Найбільша "сонячна" угода Швеції: на півдні країни збудують 40 сонячних станцій
У Швеції побудують 40 сонячних електростанцій на півдні країни.
Про це йдеться в угоді підписаній постачальником обладнання для сонячних електростанцій HPSolartech з компанією Sunspark, передає elektrovesti.net.
«У Швеції велика частина електроенергії виробляється на півночі, а споживають енергію найбільше на півдні, - розповіла Анна Вернер, генеральний директор Асоціації сонячної енергетики Швеції Svensk Solenergi. - Сонячні електростанції на півдні вирівняють дисбаланс і нам більше не доведеться транспортувати велику кількість енергії з іншого кінця країни».
Контракт є найбільшою угодою в історії сонячної енергетики в Швеції.
"Багато людей думають, що сонячна енергія не може розвиватися в Північній Європі, а насправді все навпаки: Південь Швеції отримує стільки ж сонячного світла на рік, скільки Німеччина або Нідерланди - країни з великою кількістю сонячних станцій, - пояснює Кенні Фогель, генеральний директор HPSolartech. - Сонячну енергетику в Швеції чекає дуже позитивне майбутнє, бо сонячні панелі насправді більш ефективні при низьких температурах».
Очікується, що будівництво проектів розпочнеться на початку 2022 року з двох сонячних станцій в муніципалітетах Olofström і Töreboda. Згідно із заявою, 40 сонячних станцій будуть введені в експлуатацію з 2023 по 2024 рік.
Уряд Швеції поставив за мету збільшити частку сонячної енергії до 10% - сьогодні вона становить 0,5%.
У порівнянні з іншими європейськими країнами, Швеція споживає багато електроенергії. Однак, рівень викидів тут низький через широке поширення відновлюваних джерел енергії, включаючи сонячну, вітрову і гідроенергетику. У 2020 році частка електроенергії з ВДЕ в Швеції склала 50%, а до 2040 року уряд планує використовувати електроенергію виключно з ВДЕ.
https://ecotown.com.ua/news/Naybilsha-sonyachna-ugoda-SHvetsii-na-pivdni-kraini-zbuduyut-40-sonyachnikh-stantsiy/
COP26: 20 країн домовилися припинити фінансування нафтогазових проектів за кордоном
Двадцять країн домовилися про припинення інвестування у нафтогазові проекти за кордоном з кінця 2022 року.
Відповідну угоду сторони підписали на кліматичному саміті COP26 у шотландському Глазго, передає interfax.com.ua.
Серед країн-підписантів – Сполучені Штати Америки, Великобританія, Швейцарія, Канада, Італія, Нова Зеландія, Данія, Фінляндія, Португалія, а також Молдова, Коста-Ріка, Малі.
Угоду також підписали Європейський інвестиційний банк, Східноафриканський банк розвитку і ряд інших фінансових організацій.
"Це історичний прорив, який був би неможливий ще кілька років тому, - зазначив Іскандер Ерзіні Вернойт, експерт з кліматичних фінансів аналітичного центру E3G. - Ця група лідерів показує, як швидко змінюються норми в енергетиці".
https://ecotown.com.ua/news/COP26-20-krain-domovilisya-pripiniti-finansuvannya-naftogazovikh-proektiv-za-kordonom/
У Британії попит на водень зросте до 10 ТВт-год у 2030 році
У Великобританії попит на водень на низьковуглецевий водень зросте до 10 ТВт- год у 2030 році.
Про це йдеться у новому звіті Cornwall Insight, передає world-energy.org.
До 2050 року попит на низьковуглецевий водень в умовах промислової декарбонізації може збільшитися до 37 ТВт-год.
В аналітичному документі розглядаються галузі промисловості, які у даний час споживають водень або мають потенціал для збільшення використання низьковуглецевого водню.
Найбільший попит - 36 ТВт-год – як передбачається, забезпечать високотемпературні промислові процеси, у яких водень замінить природний газ та інші викопні види палива.
«Враховуючи значення капітальних витрат на електролізери і морський вітер від Департаменту бізнесу, енергетики та промислової стратегії (BEIS) і Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), ми оцінюємо інвестиції у створення цієї інфраструктури у близько 23 млрд фунтів стерлінгів, - заявив Дева Деварадж, аналітик з моделювання в Cornwall Insight. - Промисловість Великобританії, вносячи 331 млрд фунтів стерлінгів у ВВП (17%), також забезпечує 18% викидів вуглецю, які можуть бути скорочені за допомогою декількох шляхів декарбонізації: приміром, промислові процеси, що використовують виробництво електроенергії та тепла на основі викопних джерел, можуть бути переведені на поновлювані джерела, а процеси, що вимагають викопного палива для виробництва тепла, можуть бути електрифіковані».
Однак водень відіграє істотну роль у промисловій декарбонізації, наголошує Дева Деварадж. "Водень універсальний: його можна використовувати у якості вихідної сировини, відновника і для виробництва тепла, - зазначив він. - Використання низьковуглецевого водню у промисловості стане каталізатором для розширення його виробництва і призведе до впровадження водневих технологій в інших секторах кінцевого використання».
Споживання низьковуглецевого водню буде залежати від швидкості обезвуглеводнення виробничих потужностей, наголошує він. «Незважаючи на те, що на виробників хімічної продукції припадає менше 1% від загального попиту на водень, вони є остаточними споживачами з дуже невеликою варіабельністю, - зауважив Дева Деварадж. - Промисловий тепловий процес демонструє найбільший потенціал потреби у водні (98 %); на нього значною мірою впливає швидкість проникнення низьковуглецевого водню".
https://ecotown.com.ua/news/U-Britanii-popit-na-voden-zroste-do-10-TVt-god-u-2030-rotsi/
Не купуй, перероби: Ford продає електродвигуни, які перетворять звичайну машину в електромобіль
Ford почав продавати електродвигуни, за допомогою яких автовласники можуть перетворити машину з двигуном внутрішнього згорання в електромобіль.
Eluminator e-crate розвиває потужність у 281 кінську силу і має 433 Н·м крутного моменту, передає hightech.fm.
Аналогічні двигуни вже використовують в електрокарі Mustang Mach-E GT-розробники частково переобладнали цей мотор.
У компанії заявили, що пізніше можна буде придбати ще й акумуляторні системи, контролери двигунів, а також інші компоненти. Все це, на думку розробників, допоможе власникам полегшити переоснащення традиційних автомобілів.
Щоб продемонструвати нову систему, в Ford виробили єдиний екземпляр електричної версії пікапа F - 100 1978 року випуску. У нього помістили два електромотори Eluminator e-crate загальною потужністю 480 кінських сил і 860 Н·м крутного моменту.
За характеристиками автомобіль не поступається Mustang Mach-E GT - це версія першого серійного електрокара від Mustang. У компанії відзначили, що пікап не буде випускатися серійно.
Вартість нового двигуна - $3 900.
https://ecotown.com.ua/news/Ne-kupuy-pererobi-Ford-proda-elektrodviguni-yaki-peretvoryat-zvichaynu-mashinu-v-elektromobil/
Туреччина побила рекорд генерації вітрової енергії
Оскільки через кліматичну кризу світ дедалі активніше рухається до «зеленої» енергії, Туреччина, яка збільшила свої відновлювані потужності, забезпечила 20% своєї одноденної генерації з вітру, побивши власний рекорд, пише World-energy.
Таким чином, у Туреччині виробництво електроенергії з вітру досягло найвищої частки у відновлюваних джерелах енергії – 20,2 відсотка.
За офіційними даними Туреччина, яка стала п'ятою в Європі та 12-ю у світі за потужністю ВДЕ, вона посідає перше місце в Європі за геотермальною енергетикою і друге місце за гідроелектроенергією.
Країна також посідає восьме місце в Європі за виробництвом енергії сонця, вітру та біомаси.
Президент Турецької вітроенергетичної асоціації зазначив, що з 3615 турбінами, які працюють на 274 електростанціях по всій Туреччині, більше 10% потреб в енергії задовольняється за рахунок вітру. Він підкреслив, що протягом останніх п’яти років «зелена» трансформація була на порядку денному Туреччини, і країна сьогодні відчуває позитивні результати раннього та швидкого прогресу.
Анкара визначила безпеку енергопостачання як одну з центральних основ своєї енергетичної стратегії, включаючи зусилля зі збільшення інвестицій у сектор чистої енергетики.
За останнє десятиліття країна відчула значну диверсифікацію свого енергетичного комплексу, зокрема за рахунок зростання генерації електроенергії з відновлюваних джерел.
https://ecotown.com.ua/news/Turechchina-pobila-rekord-generatsii-vitrovoi-energii/
Поділитися