Vestas випустив 15-мегаватний вітрогенератор з 236-метровим ротором
Данський виробник Vestas випустив нову морську вітрову турбіну з рекордною потужністю 15 МВт.
Головний постачальник вітрогенераторів в Європі демонструє завидне зростання бізнесу, незважаючи на пандемію, передає eenergy.media.
Вітрогенератор V236 - 15.0 МВт оснащений гвинтом діаметром 236 метрів і загальною площею лопатей 43 743 м2.
Нова турбіна Vestas підніме показники вироблення енергії вітру одним вітряком до 80 ГВт * год на рік. Цього вистачить на те, щоб забезпечити електрикою 20 000 домогосподарств в Європі. А також запобігти емісії 38 000 тонн вуглекислого газу — такого ж ефекту можна досягти, на рік замкнувши в гаражах 25 000 легкових автомобілів з ДВС.
За словами представників компанії, перший прототип V236-15.0 МВт буде встановлений у 2022 році, а серійне виробництво почнеться у 2024 році.
За 2020 рік, як повідомляє CNBC, доходи Vestas, незважаючи на пандемію, зросли на 22% порівняно з позаминулим роком. Це пояснюється бумом на будівництво нових вітряних ферм по всьому світу.
За минулі 2,5 роки потужність турбін зросла на 50%.
https://ecotown.com.ua/news/Vestas-vipustiv-15-megavatniy-vitrogenerator-z-236-metrovim-rotorom/
Rivian налагодить виробництво електромобілів в Європі
Каліфорнійський виробник електромобілів Rivian Automotive зобов'язується до 2030 року забезпечити гіганта інтернет торговлі Amazon сотнею тисяч спеціально розроблених фургонів на електротязі. Їх випуск, згідно з новими даними, може бути організований не тільки в США, а й на території Європи.
Агентство Bloomberg повідомляє, що Rivian вже найняла агентство нерухомості JLL для пошуку майданчика під будівництво підприємства в Європі. Розглядаються кілька можливих місць у Великобританії, Німеччині та Угорщині, а також за межами Євросоюзу. Передбачається, що запуск виробництва комерційних фургонів для Amazon може стартувати на новому підприємстві за межами США вже в наступному році. Пікапи і кросовери марки для роздрібних споживачів встануть на його конвеєр дещо пізніше.
Американське підприємство Rivian налагодить випуск пікапів R1T в червні цього року, а кросовери R1S встануть на конвеєр до серпня. Розглядається й можливість виходу Rivian на публічне розміщення акцій, в результаті якого компанія може залучити до $ 50 млрд.
Amazon є великим акціонером Rivian, компанія вклала понад $ 700 млн з розрахунком на пріоритетне виконання свого замовлення по виробництву електричних фургонів. Приблизно десять тисяч з них вже мають вийти в рейс до 2022 року, інші будуть поставлені до кінця десятиліття. Запас ходу на одній зарядці у цих машин не перевищить 240 км, тому працювати вони зможуть переважно в межах міста.
Нагадаємо, що американський стартап Rivian озвучив ціни, комплектації та терміни виходу на ринок електричного пікапа R1T. Судячи з оновленої інформації на офіційному сайті виробника, коштуватиме потенційний конкурент Tesla Cybertruck трохи менше, ніж було заявлено раніше.
https://elektrovesti.net/74521_rivian-nalagodit-virobnitstvo-elektromobiliv-v-evropi
У Балтійському морі реалізують проекти вітроелектростанцій загальною потужністю 2,5 ГВт
Днями компанії Ørsted та PGE (Polska Grupa Energetyczna) оголосили, що спільно будуватимуть 2,5 ГВт офшорних проектів вітроенергетики в Балтійському морі, інформує Renewables.now.
Згідно з угодою, датська енергетична компанія купуватиме 50% акцій вітропарків Baltica-3 потужністю 1 ГВт і Baltica-2 потужністю 1,5 ГВт. Причому, вітроелектростанція Baltica 3 може запрацювати вже у 2026 році.
«Потенціал Балтійського моря для залучення офшорних інвестицій величезний, і тому ми розраховуємо на використання взаємного досвіду та спільну підготовку до операційної фази обох проектів, особливо завдяки амбіційним планам PGE щодо офшорних проектів. Ми прагнемо встановити принаймні 6,5 ГВт офшорних вітрових потужностей до 2040 року», - прокоментував Войцех Дамбровський, президент правління PGE.
Уряд Польщі має намір встановити 11 ГВт офшорних вітроелектростанцій до 2027 року.
https://ecotown.com.ua/news/U-Baltiyskomu-mori-realizuyut-proekti-vitroelektrostantsiy-zagalnoyu-potuzhnistyu-2-5-GVt/
Tesla випустить електричний фургон з сонячними панелями на даху
Генеральний директор компанії Tesla Ілон Маск підтвердив появу у модельній лінійці марки електричного фургона з сонячною батареєю. Потенційна можливість появи електрофургона Tesla обговорюється протягом декількох років, але тільки зараз голова компанії Ілон Маск підтвердив це офіційно. В інтерв’ю Джо Рогану він сказав, що Tesla буде випускати електричний фургон, як тільки це дозволить наявність акумуляторних елементів.
«Я думаю, це було б чудово. Фургон, на якому можна їздити навіть у разі апокаліпсису», – сказав Маск.
Яким буде запас ходу електрофургона, поки не відомо, але його планують збільшити за рахунок встановлених на даху сонячних батарей. На думку Маска, у легкових автомобілях сонячні панелі не ефективні, тоді як великий плоский дах фургона може й повинен бути використаний.
Наприклад, сонячна панель на даху Toyota Prius Prime здатна протягом дня накопичити енергію для додаткових 3 кілометрів шляху на електротязі. При цьому додатковий «зелений» пробіг буде залежати від погодних умов та місця стоянки.
Раніше Маск не був прибічником ідеї інтеграції сонячної енергії в транспортні засоби, але по мірі розвитку технології почав змінювати свою точку зору та навіть сказав, що опціональну сонячну панель передбачать для пікапа Tesla Cybertruck.
Розповідаючи про потенційний електричний фургон Tesla Маск сказав: «У вас також може бути дах з сонячною батареєю. Під час стоянки він розсуватиметься і виходитеме з боків для забезпечення тіні. Таким чином, з потроєною площею та великою плоскою поверхнею ви можете отримувати достатньо сонячної енергії, щоб проїжджати додаткові 48 км на день».
Нагадаємо, в цьому році Tesla запустить в Китаї дослідницький центр, який розробить електромобіль за $ 25 000.
https://elektrovesti.net/74525_tesla-vipustit-elektrichniy-furgon-z-sonyachnimi-panelyami-na-dakhu
Нова стратегія Shell: зниження виробництва нафти на 1-2% в рік
Нафтогазовий концерн Shell опублікував оновлення своєї стратегії, яка покликана, як каже компанія, прискорити рух до досягнення нульового балансу викидів (net zero emissions). Це завдання вперше було сформульовано Shell рік тому.
Концерн підкреслює, що планує досягти нульової «вуглецевої інтенсивності» всієї енергії, що продається Shell (в тому числі за допомогою компенсаційних дій компанії та клієнтів) до 2050 року.
«Ми повинні дати нашим клієнтам продукти й послуги, які вони хочуть і які їм потрібні - продукти з самим мінімальним впливом на навколишнє середовище», - заявив глава Shell Бен ван Берден.
Компанія підтверджує, що її власні викиди досягли максимуму ще у 2018 році, а виробництво нафти у 2019 році. Тобто в майбутньому компанія буде знижувати і те, й інше. Зокрема, очікується зниження виробництва нафти на 1-2% в рік, включаючи продаж активів.
Shell планує довести свої потужності з уловлення та зберігання вуглецю до 25 млн тонн на рік до 2035 року. Три проекти, в яких компанія сьогодні бере участь, в тому числі Northern Lights, мають загальну потужність 4,5 млн тонн.
Shell буде активно використовувати природні рішення для компенсації приблизно 120 млн тонн викидів на рік 2030 р.
Shell планує щорічно інвестувати 2-3 млрд доларів у ВДЕ та «енергетичні рішення». Для порівняння, у викопне паливо та хімічний бізнес концерн буде вкладати 16-17 млрд на рік.
Вражають плани компанії в області «електричної мобільності». Число точок зарядки електромобілів буде збільшено з нинішніх 60 тисяч до 500 тисяч до 2025 року і до 2,5 млн до 2030 р.
В електроенергетиці Shell планує до 2030 року обслуговувати більше, ніж 15 млн клієнтів у всьому світі і продавати понад 560 ТВт*год електроенергії на рік.
У своєму традиційному бізнесі Shell планує розширення газового напряму та зміцнення глобального лідерства в поставках СПГ. Частка природного газу у виробництві вуглеводнів підвищиться до 55% до 2030 року.
Раніше ЕлектроВісті писали, що нафтогазовий концерн Shell оголосив 25 січня про підписання угоди про покупку 100% компанії ubitricity, «провідного європейського постачальника вуличних зарядних пристроїв для електромобілів». За умови отримання дозволу регулюючих органів, угода буде завершена до кінця поточного року.
https://elektrovesti.net/74517_nova-strategiya-shell-znizhennya-virobnitstva-nafti-na-1-2-v-rik
Вплив енергетичного переходу на країни-експортери нафти - нове дослідження
Лондонський аналітичний центр Carbon Tracker, що займається дослідженням впливу зміни клімату на фінансові ринки, опублікував звіт Beyond Petrostates. У ньому аналізується, в якій мірі енергетичний перехід і відхід від використання викопного палива вплинуть на економіку і державні фінанси нафтовидобувних країн.
Автори підрахували, що сорок країн, які найбільшою мірою залежать від доходів від викопного палива, можуть недорахуватися 13 трильйонів доларів державних (очікуваних) доходів протягом наступних 20 років, якщо попит впаде через жорсткість глобальної кліматичної політики, спрямованої на досягнення цілей Паризької угоди. Carbon Tracker вважає, що в міру того, як світ прагне до досягнення кліматичних цілей, попит на нафту буде падати набагато швидше, ніж очікує.
Згідно зі звітом, найбідніші країни світу, які залежать від нафти, понесуть найбільшої шкоди при переході від викопного палива, що в загальному-то очевидно.
19 країн, які можуть постраждати в найбільшій мірі, із загальним населенням 400 мільйонів чоловік, можуть зіткнутися з падінням державних доходів на 20%, що призведе до втрати робочих місць та скорочення державних послуг.
У число цих країн входять нафтові монархії Близького Сходу, Азербайджан, африканські держави.
«Багато з країн, які найбільше постраждають від втрати доходів, також є найбіднішими. У деяких випадках вони мають також велике і швидкозростаюче населення, наприклад, Нігерія та Ангола», - йдеться у звіті.
У Нігерії падіння доходів від нафти на 70% призведе до скорочення державних доходів на третину, в той час як в Анголі уряд може втратити 40% своїх доходів.
Невеликі країни, такі як Південний Судан і Бахрейн, отримують понад 70% своїх доходів від нафти та можуть зіткнутися з порівнянними дефіцитами в майбутньому.
У доповіді говориться, що диверсифікація - державних доходів і національної економіки - є нагальним завданням. Її необхідно буде адаптувати до умов кожної окремої країни, але є деякі кроки, які, як передбачається, будуть широко використовуватися.
До них відносяться інвестиції в освіту і поліпшення якості управління і ділового клімату. Капітал, який не інвестується в нафту і газ, можна замість цього використовувати для інвестицій в галузі, які більш стійкі до енергетичного переходу.
Раніше повідомлялося, що TPI провела аналіз, наскільки діючі стратегії нафтогазових компаній відповідають Паризькому угодою. У звіті наголошується, що незважаючи на гучні заяви ряду європейських нафтогазових компаній в 2020 році, ні одна з них ще не встановила цільових показників викидів, які б відповідали «мінімальній» цілі Паризької угоди. Мова йде про обмеження підвищення глобального потепління 2 ° C.
https://elektrovesti.net/74520_vpliv-energetichnogo-perekhodu-na-kraini-eksporteri-nafti-nove-doslidzhennya
Поділитися