Альтернативна енергетика в світі: 18-24.01.2021

22

Європейські країни закликали до відродження транс'європейського залізничного експресу 1960-х років
 
Відродження мережі прямих залізничних маршрутів 1960-х років між великими європейськими столицями, відомої як (транс’європейський експрес), є ключем до досягнення вуглецевої нейтральності в ЄС до 2050 року. Про це йдеться у спільному звіті екологічних організацій Німеччини, Польщі, Іспанії та Франції, передає The Guardian.
Раніше через кордони європейських держав проходило 365 залізничних колій, зараз продовжують роботу тільки 149. На частку залізниць наразі припадає лише 8% всіх пасажирських перевезень в країнах-членах ЄС, популярність авіаперельотів на невеликі відстані виросла через падіння цін.
Trans Europe Express функціонував з 1957 року, по залізничній мережі курсували спеціально побудовані поїзди, які пропонували в основному перевезення першого класу. Мережа припинила роботу в 1980-х роках і була частково замінена поїздами EuroCity, а пізніше високошвидкісними поїздами. 
У звіті також говориться, що прямі зв'язки між столицями, такими як Париж і Берлін, можуть зробити значний внесок в скорочення викидів вуглецю.
Ще у вересні минулого року міністр транспорту і цифрової інфраструктури Німеччини Андреас Шойер представив міністрам транспорту ЄС пропозиції щодо створення нової мережі транс'європейського залізничного експреса на основі тієї, що працювала раніше.
У звіті екологічних організацій відзначається, що при перельоті з Парижа в Берлін рівень CO 2 як мінімум в шість разів вищий, ніж під час поїздки на поїзді.
Згідно з оцінками, внутрішньоєвропейські польоти на відстань менше 1000 км виробляють 28 метричних тонн CO2 щорічно. Сімнадцять з 20 найбільш часто використовуваних повітряних маршрутів в Європі проходять на відстані менше 700 км.
«Теоретично майже всі ці поїздки можна було б перевести на залізничний транспорт», – йдеться у звіті.
У документі стверджується, що європейська залізниця зараз схожа на «клаптеву ковдру» національних систем. Повідомляється, що більшість маршрутів зупиняються на кордоні або закінчуються прямо на іншій стороні, що змушує мандрівників кілька разів міняти поїзд, щоб дістатися з однієї столиці в іншу. 
У звіті пропонується пряме залізничне сполучення Варшава-Вільнюс, Варшава-Прага, Берлін-Копенгаген, Берлін-Брюссель, Берлін-Париж, Париж-Мадрид і Мадрид-Лісабон.
Нагадаємо: минулого місяця Німеччина, Австрія, Швейцарія і Франція звернулися до ЄС з проханням підтримати розвиток мережі нічних поїздів зі спальними вагонами в Європі. Чотири країни запланували запустити сполучення між Віднем і Парижем до кінця 2021 року, а у 2023 році зв'язати Берлін з Парижем і Брюсселем. Також заплановано сполучення між Римом, Барселоною і Цюріхом.
https://mind.ua/news/20221122-evropejski-krayini-zaklikali-do-vidrodzhennya-transevropejskogo-zaliznichnogo-ekspresu-1960-h-rokiv
 
 
Tesla знизила ціни на Model 3 в Європі під натиском конкурентів
 
Вартість Model 3 в Європі стала нижчою на 2-3 тисячі євро, в залежності від версії. Причиною таких змін можуть бути коливання курсу долара або бажання закріпитися на важливих європейських ринках, обходячи конкурентів. Про це пише HighTech Plus з посиланням на Electrek.
Поки великі автокомпанії були обережними і шукали компроміси з регуляторами, Tesla зробила ставку на масовий випуск повністю електричних моделей і вибилася в лідери серед виробників EV. За першу половину 2020 року компанія продала понад 179 000 електромобілів, тобто стільки ж, скільки три наступних в рейтингу автовиробники разом узяті, і зайняла 28% глобального ринку.
Однак поступово розстановка сил починає змінюватися. Європейські автовиробники під тиском регуляторів, які вимагають від них випускати більше чистих автомобілів, приймають нові стратегії і програми. У Tesla все ще сильні позиції в Європі, але компанія Ілона Маска втрачає ринок під напором інших виробників EV.
Важливим європейським ринком для Tesla стала Німеччина, особливо після того, як компанія вклалася в будівництво нової фабрики під Берліном. Як повідомляє Electrek, за ніч ціни на Model 3 впали там на 2-3 тисячі євро:
Model 3 Standard Range Plus: з 42 990 до 39 990 євро
Model 3 Lang Range AWD: з 52 490 до 49 990 євро.
Model 3 Performance: з 58 490 до 54 990 євро.
Те ж саме відбулося і в ряді інших європейських країн. Частково зміну цін можна пояснити зниженням курсу долара по відношенню до євро. При цьому два місяці тому Tesla підняла ціни на Model S на всіх ринках.
Влітку минулого року Маск заявив, що європейська версія Tesla Model Y буде значно відрізнятися від тієї, що виробляють у США, і зробить революцію в автомобілебудуванні. Пізніше Маск також натякнув, що зміни торкнуться не тільки апаратної частини кросовера, але й дизайну, а також програмного забезпечення.
Як повідомлялося, глава Volkswagen зареєструвався в Twitter і в першому ж пості «наїхав» на Ілона Маска, обіцяючи йому жорстку конкуренцію.
https://mind.ua/news/20221151-tesla-znizila-cini-na-model-3-v-evropi-pid-natiskom-konkurentiv
 

Під Нью-Йорком побудують найбільші в США морські вітропарки на 2,5 ГВт
 
Норвезька енергетичний гігант Equinor і британська нафтогазова компанія BP виграли два тендери на будівництво морських вітроенергетичних установок загальною потужністю 2,49 ГВт. Перший проект Empire Wind 2 на шельфі Нью-Йорка буде генерувати 1,26 ГВт, а другий - Beacon Wind - розташується біля узбережжя штату Массачусетс і додасть ще 1,23 ГВт енергії. Початок комерційної експлуатації нових вітропарків заплановано на 2028 рік.
Згідно із заявою Equinor, схвалене угоду - це найбільша угода, пов'язана з офшорною вітроенергетикою, в історії США. Обидві електростанції, повідомляє CNBC, передаватимуть енергію штату Нью-Йорк, а повноцінна реалізація Empire Wind і Beacon Wind забезпечить енергією без викидів понад мільйон будинків. Equinor і BP також працюватимуть з Нью-Йорком над розвитком морського терміналу в Південному Брукліні і модернізацією порту Олбані.
«Східне узбережжя США - це один з найбільш привабливих ринків, що розвиваються для морської вітроенергетики в світі. Успішні заявки на придбання Empire Wind 2 і Beacon Wind 1 кардинально змінюють правила гри в нашому вітроенергетичному бізнесі на території США. Ці проекти створять велику цінність за рахунок економії в масштабі і підтримають наші стратегічні амбіції щодо перетворення в провідну компанію в галузі морської вітроенергетики », - заявив гендиректор Equinor Андерс Опедал. 
Глава американського підрозділу Equinor Сірі Еспедал Кідну також додала, що угода між штатом Нью-Йорк і Equinor дозволить створити надійну ланцюжок поставок для вітрової енергетики. Проект стане основною для майбутнього поширення бізнесу Equinor по всій території США.
Важливо відзначити, що в 2019 році Equinor виграла другий грант - компанія уклала угоду на будівництво аналогічного вітропарку Empire Wind 1 потужністю 816 МВт. Зараз проект знаходиться на стадії узгодження, а будівництво буде запущено до кінця цього року.
https://eenergy.media/2021/01/19/pod-nyu-jorkom-postroyat-krupnejshie-v-ssha-morskie-vetroparki-na-2-5-gvt/
 

Концептуальний літак MIT вловлює власний вихлоп

Відмова від авіаційного палива - трудомісткий і тривалий процес. Інженери з MIT запропонували цікаве рішення для перехідного етапу на шляху до чистого повітряному транспорту. Розроблений ними гібридний літак викидає в атмосферу на 95% менше оксиду азоту, вловлюючи більшу частину власної емісії всередині вантажного відсіку.
Крім вихлопів вуглекислого газу, що становлять приблизно 2-3% від загального обсягу глобальної емісії, авіаційні двигуни виробляють оксид азоту. Це ще один шкідливий газ, який, на думку дослідників, призводить до десятка тисяч випадків передчасної смерті від хвороб легенів і серця.
Виявилося, що в квантовому світі «ефекту метелика» не існує
Команда інженерів з MIT, що займалася цією проблемою, задалася питанням, чи можливо застосувати той же тип системи контролю емісії, який застосовується в дизельних вантажівках, в силовій установці літаків, пише New Atlas. Виявилося, що це не так-то просто. Газові турбіни під крилами, що обертають пропелери, також викидають вихлопні гази. Якщо оснастити їх пристроєм контролю емісії, це послабить тягу.
Проте, рішення було знайдено: дослідники запропонували розмістити газові турбіни в вантажному відсіку літака. Звідти вони зможуть обертати пропелери не безпосередньо, а за допомогою генератора, а встановлена ​​там же система контролю вловлює вихлоп і очищає повітря, який потім викидається в атмосферу.
Якщо таку систему встановити під черевом літака, вона очистить 95% оксиду азоту, тоді як додаткова маса зажадає додаткової витрати палива всього в розмірі 0,6%.
У такому вигляді гібридна система може стати потенційним трампліном на шляху до електрифікації великогабаритної авіації, яка поки що не може літати на великі відстані через обмежену питомої потужності сучасних батарей.
https://hightech.plus/2021/01/19/konceptualnii-samolet-mit-ulavlivaet-sobstvennii-vihlop
 

Прага запроваджує нову автоматизовану технологію збору відходів у місті

Навесні цього року столиця Чехії впроваджує інноваційне рішення – автоматизований збір відходів, що динамічно реагуватиме на зміни у виробництві відходів та інфраструктурі міста, повідомляє Recycling-magazine.
Динамічний збір відходів є частиною амбіційного проекту Sensoneo. Проект співфінансується програмою Європейської інноваційної ради Horizon2020.
Завдяки проекту, місто Прага зможе систематично зменшувати вплив на навколишнє середовище, пов'язане з процесом збору відходів, максимізувати ефективність наявних транспортних засобів (вантажівок) та використовувати гнучкість у разі непередбачуваних змін.
«Міста у всьому світі стикаються з проблемами, пов’язаними зі зростаючим урбанізмом, збільшенням обсягів відходів та недостатньою гнучкістю, що нині ще більше підкреслюється внаслідок триваючої пандемії. Інноваційні технології, які ми перевіримо під час пілотного проекту, відповідають стратегії Праги, орієнтованій на стійкість та кругову економіку. Я впевнений, що цей проект сприятиме нашому плану зробити Прагу активним ініціатором зелених технологій», – заявляє Петр Глубучек, заступник мера Праги.
Проект є безпрецедентним та унікальним за своїми масштабами. Він включає в себе:
·        Аналіз ефективності збору всіх відходів з використанням унікального методу Sensoneo, заснованого на обробці всіх наявних на даний момент даних, що стосуються контейнерів, транспортних засобів та реалізованих маршрутів. Це дозволить виявити слабкі місця та можливості для економії та покращення якості обслуговування;
·        Відкриття нових велосипедних маршрутів з метою зменшити кількість транспортних засобів, що використовуються під час збору відходів;
·        Збір відходів за допомогою автоматизованих маршрутів (гнучко відображаючи щоденні специфічні потреби) за допомогою навігації Sensoneo, яка спеціально розроблена для унікальних вимог індивідуальних транспортних засобів для збору сміття -> це полегшує працевлаштування водіїв без попереднього досвіду водіння в певних районах чи на окремих маршрутах;
·        Підсумкове оцінювання - продемонструє економію (час, вартість, паливо, викиди) із порівнянням «до – після».
Проект також включає моніторинг у реальному часі 550 контейнерів для електронних відходів за допомогою сенсорів Sensoneo для оптимізації збору відходів, забезпечення достатньої кількості вільних ємностей для громадян і, таким чином, підтримки переробки цього товару. Операційна частина проекту займе один рік. Таким чином, місто Прага отримує унікальну можливість випробувати наживо технологію, яка має на меті подолати поточні проблеми відходів у містах. Етап підготовки проекту триває, а початок експлуатаційного етапу заплановано на березень 2021 року.
https://ecotown.com.ua/news/Praga-zaprovadzhu-novu-avtomatizovanu-tekhnologiyu-zboru-vidkhodiv-u-misti/
 

Данія заборонила безкоштовні поліетиленові пакети
 
З 1 січня 2021 року у Данії повністю заборонили безкоштовні легкі поліетиленові пакети, у які які упаковували товари в магазинах і кафе та при покупці їжі на виніс.
Таким чином данський уряд намагається привчити жителів країни до скорочення споживання пластикових пакетів і важливості їх переробки, передає news.online.ua.
"Переважна більшість наших пластикових відходів сьогодні згорає у великих сміттєспалювальних заводах, а це шкодить і клімату, і природі, - прокоментувала заборону міністр навколишнього середовища Данії Леа Вермелін. - Ми забороняємо пластикові пакети, які зазвичай не переробляються, але можна купити торбину-переноску для товарів, яка буде коштувати не менше 0,54 євро (близько 18 гривень) незалежно від розміру, тож кожному потрібно вирішити, чи справді вона так потрібна".
Чиновниця нагадала, що кількість пластикових відходів, які викидаються у Світовий океан щороку, еквівалентна викиданню цілої вантажівки пластику у море кожної хвилини. «Заборона на пластикові пакети може стати першим кроком до очищення нашої планети від сміття, яке не переробляється», - наголосила Леа Вермелін.
https://ecotown.com.ua/news/Daniya-zaboronila-bezkoshtovni-polietilenovi-paketi/

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами