В Україні створили консорціум з 7 наукових інститутів для проведення водневих досліджень
В Україні сформували консорціум з семи наукових інститутів для проведення водневих досліджень.
Ініціатором створення об’єднання виступила Регіональна газова компанія, передає interfax.com.ua.
"Ми запропонували зібрати всіх, хто може вивчити складові водневої проблематики в Україні, - говорить гендиректор консалтингової компанії «Нафтогазбудінформатика» Леонід Уніговський. - Перед початком комплексних досліджень довелося провести підготовчу роботу, бо далеко не всі вчені спочатку погоджувалися братися за ці речі, однак нам вдалося сформувати досить стійку і серйозну групу".
До консорціуму входять Інститут газу НАН України, Інститут електрозварювання ім. Є. Патона НАН України, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Інститут фізики і механіки ім. Г. Карпенко НАН України, Національний університет "Львівська політехніка«, Інститут вугільних енерготехнологій НАН України, а також держпідприємство «Івано-Франківськстандартметрологія".
За словами Леоніда Уніговського, кожна група дослідників вивчає власний напрямок. «В Інституті газу досліджують, як себе поведуть газові плити, опалювальні котли, водонагрівачі, газові конвектори, якщо на стандартні пальники буде подаватися газоводнева суміш, - пояснює він. - В Інституті електрозварювання вивчають питання поліетиленового покриття труб».
Регіональна газова компанія має намір у якості практичного експерименту запропонувати жителям двох сіл на 50-100 будинків користуватися газоводневою сумішшю в опалювальних і побутових цілях з 2023 року. Експеримент планують завершити до 2025 року. Перед цим газоводнева суміш у різних пропорціях повинна бути випробувана на побутових газових приладах і лічильниках газу у закритих мережах і на полігонах без споживачів. Для виявлення всіляких ризиків такі експерименти триватимуть до середини 2022 року.
https://ecotown.com.ua/news/V-Ukraini-stvorili-konsortsium-z-7-naukovikh-institutiv-dlya-provedennya-vodnevikh-doslidzhen/
У квітні в Україні придбали рекордну кількість гібридних автомобілів
У квітні в Україні зареєстровано 2466 легкових та легких комерційних повністю електричних та гібридних автомобілів: 712 електромобілів та 1754 гібриди. Роком раніше реєстрації електромобілів склали всього 38 одиниць, а гібридів – 194 одиниці. В цілому український парк електрифікованих автомобілів налічує 62 396 одиниць, з них 28 257 батарейних та 34 139 гібридних, повідомляє Autogeek.
Середній вік зареєстрованих минулого місяця електромобілів – 4,3 років, гібридів – 2,9 років. Для порівняння, в лютому цього року середній вік гібридів складав 3,4 роки. Серед електромобілів молодшими за 1 рік були тільки 5% авто, серед гібридів – 49%. Старшими за 6 років були 24% «квітневих» електромобілів та гібридів.
Серед регіонів за кількістю реєстрацій традиційно лідирують Київ та Київська область – 866 гібридів та 153 електромобілі. На другому місці Одеська область – 342 автомобілі, на третьому з результатом 173 од. – Харківська. Також до «квітневого» ТОП-5 увійшли Львівська область – 149 од. та Дніпропетровська – 99 од.
Найбільшою популярністю користувалися електромобілі Nissan – 29%. Також до «п’ятірки» увійшли: Tesla (20%), Сhevrolet (10%), Renault (8%) и Audi (5%). Цікаво, що Audi вперше потрапила до п’ятірки брендів електромобілів, витіснивши Fiat.
Найпопулярнішою електричною моделлю квітня став Nissan Leaf, на долю якого прийшлося 28% всіх місячних реєстрацій. На другому місці Tesla Model 3 – 11%, на третьому – Сhevrolet Bolt (10%). Далі йдуть Audi e-tron – 5% и Tesla Model S – 5%.
