Українська традиційна енергетика: 21-27.09.2020

RES_article

Міненерго ініціює зміну правил аукціонів для держгенерації

Міністерство енергетики виступає за нові принципи формування пакетів лотів, які НАЕК «Енергоатом» та інші державні генерації виставляють на аукціони для продажу за двосторонніми договорами, щоб уникнути заниження ціни.
Про це йдеться в повідомленні міністерства.
«НАЕК «Енергоатом» 11 вересня на аукціоні об’єднав лоти в пакет 1000 МВт, що призвело до обмеження конкуренції, а держпідприємство продало електроенергію за цінами, нижчими від ринкових. Міністерство не може допустити подібної політики держкомпанії», — пояснюється в релізі необхідність змін.
Міненерго зазначає, що 15 вересня проведе засідання аукціонного комітету, на якому ініціюватиме нові правила проведення торгів, щоб забезпечити достатню конкуренцію на торгах (і, відповідно, більш високу ціну) і одночасно можливість продавати в достатніх обсягах, щоб уникнути небалансів.
Як повідомлялося, «Енергоатом-Трейдинг» 11 вересня на торгах продав ТОВ «Юнайтед Енерджі» 1,465 млн МВт-год електроенергії базового навантаження з поставкою в жовтні-листопаді за ціною 1,12 грн кВт-чт (без ПДВ), тоді як на ринку на добу вперед (РСВ) ціна становить близько 1,5 грн за кВт-год.
Практику продажів «Енергоатому» розкритикував глава комітету Верховної Ради з питань енергетики і ЖКГ Андрій Герус. За його словами, за останні місяці НАЕК продавав частину своєї електроенергії на аукціонах великими лотами феросплавним заводам, «Юнайтед Енерджі» (група Приват) і Д.Трейдінгу (група ДТЕК) за ціною 1,05 грн — 1,14 грн за кВт-годину , тоді як на РСВ ціна зросла за місяць на 25% — до близько 1,5 грн за кВт-год.
Герус додав, що одночасно «Енергоатом» на торгах на РСВ останні три дні продає лише 2-11% виставлених обсягів, а решта його заявок в результаті реалізується на балансуючому ринку за ціною 0,8 грн за кВт-годину.
«Фактично такий трейдинг просто допомагає формувати високу ціну, якою користуються інші (переважно приватні) компанії-продавці електроенергії», — вважає глава профільного комітету.
http://oilreview.kiev.ua/2020/09/15/minenergo-iniciyuye-zminu-pravil-aukcioniv-dlya-derzhgeneraci%d1%97/
 
Зеленський пообіцяв закрити заборгованість перед гірникам шахти «Надія»

Зміни до державного бюджету на 2020 рік, які  ухвалила Верховна Рада, дадуть змогу погасити заборгованість з заробітної плати перед працівниками державної шахти «Надія».
Як повідомляє прес-служба Офісу президента, про це президент Володимир Зеленський заявив під час спілкування з представниками ЗМІ в рамках робочої поїздки на Львівщину.
«Сьогодні наші народні депутати проголосували дуже важливий законопроект – зміни до бюджету. Ми повністю закриваємо заборгованість перед шахтарями шахти «Надія» – це 50 мільйонів. Зрозуміло, грошей мало, але на заробітну плату та на робочі місця ми повинні завжди знаходити», – сказав глава держави.
Крім того, в рамках національної програми «Велике будівництво» ще на 589 млн грн збільшено фінансування будівництва місцевих доріг на Львівщині. «Це теж дуже важливо – ми бачимо рекордну кількість побудованих доріг у Львівській області. Вже будується 250 км нових доріг на Львівщині. Побудована важлива дорога на Східницю. Теж сьогодні проголосували депутати – дякую, що вони мене почули, – виділення ще 30 мільйонів гривень на міст у Східницю, якого не вистачало», – сказав президент.
http://oilreview.kiev.ua/2020/09/18/zelenskij-poobicyav-zakriti-zaborgovanist-pered-girnikam-shaxti-nadiya/
 
Гендиректор Škoda JS: Ми не бачимо перешкод для добудови енергоблоків ХАЕС

Для добудови третього і четвертого енергоблоків Хмельницької АЕС немає перешкод - як з технічної точки зору, так і з точки зору забезпечення безпеки експлуатації цих блоків відповідно до європейських вимог. Таку думку висловив генеральний директор і заступник голови правління чеської компанії Škoda JS a.s. Франтішек Крчек, коментуючи результати переговорів з керівництвом ДП НАЕК «Енергоатом», які проходили у Києві 16 вересня.
Франтішек Крчек повідомив, що участь Škoda JS як одного з лідерів європейського енергетичного машинобудування в добудові енергоблоків №3 і №4 ХАЕС була однією з головних тем переговорів з керівництвом Енергоатома. Гендиректор Škoda JS переконаний: добудова енергоблоків ХАЕС є найбільш економічно вигідним рішенням для України. «Наші фахівці у 2015 році вже відвідували Хмельницьку атомну електростанцію, і давали висновок щодо добудови, по готовності, по техніко-економічним обґрунтуванням. Деяке обладнання вже було поставлено, в тому числі внутрішнє, тобто, певні попередні роботи були виконані, однак потім вони були припинені. Зараз ми готові до них повернутися », - сказав Франтішек Крчек.
Він також зазначив, що ще у 2014 році між Енергоатомом і Škoda JS був підписаний меморандум, в якому співпрацю з будівництва в Україні атомних енергоблоків було названо одним з пріоритетів. «Škoda має успішний досвід виготовлення та постачання обладнання реакторного острова для енергоблоків типу ВВЕР, всю необхідну технічну документацію і висококваліфікованих фахівців», - підкреслив Франтішек Крчек.
На його думку, проект добудови Хмельницької АЕС має багато спільного з добудовою АЕС Моховце в Словаччині. (Будівництво енергоблоків №3 та №4 АЕС Моховце було зупинено у 1992 році а потім відновлено). Франтішек Крчек уточнив, що Škoda JS поставила ключові системи першого контуру і транспортно-технологічної частини для третього і четвертого енергоблоків АЕС Моховце. «Третій енергоблок Моховце буде введено в експлуатацію до кінця 2020 року», - додав він.
Франтішек Крчек переконаний, що будівництво нових атомних енергоблоків повністю відповідає цілям Євросоюзу з мінімізації викидів вуглекислого газу. «В останні роки рівень підтримки розвитку атомної енергетики в світі почав зростати, що пов'язано в першу чергу з необхідністю ефективної протидії глобальним кліматичним змінам. Внесок атомної енергетики як низьковуглецевої технології виробництва електроенергії в зменшення викидів вуглекислого газу очевидний. При цьому відмова від АЕС веде до зростання викидів, оскільки потужності відновлюваних джерел електроенергії недостатні і виведені з експлуатації атомні енергоблоки доведеться заміщати вугільними або газовими електростанціями, що буде означати повернення до зростання викидів. За останні 5-7 років необхідність мінімізації викидів СО2 стала поштовхом для відновлення будівництва нових атомних енергоблоків. Згідно соціальним опитуванням, в Чехії 60% населення підтримує збереження атомної енергетики в країні. Все це дозволяє чеським підприємствам, задіяним в ядерно-енергетичній галузі, з оптимізмом дивитися в майбутнє », - додав керівник Škoda JS.
Він висловив подяку за можливість зустрітися з вищим керівництвом НАЕК «Енергоатом» і обговорити співпрацю між компаніями та перспективні проекти. «Високий рівень поточного співробітництва Škoda JS і Енергоатома задовольняє обидві сторони. Компанії повністю виконують взаємні зобов'язання», - зазначив Франтішек Крчек.
У свою чергу начальник відділу продажів Східна Європа Škoda JS Ян Умпрехт високо оцінив потенціал українських підприємств в частині локалізації виробництва устаткування для добудови енергоблоків №3 і №4 ХАЕС. «У нас вже є позитивний досвід, коли ми залучаємо до проекту місцеві фірми і місцевих фахівців. За багатьох причин це найкращий підхід - максимально залучати до проекту місцеві сили: і робочих, і фахівців, і постачальників», - переконаний Ян Умпрехт. Він не виключив, що в майбутньому Škoda JS могла б залучити українські компанії до спільної роботи за проектом будівництва енергоблоку №5 на чеській АЕС Дуковани.
Представник Škoda JS повідомив, що за останній час чеська компанія поставила значні обсяги високотехнологічного обладнання для українських АЕС, серед якого: транспортер для перевезення контейнерів з відпрацьованим ядерним паливом для Запорізької АЕС, обладнання для перевантажувальних машин на енергоблоки №3, №4 та №5 ЗАЕС. «Зараз йде монтаж раніше поставленого обладнання систем примусового скидання тиску із системи герметичного огородження енергоблоків, ведеться робота з постачання полярних кранів для енергоблоків №1 та №2 Южно-Української АЕС» - уточнив начальник відділу продажів Східна Європа Škoda JS.
Що стосується планів з поглиблення співпраці, то за словами Яна Умпрехта, Škoda JS зацікавлена ​​в подальшому розширенні поставок на українські АЕС устаткування для поводження з ядерним паливом: «Ми пропонуємо перевантажувальні контейнери і в цілому контейнерну програму різних форматів. Зараз поставляються стелажі для ущільненого зберігання відпрацьованого палива на Рівненській АЕС. Минулого тижня відбувся монтаж стелажа на блоці №1 РАЕС, а наступного тижня монтаж починається на блоці №2».
Ще одним перспективним напрямом Ян Умпрехт вважає поставку на українські АЕС модернізованих Škoda JS крокових електромагнітних приводів ШЕМ-М, на які компанія надає гарантію на 25 років.
Нагадаємо, в жовтні 2014 року Škoda JS a.s. і НАЕК «Енергоатом» підписали меморандум про співпрацю. Згідно з документом області співпраці можуть включати наступні напрями: спорудження, експлуатація і технічне обслуговування енергоблоків АЕС; науково-технічне співробітництво; підвищення безпеки, реконструкція і модернізація АЕС; продовження терміну служби енергоблоків АЕС; поводження з відпрацьованим ядерним паливом та радіоактивними відходами; підготовка персоналу для АЕС та інші узгоджені сторонами напрями співпраці.
https://www.energoatom.com.ua/ua/press_centr-19/novini_kompanii-20/p/gendirektor_skoda_js_mi_ne_bacimo_pereskod_dla_dobudovi_energoblokiv_haes-46255
 
 
О. Буславець: «Будівництво нового блоку на СлавТЕС включено в Енергостратегію України, обговорюються шляхи реалізації проекту»

11 вересня 2020 р тимчасово виконуюча обов'язки міністра енергетики України Ольга Буславець під час пресконференції в Києві повідомила про те, що будівництво нового блоку № 6 на Слов'янській ТЕС включено до Енергетичної стратегії розвитку України.
За словами О. Буславець, у даний час триває обговорення шляхів реалізації проєкту: «Проєкт готовий, але є труднощі із залученням інвестицій та коштів. Про це ми нещодавно розмовляли з Прем'єр-міністром. Спільно з Мінфіном будемо шукати можливі шляхи для реалізації цього проєкту».
Вона також зазначила, що майбутній блок, спроєктований для використання низькосортного вугілля, буде екологічним, з великим діапазоном регулюючих потужностей, що надзвичайно необхідно Об'єднаній енергосистемі країни. «Це дуже актуально для наших шахт», — додала О. Буславець.
У даний час ПАТ «Донбасенерго» очікує надання Україною державних гарантій для реалізації спільного з китайською Dongfang Electric International Corporation (DEIC) проекту з будівництва нового блоку СлавТЕС.
Ціна контракту з DEIC становить $ 684,296 млн. Фінансування реконструкції має бути здійснено на 70 % за рахунок кредитних коштів китайського банку. Реалізація проєкту продовжить ресурс СлавТЕС на 40 років, підвищить ефективність роботи, зменшить питомі витрати палива і витрати на технічне обслуговування. Новий блок відповідатиме всім технічним вимогам ENTSO-E та європейським директивам охорони навколишнього середовища.
Довідково: станом на 01.09.2020 р. 60,86 % акцій ПАТ «Донбасенерго» належать Приватному акціонерному товариству «ЕНЕРГОІНВЕСТ ХОЛДИНГ», 25 % + 1 акція — державі в особі Фонду державного майна України.
ПАТ «Донбасенерго» об’єднує дві електростанції: Слов’янську та Старобешівську ТЕС (остання з 2014 р. розташована на не підконтрольній Україні території). З березня 2017 р. показники виробничої діяльності активів, розміщених на тимчасово окупованій території в Донецькій області, не включаються у зведену звітність «Донбасенерго» через втрату контролю над ними.
Сумарна встановлена потужність Слов’янської ТЕС становить 880 МВт.
https://de.com.ua/uk/news/novosti/o._buslavec_%c2%abstroitelstvo_novogo_bloka_na_slavtes_vkljucheno_v_energostrategiju_ukrainy_obsuzhdajutsja_puti_realizacii_proekta%c2%bb

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами