Швейцарія збільшить податок CO₂ на 25% у наступному році
Податок на CO2 у Швейцарії автоматично збільшиться з CHF96/тСО2 (89 євро/тСО2) до CHF120/т СО2 (111 євро/тСО2, +25%) з 1 січня 2022 року.
Хоча Швейцарія скоротила викиди CO2 при спалюванні палива у 2020 році на 31% у порівнянні з 1990 роком, згідно зі статистикою Федерального управління з охорони навколишнього середовища, країна планувала скоротити викиди CO2 при спалюванні палива у 2020 році на 33% у порівнянні з 1990 роком, як зазначено у чинній постанові про СО2.
Отже, було ініційовано автоматичне підвищення податку на CO2.
Податок на CO2 стягується з 2008 року з викопних видів палива, включаючи мазут і природний газ. Його рівень автоматично підвищується, якщо не виконуються проміжні цільові показники, встановлені законом про СО2. Дві третини доходів від податку перерозподіляються між домашніми господарствами та підприємствами.
У червні 2021 року швейцарські виборці відкинули новий закон про CO2 на загальнонаціональному референдумі. У тексті пропонувалося вдвічі скоротити викиди CO2 до 2030 року у порівнянні з рівнем 1990 року і ввести ряд фінансових стимулів, таких як податок на авіаквитки, збільшення податку на викопне паливо і підвищення цін на бензин. Надходження від податків були б частково спрямовані у створюваний кліматичний фонд, а частково перерозподілені серед населення і підприємств.
Раніше ЕлектроВісті писали, що уряд Швейцарії виділив 521 мільйон доларів США (470 мільйонів швейцарських франків) на знижки для встановлення сонячних електростанцій в 2021 році.
https://elektrovesti.net/76416_shveytsariya-zbilshit-podatok-co-na-25-u-nastupnomu-rotsi
Єврокомісія представила план досягнення кліматичної нейтральності
Європейська комісія презентувала пакет законопроектів «Fit for 55» для скорочення викидів СО2 на 55% до 2030 року.
Документ також сприятиме реалізації проміжних цілей стратегії Green Deal з досягнення Євросоюзом вуглецевої нейтральності до 2050 року, передає interfax.com.ua.
"Економіка викопного палива досягла своєї межі і ми хочемо залишити наступному поколінню здорову планету, а також хороші робочі місця і економічне зростання, яке не шкодить нашій природі, - зауважила голова ЄК Урсула фон дер Ляйен. - Європейський «зелений» курс - це наша стратегія зростання, спрямована на декарбонізацію економіки - Європа стала першим континентом, який поставив собі за мету бути кліматично нейтральним у 2050 році, і тепер ми перші, хто представляє конкретну «дорожню карту».
План дій ЄК до 2030 року багато у чому сфокусований на реформуванні вуглецевого ринку ЄС. Зокрема, Брюссель пропонує поступово знижувати кількість квот на викиди СО2 (у тому числі безкоштовних), придбаних компаніями у рамках системи торгівлі викидами EU ETS (СТВ).
Відзначається, що це призведе до зростання цін емісійних квот і стимулюватиме компанії скорочувати викиди. ЄК також пропонує вилучити зі СТВ безкоштовні квоти для авіакомпаній поряд з включенням морських суден у систему з 2023 року. "Нам необхідно зробити це, тому що тільки одне судно виробляє стільки ж вуглецевих газів, скільки 8 тис. машин щодня», — заявила глава ЄК у Брюсселі 14 липня.
Крім того, ЄК має намір впровадити другу систему торгівлі викидами (СТВ) з включенням в неї транспортного сектора і сектора опалення будівель. Раніше голова комітету Європарламенту з питань екології, охорони здоров'я та продовольчої безпеки Паскаль Канфан назвав плани зі створення подібної СТВ «суїцидом» і «великою політичною помилкою», яка може спровокувати рух «жовтих жилетів», як це було у Франції.
Згідно з планом дій, Брюссель також пропонує заборонити з 2035 року реєстрацію в ЄС нових бензинових і гібридних автомобілів. Разом з тим ЄК представила структуру механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM) для імпортерів в ЄС, щоб уникнути ситуації, коли європейські підприємства захочуть переїхати за межі ЄС, щоб не платити за викиди СО2.
CBAM буде являти собою доповнення європейської СТВ, але замість квот будуть введені спеціальні CBAM-сертифікати, які будуть купувати імпортери вуглецевої продукції в ЄС. Ціни сертифікатів будуть розраховуватися на основі середньої аукціонної ціни квот в рамках EU ETS.
Дія CBAM спочатку буде поширюватися на імпорт добрив, електроенергії, продукції цементної промисловості та металургії (залізо, сталь, алюміній). Це, як зазначається, сектори з найбільшими викидами СО2. Згідно з планом дій, з 2023 року почнеться перехідний період, коли компанії почнуть повідомляти про викиди СО2, зафіксовані при виробництві відповідної продукції. Механізм буде враховувати обсяг прямих викидів СО2, отриманих при виробництві продукції, без включення на першому етапі непрямих викидів, отриманих при споживанні «брудної» електроенергії.
При цьому ЄК пропонує компаніям купувати сертифікати починаючи з 2026 року, коли механізм запрацює повноцінно. Це, на думку ЄК, допоможе компаніям поза ЄС поступово адаптуватися до системи сертифікатів. До кінця перехідного періоду ЄК також має намір переглянути список секторів CBAM на предмет розширення сфери дії механізму і можливого включення непрямих викидів.
Під дію CBAM підпадають компанії з усіх країн поза ЄС, крім тих, які беруть участь в європейській системі торгівлі викидами або мають пов'язану з ЄС національну СТВ. Це відноситься до членів Європейської економічної зони і Швейцарії.
Крім цього, у плані наголошується: ЄС до 2030 року повинен висадити на своїй території 3 млрд дерев, щоб домогтися поглинання 310 млн тонн вуглецевих викидів, і генерувати 40% електроенергії з відновлюваних джерел. Єврокомісія також запропонувала створити фонд обсягом 144,4 млрд євро до 2032 року для пом'якшення соціальних наслідків переходу Євросоюзу до «чистої економіки».
Як пояснюється, фонд "надасть країнам-членам фінансування у розмірі 72,2 млрд євро на період 2025-2032 років на основі цільової поправки до багаторічних фінансових рамок». Віце-президент ЄК Франс Тіммерманс у ході прес-конференції в Брюсселі висловив упевненість, що багато депутатів Європарламенту і ряд країн-членів будуть критикувати пропозицію ЄК. «Я впевнений, що частині Європарламенту і країн-членів не сподобаються елементи нашої пропозиції, - заявив він. - Але якщо вам не подобаються якісь елементи пакета, ми можемо обговорити це, однак оскаржити мету не вийде: приходьте з альтернативою, ми обговоримо і знайдемо спільне рішення".
https://ecotown.com.ua/news/vrokomisiya-predstavila-plan-dosyagnennya-klimatichnoi-neytralnosti/
Експерти ООН представили новий план порятунку планети, який мають ратифікувати 196 країн
Робоча група ООН по роботі з проблемами екології представила глобальний проект захисту біорізноманіття та порятунку планети від кліматичних потрясінь в найближче десятиліття. Відзначається, що в проект нової Конвенції про біологічне різноманіття (CBD) внесли 21 ціль, пише Главком.
Зокрема, до 2030 року заплановано скоротити використання пестицидів у сільському господарстві на дві третини і посилити захист 30% світового океану і суші. До середини 21 століття в пріоритеті зниження рівня вимирання видів тварин на 90% і підвищення цілісності всіх екосистем.
Окрему увагу в конвенції приділено питанням здорового існування людини. Пропонується знизити забруднення з усіх джерел, в тому числі за рахунок скорочення пластикових відходів, а також збільшити площі природних куточків у містах.
«До 2030 року необхідно почати відновлення природних екосистем, щоб до 2050 року прийти до нульових викидів вуглекислого газу і мінімального впливу на навколишнє середовище», – заявляє виконавчий секретар CBD Елізабет Мрема.
Нові цілі представлять на глобальній конференції ООН в жовтні 2021 року, яка пройде в Китаї. Далі документ повинні будуть розглянути і ратифікувати 196 країн, які підписали Конвенцію про біологічне різноманіття. Її прийняли в 1992 році в Ріо-де-Жанейро.
https://ecotown.com.ua/news/Eksperti-OON-predstavili-noviy-plan-poryatunku-planeti-yakiy-mayut-ratifikuvati-196-krain-/
Tesla представила сонячну панель для житлових будинків потужністю 420 Вт
Американська компанія Tesla запускає нову 420-ватну сонячну панель, яка може використовуватися для житлових приміщень, пише Eleсtrek.
У той час як Ілон Маск постає перед судом в Делавері з приводу придбання Tesla SolarCity, енергетичний сектор автовиробника продовжує займатися розробкою нового сонячного модуля, який допоможе дещо оптимізувати роботу американського концерну.
Автовиробник ще не оновив свій онлайн-конфігуратор сонячних панелей. На сьогоднішній день в ньому як і раніше представлені тільки 340-ватні сонячні панелі компанії Hanwha Solar. Нова панель потужніша, ніж ті, що Тесла пропонувала ринку раніше, і одна з найпотужніших, що підходить для встановлення на дахах житлових будинків.
Завдяки новому ціноутворенню і новій політиці відповідності цін Tesla Solar стала надзвичайно конкурентоспроможною, і компанія збільшила кількість установок до 92 МВт, розгорнутих в минулому кварталі.
У компанії заявляють, що «система вимагає на 20 відсотків менше модулів для досягнення тієї ж потужності, що і стандартна система. Модуль може похвалитися високою ефективністю перетворення. Завдяки запатентованому дизайну Zep Groove, повністю чорний модуль легко з'єднується з компонентами Tesla ZS, щоб утримувати панелі близько до даху і близько один до одного, створюючи естетичний вигляд».
https://ecotown.com.ua/news/Tesla-predstavila-sonyachnu-panel-dlya-zhitlovikh-budinkiv-potuzhnistyu-420-Vt/
Чорногорія запустила програму підтримки дахових сонячних електростанцій в країні
Електроенергетична компанія Чорногорії Elektroprivreda Crne Gore (EPCG) і Міністерство екології, територіального планування та урбанізму країни запустили програму, яка дозволить встановити 3000 фотоелектричних систем на дахах житлових будинків, пише PV-magazine.
В рамках програми домовласники будуть запрошені до участі в схемі, яка повинна забезпечити, згідно EPGC, повернення інвестицій через п'ять-сім років. Відібраним кандидатам буде дозволено продавати комунальному підприємству надлишкову сонячну енергію.
Також очікується, що ця схема створить близько 400 робочих місць і залучить інвестиції в розмірі 30 мільйонів євро. Незважаючи на обмежений масштаб, програма є першою спробою Чорногорії підтримати дахові фотоелектричні системи.
EPCG також будує сонячний парк потужністю 100 МВт в партнерстві з фінською компанією Fortum і плавучу електростанцію на штучному солоному озері Слано.
За даними Міжнародного агентства з відновлюваних джерел енергії, до кінця 2020 року в країні була встановлена сонячна енергія потужністю всього 6 МВт. Переважна більшість потреб Чорногорії в електроенергії в даний час задовольняється за рахунок теплової електростанції Плевля потужністю 225 МВт на півночі Чорногорії, і двох великих гідроелектростанцій в Перучіце (307 МВт) і Пиві (363 МВт).
https://ecotown.com.ua/news/CHornogoriya-zapustila-programu-pidtrimki-dakhovikh-sonyachnikh-elektrostantsiy-v-kraini/
Поділитися