«П’ятірка» найпопулярніших виробників гідридів виглядає так: Toyota – 47%; Audi – 10%; Ford – 8%; Lexus – 6%; Volvo – 4%. Чотири з п’яти найпопулярніших гібридів квітня – автомобілі Toyota. На першому місці – Toyota RAV4, доля якого у квітневих реєстраціях склада 21%. Далі йдуть: Toyota Camry (9%), Toyota Prius (5%), Toyota Hihglander (5%) та Ford Fusion (5%).
https://ecotown.com.ua/news/U-kvitni-v-Ukraini-pridbali-rekordnu-kilkist-gibridnikh-avtomobiliv/
Україна покращить ефективність та екологічність твердопаливних котлів відповідно до норм ЄС
Україна запровадить вимоги щодо екодизайну твердопаливних котлів відповідно до норм ЄС.
Про це йдеться у розробленому Держенергоефективності проекті постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до екодизайну для твердопаливних котлів», передає saee.gov.ua.
Вимоги будуть регламентовані відповідно до оновленого законодавства ЄС, зокрема, регламенту Єврокомісії № 2015/1189 від 28 квітня 2015 року аби покращити енергетичні та екологічні характеристики твердопаливних котлів.
Реалізація проекту дозволить поступово витіснити з ринку найбільш енергоємні товари та товари з найбільшим негативним впливом на навколишнє природнє середовище, збільшити кількість енергоефективних товарів на ринку; усунути бар’єри під час торгівлі між Україною та ЄС; зменшити загальнодержавний рівень енергоспоживання та шкідливі викиди.
У свою чергу, безпосередньо вітчизняні виробники зможуть підвищити свою конкурентоздатність та експортувати продукцію на ринки ЄС. Імпортери будуть зобов’язані імпортувати на ринок України тільки ті твердопаливні котли, що відповідатимуть вимогам технічного регламенту з екодизайну.
Проект регуляторного акта для обговорення на сайті Міненерго. Пропозиції приймаються протягом 1 місяця у тому числі на e-mail міністерства та Держенергоефективності.
https://ecotown.com.ua/news/Ukraina-pokrashchit-efektivnist-ta-ekologichnist-tverdopalivnikh-kotliv-vidpovidno-do-norm-S/
В Україні виробники сонячної енергії готові судитися через неправомірні обмеження
В Україні власники промислових сонячних електростанцій мають намір судитися з оператором системи передачі (ОСП) НЕК "Укренерго" через неправомірні обмеження вироблення «зеленої» електроенергії і неможливість отримання компенсації.
Про це повідомив голова Асоціації сонячної енергетики України Артем Семенишин, передає reform.energy.
«ОСП систематично застосовує команду на обмеження вироблення "зеленої" енергетики" з міркувань операційної безпеки замість того, щоб користуватися оплатною послугою на розвантаження ВДЕ, врегульованою актами НКРЕКП, - говорить він. - Це не дозволить учасникам ринку отримати компенсацію за ці обмеження, згідно норм Господарського кодексу України, умисно понесені збитки повинні бути компенсовані в повному обсязі винною стороною».
За його словами, учасники Асоціації вважають систематичні посилання на операційну безпеку у більшості випадків необґрунтованими.
Можливість подачі позовів до суду учасники ринку почали розглядати ще на початку квітня, коли обмеження стали "звичайною справою".
"Ситуація у вихідні 1-4 травня виявилася взагалі непересічною. За даними наших учасників, ВДЕ розвантажували всі чотири дні поспіль, і навіть вночі, як наприклад, до нуля потужності 1 травня в Херсонській області – з 3:20 до 4:55 хвилин, - зазначив Артем Семенишин. - Це у всіх викликає сильне здивування".
Як зазначили в "Укренерго", команди на розвантаження ВДЕ, як СЕС і ВЕС, завжди надаються виключно після того, як диспетчерський центр НЕК використовував всі можливості в рамках балансуючого ринку та інші засоби для балансування (робота ГАЕС в насосному режимі і т.д.).
«Команди на розвантаження СЕС і ВЕС у першу чергу віддаються через Систему управління обмеженнями ВДЕ (СУО ВДЕ) тим електростанціям, які підключені до неї і передають в Систему відповідні заявки (дані про своє виробництво), - пояснили в «Укренерго». - Лише після того, як заявки в СУО ВДЕ вичерпані, диспетчери змушені переходити до команд з операційної безпеки в якості останнього засобу для забезпечення меж операційної безпеки енергосистеми".
Як зазначають у компанії, протягом періоду 30 квітня - 4 травня 2021 року були віддані диспетчерські команди на розвантаження ВДЕ сумарною величиною 5416 МВт. З цього обсягу тільки 19,5% припало на команди з операційної безпеки (1058 МВт), тоді як через СУО ВДЕ було надано команд на 4358 МВт, що становить 80,5% їх загального обсягу.
При цьому в "Укренерго" акцентували увагу на тому, що відповідно до Кодексу системи передачі, забезпечення операційної безпеки є вищим пріоритетом для ОСП і користувачів системи передачі/розподілу.
"ОСП повинен попереджати і усувати порушення операційної безпеки, в тому числі і за допомогою коригувальних дій, в число яких входить, зокрема, і обмеження виробництва електроенергії по команді диспетчера", – підкреслили в "Укренерго". - З 1 січня 2021 року набули чинності зміни до Правил ринку, затверджені постановою НКРЕКП №2818 від 30 грудня 2020 року, згідно з якими компенсація за невідпущену в результаті диспетчерського обмеження електроенергію з ВДЕ може бути оплачена тільки тим виробникам, які приєдналися до публічного договору на зменшення навантаження, підключені до СУО ВДЕ і надають послуги зі зменшення навантаження шляхом оформлення заявок через СУО ВДЕ".
Команди на обмеження СЕС і ВЕС віддаються "Укренерго" тільки у ті періоди, коли вони знаходяться в роботі, підкреслили в НЕК.
"Відповідно на рівні диспетчерських центрів компанії надання диспетчерських команд на розвантаження СЕС у нічні години, коли вони не можуть виробляти електроенергію, виключено", – наголосили в "Укренерго".
На думку деяких учасників ринку, обмеження сонячної генерації вночі могло статися через некоректно подані команди ВДЕ-генерації з боку енергорозподільних компаній.
https://ecotown.com.ua/news/V-Ukraini-virobniki-sonyachnoi-energii-gotovi-suditisya-cherez-nepravomirni-obmezhennya/
В Україні оптимізували видачу дозволів на викиди забруднюючих речовин
В Україні спростять і зроблять прозорою процедуру видачу дозволів на викиди забруднюючих речовин.
Міністерство захисту навколишнього середовища та природних ресурсів затвердив типову інформаційну карту даної державної послуги наказом від 30 березня 2021 року №297, передає interfax.com.ua.
«Видача дозволів на викиди забруднюючих речовин повинна здійснюватися за єдиними принципами, незалежно від того, куди звертається суб'єкт господарювання - у Міністерство або в облдержадміністрацію, - відзначають у відомстві. - Впровадження типової карти держпослуги зобов'яже облдержадміністрації у найкоротші терміни привести свої розпорядчі документи у відповідність з наказом Міністерства».
Мінекології уточнило, що раніше у кожного постачальника дозволів на викиди забруднюючих речовин були затверджені власні інформаційні картки, які могли відрізнятися один від одного. Це призводило до ситуацій, коли у різних куточках України для отримання однієї і тієї ж послуги суб'єкти господарювання збирали різні за обсягом пакети документів. Уніфікація ж даної держпослуги по всій території країни усуває можливі маніпуляції при отриманні дозволів.
Міністерство уточнило, що документ розроблений з метою належної реалізації положень законів "Про охорону атмосферного повітря", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про адміністративні послуги".
Мінекології у грудні 2020 року підготувало законопроект Про внесення змін до Кодексу України Про адміністративні правопорушення (КУАП) про значне підвищення штрафів у сфері екології. Це стосується, перш за все, браконьєрства, а також злочинів посадових осіб щодо забруднення атмосферного повітря, води, управління відходами. У більшості випадків розмір штрафів не переглядався з 1997 року і залишається на дуже низькому рівні, наприклад, в 17 грн або 32 грн.
https://ecotown.com.ua/news/V-Ukraini-optimizuvali-vidachu-dozvoliv-na-vikidi-zabrudnyuyuchikh-rechovin/
Поділитися