Альтернативна енергетика в світі: 05-11.04.2021

630_360_1514910143-5435

У Норвегії майже перестали купувати звичайні бензинові та дизельні автомобілі
 
Інформаційна рада по дорожньому руху Норвегії (Opplysningsrådet for Veitrafikken, OFV) опублікувала дані про продажі автомобілів у країні у березні 2021 році.
За місяць було продано 15321 нових легкових автомобілів, що на 23,1% більше, ніж у березні минулого року.
Частка «чистих» електромобілів (BEV), тобто електричних машин без двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) досягла 56,3% (у 2020 році - 54,3%).
Частка гібридів (PHEV) склала 28,6%.
Таким чином, частка електричних авто [BEV (battery electric vehicles) + PHEV (Plug-in hybrid electric vehicles), які відносять до категорії «ті, що підключаються» або «ті, що заряджаються від розетки», англ. Plug-in; їх іноді називають Plugins] склала 84,9%.
Крім того, є ще електрифіковані машини з ДВС («м'які гібриди»), оснащені невеликим акумуляторним блоком і електромотором, проте вони заряджаються від мережі. Їх частка в березневих продажах склала близько 5,7%.
Відповідно, частка «електрифікованих» машин в продажах за березень перевищила 90%, а звичайних бензинових і дизельних легкових машин склала менше, ніж 10%.
П'ять найбільш продаваних марок автомобілів в березні 2021 року: 1) Тесла, 2) Тойота, 3) Вольво, 4) Фольксваген, 5) БМВ.
Найбільш продаваною моделлю в країні стала Tesla Model 3.
Норвегія, яка є лідером по запасах нафти та газу в Європі, планує ввести заборону на продаж дизельних і бензинових автомобілів вже у 2025 році. Однак з такими тенденціями заборони можуть бути зайвими.
Раніше ЕлектроВісті писали, що норвезька авіакомпанія Wideroe, британський виробник Rolls-Royce та італійська авіабудівна компанія Tecnam планують реалізувати перші польоти на повністю електричних літаках P-Volt протягом п'яти років. Rolls-Royce розробить та поставить електричний двигун, Tecnam забезпечить партнерів виробничими потужностями і проектною базою на основі моделі P2012 Traveler, а Wideroe проведе випробування і почне комерційну експлуатацію літака в 2026 році. Літак буде перевозити 11 пасажирів і літати по маршрутах в кілька сот кілометрів.
https://elektrovesti.net/75229_u-norvegii-mayzhe-perestali-kupuvati-zvichayni-benzinovi-ta-dizelni-avtomobili
 

Rivian побудує власну мережу з 3500 швидкісних електрозаправок потужністю від 200 кВт

Компанія Rivian планує не тільки випускати електромобілі, а й готує інфраструктуру для них.
Зокрема, автовиробник планує створити свою мережу зарядних станцій у Північній Америці.
В рамках проекту до кінця 2023 року Rivian Adventure Network, яка буде доступна виключно для власників електромобілів Rivian, включатиме понад 3500 зарядних пристроїв постійного струму у більш ніж 600 місцях в США та Канаді.
Спочатку зарядні пристрої будуть запропоновані з понад 200 кВт зарядної потужності, а згодом їх модернізують до понад 300 кВт. Швидкісні зарядні пристрої Rivian будуть розташовані на головних магістралях та головних дорогах, а також поблизу кафе чи магазинів.
Варто зазначити, що Adventure Network має чіткі паралелі з мережею Supercharger від Tesla.
Перші зарядні станції мають бути побудовані в 42 державних парках Колорадо, де для кожного заплановано два зарядні пункти – у цих місцях Rivian, очевидно, хоче підкреслити свій імідж бренду пригод.
Також в компанії підкреслили, що кожен їхній електромобіль буде мати мобільний зарядний пристрій. Завдяки цьому клієнти зможуть заряджатись як від 240-вольтних, так і від 120-вольтних розеток.
https://elektrovesti.net/75245_rivian-pobudue-vlasnu-merezhu-z-3500-shvidkisnikh-elektrozapravok-potuzhnistyu-vid-200-kvt
 
 
Будапешт будуть опалювати за допомогою геотермальної енергії

У Будапешті побудують теплогенеруючі установки на геотермальній енергії потужністю від 10 до 20 МВт.
Великомасштабний проект у столиці Угорщини реалізує місцева компанія централізованого теплопостачання FŐTÁV та ісландська група Arctic Green Energy, які підписали угоду про співпрацю. 
Угода передбачає розвідку потенційних локацій, отримання необхідних дозволів і загальну технічну, економічну та юридичну підготовку.
У довгостроковій перспективі FŐTÁV планує встановити від 150 до 200 МВт геотермальних теплогенеруючих потужностей у Будапешті. Вона заявила, що відкрита для інших починань з Арктикою та іншими партнерами.
Проект з інтеграції геотермальної енергії у систему централізованого теплопостачання у Будапешті може заощадити до 21 000 тонн викидів вуглекислого газу на рік. Ціноутворення на геотермальні теплові агрегати буде контролюватися угорським органом регулювання енергетики і комунальних послуг.
Ісландський розробник і оператор «зеленої» енергетики має 508 теплових центрів і 4,1 ГВт потужностей з виробництва теплової енергії, які обслуговують 50 мільйонів квадратних метрів. Він також має великі плани розширення для Польщі, Німеччини та інших європейських країн. Крім того, його найбільшим бізнесом є 49% спільне підприємство з Sinopec у Китаї. Арктика каже, що фірма має 35% частку ринку у найбільш густонаселеній країні.
Згідно зі своєю програмою "Зеленого централізованого теплопостачання", Угорщина має намір скоротити частку природного газу у виробництві централізованого теплопостачання з 70% до 50% до 2030 року.
https://elektrovesti.net/75244_budapesht-budut-opalyuvati-za-dopomogoyu-geotermalnoi-energii
 
 
Китайська Wingtech будує завод за $1,8 млрд для випуску напівпровідникових виробів для електрокарів

Китайський виробник електроніки Wingtech Technology інвестує 12 млрд юанів ($1,8 млрд) у будівництво заводу з виробництва напівпровідникових виробів для електромобілів. Потужності в Шанхаї компанія будує разом з голландською компанією Nexperia, контроль над якою КНР отримала ще у 2018 році.
За планами, новий завод буде зданий в експлуатацію в наступному році. На ньому вироблятимуться дискретні напівпровідникові прилади, включаючи силові транзистори. Продуктивність у 400 000 пластин діаметром 300 мм на рік зробить фабрику однією з найбільших, що спеціалізуються на дискретних приладах.
Основна причина, яка спонукала Wingtech і Nexperia до будівництва, – глобальна нестача напівпровідникових виробів для автомобільної електроніки.
Ще однією не менше важливою причиною є те, що дискретні прилади не підпадають під санкції США. На відміну від процесорів, дискретні пристрої не вимагають складних виробничих процесів і можуть виготовлятися на старішому обладнанні.
https://elektrovesti.net/75235_kitayska-wingtech-budue-zavod-za-18-mlrd-dlya-vipusku-napivprovidnikovikh-virobiv-dlya-elektrokariv
 
 
У Німеччині розробили скло, яке знижує енергоспоживання і регулює температуру у приміщенні

Німецькі вчені розробили скло, яке знижує енергоспоживання і регулює температуру у приміщенні.
Про це наковці Кассельського університету розповіли у статті "Мікродзеркальні матриці MOEMS в інтелектуальних вікнах для управління денним світлом", опублікованій нещодавно у першому номері журналу оптичних мікросистем.
"Наше інтелектуальне скління базується на мільйонах мікродзеркал, невидимих неозброєним оком, і відображає сонячне світло відповідно до дій користувача, положення сонця, години дня і пори року, забезпечуючи індивідуальне управління освітленням всередині будівлі", - говорить Хармут Хіллмер.
Матриця мікродзеркал невразлива для вітру, миття вікон або будь-яких погодних умов, оскільки вона розташована у просторі між віконним склом, заповненим газом, таким як аргон або криптон. Скління забезпечує безкоштовне сонячне тепло взимку і запобігає перегріву влітку, а пропускає природне денне світло, економить енергію до 35%, значно скорочує викиди CO2 до 30% і скорочує використання на 10% сталі і бетону у багатоповерхових будинках.
 
Окрім проблеми з енергією, штучне освітлення також має наслідки для здоров'я та благополуччя. Різні дослідження пов'язують штучне освітлення з недоліком концентрації, високою сприйнятливістю до захворювань, порушеними біоритмами і безсонням. Розумне скло може знизити залежність від штучного освітлення за рахунок оптимізації природного денного світла в кімнаті.
Якщо влітку немає користувача у приміщенні, всі дзеркала перемикаються вертикально, зберігаючи сонячне тепло зовні, це економить енергію за рахунок мінімізації теплопередачі. Коли датчики виявляють присутність користувача, верхні дзеркала відкриваються і відображають денне світло на стелі. Приміщення залишається прохолодним, економлячи енергію на кондиціонуванні. Частини кімнати, розташовані далеко від вікна, можна ефективно висвітлювати денним світлом, економлячи енергію на штучному освітленні.
Якщо взимку немає користувача, всі дзеркала відкриваються і збирають енергію, відображаючи сонячне випромінювання на стіну, діючи як сонячний обігрівач. Це економить енергію для обігріву. Як тільки датчики виявляють присутність користувача, взимку, всі дзеркала перенаправляють всю сонячну енергію на стелю, щоб мінімізувати відблиски. Тепер стеля діє як сонячний обігрівач, заощаджуючи теплову енергію.
 
Сучасне інтелектуальне скління оптимізоване як для зими, так і для літа і може забезпечити енергозбереження цілий рік. Виникла потреба в розумній і автоматичній технології, яка може реагувати на місцевий клімат (денний час, пору року), використовувати доступне сонячне світло, регулювати світло і температуру і значно економити енергію.
Мікродзеркала MEMS інтегровані в ізоляційне скління і управляються електронною системою. Орієнтація дзеркал регулюється напругою між відповідними електродами. Датчики руху у кімнаті визначають кількість, положення і переміщення користувачів у кімнаті.
Раніше повідомлялося, що французький стартап розробив всеспрямоване антиблікове скло, яке збільшує ефективність сонячних панелей на 12%.
https://elektrovesti.net/75230_u-nimechchini-rozrobili-sklo-yake-znizhue-energospozhivannya-i-regulyue-temperaturu-u-primishchenni

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами