Українська енергетична інфраструктура: 24-30.06.2019



Зміна системи розрахунків за е/е з 1 липня може привести до дефіциту обігових коштів енерговиробників – КМДА


Введення з 1 липня нової моделі оптового ринку е/е і припинення існуючої системи розрахунків за е/е спровокує дефіцит оборотних коштів для розрахунків з енергогенеруючих компаніями.
Про це написав заступник голови Київміськдержадміністрації (КМДА) Петро Пантелєєв на своїй сторінці в Facebook.
На його думку, з 1 липня буде зруйнована існуюча система взаєморозрахунків за е/е, при тому, що нової системи ще не існує.
Пантелєєв висловив стурбованість тим, що в такій ситуації багато хто з виробників зупиняться до кращих часів, і країна опиниться перед загрозою перебоїв з енергопостачанням.
«Сьогодні ми маємо реальний ризик зупинки ТЕЦ-5, яка не зупинялася більше 50 років, з усіма техногенними наслідками», - попередив заступник голови КМДА.
http://oilreview.kiev.ua/2019/06/19/izmenenie-sistemy-raschetov-za-ee-s-1-iyulya-mozhet-privesti-k-deficitu-oborotnyx-sredstv-energoproizvoditelej-kgga/


Кабмін збільшив чисельність апарату Мінфіну, скоротив - Міненерговугілля в зв’язку з перепідпорядкуванням «Укренерго»

Кабінет міністрів України збільшив граничну чисельність апарату Міністерства фінансів на 31 штатну одиницю і знизив на 21 одиницю кількість співробітників Міністерства енергетики та вугільної промисловості у зв’язку з перепідпорядкуванням держпідприємства НЕК «Укренерго», передає Енергореформи.
Відповідно до прийнятого на засіданні в середу рішення уряду, в цілому гранична чисельність працівників Мінфіну збільшена з 744 до 775 (тимчасова гранична чисельність - з 842 до 873), працівників Міненерговугілля - знижена з 372 до 351 (з 435 до 414).
Як повідомлялося, необхідність перепідпорядкування НЕК пов’язана з узятими Україною зобов’язаннями перед ЄС з розділення контролю над виробництвом (НАЕК «Енергоатом» і ПрАТ «Укргідроенерго») і передачею електроенергії ( «Укренерго»).
У грудні 2018 року Кабмін прийняв рішення передати цілісний майновий комплекс «Укренерго» зі сфери управління Міненерговугілля в сферу управління Мінфіну.
Мінфін отримав право на управління НЕК «Укренерго» в лютому 2019 року.
«Укренерго» здійснює експлуатацію магістральних і міждержавних ліній електропередачі, а також централізовану диспетчеризацію об’єднаної енергосистеми країни. НЕК є державним підприємством, перебуває в підпорядкуванні Міністерства фінансів, але незабаром буде перетворено в закрите акціонерне товариство.
http://reform.energy/news/kabmin-uvelichil-chislennost-apparata-minfina-sokratil-minenergouglya-v-svyazi-s-perepodchineniem-ukrenergo-11731


НКЦПФР оприлюднює план розвитку енергетичних ринків в Україні

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку оприлюднює план розвитку товарних ринків в Україні, включно з енергетичними, який містить в тому числі модель майбутніх енергетичних хабів. План розроблений за участі міжнародної групи експертів на основі передових практик ЄС та у відповідності до стандартів Енергетичного співтовариства ЄС.
План передбачає масштабну галузеву реформу, яка повинна супроводжуватися змінами цивільного та правового законодавства, оскільки фрагментарні зміни поточного регулювання, так зване “латання дірок”, не приведуть до створення ефективних та збалансованих товарних ринків.
Вже впроваджені дотепер реформи енергетичних ринків, зокрема газового ринку та ринку електричної енергії, не реалізовані комплексно. Вони не передбачають створення повноцінної системи платежів, залишаючи неврегульованими такі важливі фінансові елементи функціонування енерго-ринків як, зокрема, забезпечення ціноутворення на конкурентних засадах, вимоги до організації торгівлі, діяльності бірж, тощо.
Ігнорування фінансової складової реформ приводить до імпорту іноземних цінових індексів, таких як Роттердам, що забезпечує паритет з міжнародними ринками, але позбавляє учасників ринку можливості встановлювати ціни, адекватні для ситуації на національному ринку.
В результаті, система породжує значні ризики неплатежів та створює загрози фінансовій стабільності. В цих умовах НКЦПФР за підтримки ЄС взяла на себе відповідальність за розробку плану реформування товарних ринків, створення фінансової інфраструктури та регулювання торгів.
Однією з головних передумов успішної реформи, наголошує НКЦПФР, є інституційний розподіл сфер відповідальності між регуляторами – умови та правила фізичного переміщення товарів включаються до наглядового режиму галузевих установ, в той час як регулювання фінансових аспектів торгів та умови використання фінансових інструментів – до сфери відповідальності фінансових регуляторів.
В запропонованій моделі організації товарних ринків автори виходили з наміру забезпечити баланс між відповідністю світовим передовим практикам та вартістю створення й функціонування відповідної інфраструктури, а також враховували необхідність забезпечити адекватний українській економіці рівень входу підприємців на ринок та вартості участі в торгах.
Коментар Голови НКЦПФР Тимура Хромаєва:
“Ми не пропонуємо чергову енергетичну реформу – ми розробили механізм реалізації попередніх реформ: газового ринку, ринку електроенергії. Реформ, які починались з гарних намірів, але без врахування необхідності розробки супутньої фінансової інфраструктури, реалізувались викривлено – одна не завершена, другу пропонують відстрочити як регулятори, так і самі учасники ринку, бо вона загрожує колапсом системі. Так стається, бо ринки не функціонують як задумувалось. Вони досі потребують адміністративного “ручного керування”, оскільки не забезпечують виконання своєї головної функції – встановлення балансу між покупцями та виробниками, не є прозорими та конкурентними. Тільки створення фінансової інфраструктури, модель якої ми розробили, дозволить збалансувати товарні ринки та встановлювати чесні для наших реалій ціни, й збільшити ефективність та конкурентоздатність української економіки”.
https://www.nssmc.gov.ua/2019/06/20/nktspfr-oprilyudnyu-plan-rozvitku-energetitchnih-rinkv-v-ukran/


Фонд енергоефективності готовий фінансувати якісні проекти — Зубко

Фонд енергоефективності має максимально відпрацювати ефективність всіх своїх процедур. Створено всі умови, щоб цей фонд був ефективним і прозорим. Фонд працює і набирає заявки.
Про це в інтерв’ю інтернет-виданню «Лівий берег» заявив віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко.
Він розповів, що 15 ОСББ з різних регіонів наразі тестують процедури Фонду енергоефективності.
«Кошти, які є у Фонду– це сигнал бізнесу: якісно підготуйтесь, прийдіть і заберіть їх. Ці гроші чекають на якісні проекти. Інвестиції в енергоефективність потребують часу: наявність енергоаудиторів, готовність будівельних та проектних організацій. Зараз м’яч – на полі домовласників. Ми говоримо: прийдіть разом з бізнесом і заберіть кошти», — зазначив Зубко.
Зараз критикувати дирекцію Фонду за відсутність проектів, за словами Зубка, не дуже доречно. Вони запускають досить важкий механізм, який працює в будь-якій європейській країні. А в Україні до 2015 року в сфері енергоефективності не робилося взагалі нічого.
«У нас були енергоаудитори, якісь асоціації, якісь політики, якесь громадянське суспільство, яке було «глибоко стурбоване» проблемою. Але нічого не робилося. Не було «теплих кредитів», не було жодного закону з енергоефективності, про спільних власників ОСББ і мова не йшла. Не було енергоефективного сертифіката, який ми запустили минулого року. Не було жодного сертифікованого енергоаудитора. І тому я попросив би громадянське суспільство набратися терпіння і допомагати зараз ОСББ працювати над тим, щоб подавати такі заявки до фонду», — пояснив Зубко.
http://oilreview.kiev.ua/2019/06/24/fond-energoefektivnosti-gotovij-finansuvati-yakisni-proekti-zubko/


Регуляторна база для запуску нового ринку електроенергії 1 липня готова на 100% - НКРЕКП прийняла необхідні постанови

На сьогоднішньому засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), прийняті останні рішення, необхідні для запуску нового ринку електроенергії. Йдеться про прийняття змін до Постанов №307 та 308, що стосуються Правил ринку і Правил ринку «на добу вперед» і внутрішньодобових, передає УНН.
Зокрема, Регулятор встановив цінові обмеження для виробників електричної енергії, які працюють в новому ринку. Таким чином, буде контролюватися зростання цін на електроенергію для непобутових споживачів.
Крім того, встановлено нові вимоги по рейтингу банків, що дозволило збільшити їх перелік для надання фінансових гарантій учасникам ринків з 2 до 41.
«Ухвалення регуляторних актів дозволяє забезпечити виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» та визначити: уточнений порядок участі в балансують групах; уточнений порядок визначення фінансових гарантій; уточнений порядок надання допоміжних послуг; уточнення порядку надання диспетчерських команд та їх виконання; новий порядок моніторингу надання допоміжних послуг, що визначений на основі пропозицій оператора системи передачі; перехідні положення, зокрема визначають положення щодо обмежень цін на балансує ринку та ринку допоміжних послуг», - зазначено в обгрунтуванні.
Як повідомлялося, 1 липня має бути введений новий ринок електроенергії, якої є частиною міжнародних зобов’язань України щодо імплементації Третього енергопакету Європейського Союзу (ЄС). Для своєчасного запуску ринку, урядом на базі державного підприємства (ДП) «Енергоринок» створено 2 держпідприємства «Оператор ринку» та «Гарантований покупець».
USAID рекомендувала запустити ринок електроенергії 1 липня в безпечному режимі. Американські експерти вважають, що відкриття оптового ринку електроенергії в безпечному режимі збільшить ефективність роботи ринку і зменшить непередбачуваність ціноутворення. А також допоможе виявити проблемні питання в правилах функціонування ринку та у правовій базі.
Прем’єр-міністр Володимир Гройсман пообіцяв, що новий ринок електроенергії буде введений своєчасно, а цінових шоків для споживачів не буде. Ціни для населення залишаться на існуючому рівні завдяки прийнятому Кабінетом Міністрів України механізму PSO (Public Service Obligation, спеціальних зобов’язань).
https://www.unn.com.ua/uk/news/1808961-regulyatorna-baza-dlya-zapusku-novogo-rinku-elektroenergiyi-1-lipnya-gotova-na-100-nkrekp-priynyala-neobkhidni-postanovi

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами