Українська традиційна енергетика: 12-18.10.2020

unnamed (24)

Договір оренди шахт Добропіллявугілля припиняється за згодою сторін: приєднання шахт до Центренерго гарантує шахтарям постійний ринок збуту


Сьогодні було опубліковано розпорядження Кабінету Міністрів України про створення вертикально-інтегрованої компанії за участю ПАТ «Центренерго» і державних вугледобувних підприємств. Досягнуто домовленості про припинення договору оренди шахт Добропіллявугілля, що дозволить приєднати їх до новоствореної компанії. Це стабілізує ситуацію з реалізацією вугілля і забезпечить шахтарів Добропілля стабільною роботою.
 В умовах кризи в енергетичній галузі України пріоритетне завдання ДТЕК як відповідальної та надійної компанії – забезпечити шахтарів Добропілля стабільною роботою. Задля цього ДТЕК робив все можливе. Зокрема, контракт з Центренерго на поставку вугілля дозволив шахтарям Добропіллявугілля повернутися до роботи після 3,5 місяці простою через незатребуваність українського вугілля.
В липні цього року після підписання зазначеного вище контракту КМУ і Міненерго ініціювали діалог щодо пошуку системного рішення, яке гарантує шахтарям постійний збут, а енергетикам – стабільне постачання вугілля на ТЕС. Для опрацювання цього питання було створено міжвідомчу групу. Результатом роботи міжвідомчої групи стала ідея створення вертикально-інтегрованої компанії за участю ПАТ «Центренерго» і державних вугледобувних підприємств. Досягнуто домовленості про припинення договору оренди шахт Добропіллявугілля, що дозволить приєднати їх до новоствореної компанії.
«Приєднання шахт Добропіллявугілля до Центренерго гарантує шахтарям постійний ринок збуту вугілля, а отже шахтарі будуть забезпечені роботою. І це найголовніше. За 10 років ДТЕК інвестував у розвиток шахт Добропіллявугілля понад 400 млн доларів, було реалізовано ряд важливих технологічних проектів для розвитку підприємств. Завдяки цьому шахти здатні щороку постачати на ТЕС Центренерго 4 млн тон вугілля», - підкреслив Дмитро Сахарук, генеральний директор ДТЕК Енерго.
Повернення майна Добропіллявугілля в управління державою буде здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства.
https://dtek.com/media-center/press/dogovor-arendy-shakht-dobropoleugol-prekraschaetsya-po-soglasheniyu-storon-prisoedinenie-shakht-k-tsentrenergo-garantiruet-shakhteram-postoyannyy-rynok-sbyta/
 
 
Вугільні регіони України скористаються польським досвідом «справедливого переходу»

Польський національний фонд охорони навколишнього середовища та управління водними ресурсами (НФОНСіУВР) і Світовий банк спільно з Європейською комісією започаткували ініціативу зі сприяння обміну знаннями між вугільними регіонами Польщі та України.
Про це повідомили Укрінформу у пресслужбі Світового банку.
 "Це може допомогти обом країнам підготуватися до енергетичної трансформації найближчими роками. Такий обмін знаннями є частиною програми, в рамках якої країнам надається допомога у розробленні та реалізації інклюзивних стратегій переходу до низьковуглецевих енергетичних систем", - йдеться у повідомленні.
НФОНСіУВР надаватиме підтримку навчальним поїздкам, конференціям, зустрічам, організованим Інститутом екології промислових районів (Institute for Ecology of Industrial Areas) і Центральним гірничим інститутом (Central Mining Institute).
Водночас Світовий банк за допомогою своїх програм з надання допомоги в управлінні енергетичним сектором (ESMAP) і Мультидонорського трастового фонду глобальної підтримки видобувних галузей (EGPS), у співпраці з Європейською комісією підтримуватиме участь України у зазначеному обміні знаннями.
Представники державного та приватного секторів України відвідають низку польських міст, включаючи декілька міст у Сілезії – головному вугільному регіоні Польщі. Під час цих візитів відбудуться зустрічі з польськими колегами з метою обміну досвідом з вирішення проблем трансформації, характерних для вугільних регіонів, зокрема, регуляторних, організаційних, економічних, соціальних, екологічних проблем, питань просторового планування тощо.
Як повідомлялося, уряд України працює над планом переходу для своїх вугільних регіонів, прагнучи диверсифікувати економіку цих регіонів завдяки формуванню сприятливих умов для розвитку нових секторів та створення нових робочих місць, і забезпеченню, водночас, рівних можливостей шахтарям та працівникам галузей, безпосередньо пов’язаних з гірничодобувним сектором.
Згаданий проєкт підпадає під Ініціативу платформи трансформації вугільних регіонів для Західних Балкан та України, започатковану у вересні 2019 року під керівництвом Світового банку та Європейської комісії (Directorate-General for Energy та Directorate-General for Neighborhood Policy and Enlargement Negotiations) (Генеральний директорат ЄК з питань енергетики і Генеральний директорат ЄК з питань політики сусідства та переговорів щодо розширення ЄС), за концептуальної підтримки у сфері економічного переходу, наданої урядом Польщі та рішень конференції ООН зі зміни клімату 2018.
Платформа має на меті полегшити процес енергетичного переходу, а також економічної трансформації вугільних регіонів до низьковуглецевої економіки, надаючи поради, розробляючи наукові матеріали та сприяючи співпраці між регіонами. Платформа базується на досвіді Ініціативи Європейської комісії для вугільних регіонів на перехідному етапі (Initiative for Coal Regions in Transition) і розширює її рамки, пропонуючи більше можливостей для обміну ідеями та знаннями з використанням фізичних і віртуальних можливостей навчання.
https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3113742-vugilni-regioni-ukraini-skoristautsa-polskim-dosvidom-spravedlivogo-perehodu.html
 
 
ГЕС готові до зими — Укргідроенерго

До зими готові чотири філії Укргідроенерго: Кременчуцька ГЕС, Середньодніпровська ГЕС, Дніпровська ГЕС і Каховська ГЕС.
Про це сказав генеральний директор Укргідроенерго Ігор Сирота на нараді під головуванням в.о. міністра енергетики України Ольги Буславець, яка відбулась 6 жовтня.
«На сьогодні у нас заплановано виконати 185 заходів по підготовці до осінньо-зимового періоду 2020/2021. Згідно з «Положення про порядок оцінки готовності об’єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період» до 15 листопада Товариством планується виконати всі намічені заходи та отримати Акти готовності», — повідомив він.
Під час обговорення зазначених питань Ольга Буславець відзначила, що для сталого проходження осінньо-зимового періоду Міненерго затвердило відповідні накази щодо ремонту основного обладнання електростанцій та забезпечення надійності роботи електричних мереж, і закликала всіх присутніх дотримуватися затверджених графіків.
«До кінця року ми виконаємо заплановані капітальні і поточні ремонти на гідроагрегатах ГЕС та ГАЕС Товариства», — підкреслив гендиректор Укргідроенерго. Водночас очільниця Міністерства енергетики поінформувала, що запасів палива більш ніж достатньо для сталого проходження осінньо-зимового періоду.
«Запаси вугілля на ТЕС і ТЕЦ – 3 млн тонн, що майже втричі більше, ніж це передбачено в нормативних документах щодо гарантованого запасу, яким ми маємо бути забезпечені. І запаси газу на сьогодні складають майже 28 млрд куб. м при затверджених розпорядженням Уряду 17 млрд кубів, і для сталого проходження опалювального періоду цього більш ніж достатньо, щоб почувати себе впевнено», — розповіла Буславець.
http://oilreview.kiev.ua/2020/10/09/ges-gotovi-do-zimi-ukrgidroenergo/


Кошти на добудову ХАЕС необхідно включити в собівартість електроенергії "Енергоатому" як інвестскладову - глава компанії

Збільшення собівартості виробництва «Енергоатому» з 54 коп. до 74 коп. за кВт-год дозволило б державному підприємству «НАЕК «Енергоатом» закумулювати кошти, щоб завершити будівництво енергоблоків №3 і 4 на Хмельницькій АЕС.
Як передає кореспондент УНІАН, про це журналістам повідомив тимчасово виконуючий обов'язки президента Національної атомної енергогенеруючої компанії «Енергоатом» Петро Котін.
 Глава компанії зазначив, що зараз собівартість виробництва електрики атомною генерацією в два рази нижча, ніж у теплової і становить 54 копійки за кВт-год. Якщо збільшити цю собівартість на 20 копійок, то цього буде достатньо для завершення 3 і 4 енергоблоків на Хмельницькій АЕС.
"Зараз собівартість нашої продукції становить 54 копійки за кВт-год. Це набагато нижче, ніж собівартість у будь-якої іншої генерації. Це в два рази нижче, ніж, наприклад, у теплової генерації. Тому нам потрібно додатково 20 копійок до цієї собівартості, це буде 74 копійки, але все одно набагато менше, ніж у будь-якої генерації. Цього достатньо для завершення будівництва 3 і 4 енергоблоків Хмельницької атомної електростанції", - сказав Котін.
Глава компанії вважає, що необхідно змінити діючий механізм спеціальних зобов'язань на ринку електроенергії (ПСО), що також дозволило б отримати кошти для завершення будівництва енергоблоків.
"Зараз, згідно з нашими соціальними зобов'язаннями з покриття тарифів для населення, ми відпускаємо нашу електроенергію за 1 копійку - на це НАЕК «Енергоатом» буде щорічно витрачати близько 40 млрд грн, а це вартість завершення будівництва одного енергоблоку", - сказав Котін.
"Якщо ми будемо, наприклад, віддавати не 40, а 30 млрд грн, то вже цих 10 млрд грн нам буде достатньо, щоб за 4-5 років ми добудували енергоблок», - додав він.
https://www.unian.ua/economics/energetics/koshti-na-dobudovu-haes-neobhidno-vklyuchiti-v-sobivartist-elektroenergiji-energoatomu-yak-investskladovu-glava-kompaniji-novini-sogodni-11176460.html?_ga=2.260277259.742565034.1602265441-1864939912.1586545594
 
 
Ольга Буславець презентувала проект Концепції реформування вугільної галузі

У Міністерстві енергетики підготували проект Концепції реформування вугільної галузі, виходячи з перспектив вугледобувних підприємств та необхідності вирішити низку проблем, що накопичились у галузі.
Сьогодні під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля відбулося засідання Координаційного центру з питань трансформації вугільних регіонів України.
«Галузь потребує термінового та комплексного реформування, яке буде виходити з потреб держави в сфері енергетики, соціального розвитку шахтарських регіонів та міжнародних зобов’язань України, і базуватись на об’єктивних можливостях державної галузі та органів державної влади», – зазначила Ольга Буславець під час презентації проекту концепції.
З-поміж декількох варіантів реформування Міністерство визначило пріоритетним спосіб поєднання процесу приватизації та процесу інтеграції державних шахт до ПАТ «Центренерго». Такий шлях включає в себе розподіл шахт на три групи. Перша група – шахти, що підлягають інтеграції з ПАТ «Центренерго» і є його ресурсною базою. Друга – шахти подвійного призначення, збут яких не обмежується виключно тепловими генераціями. Третя група шахт – такі, що будуть пропонуватися до приватизації не лише як вугледобувні підприємства, а й як цілісні майнові комплекси, які можна використовувати для іншої господарської діяльності.
«В рамках виконання розподілу Міністерство буде керуватися результатами аудиту державних підприємств, інвестиційним та геологічним потенціалом кожної шахти, потребами «Центренерго» та об’єктивними даними щодо інвестиційної привабливості державних шахт», – наголосила очільниця Міненерго.
 Зараз Міністерство разом із закордонними партнерами, зокрема, урядом Німеччини та міжнародними організаціями відбирають шахти для проведення пілотних проектів з трансформації вугільних мономіст. Міненерго запропонувало німецькій стороні 6 шахт – на заході та сході України.
Серед потенціиних перших пілотних проєктів розглядаються дві шахти із запропонованих: шахта «Великомостівська», яка розташована на заході країни, в місті Червоноград та потенційно може стати потужним туристичним кластером, та шахта «5/6», яка розташована на сході, в місті Мирноград, та має потенціал технологічного кластеру.
«Метою всіх пілотних проектів буде не лише вирішити проблеми конкретної території, але й створити досвід, який легко передається. Усі пілотні проекти будуть впроваджуватися за принципом формування кластерів: технологічних, туристичних, інноваційних та інших», – підсумувала Ольга Буславець.
http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article;jsessionid=5A64540D06E71EC888EBBB7BA21757D9.app1?art_id=245477645&cat_id=35109
 
 
Затверджено порядок використання коштів на погашення заборгованості перед шахтарями "Надії"

Кабінет Міністрів ухвалив порядок використання коштів, виділених з державного бюджету на погашення заборгованості перед працівниками шахти «Надія» у сумі 51 млн грн.
Проєкт відповідної постанови було розроблено Міністерством енергетики.
Нагадаємо, Верховна Рада підтримала зміни до Держбюджету-2020, що дозволять погасити заборгованість із заробітної плати перед гірниками «Надії».
Парламентарі підтримали відповідну ініціативу народного депутата Юрія Камельчука, яку напрацювали спільно із урядом і Прем’єр-міністром Денисом Шмигалем та Міністерством енергетики і в.о. Міністра Ольгою Буславець.
Важливо зазначити, що держава не має відношення до накопичення цієї заборгованості. Водночас, матеріали фінансового аудиту ПрАТ «Шахта «Надія» свідчать про численні порушення попереднього керівництва підприємства. Міненерго передало ці матеріали у правоохоронні органи для подальшого розслідування.
http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article;jsessionid=B2C8CB48D1F15A5DE1D8D47246E4BA18.app1?art_id=245478012&cat_id=3510
 
 
Останні події атомної енергетики очима регулюючого органу

Підсумовуючи тиждень, Голова Держатомрегулювання - Головний державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки - Григорій ПЛАЧКОВ поспілкувався з представниками засобів масової інформації щодо останніх подій у атомній енергетиці очима регулюючого органу. 
Про диверсифікацію постачальників палива для АЕС України, де вже впроваджено та, які кроки необхідно зробити експлуатуючій організації, відповідно до законодавства
Упровадження тепловиділяючих збірок, виробництва компанії «Westinghouse», як будь-якої нової модифікації ядерного палива для АЕС України чітко регламентується нормативно-правовими документами з ядерної та радіаційної безпеки. Визначено послідовні кроки, які має зробити експлуатуюча організація і кожен з яких ретельно аналізується та контролюється Держатомрегулюванням – від концептуального рішення щодо впровадження нового палива до його введення в промислову експлуатацію.
На сьогодні ядерне паливо компанії «Westinghouse» впроваджено на:
4 енергоблоках ВП «Запорізька АЕС»,
2 енергоблоках ВП «Южно-Українська АЕС». При цьому енергоблоки №2 та №3 ВП «Южно-Українська АЕС», №5  ВП «Запорізька АЕС» працюють виключно на паливі «Westinghouse».
Що таке Централізоване сховище відпрацьованого ядерного палива, стан будівництва об’єкту та для якого відпрацьованого палива призначене
Централізоване сховище відпрацьованого ядерного палива - це сховище з технологією поверхневого «сухого» зберігання із застосуванням двобар'єрної системи ізоляції відпрацьованого ядерного палива від навколишнього середовища, що забезпечується обладнанням спеціально спроектованих інженерних систем контейнерного типу. Призначене сховище для зберігання відпрацьованого ядерного палива лише українських АЕС, а саме ВП «Рівненська АЕС», ВП «Хмельницька АЕС» та ВП «Южно-Українська АЕС». Об’єкт сьогодні на стадії завершення будівництва. 
Для відпрацьованого ядерного палива ВП «Запорізька АЕС» використовується пристанційне сховище. 
А Сховище відпрацьованого ядерного палива «сухого» типу зберігання (СВЯП-2) призначене для приймання, підготовки до зберігання і безпосередньо довгострокового зберігання (протягом 100 років) усього відпрацьованого ядерного палива ДСП «Чорнобильська АЕС».
10.09.2020 ДСП «Чорнобильська АЕС», відповідно до умов окремого дозволу від 25.08.2020, розпочала виконання робіт та операцій із:
− вивантаження відпрацьованого ядерного палива зі СВЯП-1 (сховище відпрацьованого ядерного палива «мокрого» типу у якому в даний час зберігається усе ядерне паливо, накопичене за час експлуатації Чорнобильської АЕС);
− підготовка, завантаження, відправлення зі СВЯП-1, транспортування до СВЯП-2, розвантаження на СВЯП-2 відпрацьованого ядерного палива;
− виконання робіт та операцій під час здійснення введення в експлуатацію СВЯП-2.
Регулюючий супровід будівництва №№ 3 і 4 ВП «Хмельницька АЕС»
На сьогодні, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26 липня 2018 року № 579-р схвалено техніко-економічне обґрунтування «Будівництво енергоблоків № 3, № 4 ХАЕС. Коригування».
Станом на 09 жовтня 2020 року проект будівництва цих енергоблоків, 
як і інформація про виконання ремонтно-відновлювальних робіт, що були визначені за результатами експертного обстеження у 2006-2008 рр., до Держатомрегулювання не надходили.
На сьогодні не підтверджена і можливість використання існуючих будівельних конструкцій протягом усього життєвого циклу енергоблоків №№ 3 і 4 ВП «Хмельницька АЕС». 
 «Як орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки - не можу коментувати дії експлуатуючої організації,  вартість спорудження енергоблоків №№ 3 та 4 ВП «Хмельницька АЕС» або вибір типу реакторної установки, - наголосив Григорій Плачков, - який би проект не був би вибраний, фундаментальний принцип «безпека понад усе» є незмінним».
«Пріоритет ядерної та радіаційної безпеки над будь-якими іншими цілями» - ось, що має об’єднувати усіх суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії. 
https://snriu.gov.ua/news/ostanni-podiyi-atomnoyi-energetiki-ochima-regulyuyuchogo-organu

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами