Альтернативна енергетика в світі: 13-19 грудня 2021

3231285539

МЕА прогнозує рекорд вугільної генерації в 2021 році

Вироблення електроенергії з вугілля в поточному році поб’є рекорд за весь час спостережень, а в наступному історичного максимуму може досягти світовий попит на все вугілля, прогнозує Міжнародне енергетичне агентство.
Передає Прайм.
«Після спаду в 2019 і 2020 році очікується, що глобальна генерація електроенергії з вугілля підскочить на 9% в 2021 році — до рекорду за всю історію спостережень в 10,35 терават-годин», — йдеться в доповіді МЕА «Вугілля 2021″.
МЕА побоюється, що така тенденція завадить планам глобального співтовариства щодо переходу на вуглецеву нейтральність до середини століття, і закликає уряди негайно вжити заходів щодо зниження використання вугілля.
На думку авторів доповіді, зростання вироблення електроенергії з вугілля обумовлене швидким відновленням світової економіки після кризи і різким зростанням попиту на електроенергію, який не змогли покрити відновлювані джерела енергії. Стрибок цін на природний газ також збільшив попит на вугільну енергію, зробивши її економічно більш привабливою.
Зокрема, в Китаї в 2021 році вироблення електроенергії з вугілля зросте на 9%. В Індії прогнозується зростання на 12%. А виробництво енергії з вугілля в США і Євросоюзі в поточному році збільшиться майже на 20%, хоча і не перевищить показники 2019 року.
«Залежно від погодних умов і економічного зростання загальний попит на вугілля може досягти нового історичного рекорду вже в 2022 року і залишитися на такому рівні в наступні два роки», — також наголошується в доповіді.
Цього року МЕА очікує зростання попиту на вугілля у всіх галузях, включаючи виробництво цементу і сталі, на 6%. Це не перевищить рекордів 2013 і 2014 років.
Крім того, МЕА прогнозує, що в 2021 році видобуток вугілля в світі зросте на 4,5% — до 7,9 мільярда тонн (трохи нижче допандемійного рівня).

Завершується підготовка проєкту газопроводу з РФ до Китаю через Монголію

Технікоекономічне обґрунтування газопроводу з РФ до Китаю через Монголію буде готове в найближчі тижні. Сказав Президент Росії Володимир Путін, виступаючи перед журналістами із заявою за підсумками російсько-монгольських переговорів.
Передає ТАСС.
Газопровід «Союз Схід» пройде по території Монголії і стане продовженням російського газопроводу «Сила Сибіру — 2″, експортна потужність якого може перевищити потужність газопроводу «Сила Сибіру» більш ніж в 1,3 рази. Будівельні роботи за проектом можуть початися в 2024 році.
«Вже визначено оптимальний маршрут, протяжність та інші параметри, готується техніко-економічне обґрунтування. Я думаю, що воно буде готове взагалі в найближчі тижні», — зазначив президент РФ.

Мікроорганізми по всьому світу еволюціонують, щоб їсти пластик

Мікроби в океанах і грунтах по всьому світу еволюціонують, щоб харчуватися пластиком.
Дослідження стало першою широкомасштабною глобальною оцінкою потенціалу бактерій, що розкладають пластик, і показало, що кожен четвертий з проаналізованих організмів містив відповідний фермент, передає theguardian.com.
В ході дослідження було скановано понад 200 мільйонів генів, виявлених у зразках ДНК, взятих з навколишнього середовища, і виявлено 30 000 різних ферментів, які можуть розкладати 10 різних типів пластику.
Кількість і тип виявлених вченими ферментів відповідають кількості і типу забруднення пластиком у різних місцях.
Мільйони тонн пластику щорічно викидаються у навколишнє середовище, і забруднення зараз пронизує всю планету, від вершини Евересту до найглибших океанів. Скорочення кількості використовуваного пластику має життєво важливе значення, як і належний збір і переробка відходів.
Але багато пластмас у даний час важко розкладаються і переробляються. Використання ферментів для швидкого розщеплення пластмас на їх будівельні блоки дозволить виготовляти нові продукти зі старих, скорочуючи потребу у виробництві первинного пластику. Нове дослідження надає безліч нових ферментів, які необхідно вивчити і адаптувати для промислового використання.
"Ми виявили безліч доказів, що підтверджують той факт, що потенціал глобального мікробіома, що руйнує пластик, сильно корелює з вимірами забруднення навколишнього середовища пластиком - важлива демонстрація того, як навколишнє середовище реагує на тиск, який ми чинимо на неї", – сказав професор Олексій Железняк з Технологічного університету Чалмерса у Швеції.
«Ми не очікували знайти таку велику кількість ферментів у стількох різних мікробах і середовищах існування, - говорить Ян Зрімек з Університету Чалмерса. - Це дивовижне відкриття, яке дійсно ілюструє масштаб проблеми».
За словами дослідників, різке зростання виробництва пластику за останні 70 років з 2 млн тонн до 380 млн тонн на рік дав мікробам час еволюціонувати, щоб впоратися з пластиком. Дослідження, опубліковане у журналі "Мікробна Екологія", почалося з складання набору даних з 95 мікробних ферментів, які, як вже відомо, розкладають пластик, часто зустрічається у бактерій на сміттєвих звалищах і у подібних місцях, багатих пластиком.
Потім команда шукала аналогічні ферменти у зразках ДНК навколишнього середовища, взятих іншими дослідниками з 236 різних місць по всьому світу. Важливо відзначити, що дослідники виключили потенційні хибнопозитивні результати, порівнюючи спочатку ідентифіковані ферменти з ферментами з кишечника людини, у якому, як відомо, немає ферментів, що розкладають пластик.
Близько 12 000 нових ферментів були виявлені у зразках океану, взятих у 67 місцях і на трьох різних глибинах. Результати показали стабільно більш високі рівні розкладаючих ферментів на більш глибоких рівнях, що відповідає більш високим рівням забруднення пластиком, які, як відомо, існують на більш низьких глибинах.
Зразки ґрунту були взяті з 169 місць у 38 країнах та 11 різних середовищ існування та містять 18 000 ферментів, що розкладають пластик. Відомо, що грунти містять більше пластмас з добавками фталату, ніж океани, і дослідники виявили більше ферментів, які атакують ці хімічні речовини у зразках суші.
Майже 60% нових ферментів не вписуються ні в один з відомих класів ферментів, кажуть вчені, припускаючи, що ці молекули розкладають пластмаси способами, які раніше були невідомі.
За словами вчених, майже 60% нових ферментів не вписуються ні в один з відомих класів ферментів, припускаючи, що ці молекули розкладають пластмаси способами, які раніше були невідомі.
"Наступним кроком буде тестування найбільш перспективних кандидатів на ферменти у лабораторії, щоб ретельно вивчити їх властивості та швидкість розкладання пластику, - сказав Олексій Железняк. - Ми могли б створити мікробні спільноти з цілеспрямованими функціями розкладання для певних типів полімерів".
Перший жук, що поїдає пластик, був виявлений на японському звалищі відходів у 2016 році. У 2018 році, досліджуючи еволюцію комахи, вчені ненавмисно створили фермент, який ще краще руйнував пластикові пляшки. Подальші зміни у 2020 році збільшили швидкість деградації у шість разів.
Ще один мутантний фермент був створений у 2020 році компанією Carbios, яка розщеплює пластикові пляшки для вторинної переробки за лічені години. Німецькі вчені також виявили бактерію, яка харчується токсичним поліуретановим пластиком, який зазвичай викидають на звалища.
Минулого тижня вчені у лабораторії виявили, що рівні мікропластика, які, як відомо, люди вживають в їжу, викликають пошкодження клітин людини.

Компанії з США та Європи інвестують у виробництво упаковки з морських водоростей

Три компанії з США і Європи оголосили про багатомільйонні інвестиції у виробництво упаковки на основі морських водоростей.
Проекти отримали фінансування у останні кілька місяців, передає .
Зокрема, британська компанія Notpla, відома виробництвом пляшок з їстівних водоростей, отримала інвестиції у розмірі £10 млн від Фонду азіатського мільярдера Лі Ка Шинга. Гнучкі плівки і пакувальний папір від Notpla включені у список продуктів. Вони призначені для заміни пластику, що не підлягає вторинній переробці. Фірмовий продукт компанії, що отримав назву «Ooho», вже представлений на ринку. Він є повністю біорозкладаним і їстівним.
Notpla вже співпрацює з Just Eat у Великобританії для випробування компостованих коробок для їжі на винос, виготовлених з використанням морських водоростей. «Ми раді прискорити темпи просування до нульового одноразового пластикового майбутнього», - заявив со-генеральний директор П'єр-Ів Палье. Каліфорнійський стартап Sway зібрав $2,5 млн для продовження розробки компостованих поліетиленових пакетів, які повинні пройти пілотні випробування у 2022 році.
Однією з ключових переваг Sway є використання декількох морських водоростей для створення різних кольорів упаковки. Шотландська компанія Oceanium отримала підтримку для своїх концептуальних рішень по упаковці харчових продуктів Ocean Ware у розмірі $1 млн. "Використовуючи внесок наших фахівців, ми раді допомогти Oceanium розвивати стійку індустрію морських водоростей і збільшити їх вплив на вуглець у харчовому ланцюжку і у матеріалах», — заявив генеральний директор Green Angel Syndicate кем Росс. Фінансування буде використано для реалізації плану з успішної переробки 150 млн тонн європейських морських водоростей.
Повний перехід від пілотної стадії до стадії комерційної реалізації очікується протягом наступних двох років. Крім того, морські водорості стають популярними і за межами упаковки. Наприклад, виробник стійкої пряжі з водоростей AlgiKnit щойно оголосив про відкриття нових виробничих потужностей. У всьому світі численні стартапи використовують морські водорості як основу для сталого розвитку, від створення веганської їжі до компостованої упаковки та одягу. Як природний матеріал, морські водорості мають широкий спектр застосування з низьким впливом на навколишнє середовище.

Іспанія інвестує $7,8 млрд у відновлювану енергетику та водневі технології

Іспанія виділить 6,9 мільярда євро (7,8 мільярда доларів) на відновлювані джерела енергії, «зелений» водень і системи акумулювання енергії протягом наступних двох років. Країна також прагне залучити ще 9,45 мільярда євро приватного фінансування в рамках свого плану відновлення від COVID-19, передає Business Recorder.
Міністр енергетики та навколишнього середовища Іспанії Тереза Рібера заявила, що інвестиції повинні створити понад 280 000 робочих місць.
«Ми вважаємо, що можна створити дуже важливий пакет інструментів, який ми хочемо почати презентувати вже наступного тижня», – сказала вона.
Близько 1,55 млрд євро з державного фінансування буде спрямовано на розвиток так званого «зеленого» водню.

Підписатися на наші оновлення