Українська традиційна енергетика: 03-09.05.2021

img_top

Зміни механізму PSO: Укргідроенерго отримає збитки у 2,3 млрд грн

Зміни, внесені урядом до порядку покладання спеціальних обов’язків на ринку електричної енергії, зобов’язали ПрАТ «Укргідроенерго» здійснювати купівлю електричної енергії в торговій зоні «острів Бурштинської ТЕС».
Про це пише пресслужба компанії.
«Зміни… зобов’язали ПрАТ «Укргідроенерго» здійснювати купівлю електричної енергії в торговій зоні «острів Бурштинської ТЕС», та продавати її за ціною близько 10 грн/МВт-год постачальникам універсальних послуг (ПУП) в «острові Бурштинської ТЕС» в погодинних обсягах, необхідних для задоволення потреб побутових споживачів, які споживають електричну енергію на території цієї ж торгової зони. А також компенсувати всі витрати ПУПів, які не покриваються тарифом на електроенергію для побутових споживачів, у вигляді плати за послуги із забезпечення доступності електричної енергії для побутових споживачів», — йдеться у повідомленні.
У ПрАТ «Укргідроенерго» порахували, що збиток від продажу електричної енергії за новим механізмом PSO становить 2,3 млрд грн.
«Фактично ми отримали нову, так звану, фінансову модель PSO. Коли ми вимушені витрачати отриманий дохід компанії. Продавати дешевше, заради того, щоб купити дорожче у приватного виробника. Це не має нічого спільного з економікою і така модель не передбачає розвитку. Але це рішення акціонера і компанія вимушена його виконувати. Нагадаю, що це 9 ітерація змін PSO майже за півтора року, й при цьому не зрозуміло на який період будуть діяти нововведення», – зазначив заступник генерального директора з комерційної діяльності Укргідроенерго Богдан Сухецький.
http://oilreview.kiev.ua/2021/05/05/zmini-mexanizmu-pso-ukrgidroenergo-otrimaye-zbitki-u-23-mlrd-grn/
 
 
Перший енергоблок БелАЕС знову включений в мережу

Перший енергоблок Білоруської АЕС включений в мережу.
Передає БЕЛТА з посиланням на прес-службу Міністерства енергетики РБ.
«6 травня о 14.48 перший енергоблок Білоруської атомної електростанції включений в мережу після проведення регламентних робот, передбачених етапом дослідно-промислової експлуатації. Фахівці приступили до комплексного випробування обладнання енергоблоку на номінальному рівні потужності реакторної установки, яке триватиме протягом 15 діб», — розповіли в прес-службі.
Комплексне випробування завершить етап дослідно-промислової експлуатації блоку.
http://oilreview.kiev.ua/2021/05/06/pershij-energoblok-belaes-znovu-vklyuchenij-v-merezhu/
 
 
«Турецький потік» в 2020 році був завантажений на 43%, «Блакитний потік» — на 55%

Газопровід «Турецький потік» у перший рік своєї роботи, був завантажений приблизно на 43% від проєктної потужності.
Про це пише АНГІ.
У звітному році по газопроводу транспортовано 13,51 млрд куб. м природного газу. Крім турецьких споживачів, які отримують газ по першій нитці, протягом 2020 р другій нитці газопроводу російський газ також почали отримувати споживачі Болгарії, Греції, Північній Македонії та Румунії.
Поставки газу в Туреччину по магістралі «Блакитний потік» у 2020 році скоротилися до 8,76 млрд куб. м з 11,1 млрд куб. м у 2019 році.
Газопровід «Турецький потік», по якому російський газ йде через Чорне море до Туреччини й далі на південь Європи, запрацював у січні 2020 року. Він складається з двох паралельних ниток загальною пропускною спроможністю 31,5 млрд куб. м. Газопровід «Блакитний потік» запрацював у 2003 році. Проєктна потужність газопроводу складає 16 млрд куб. м газу в рік.
Читайте в «Терміналі» також, Україна в 2020 році транспортувала на 45% менше газу, ніж у 2019 році у зв’язку з будівництвом «Турецького потоку». Так, було втрачено близько 15 млрд кубометрів газу-транзиту. Про це заявив під час онлайн-дискусії щодо незалежності Оператора, генеральний директор компанії Сергій Макогон.
http://oilreview.kiev.ua/2021/04/29/tureckij-potik-v-2020-roci-buv-zavantazhenij-na-43-blakitnij-potik-na-55/
 
 
В Україні стартували офіційні продажі електромобіля BMW iX

Німці оголосили про старт продажу в Україні нового повністю електричного BMW iX.
Майбутні власники можуть забронювати автомобіль вже зараз за передплатою 300 000 грн та отримати свій технологічний флагман до кінця 2021 року.
BMW iX – це нова інтерпретація дизайну, екологічності, задоволення за кермом, універсальності та розкоші. Автомобіль, що створений для руху на електротязі, переосмислює всю концепцію позашляховиків (SAV) і відкриває новий досвід управління, відчуття внутрішнього простору, взаємовідносин між автомобілем і людиною.
BMW Україна пропонує для замовлення дві модифікації новітнього кросовера – BMW iX xDrive40 і BMW iX xDrive50.
вартість електромобіля в Україні стартує з відмітки в 100 000 євро.
Потужність версії BMW iX xDrive40 становить понад 300 к.с. Від 0 до 100 км/год кросовер розганяється приблизно за 6 секунд, а запас ходу на одній зарядці перевищує 400 км (відповідно до випробувальних стандартів WLTP).
Модифікація BMW iX xDrive50 оснащена силовою установкою потужністю понад 500 к.с., що забезпечує динамічні показники – менше 5 секунд від 0 до 100 км/год. Запас ходу складає більше 600 км.
Компонентна база BMW eDrive п’ятого покоління включає в себе електродвигуни, трансмісію, силову електроніку, технологію швидкісної зарядки і високовольтну батарею.
У модифікації BMW iX xDrive40 ємність батареї перевищує 70 кВт*год, а гранична потужність зарядки досягає 150 кВт. Енергоємність батареї BMW iX xDrive50 становить понад 100 кВт*год, а максимальна потужність зарядки – 200 кВт.
Електричний BMW iX поєднує в собі традиційну спортивну ДНК автомобілів BMW і низьке споживання енергії у своєму сегменті. Прогнозовані показники споживаннявідповідно до випробувальних стандартів WLTP – менше 20 кВт*год на 100 км для BMW iX xDrive40 і менш, ніж 21 кВт*год на 100 км для BMW iX xDrive50.
Інтенсивність рекуперації енергії від гальмування регулюється одним натисканням кнопки. Система може адаптуватися до ситуації на дорозі. Наприклад, режим рекуперації активується при включенні поворотника під час руху накатом і відключається при під’їзді до перехрестя з зеленим сигналом світлофора.
BMW iX оснащується декоративними елементами BMW i Blue у стандартній комплектації. У фірмовому синьому кольорі виконані емблеми BMW на капоті і багажних дверях, окантовка повітроводів на передньому бампері, смуги на порогах та аеродинамічні елементи в нижній частині заднього бампера. Ці дизайнерські акценти заявляють про екологічно чисту концепцію BMW iX.
Стандартна комплектація BMW iX вже включає в себе легкосплавні колісні диски діаметром 20 дюймів. Опціональні колісні диски Air Performance розміром 21 або 22 дюйма не тільки оптимізовані з точки зору аеродинаміки, але і важать на 15 кг менше стандартних аналогів. Використання аеродинамічних дисків збільшує запас ходу на 15 км.
Раніше ЕлектроВісті писали, що BMW і американська комунальна компанія Pacific Gas and Electric Company (PG & E) випробують інтелектуальні зарядні станції для електричного транспорту – ChargeForward. Ця система здатна самостійно визначати години, в які зарядка батареї буде коштувати власнику електромобіля найдешевше.
https://elektrovesti.net/75560_v-ukraini-startuvali-ofitsiyni-prodazhi-elektromobilya-bmw-ix
 
 
Ціна квот на викиди вуглецю в ЄС вперше перевищила 50 євро за тонну

У Євросоюзі ціна квот на викиди вуглецю зросла до 50,05 євро за тонну, збільшившись більш ніж у два рази у порівнянні з рівнем до початку пандемії коронавірусу.
Вартість квот на викиди СO2 досягла рекордної позначки у вівторок, 4 травня у рамках системи торгівлі викидами ЄС (EU ETS), передає interfax.com.ua. 
"Показник 50 євро має певне значення, оскільки він вже кілька років є цільовою ціною для деяких інвесторів, - розповів Bloomberg Ульф Ек, головний інвестиційний директор лондонського хедж-фонду Northlander Commodity Advisors LLP. - Ціни можуть ще зрости, але також очікуємо жорстких політичних дискусій на шляху до показника 100 євро і вище, які у якийсь момент можуть змінити настрої».
Він також зазначив, що очікує зростання ціни викидів вуглецю до 75 євро і вище до кінця 2021 року.
Як повідомив Financial Times, ще у грудні минулого року ціна викидів вуглецю не перевищувала 30 євро за тонну. Ціна за цей час різко зросла, оскільки трейдери впевнені, що у найближчі роки буде потрібно посилити доступність квот на викиди вуглецю, якщо ЄС хоче досягти мети скорочення викидів СО2 на 55% до 2030 року.
Крім того наголошується, що минулого тижня підприємства сталеливарного сектора та інших галузей, сильно забруднюючих навколишнє середовище (нафтохімія і цемент), закликали Євросоюз прискорити реалізацію планів щодо введення механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM) щодо країн-експортерів поза ЄС, побоюючись опинитися в невигідному конкурентному становищі.
Згідно з Financial Times, за поточною ціною викидів СО2 сталеливарний сектор в ЄС зіткнеться з витратами у розмірі близько 2 млрд євро у цьому році, незважаючи на те, що країни-члени нададуть більшу частину квот на викиди вуглецю безкоштовно.
https://ecotown.com.ua/news/TSina-kvot-na-vikidi-vugletsyu-v-S-vpershe-perevishchila-50-vro-za-tonnu/
 
 
ЄС збільшить вартість сертифікатів на CO2 до рекордно високого рівня

У ЄС вартість сертифікатів на CO2 може піднятися до 110 євро до кінця року.
Вартість викиду парникових газів в атмосферу в рамках системи торгівлі викидами Європейського Союзу продовжує встановлювати рекорди, передає balkangreenenergynews.com. 
Ціна на ICE Futures Europe вперше перевищила 48 євро після сильних вказівок Європейської Комісії про те, що транспорт і будівлі будуть включені у вартість 28 квітня, а на початку травня досягла 50 євро за тонну.
Країни, компанії та установи приєднуються до ініціативи щодо зниження викидів або навіть нейтралізації викидів вуглецю протягом наступних кількох десятиліть. Ця тенденція постійно підвищує попит на квоти на вуглекислий газ у системі торгівлі викидами ЄС або ETS, допомагаючи підвищити їх ціни майже на 50% з початку року.
Вартість сертифікатів CO2 досягла на ICE Futures Europe денного рекордного максимуму в 48,05 євро за тонну 28 квітня, і бенчмарк регулярно публікує рекордні рівні закриття з грудня. ETS-найбільша в світі ринкова система в своєму роді. Кредити, стандартизовані в тоннах еквівалента вуглекислого газу, затверджуються на аукціонах, і користувачі можуть торгувати ними, якщо у них є надлишок.
Сума надбавок у вільному обігу зменшується щороку, якщо вона перевищує певний поріг, оскільки деякі з них потім вилучаються в рамках резерву стабільності ринку (MSR), але вони також можуть бути повернуті через аукціони в разі нестачі. Найбільш важливим фактором зростання останнім часом стала заява президента Європейської комісії Урсули фон дер Ляйен про те, що ЄС може включити транспорт і будівлі в ETS.
На саміті президента Сполучених Штатів Джо Байдена щодо зміни клімату, як його країна, так і Сполучене Королівство публічно підвищили свої зелені амбіції. Деякі аналітики і учасники ринку пояснюють зростання цін на сертифікати CO2 фінансовими спекуляціями і закликають регуляторів посилити обмеження.
Європейська комісія не розкрила, чи будуть власники будівель і автомобілів безпосередньо платити за свої викиди або тягар ляже на автомобільну промисловість і будівельні компанії. Вона має намір запровадити більш суворі правила для нових транспортних засобів та енергоефективності в будівлях.
ЄС запланував спеціальний саміт на 25 травня, щоб визначити свої наступні кроки. ETS покриває до 45% від загального обсягу викидів торгового блоку. Він як і раніше виключає такі сектори, як сільське господарство і відходи.
Економісти з Berenberg Bank нещодавно заявили, що очікують, що ціни на вуглецеві кредити ЄС досягнуть 110 євро до кінця року. Ця цінність частково підживлюється більш жорсткими стандартами, впровадженими адміністрацією в Брюсселі та деякими державами-членами.
Сполучене Королівство створило свою власну ETS на початку 2021 року, щоб відокремити її, але торгівля повинна початися 19 травня, тому компанії в країні, які купують сертифікати CO2 з системи ЄС, можливо, сприяли зростанню цін. Включення транспорту в ETS може призвести до зростання цін на автомобільне паливо. Слід зазначити, що викиди, виміряні в рамках ETS, у ЄС знизилися на 13,3% в минулому році, в основному на тлі відключень, пов'язаних з пандемією коронавірусу, яка зменшила попит на вуглецеві квоти.
https://ecotown.com.ua/news/S-zbilshit-vartist-sertifikativ-na-CO2-do-rekordno-visokogo-rivnya/

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами