Українська альтернативна енергетика: 24.02-01.03.2020



На Кіровоградщині збудують завод з виробництва біоетанолу


Голова Кіровоградської ОДА Андрій Балонь і керівник нідерландської компанії «Black Swan Holding LTD» Ір Роланд Піпер підписали меморандум про співробітництво.
Про це повідомляється на сайті Кіровоградської ОДА.
У рамках зустрічі вони домовились працювати в галузі сільського господарства та альтернативної енергетики шляхом реалізації на території регіону проєкту з будівництва заводу з виробництва біоетанолу.
 «Основне завдання моєї команди – створити сприятливий інвестиційний клімат на Кіровоградщині. Переконаний, що підписання меморандуму з нідерландськими партнерами дозволить найближчим часом залучити інвестиції у регіон і сприяти наповненню бюджету всіх рівнів. І найважливіше, це створить передумови для вертикального інтегрованого аграрного бізнесу, який включає в себе вирощування продукту та його кінцеву переробку, що призведе до збільшення доданої вартості на кожному етапі діяльності», – розповів Андрій Балонь.
Згідно положень меморандуму, ОДА в рамках повноважень регулюватиме питання, пов’язані з будівництвом заводу з виробництва біоетанолу на Кіровоградщині, та надаватиме консультативну допомогу для успішної реалізації проєкту. Зі свого боку компанія «Black Swan Holding LTD» буде займатися вирощенням кукурудзи і запуском виробничих потужностей з її переробки на біоетанол. Це сприятиме збільшенню доданої вартості економіки, розвитку інфраструктури та соціальної сфери.
«Сподіваємось, що зможемо стати хорошими інвестиційними партнерами для Кіровоградщини, створити нові робочі місця для її мешканців, а також внести свій вклад у освіту. Дякуємо за цю можливість», – відзначив Ір Роланд Піпер
Довідково:
• Компанія «Black Swan Holding LTD» є сімейним інвестиційним бізнесом. Розробка їх проєктів здійснюється на території Королівства Нідерланди та інших країн. Проєкт з виробництва біоетанолу був розроблений в 2016 році спільно з американською компанією «Marquis Energy».
• Біоетанол – це етанол, який отримують у процесі переробки рослинної сировини для використання в якості біопалива або паливної добавки. Біоетанол, на відміну від нафти, вважається однією з форм використання поновлюваних джерел енергії. Його можна виготовляти з кукурудзи, картоплі чи цукрової тростини.
http://novosti.kr.ua/2020/02/na-kirovogradshhyni-zbuduyut-zavod-z-vyrobnycztva-bioetanolu/
 
 
«Нафтогаз» дав 23 мільйони на мегаватну СЕС за ринковою ціною

ДочП «Нафтогаз-Енергосервіс» АТ «НАК «Нафтогаз України» 10 лютого за результатами тендеру замовило ТОВ «ЕсПіПі Інжиніринг» будівництво сонячної електростанції у Харківській області за 23,16 млн грн. Про це повідомляється у системі «Прозорро».
До липня спроектують, збудують, налагодять і підключати за «зеленим» тарифом до мережі наземну фотоелектричну станцію «Андріївка» встановленою потужністю 0,995 МВт за адресою в’їзд Першотравневий, 5, смт. Андріївка Балаклійського району.
Таким чином, будівництво коштуватиме близько 23 тис грн., або $949 за кВт
Головний редактор сайту «EcoTown» і керівник сервісу «Джоуль» Роман Мрозакевич повідомив «Нашим грошам», що ринку відповідає тендерна ціна сонячних електростанцій у $1 тис за кВт. Це ціна «під ключ», яка включає вартість обладнання та монтажу.
Завдання на проектування передбачає сонячні модулі типу Mono PERC одиничною максимальною потужністю не менше 370 Вт українського виробництва з гарантією на продукт не менше 10 років і лінійною гарантією на характеристики потужності не менше 25 років. Металоконструкції мали бути того ж українського виробника, що й модулі.
Однак фірма повідомила довідкою, що ввезла обладнання від іноземного виробника, щоб скористатись пільгою по сплаті ПДВ і мита, але витратні матеріали купила вітчизняні.
За попередньою специфікацією, сонячні модулі коштують 3 771 грн./шт. без ПДВ.
Ціна угоди на 3% нижча від очікуваної вартості закупівлі у 23,87 млн грн.
Єдиним конкурентом було столичне ТОВ «АВО Білдінг» киян Олександра Старовойта, Віталія Корнієнка та Юрія Білоуса, причому ніхто не знижував ціну під час аукціону.
Столична «ЕсПіПі Інжиніринг» зі статутним капіталом 500 грн. зареєстрована в березні 2019 року під назвою «Будівельне підприємство «Будцентр» на київське ТОВ «Тайкун АП» юриста Олександра Голубєва з Ніжина Чернігівської області. Кінцевим бенефіціаром тоді значилась Юлія Голубєва з Ніжина, а директором – Ірина Кліміна. У серпні 2019 року фірму переоформили під теперішньою назвою «ЕсПіПі Інжиніринг» на нову директорку Ольгу Мамедову, а в січні 2020 року її засновником стала юристка Надія Петрученко.
Переможець має спільний номер телефону +380504659897 із ТОВ «Вишгородська сонячна електростанція» і ТОВ «Майданівська сонячна електростанція» юриста Романа Петрученка, а також із ТОВ «Фурси Енерджи Групп» і ТОВ «Фас Енерджи Юкрейн», якими він керує, тоді як засновником є компанія «FAS Energy» (Саудівська Аравія).
Із переможцем за адресою Кловський узвіз, буд. 7, оф. 7 прописане ТОВ «Дніпровський вітровий парк» Романа Петрученка, Костянтина Горкуценка і Дениса Гуненкова.
http://nashigroshi.org/2020/02/15/naftohaz-dav-23-mil-yony-na-mehavatnu-ses-za-rynkovoiu-tsinoiu/
 
 
18 гривень заплатив за газ у грудні кропивничанин, який змайстрував систему опалення будинку

Менше тисячі гривень на рік платить за електроенергію та газопостачання кропивничанин Павло Мазур. Площа його будинку п’ятдесят квадратних метрів. Чоловік розповів: економить, бо користується автономним опаленням, яке змайстрував сам. Електроенергію виробляють сонячні панелі.
Павло Мазур вмонтував тепловий реактор під підлогу, його зробив зі старих газових котлів. ''Виникла ідея, щоб гріти, але закладати дрова чи відходи рідше, і зробити ось такий здоровий реактор на кімнату''.
Каже, для опалення будинку у цей реактор закладає сухі побутові відходи двічі на тиждень. Розповідає, як він працює. ''Тут багато обертів диму, і поки він іде довгими каналами на вулицю, він віддає все своє тепло''.
А це, показує, повітряний сонячний колектор. ''Це називається повітряний колектор, який закачує повітря, нагріте в цьому приміщенні - бо дах скляний, температура зараз двадцять градусів. Цей датчик нагрівається, вмикається вентилятор, заходить повітря і йде трубами у кімнати''.
Каже: газом користується тільки для приготування їжі. За грудень, заплатив вісімнадцять гривень п’ятдесят п’ять копійок. Говорить: планує повністю відмовитись від газопостачання. Для цього змайстрував ось такий біореактор. ''Перетворення вторинних відходів саме в біогаз. Це експериментальний зразок. Ємність бачка не велика - десь двісті п’ятдесят літрів, та дві по сто шістдесят літрів. Приблизно півтони загалом, це дуже мало, та навіть ось цього газу, якщо мені закачати його в балон, мені вистачить''.
На даху будинку чоловік встановив двадцять чотири сонячні панелі. Так, розповідає, економить електроенергію. ''Влітку енергії від батарей вистачає. На кондиціонер, мікрохвильову піч, навіть для сушарки фруктів. То цього вистачає на дев’яносто - сто відсотків. Плюс акумулятори заряджаються на ніч, адже день більший. Взимку - це три проблеми. День малий, хмарно, холодно, ще й сніг може випасти і закрити панелі''.
За електроенергію за січень заплатив сімдесят шість гривень п’ятдесят копійок. За словами Павла Мазура, на біореактор, опалення та сонячні панелі за десять років витратив шістдесят три тисячі гривень.
https://suspilne.media/14961-18-griven-zaplativ-za-gaz-u-grudni-kropivnicanin-akij-zmajstruvav-sistemu-opalenna-budinku/
 
 
Українці купляють все більше електромобілів
Кількість електрокарів на українських дорогах стрімко зростає. Так, тільки у січні, згідно з даними Укравтопрому, українці придбали 587 електромобілів. Це на третину більше за показники січня минулого року.
Загалом протягом 2019 року в Україні було зареєстровано 7542 електромобілі (7012 – легкові, 530 – комерційні), що майже на 40% більше показників 2018 року, інформують Економічні Новини.
За показниками зростання кількості електромобілів Україна сьогодні перебуває на 10 місці у світі. Всього у нас зареєстровано понад 27 тисяч “зелених” авто.
В аналітичній компанії IRS Group прогнозують, що до 2024 року українськими дорогами їздитимуть уже 246 тисяч електромобілів.
Самі темпи зростання продажів електромобілів і прогнози їх подальшого зростання аналітики пояснюють пільговими умовами розмитнення. За ввезення електромобілів не потрібно платити 10% мито, ПДВ – 16,8%, акцизний збір – 1 євро за кожен кВт ємності акумулятора. Єдине, під час реєстрації ввезеного в Україну електромобіля сплачується збір в Пенсійний фонд – 4,8%, і той хотіли зняти зареєстрованим у Верховній Раді наприкінці минулого року законопроектом №2532. Проте вже у лютому цього року депутати зняли з розгляду сам законопроект.
Згідно з нормами законопроекту №2532 всі українці мали до 2030 року пересісти на електромобілі – використання засобів пересування на бензиновому, дизельному або газовому пальному мало підпасти під заборону.
Найпопулярнішим на українському ринку електромобілів є Nissan Leaf. Тільки у січні цього року частка від загальної кількості придбаних електромобілів, згідно із статистикою Укравтопрому, Nissan Leaf становила 36,8% – було придбано 216 електромобілів цієї марки.
Ціни на нові Nissan Leaf в автосалонах варіюють в межах $40-50 тис. «Старенькі» електромобілі з пробігом – від $6 до $10 тис.
Друге за популярністю місце посідає Tesla. У січні українці купили 58 Tesla Model S, 41 – Model 3, 34 – Model X. Загалом – 133 електромобілі.
Нова Tesla Model S – приблизно $112 тис., вживана – від $48 тис., Model 3 – від $54 тис. нова, вживана – від $30 тис. Нова Model X – $116 тис., вживана – від $60 тис.
На третьому місці – Chevrolet Bolt. Минулого місяця було куплено 32 таких електромобілі. В автосалоні Chevrolet Bolt можна купити за ціною від $42 тис. доларів, б/у – від $22 тис.
Попри позитивну статистику зростання кількості електромобілів є і негативна статистика – згідно з нею українці почали частіше купляти вживані електромобілі, які й забезпечили зростання ринку.
Статистика Укравтопрому показує зростання зареєстрованих електромобілів з пробігом на 37% і зниження попиту на нові електромобілі на 5%. Порівняно із січнем 2019 року частка нових автомобілів у січні цього року становила 6% проти 8%.
Втім, якщо взяти за основу весь автомобільний ринок України, то електромобілі, згідно з даними компанії Autoconsulting, становлять тут тільки 1%.
https://auto.24tv.ua/ukraintsi_kupliaiut_vse_bilshe_elektromobiliv_n19262
 
  
Кабмін проти ретроспективного перегляду правил по "зеленим" тарифам - прем'єр
Мінекоенерго знаходиться в діалозі з інвесторами в сонячні і Вітряні електростанції (СЕС, ВЕС) з пошуку компромісу щодо взятих раніше державою зобов'язань щодо забезпечення для них високих "зелених" тарифів, передає енергореформи.
"Ми передбачаємо серйозні проблеми з тим, щоб обслуговувала наша енергетика такі високі зобов'язання. Ми знаходимося в діалозі з ринком. Ми з ЄБРР та іншими шановними нашими інвесторами постійно обговорюємо можливий компроміс і домовленість, щоб не допустить ретроспективної зміни правил", - сказав прем'єр- міністр Олексій Гончарук під час звіту уряду в Раді 21 лютого.
"Ми також не стоїмо і НЕ підтримуємо ретроспективну зміну правил", - підкреслив прем'єр.
За його словами, Мінекоенерго побудувало модель ринку і показало всю економіку інвесторам.
Як повідомляв Енергореформи, активний пошук компромісу з питання "зелених" тарифів ведеться з осені минулого року. У відсутності значного прогресу учасники ринку звернулися до секретаріату Енергетичного співтовариства (ЕС) для медіації цього процесу.
На початку грудня депутати зареєстрували в Раді законопроект про реструктуризацію "зелених" тарифів, який, зокрема, пропонує ДОБРОВІЛЬНУ реструктуризацію "зелених" тарифів (максимум 15%) з одночасним продовженням термінів їх виплат і скорочення термінів Попередніх договорів. Документ підтриманий галуззю.
Однак Мінекоенерго заявив, що виступає проти запропонованого законопроектом варіанту реструктуризації "зеленого" тарифу, оскільки він, на думку відомства,  не вирішує проблем з фінансуванням альтернативної енергетики і може погіршити ситуацію.
http://reform.energy/news/kabmin-protiv-retrospektivnogo-peresmotra-pravil-po-zelenym-tarifam-premer-13736
 
 
На Черкащині ОСББ встановило на даху сонячні панелі

Громадська спілка “Агенція підтримки підприємництва та інвестицій” активно опікується створенням нових ОСББ та питання енергомодернизації житлових будинків.  В 2016 році на базі громадської спілки було створено Центр підтримки ОСББ та Центр енергоефективності. Сьогодні керівник Агенції Євгеній Глєбов з гордістю представляє перший проєкт по сонячній енергетиці  на Черкащині.
Пане Євгенію, про  сонячну енергетику ведуться розмови уже досить давно, чим ваш проєкт є важливим та відрізняється від інших?
На сьогодні за нашого сприяння створено вже десятки ОСББ, і питання енергомодернизації цих будинків стоїть надзвичайно гостро. Напевно, я не помилюсь коли скажу, що 70% житлових будинків знаходяться в аварійному стані.
Філософія нашого проєкту говорить про те, що потрібно не тільки капітально ремонтувати житловий фонд, але зробити ще й так, щоб мешканці з цього отримали максимальну користь. До прикладу, як у нашому випадку, ми не тільки зробили капітальний ремонт даху, вже за новими технологіями з використанням металевого покриття, гарантований  термін експлуатації якого більше 30 років, а і встановили на цьому даху сонячні панелі. Ми зрозуміли, що дахи можуть приносити прибуток.
Цікавить питання, чи є  подібні проєкти у нас ще та чи можна говорити про можливий бум на сонячні панелі на дахах в найближчий час?
Наскільки мені відомо, проєкт по створенню сонячної електростанції в таких обсягах є першим на Черкащині. Але ж інші міста України, за прикладом Німеччини та Австрії, широко використовують практику встановлення панелей саме на дахах. Це і Славутич, і Запоріжжя, і Дніпро.
Очевидно, що маючи мільйони вільних квадратних метрів дахів, їх потрібно використовувати із розумом. І в цьому повинні бути зацікавлені всі сторони – і громадяни, і влада, і конкретне ОСББ.
Стосовно того, чи чекає нас бум на встановлення сонячних панелей, то найближчим часом, очевидно що ні. Складається враження, що штучно створюючи обмеження держава умисно створює перешкоди малій сонячній енергетиці. Так, для того, щоб встановити, як у нашому випадку лише 8 кВт, ми сплатили в міський РЕМ 20 000 грн. і це тільки за дозвільні документи, що складає майже п’яту частину вартості самого обладнання. А за кожний додатковий кіловат потужності ми маємо сплатити державі ще по 2400грн. І все це не враховуючи витрати на придбання та монтаж самого обладнання.
Тому, при таких затратах, ми лобіюємо на всіх рівнях питання спрощення експлуатації об’єктів зеленої енергетики.
Що стосується енергомодернізації самого будинку, то зазначу, що дах було відремонтовано за рахунок програми «Тепла оселя», яка передбачає відшкодування державою  до 70% кредиту.  Решта коштів має бути сплачено мешканцями ОСББ.
Євгеній, українці, напевно, вже звикли до перешкод і не бояться труднощів. То у кінцевому рахунку Ви рекомендуєте встановлювати у місті такі панелі?
 Звичайно, це треба робити. Встановлюючи панелі ми ремонтуємо дах, фактично даючи друге життя багатоповерхівці, і виробляючи зелену енергія ми заробляємо чисті гроші, які можуть бути використані для потреб і ОСББ і громади міста.
http://www.siogodennya.org.ua/?p=94866

 
Відтепер зарядити свій електрокар можна на Центральному столичному залізничному вокзалі, - Владислав Криклій

На Центральному залізничному вокзалі Києва запрацювала зарядна станція для електромобілів. Згодом таке устаткування планується встановити й на інших вокзалах країни.   Про це заявив Міністр інфраструктури Владислав Криклій. 
Міністр інраструктури зазначив, що розвиток зарядної інфраструктури для електромобілів - крок, який дозволить збільшити кількість укранців, які користуються електромобілями.
 Наразі дві такі станції вже встановлені на Вокзальній площі. Вони розраховані на одночасне зарядження чотирьох автівок. Пристрої мають 3 точки підключення для авто: ССS Combo або ССS Combo 2, Type 2 та CHAdeMo. Вартість зарядження автомобіля 6,50 грн за 1 кВтГ. Орієнтовний час повного зарядження автомобіля Tesla 100D – близько 2 годин, Nissan Leaf 2019 – трохи більше 1 год. та BMW i3 – близько 40 хв. Компанія, що встановлювала зарядні станції була обрана в системі ProZorro, нею стала ТзОВ «ГРУПА ЕЛЕКТРОЮА», яке надало найвигіднішу пропозицію.
http://mtu.gov.ua/news/31616.html?fbclid=IwAR0rRfYwSMWqyXOLmEiHaf-B5L39eRef2Xo_2NRHvimssScQNfOPsC4bjTc

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами