із теплоелектростанціями на вугіллі.
Всього за рік з відновлюваних джерел енергії вироблено 219 ТВт*год електроенергії. Основна частка «зеленої» електроенергії припадала на вітрові (20,4% від загального обсягу) та сонячні електростанції (8,4%). Фахівці прогнозують, що частка чистої енергії в енергетичному балансі Німеччини, ймовірно, буде вище 40% у 2019 році.
https://ecotown.com.ua/news/U-2018-rotsi-vidnovlyuvani-dzherela-v-Nimechchyni-vpershe-vyrobyly-bilshe-elektroenerhiyi-nizh-vuhil/


Масовий перехід на електродвигуни обрушить ринок нафти

Ключовим трендом 2018 року стало щодо швидкий і неминучий відмова від двигунів внутрішнього згоряння в більшості промислово розвинених країн світу. Стало ясно, що поетапно це станеться лише за десятиліття - з 2030 За 2040 роки. Ще 5 років тому подібне здавалося фантастикою. З урахуванням того, що в розвинених країнах до 80% споживання нафти пов’язано з роботою автотранспорту, держави добувають нафту вже через десятиліття чекають серйозні потрясіння.
Якщо вірити обіцянкам автовиробників, то до середини наступного десятиліття людство гарантовано отримає величезне число найрізноманітніших моделей електромобілів. А мотори на згорає паливо до цього моменту почнуть зникати як клас.
Наприклад, гігант Volkswagen представить останнє покоління ДВС в 2026-м. Після все розробки двигунів внутрішнього згоряння для машин компанії будуть згорнуті. Через 7 років концерн Renault-Nissan повністю відмовиться від використання ДВС і вийде на ринок з новими електродвигунами. У Volvo заявили про те, до 2025 приблизно половина від загального числа продажів їх продукції буде припадати на електрокари.
Згідно з даними Electrek, до 2030 року Toyota інвестує $ 13,3 млрд в розробку і виробництво акумуляторів. До 2025 року компанія припинить виробництво машин з ДВС в якості єдиного джерела живлення, перейшовши на електромобілі, гібриди або електричні варіанти існуючих моделей.
Для країн - це не тільки реальний спосіб впливати на екологію, а й важливий політичний інструмент. Тому політики активно підключилися до обіцянок про безбензіновой ері. Міністр навколишнього середовища Швеції Аса Ромсон звернулася до Європейського Союзу із закликом заборонити з 2030 року всі бензинові і дизельні двигуни на території ЄС. Шотландія обіцяла ввести таку заборону до 2032-го року, а Голландія до 2030-го.
Більш раціональні Франція і Німеччина встановили свій термін - 2040 рік. У 2018 до них приєдналася Іспанія, яка оголосила, що стане повністю електричної також з 2040 року.
План ізраїльського Міненерго передбачає, що з 2030 го року в країні не можна буде купити бензинові та дизельні автомобілі. Аналогічну ініціативу задумали в Данії. Там теж з 2030 року запровадять замкнений на продаж бензинових і дизельних автомобілів. А ще через п’ять років поза законом стане продаж і гібридів.
Раніше право вводити заборону на старі дизельні автомобілі отримали міська влада Німеччини. На деяких вулицях Лондона в рамках експерименту вже зараз забороняють ДВС. Об’єднавшись з 30 містами і ключовими гравцями на ринку, Лос-Анджелес запустив програму щодо відмови від використання транспорту з ДВС.
Ясно одне - зараз цей рух може зупинити вже тільки якийсь форс мажор. У зв’язку з цим виробничі лінії автовиробників активно розбудовуються під електрику - попит буде впевнені вони. Ні у кого просто не буде вибору. Точніше він буде, але не між ДВС і електромоторами, а між виробниками. І рік від року цей вибір буде ставати складніше.
Складнощі вибору
Останні роки ситуація на ринку EV була досить нудною. Tesla захопила лідерство і міцно його утримувала. Якщо у вас були гроші на гарний електромобіль з відносно великим пробігом на одній зарядці, то купити його можна було тільки у компанії Ілона Маска. Але в 2018-му ситуація в корені змінилася. На ринок вийшли принаймні два дуже яскравих представника дорогих електромобілів від традиційних автовиробників - Jaguar і Audi. Причому обидва - кросовери, що в 2018 стало електромобільні трендом.
Jaguar «випустила кращий електрокар, який можна купити за £ 60 тисяч» - I-Pace, а Audi - напханий електронікою і сучасними технологіями кросовер e-Tron. Обидва отримали найтепліші відгуки від публіки і критиків. Всі, хто міг, відзначили, що прості дні для Tesla закінчуються. Традиційні автовиробники навчилися не гірше, багато в чому навіть краще робити електромобілі.
Але не тільки у багатих були проблеми з вибором електромобіля. «Народна» Model 3 так і не зробила електромобілі Tesla доступніше - щоб отримати її потрібно провести багато місяців в черзі. Зате за половину вартості Audi e-Tron є тепер конкуруючу пропозицію від Hyundai - електрокроссовер Kona, ціни на який починаються на деяких ринках від $ 30 000.
Важливий ще один тренд - слідом за електрифікацією класичних моделей настала черга величезних позашляховиків.
Один з найяскравіших прототипів позашляховиків показав американський стартап Rivian. 10 років компанія працювала в режимі секретності, а в минулому році анонсувала відразу семимісний позашляховик і електропікап. Rivian також придбав завод в Іллінойсі, що належить Mitsubishi Motors. Компанія найняла Гері Глосер - колишнього головного інженера Magna, який очолював розробку електричної трансмісії для Ford Focus Electric.
До появи виробничих зразків поки складно судити про ефективність електрокарів від Rivian, але на етапі ідеї ці два автомобіля відображають все, що чекають від електровнедорожніков майбутнього. У них величезний запас ходу - 600 км. Топова версія зможе розганятися до сотні за три секунди. За функціонірвоаніе систем, в тому числі акумулятора відповідає ІІ. Це і міць і інтелект в одній упаковці.
На іншій стороні нестандартних електромобілів - спорткари. В цьому році ми дізналися про перспективний електричний Porsche Taycan. А стартап Charge пообіцяв реінкарнувати Ford Mustang в електриці.
Сталися анонси і в області дуже дорогих автомобілів - гіперкарів. Lotus зібралася змінити фокус виробництва на щось ексклюзивне. У компанії зважилися на виробництво електрокара за $ 2,5 млн. Aston Martin показала надпотужний двигун, який в майбутньому будуть ставити на не менше дорогі автомобілі.
Але всіх випередив Китай
Підводячи підсумки року, неможливо пройти повз Китаю. Це традиційно найбільший автоспоживачів і з переходом на електрику ситуація повторюється - вже зараз на шість китайських міст припадає 20% світових продажів електромобілів
Для цього є передумови. З традиційним бензиново-дизельних транспортом у Китаю не склалося. Місцеві інженери змушені були постійно копіювати навчених досвідом іноземних виробників. Від цього часто їх творіння виходили безглуздими і неякісними. Звідси і стереотип про китайському автопромі.
Але в електротранспорті все виявляється зовсім інакше. У цій новій галузі просто немає сенсу когось копіювати, і Китай працює з чистого аркуша. Більш того - це те виробництво, яке ще до старту ідеально підходило для Китаю. Електромобілі простіше машин з ДВС: менше деталей, складних вузлів, проводів. Тобто конвеєрне і швидке виробництво тут не призведе до небезпечної втрати якості.
З іншого боку, популярність електрокарів збігається з часом, коли технології максимально розвинені. Суперкомп’ютери поміщаються в кишені, гігабайти даних передаються по повітрю за секунди і автомобілі на цій хвилі все більше перетворюються в гаджети. А хто крутіше всіх у виробництві гаджетів?
Все звелося до того, що китайська індустрія електромобілів сьогодні - придаток до величезної індустрії з виробництва гаджетів, просто машина - гаджет більшого розміру.
І варто визнати, що про китайські нові електромобілі все рідше можна сказати, що вони виглядають безглуздо. Принаймні це стосується всіх анонсів минулого року.
Інша причина успіху - серця електромашин - акумулятори. Всі найбільші виробники цих пристроїв базуються в КНР. І навіть Маск зі своєю Gigafactory прийшов до Китаю. Але також не можна забувати про пільги для покупців і виробників електрокарів - вони стали неймовірно потужним драйвером прогресу і стрімкого зростання цього ринку в КНР.
В результаті ми побачили безліч цікавих проектів в 2018. Great Wall показала наддешевий електромобіль з запасом ходу більше 300 км. Дуже соромно китайський електрокроссовер буде виробляти компанія NIO. Її ES6, за заявами інженерів, проїде 500 км на одній зарядці. Є навіть зовсім експериментальні і дивні проекти. Наприклад, дешеві електромобілі LSEV будуть друкувати на 3D-принтері.
І китайський ринок уже настільки величезний, що на ньому губляться навіть великі стартапи. Хто небудь чув про Xpeng Motors? А це компанія, яка оцінюється в $ 4 млрд і випускає технологічні електрокроссовери.
А з відомих і великих компанії гроші на електрифікацію китайського автопрому ллються нескінченним потоком. Тільки одна BYD вкладе $ 3 млрд у виробництво акумуляторів для електромобілів. А уряд КНР пообіцяв інвестувати в галузь в найближчі роки $ 100 млрд.
Що далі?
За прогнозами ВЕФ, робомобілі на пару з електрокарами скоротять транспортні витрати на 40%, а відмова від бензинових і дизельних автомобілів відбудеться в найближчі 10 років. Вже до 2020 року електромобілі будуть коштувати дешевше, ніж машини з ДВС. Якщо електроенергія радикально не подорожчає, то до цього часу вартість поїздки на електромобілі значно зменшиться.
Morgan Stanley раніше прогнозував, що продажі електромобілів перевищать продажі автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння і складуть приблизно 51% від усіх продажів в автомобільній індустрії. При цьому частка китайських електромобілів на світовому ринку зросте на 40% вже в найближчі два роки. Разом з тим вже до 2030 року в світі буде 40 млн точок зарядки електромобілів. Доступний електромобіль стане не тільки особливістю китайського ринку, але і європейського. До цього вже рухається Volkswagen зі своєю платформою. На ній, наприклад, буде випущений автомобіль за $ 30 тис.
Залишається сподіватися, що прогнозована нестача кобальту для акумуляторів не зупинить набирає обертів електрифікацію транспорту.
Як це все позначиться на вартості нафти, з якої виробляється паливо для ДВС? Очевидно, що вона катастрофічно впаде. Не відразу - основний етап схлопування ринку займе від 10 до 20 років, але світова потреба в нафті знизиться як мінімум удвічі і поступово буде далі скорочуватися в зв’язку з імовірним переходом на електрику також авіації та вантажного морського транспорту. Рішення, прийняті в 2018-му році щодо відмови від ДВС, залишають нафтовидобувним країнам не так багато часу, щоб придумати, чим замінити в своїх бюджетах ці доходи, що випадають.
https://elektrovesti.net/64059_massovyy-perekhod-na-elektrodvigateli-obrushit-rynok-nefti


Бензинова криза в Мексиці: людей просять ходити пішки

Влада одного з мексиканських міст закликають жителів ходити пішки або пересісти на велосипеди.
За даними газети Universal, в даний час нестача бензину зафіксована в 10 штатах Мексики.
Мер столиці штату Мічоакан Морелії Рауль Морон Ороско закликав городян ходити пішки або користуватися велосипедами на тлі проблем з громадським транспортом через брак палива.
Крім того, приблизно 250 поліцейських в передмісті Мехіко Несауалькойотль пересідають на велосипеди в зв’язку з відсутністю бензину.
Як повідомила мер Мехіко Клаудіа Шейнбаум, в середу вранці проблеми з поставками бензину торкнулися 103 АЗС з 400 столичних бензоколонок. Однак, за її словами, їх число зменшується, і в найближчі години поставки повинні бути нормалізовані.
Жителі Мехіко повідомляють, що на багатьох заправках столиці спостерігаються довгі черги, в яких водії проводять від 30 хвилин до двох годин, а в ряді штатів ввели ліміт на покупку бензину. Мешканці не просто намагаються заправити автомобіль, але і просять співробітників станцій заповнювати принесені з собою бутлі з-під води, каністри і величезні пластикові баки, які зазвичай використовуються для накопичення води і розташовуються на дахах будинків.
Президент Мексики Андрес Мануель Лопес Обрадор в середу визнав наявність проблем з поставками бензину, однак закликав населення утриматися від панічного скуповування палива. Зокрема, він заявив, що влада не має наміру відновлювати прокачування по нафтопродуктопроводами до тих пір, поки ситуація не нормалізується, щоб уникнути крадіжок палива.
http://www.trust.ua/news/166234-benzinovyj-krizis-v-meksike-ludej-prosat-hodit-peskom.html


Україна хоче розслідувати, як Росія збуває вугілля з ОРДЛО у Європу

Україна ініціюватиме міжнародне розслідування щодо постачання Росією вугілля з окупованих територій Донбасу до країн Європи.
Про це міністр закордонних справ Павло Клімкін сказав під час відкриття виставки копій старовинних мап України.
На запитання про долю моряків, які постраждали біля берегів Туреччини 7 січня, він відповів:
«Зараз наше посольство разом із турецькими партнерами намагається надавати всю можливу допомогу. Звичайно, повернення залежить від їхнього стану. Це відбудеться найближчим часом – там новини дуже добрі».
Міністр ще раз висловив співчуття близьким загиблих.
«Стосовно походження вугілля – ми це перевіряємо. Ми знаємо про російські спроби змішувати вугілля з окупованих територій і російське – і його вивозити, причому не тільки до Туреччини. Ми працюємо з нашими партнерами, щоб зробити відповідне розслідування – і не тільки щодо цього», – заявив Клімкін.
«Із деякими іншими країнами у нас є обґрунтовані підозри, що були спроби вивозити це вугілля не тільки до Туреччини. Це для нас дуже принципове питання. «, – додав він.
«Я говорив з нашими європейськими партнерами, оскільки у нас є також інформація, що були російські спроби вивозити таке міксоване, змішане вугілля і до деяких європейських країн», – наголосив голова МЗС
https://www.epravda.com.ua/news/2019/01/9/644159/


Світові інвестиції в чисту енергетику в 2018 перевищили $ 325 млрд

Компанія BloombergNEF (BNEF) підрахувала обсяг глобальних інвестицій, спрямованих в «чисту енергетику» в 2018.
Зростання інвестицій не відзначається. З 2014 року, тобто п’ять років поспіль, вони коливаються в діапазоні 320-360 млрд доларів США. У 2018 році в ВДЕ було інвестовано $ 332,1 млрд, на 8% менше, ніж в 2017.
У минулому році відзначені сильні відмінності в динаміці інвестицій в різних секторах. Так, у вітроенергетиці вони виросли (у порівнянні з 2017) на 3% - до $ 128,6, а в сонячної фотоелектричної енергетики, навпаки, впали на 24%, що не завадило цьому сектору досягти рекорду - в 2018 році було встановлено 109 ГВт сонячних електростанцій (попередня оцінка BNEF, дані уточнюватимуться). Інвестиції в офшорну вітроенергетику виросли аж на 14%.
Падіння інвестицій в сонячну енергетику частково пояснюється зниженням питомих капітальних витрат (на одиницю вкладень будуються великі потужності), але головну роль відіграла зміна політики в Китаї, де інвестиції впали на 53%.
Слід зазначити, що падіння інвестицій в сонячну енергетику не приведе до зниження темпів розвитку сектора. Прогнозується, що в 2019 році обсяг будівництва (і введення в експлуатацію) нових сонячних електростанцій істотно перевищить зазначені 109 ГВт.
В розрізі по країнам, як і в минулому році, очевидним лідером залишився Китай, хоча обсяг його інвестицій ($ 100,1 млрд) виявився на 32% нижче за рекорд 2017 року.
А ось інвестиції США зросли на 12% і склали $ 64,2 млрд.
В Європі інвестиції в чисту енергетику зросли на 27% до 74,5 млрд доларів, чому сприяло фінансування п’яти офшорних вітроенергетичних проектів в категорії «мільярд доларів плюс». Також відбувся різкий підйом на ринку сонячної енергетики в Іспанії, чому сприяло значне зниження витрат, і продовження будівництва великих вітряних електростанцій в Швеції і Норвегії, що пропонують дешеву електроенергію для промислових споживачів.
Нагадаємо, нещодавно Shell оголосила, що готова подвоїти інвестиції в зелену енергетику, довівши їх до $ 4 млрд на рік. Про це повідомив керівник підрозділу газу і нових видів енергії концерну Маартен Ветселаар. При цьому вся інвестпрограма компанії становить $ 25 млрд.
https://elektrovesti.net/64170_mirovye-investitsii-v-chistuyu-energetiku-v-2018-prevysili-325-mlrd


До 2028 року Індія проведе конкурсні відбори проектів ВДЕ на 500 ГВт

Заява індійського міністра енергетики, зроблене в червні 2018 року, про збільшення встановленої потужності ВДЕ в країні до 500 ГВт до 2030 р поступово починає набувати конкретних обрисів.
Про це повідомляє The Economic Times.
Міністр Ананд Кумар в черговий раз підтвердив, що частка ВДЕ у виробництві електроенергії повинна досягти 40% до 2030 року, і для цього до 2028р будуть проведені відповідні процедури з відбору проектів.
За його словами, встановлена потужність електроенергетики країни може досягти 840 ГВт, з яких на ВДЕ (без урахування великих ГЕС потужністю> 25 МВт) доведеться трохи більше 500 ГВт, в тому числі 350 ГВт сонячних і 140 ГВт вітрових електростанцій. «Якщо врахувати великі гідроелектростанції, то ця цифра виросте до 560-575 ГВт», - підкреслив міністр. Також з урахуванням великих ГЕС частка ВДЕ у виробництві електроенергії в 40% буде досягнута не 2030, а вже до 2022 року.
Для виконання зазначеного завдання країна буде проводити конкурсні відбори в сонячної і вітрової енергетики, відповідно, на 30 ГВт і 10 ГВт кожен рік.
Якщо Індія реалізує свої плани і досягне 500 ГВт встановленої потужності електростанцій, що працюють на основі ВДЕ до 2030 р, вона стане другим за розмірами ринком відновлюваної енергетики в світі (після КНР).
http://oilreview.kiev.ua/2019/01/15/do-2028-goda-indiya-provedet-konkursnye-otbory-proektov-vie-na-500-gvt/


Жителям Великобританії будуть платити за надлишки сонячної енергії

Власникам сонячних батарей в Великобританії будуть платити за надлишки електроенергії. Про це було оголошено після того, як багато жителів країни висловили невдоволення з приводу скасування колишньої системи тарифікації.
Уряд Великобританії виступило за введення нової схеми обліку електроенергії, згідно з якою великі енергетичні компанії будуть платити власникам малих поновлюваних джерел енергії (ВДЕ) за потужності, які вони фактично експортують в мережу. На думку влади, це забезпечить держава великим об’ємом «зеленого» електрики і дозволить створити новий конкурентний ринок з різними гравцями, які будуть пропонувати домогосподарствам вигідні ціни.
Раніше в країні діяли так звані «пільгові» тарифи - субсидії на «зелену» електроенергію, а також «експортні» тарифи, за якими власники сонячних панелей поставляли в мережу 50% виробленого електрики і отримували плату, навіть якщо експортували менше. Однак нещодавно було оголошено про скасування цих тарифів з квітня 2019 року, що спричинило за собою багато суперечок про майбутнє малих ВДЕ в енергосистемі Великобританії.
«Було ясно, що нікого не слід просити віддавати електроенергію безкоштовно, і ми виступили за ринкове рішення і раді, що цей підхід був прийнятий», - сказав Джеймс Курт з Асоціації відновлюваної енергетики. Виконавчий директор Асоціації сонячної торгівлі Кріс Хьюітт додав, що уряду ще належить вирішити проблему з винагородою домогосподарств за справедливою ринковою ставкою.
Однак тіньовий міністр у справах бізнесу і підприємництва Ребекка Лонг-Бейлі впевнена, що нова схема, яка навряд чи буде прийнята до моменту припинення старої, являє собою перешкоду для малих ВДЕ. На її думку, запропонований механізм є «надзвичайно складним» і залишає право контролювати розмір оплати за великими енергетичними компаніями.
Плани, які, як вважає уряд країни, спрямовані на захист споживачів від необхідності нести «несправедливі» витрати, були винесені на обговорення. Воно закінчиться в березні. Існує ймовірність того, що деякий час домогосподарствам все ж доведеться поставляти електроенергію в мережу безкоштовно, але чиновники обіцяють скоротити цей період.
До 2025 року Сполучене Королівство планує закрити залишилися вугільні електростанції, і до 2030 року знизити обсяг енергії, що отримується від спалювання викопного палива до 12%. До цього моменту частка ВДЕ в Великобританії має зрости до 75%, і до 2050 року вони забезпечать вже 83% електроенергії.
https://elektrovesti.net/64152_zhitelyam-velikobritanii-budut-platit-za-izlishki-solnechnoy-energii


Vestas стала першою компанією, що встановила 100 ГВт вітрових турбін

• Датський виробник вітряних турбін Vestas наприкінці 2018 року оголосив про подолання знакового рубежу в 100 ГВт. Такою є сумарна потужність вітрогенераторів, встановлених компанією за свою 40-річну історію.
• З моменту встановлення першої турбіни – V10-30 кВт – у Данії у 1979 році Vestas встановила понад 66 000 турбін у близько 80 країнах світу.
• «На сьогодні найбільшим наземним вітрогенератором Vestas є V150-4,2 МВт. Досягнення результату у 100 ГВт стало можливим завдяки постійній еволюції наших вітроенергетичних технологій і рішень, які збільшили продуктивність і ефективність та зробили енергію вітру найдешевшою формою електроенергії на багатьох ринках, – йдеться у повідомленні компанії».
• «Ювілейною» турбіною, з якою компанія перетнула рубіж в 100 ГВт, став генератор V110-2.0 MW, встановлений на електростанції Wind XI в штаті Айова, США. Завдяки використанню вітротурбін Vestas, за ці роки вдалося запобігти викиду в атмосферу понад 100 млн. тонн СО2.
https://ecotown.com.ua/news/Vestas-stala-pershoyu-kompaniyeyu-shcho-vstanovyla-100-HVt-vitrovykh-turbin/
Енергетичний переворот в Південній Африці
Правляча партія Південно-Африканської Республіки відмовляється від ядерних планів на користь відновлюваної енергетики. В своїй передвиборчій програмі на 2019 рік лідери Африканського Національного Конгресу визнали провідну роль відновлюваних джерел енергії в подальшому розвитку енергетичного сектору країни та необхідність у справедливій трансформації вугільних регіонів.
Нова партійна програма Африканського Національного Конгресу (АНК) містить детальні позиції стосовно розвитку відновлюваної енергетики та справедливої соціально-економічної трансформації, з нульовою згадкою про попередні ядерні плани країни. Як повідомляє виданння Businesstech, правляча партія зосередила особливу увагу на відновлюваній енергетиці, обіцяючи вивести державну енергетичну компанію Escom в коло технологічних лідерів, а також виділити фінансові ресурси для підвищення кваліфікації енергетиків та підготовки до широкого застосування нових технологій.
Тепер в своїй програмі АНК обіцяє:
• Просувати збільшення частки відновлюваної енергетики у енергетичному балансі країни, щоб зменшити вартість енергетичних послуг та скоротити викиди парникових газів.
• Розбудувати сучасну промисловість та створити нові робочі місця через локалізацію виробництва обладнання для відновлюваної енергетики.
• Забезпечити соціальну справедливість, визнаючи що «потреби людей і довкілля знаходяться в центрі справедливого переходу до сталого низьковуглецевого енергетичного майбутнього», вирішити питання перекваліфікації та соціального забезпечення робітників вугільної галузі.
• Розробити та запровадити спеціальну спрямовану на молодь програму освіти та професійної підготовки в сфері відновлюваної енергетики.
• Змінити роль державної енергокомпанії Eskom в бік активної участі в розвитку сектору відновлюваної енергетики.
• Сприяти поширенню нових моделей місцевого управління енергетичною інфраструктурою.
Попередні виборчі маніфести партії практично не торкалися питань енергетичної політики в змістовних деталях, хоча маніфест 2014 року мав принаймні два згадки стосовно ядерної енергетики. Ядерна енергетика була гострою темою протягом останніх кількох років адміністрації президента Джейкоба Зуми. Колишній президент хотів побудувати до восьми ядерних реакторів російського виробництва, сукупною потужністю 9600 мегават. Через корупційний скандал угода з Росатомом вартістю в 1 трлн. рандів була скасована, а в АНК відбулися значні внутрішні перетворення.
Нове керівництво партії тепер наполегливо докладає зусиль для розвитку відновлюваних джерел енергії. Одним з перших кроків стало те, що державні університети Мпумаланги та Північної Капської провінції запроваджують навчальні програми з відновлюваної енергетики.
Загалом курс на розвиток ВДЕ в політиці АНК не є несподіваним, відповідні положення стосовно енергетичної політики були зафіксовані в 2018 році в урядовому «Інтегрованому ресурсному плані».
Цей Інтегрований план розглядає три сценарії розвитку енергетики до 2050 року при низькому, середньому та високому економічному зростанні. У всіх сценаріях зменшується роль вугільної, газової та атомної енергетики, а також передбачається стрімкий ріст відновлюваної енергетики.
Очікується, що до 2050 року частка вугілля в енергетичному балансі країни буде становити менше 10%, причому відновлювані джерела енергії та газ будуть забезпечувати 80% виробництва енергії. Єдина атомна електростанція країни, Коеберг, за планом має бути виведена з експлуатації протягом 2040-х років.
https://ecotown.com.ua/news/Enerhetychnyy-perevorot-v-Pivdenniy-Afrytsi/


Потужність іранських електростанцій зросла більш ніж в 11 разів з моменту перемоги Ісламської революції

Потужність іранських електростанцій з виробництва електроенергії збільшилася більш ніж в 11 разів з моменту перемоги Ісламської революції в Ірані в 1979 році, перевищивши 80 000 мегават в даний час.
Це відбувається, в той час, коли населення країни подвоїлася за останні чотири десятиліття, повідомляє ISNA.
Потужність енергетики Ірану становила близько 7 000 мегават 40 років тому, але ця цифра досягла 68 941 мегават на початку першого терміну повноважень президента Ірану Хасана Роухані в 2013 році, і в даний час складає 80 299 мегават.
З 2013 року, коли адміністрація Роухані розпочала роботу, до потужності іранських електростанцій було додано більше 11 000 мегават електроенергії. По крайней мере, 65 відсотків обладнання, яке використовується в цьому секторі в цей період, було вироблено всередині країни.
В даний час в 27 провінціях реалізується 31 мегапроект з будівництва електростанцій загальною потужністю 19 000 мегават, з яких близько 12 000 мегават додасться до закінчення другого терміну повноважень президента Роухані в 2021 році.
https://www.iran.ru/news/economics/112174/Moshchnost_iranskih_elektrostanciy_vyrosla_bolee_chem_v_11_raz_s_momenta_pobedy_Islamskoy_revolyucii


У 2019 році у всьому світі продадуть 2,6 млн електромобілів, з яких 57% припаде на ринок Китаю

Дослідницька компанія Bloomberg NEF (New Energy Finance) опублікувала свіжий прогноз розвитку сегмента електромобілів.
За даними компанії, в даний момент на Землі налічується майже 5 млн електромобілів, включаючи автобуси та інші комерційні моделі.
За прогнозом дослідників, в 2019 році продадуть ще 2,6 млн електромобілів, що збільшить їх загальну кількість до позначки 7,6 млн штук. Таким чином, компанія прогнозує зростання всього на 40%, тоді як в 2018 році ринок показав помітно більш активне зростання в районі 70%.
Левова частка продажів припаде на Китай, де за прогнозами в 2019 році продадуть 1,5 млн електромобілів, що складе 57% від продажів по всьому світу. В Європі продадуть близько 500 тисяч електромобілів, найактивнішими ринками залишаться Німеччина і Скандинавські країни (Норвегія, Швеція, Данія).
У США і Канаді продажі електромобілів очікуються на рівні 425 тисяч, що лише небагато чим більше результату 2018 роки (405 тисяч). Японія і Південна Корея сумарно забезпечать ще близько 100 тисяч продажів електромобілів.
На характер продажів вплине поява більшої кількості нових електромобілів від найбільших виробників, ринковий успіх щодо доступних моделей (наприклад, Nissan Leaf і Tesla Model 3), а також наявність або відсутність податкових пільг на придбання екологічно чистих автомобілів.
Раніше аналітики Bloomberg спростували міф про брудні електрокарах «на вугіллі». Вони підрахували, що в минулому році електрокари виявилися на 40% екологічніше традиційного транспорту. І це незважаючи на те, що значну частину електроенергії для них як і раніше отримують на вугільних електростанціях.
https://elektrovesti.net/64207_v-2019-godu-vo-vsem-mire-prodadut-26-mln-elektromobiley-iz-kotorykh-57-pridetsya-na-rynok-kitaya


Євросоюзу запропонували звернутися за досвідом до третіх країн при закритті атомних об’єктів

ЕП запропонував владі Євросоюзу передбачити в майбутній програмі з виведення з експлуатації ядерних об’єктів та поводження з радіоактивними відходами можливість звернення за передовими технологіями і досвідом до країн поза ЄС.
Про це пише «Прайм».
На сесії Європарламенту в Страсбурзі розглядався запропонований Єврокомісією проект рішення про створення спеціальної програми для фінансування робіт із закриття атомних об’єктів та утилізації радіоактивних відходів. Програма повинна охопити, в тому числі, виведення з експлуатації енергоблоків 1-4 на АЕС «Козлодуй» в Болгарії та АЕС «Богуніце» V1 в Словаччині.
Як свідчить розміщений в базі даних документ з внесеними до нього поправками Європарламенту, передбачається, що «виведення з експлуатації ядерних установок повинен здійснюватися з використанням найкращих наявних технічних знань, в тому числі з третіх країн ... з метою забезпечення безпеки та максимально можливої ефективності з урахуванням передової міжнародної практики».
Під третіми країнами в документі маються на увазі країни, що не входять в ЄС.
Єдина болгарська АЕС «Козлодуй» була побудована за активної участі СРСР і введена в експлуатацію в 1974 році. Вона є однією з найбільших у східній Європі, але в 2006 році Болгарія в рамках виконання вимог про вступ до Євросоюзу була змушена закрити перші чотири блоки цієї станції, на яких працювали реактори ВВЕР-440. Зараз на станції працюють п’ятий і шостий блоки з реакторами ВВЕР-1000 встановленою електричною потужністю 1000 МВт кожен.
http://oilreview.kiev.ua/2019/01/21/evrosoyuzu-predlozhili-obratitsya-za-opytom-k-tretim-stranam-pri-zakrytii-atomnyx-obektov/
 

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами