Українська енергетична інфраструктура: 07-13.12.2020

2381094

Кабмін продовжив обов'язки чинного постачальника електроенергії "останньої надії"

Кабінет міністрів продовжив обов'язки "Укрінтеренерго" як постачальника "останньої надії" на ринку електроенергії ще на рік.
Як повідомляє БізнесЦензор, відповідне розпорядження було прийнято на засіданні уряду в середу, 2 грудня, за процедурою без обговорення.
Згідно з проектом документа, вносяться зміни до розпорядження Кабміну №1023 від 12 грудня 2018 року, які статус постачальника "останньої надії" на ринку електроенергії покладені на держпідприємство зовнішньоекономічної діяльності "Укрінтеренерго" до 31 грудня 2021 року.
При цьому з чинної редакції розпорядження виключені пункти, які передбачали поставки електроенергії "Укрінтеренерго" за вільними цінами, оскільки держпідприємству з 5 серпня 2019 року присвоєно статус "Дефолтний".
Також виключений пункт, яким Мінрегіону доручалося вжити заходів для врегулювання заборгованості КП "Вода Донбасу" за поставлену електроенергію перед "Укрінтеренерго".
Як повідомлялося, раніше Кабінет міністрів знизив норматив відрахування до держбюджету чистого прибутку ДПЗД "Укрінтеренерго" з 80% до 30% на період виконання держпідприємством функції постачальника "останньої надії" на ринку електроенергії.
За даними Міненерго, борг споживачів постачальника електроенергії "останньої надії" за станом на 17 вересня становив 2,13 млрд грн, в тому числі 1,95 млрд грн - це борг державних і комунальних підприємств.
При цьому із загальної суми боргу 28% припадає на державні вугледобувні підприємства, ще 15% - на КП "Вода Донбасу". Однак стягувати борги з держшахт і відключати "Воду Донбасу" від електроенергії заборонено законодавством.
У той же час за даними Мінфіну, вже зараз існує прострочена заборгованість "Укрінтеренерго" щодо сплати частини чистого прибутку в розмірі 363 млн грн.
Нагадаємо, відповідно до закону "Про ринок електроенергії" ціна на послуги постачальника "останньої надії" визначається за результатами конкурсу, під час якого визначається такий постачальник. Однак, оскільки відповідний конкурс не відбувся - 12 січень 2019 року Кабмін без конкурсу затвердив "Укрінтеренерго" в якості ППН, - тариф на його послуги в грудні минулого року встановлювала НКРЕКУ (на рівні 486,06 грн / МВт-год). Функцію ПОН "Укрінтеренерго" буде виконувати до 1 січня 2021 року.
https://biz.censor.net/news/3234527/kabmin_prodlil_obyazannosti_deyistvuyuschego_postavschika_elektroenergii_posledneyi_nadejdy
 
 
Уряд до кінця року має намір призначити керівника Міненерго

Уряд України до кінця року має намір призначити керівника міністерства енергетики.
Про це повідомив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль в інтерв'ю виданню «Кореспондент», опублікованому 2 грудня.
«Ми будемо вносити в Раду кандидатуру міністра енергетики. До Нового року певні кроки в цьому напрямку будуть зроблені », - заявив глава Кабміну.
За словами Шмигаль, в лонг-лист включені всі діючі заступники міністра.
«У кожного з них зберігаються шанси зайняти посаду міністра», - зазначив прем'єр-міністр, додавши, що коло кандидатів з боку, яких уряд також має намір розглядати, досить вузьке.
«Це повинні бути висококласні фахівці, здатні вести правильну політику в енергосекторі», - підкреслив він.
http://oilreview.kiev.ua/2020/12/03/pravitelstvo-do-konca-goda-namereno-naznachit-rukovoditelya-minenergo/
 
 
Співробітництво України з Фондом Е5Р забезпечить реалізацію проектів з модернізації інфраструктури шляхом підвищення енергоефективності

На засіданні Асамблеї вкладників Фонду Східної Європи з енергоефективності та навколишнього середовища (Eastern Europe Energy Efficiency and Environment Partnership, E5P), що відбулось 3 грудня, обговорили питання нових внесків та заслухали звіт щодо співпраці з Україною.
Від Міністерства енергетики як основного координатора України у Фонді виступив заступник Міністра з питань європейської інтеграції Ярослав Демченков. Він наголосив, що Україна зацікавлена у продовженні та посиленні співробітництва з Фондом E5P.
«Ми підписали другу Угоду між Україною та ЄБРР про внесок до Фонду в сумі 10 млн. євро. Для її ратифікації розроблено відповідний проєкт закону. Його внесено на розгляд Президентові України для подальшого подання до Верховної Ради», – повідомив він.
Відповідно до звіту по Україні, представленому на засіданні, одним із завдань, яке стоїть перед Урядом України, є зниження енергоємності країни та зменшення негативного впливу на зміну клімату, зокрема, шляхом декарбонізації та підвищення енергоефективності. Особливо це буде важливо на етапі відновлення після пандемії та карантинних обмежень.
«Співробітництво з Фондом Е5Р для нашої країни відіграє особливу роль. Реалізація проектів з модернізації інфраструктури, зокрема централізованого теплопостачання та фонду громадських будівель, роблять Україну на крок ближче до загальної європейської мети – кліматичної нейтральності», – наголосив заступник Міністра та подякував Асамблеї вкладників Фонду Е5Р за затвердження нових проектів, а саме:
- підвищення енергоефективності в Лучанській міській лікарні та оновлення вуличного освітлення в місті Херсон в Україні від НЕФКО;
- програма «Енергоефективність в державних будівлях України» від ЄІБ.
Ярослав Демченков також звернувся до Асамблеї з проханням підтримати проєкт «Енергоефективність в будівлях м. Дніпро від ЄБРР» (Dnipro Energy Efficiency in Public Buildings by EBRD), оскільки його реалізація є важливою частиною відновлення інфраструктури країни.
Нагадаємо, Фонд Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля (E5P) – це багатосторонній фонд з капіталом 200 мільйонів євро, заснований для стимулювання інвестицій в енергоефективність в таких країнах Східного партнерства, як Україна, Вірменія, Білорусь, Грузія і Молдова, заснований у 2009 році спільно Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейською комісією, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, Північною екологічною фінансовою корпорацією, Міжнародним банком реконструкції та розвитку та Міжнародною Фінансовою Корпорацією.
Фонд E5P акумулює фінансові внески від ЄС і групи із 21 країни (включаючи країни-бенефіціари), які використовуються для залучення грантових коштів у доповнення до кредитів від міжнародних фінансових організацій з метою сприяння покращення енергоефективності і довкілля, скорочення викидів СО2 і інших шкідливих викидів, сприяючи економічній конкурентоспроможності і політичному діалогу. ЄБРР виступає як управляючий Фондом Е5Р від імені його донорів і міжнародних фінансових організацій, які є його учасниками.
Основні сектори, що отримують грантову підтримку Е5Р: централізоване теплопостачання, очистка води і стічних вод, а також проєкти по підвищенню енергоефективності муніципальних будівель і вуличного освітлення. Фонд також підтримує ефективне управління твердими відходами і стратегії покращення місцевого транспорту.
У попередню фазу роботи Е5Р вклад України в нього у розмірі 10 млн євро дозволив з 2011 року залучити понад 516 млн євро на реалізацію 22 проектів з енергоефективності, з яких 370 млн євро – позики міжнародних фінансових організацій, виконавців проєтів Фонду Е5Р, 107 млн євро – безпосередньо гранти Е5Р, а також міжнародна технічна допомога з інших джерел і співфінансування.
http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article?art_id=245495071&cat_id=35109
 
 
Міненерго розробило удосконалені правила конкурсів на будівництво нової генеруючої потужності

Сьогодні в Міненерго відбулася узгоджувальна нарада щодо змін до Порядку проведення конкурсу на будівництво генеруючої потужності та виконання заходів з управління попитом.
Удосконалення правил дозволить підвищити ефективність конкурсної процедури, скоротити строки проведення конкурсу, залучити більше учасників та, як наслідок, знизити розмір плати за послугу з розвитку генеруючої потужності.
«Такі конкурси вкрай необхідні, оскільки наразі в енергосистемі бракує маневрової генерації, що потрібна для балансування. Ми запропонували зміни, що спростять процедуру проведення конкурсів, збільшать конкуренцію та, в кінцевому результаті, пришвидшать будівництво нових потужностей. Найближчим часом винесемо зміни на затвердження Уряду, а вже наступного року очікуємо проведення перших конкурсів», – зазначила перша заступниця Міністра енергетики Ольга Буславець.
Потреби у новій маневровій генерації НЕК «Укренерго» оцінюються в обсязі 2 ГВт. Успішне проведення таких конкурсів та будівництво необхідної енергосистемі високоманеврової генерації дозволить оптимізувати режими роботи ОЕС України, інтегрувати більший обсяг об’єктів відновлюваної енергетики без необхідності їх відключення, знизити балансові обмеження енергосистеми на виробництво електричної енергії атомними електростанціями в окремі періоди року, забезпечити операційну безпеку ОЕС України та підвищити безпеку постачання електричної енергії споживачам.
http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article?art_id=245496469&cat_id=35109


НКРЕКУ намір встановити тариф "Укренерго" на передачу е / е на 2021 рік у розмірі 324,81 грн / МВт-год

Енергорегулятор (НКРЕКП), має намір встановити тариф НЕК "Укренерго" на передачу електроенергії на 2021 рік у розмірі 324,81 грн / МВт-год, що 4,8% більше схваленого раніше тарифу (309,8 грн / МВт-год) і на 3,85% вище тарифу, встановленого на грудень 2020 роки (312,76 грн / МВт-год), передає Енергореформи.
Відповідне рішення внесено до порядку денного засідання комісії 9 грудня.
"Встановити ПрАТ" НЕК "Укренерго" тариф на послуги з передачі електроенергії на рівні 324,81 грн / МВт-год (без ПДВ) ", - йдеться в проекті постанови регулятора.
Згідно з обґрунтуванням до проекту постанови про затвердження тарифу на передачу, при його остаточному розрахунку додатково враховані, зокрема, "витрати на ремонт" в розмірі майже 189 млн грн. Крім того, збільшений до 138,96 млн МВт-год (спочатку розрахунки базувалися на обсязі 137,89 млн МВт-год) прогнозний обсяг передачі, обсяг експорту електроенергії, виходячи з прогнозного балансу електроенергії ОЕС від 4 листопада поточного року, а також переглянута стаття витрат на компенсацію "зеленого" тарифу для домогосподарств, що становить 3,97 млрд грн (в схваленому проекті було закладено 3,46 млрд грн).
У той же час переглянута в бік зменшення складова витрат на компенсацію "зелених" тарифів промисловим ВДЕ-об'єктів - з 24,17 млрд грн до 23,9 млрд грн.
В обґрунтуванні зазначається, що такі перерахунки здійснені з урахуванням, зокрема, уточненого обсягу суми виплат на підтримку ДП "Гарантований покупець" з держбюджету в 2021 році, що враховує обсяги обмеження зелених виробників і скорочення перехресного субсидування, яке повинно забезпечити збалансовану діяльність "ГарПока".
Іншим проектом постанови, яке також внесено до порядку денного засідання 9 грудня НКРЕКП намір встановити тариф на послуги диспетчеризації на рівні 39,74 грн / МВт-год, кілька відкоригувавши його в порівнянні з схваленим раніше - 40,04 грн / МВт-год.
Як повідомляла енергореформи, спочатку комісія переглянула розрахунки НЕК "Укренерго", яка пропонувала встановити на 2021 рік тариф на передачу електроенергії в розмірі 501,03 грн / МВт-год, для підприємств "зеленої" металургії - 91,73 грн. / МВт-год .
Перегляд тарифу в бік зменшення обгрунтований, зокрема, тим, що комісія не врахувала в ньому 9,4 млрд грн компенсації за "зеленими" тарифами промисловим ВДЕ-станціям, що становить 20% прогнозного обсягу оплат в 20121 році виробленої "зеленої" електроенергії. В обґрунтуванні зазначено, що законом про умови підтримки ВДЕ-генерації передбачена оплата не менше 20% обсягу зеленого тарифу з коштів держбюджету.
У схваленому в листопаді проект постанови про встановлення тарифу ОСП на передачу також не врахована тариф для підприємств так званої зеленої металургії.
Згідно з обґрунтуванням, розрахунок тарифу здійснений з урахуванням прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 рр. і застосуванням індексу споживчих цін 108,1% в середньому до попереднього року і індексу цін виробників промислової продукції 108,7% (грудень до грудня). Основний вплив на зміну тарифу мають витрати, пов'язані з виконанням спеціальних зобов'язань (ПСО), складові в його структурі 81,6%, або 406,69 грн / МВт-год.
Глава НКРЕКП Валерій Тарасюк прогнозував тариф НЕК "Укренерго" на передачу електроенергії в наступному році на рівні 340 грн / МВт-год. "Ми нормально попрацювали з" Укренерго ", і зараз у нас спільна думка, що можна вкластися в тариф приблизно в 340 грн / МВт-год. ​​Тому від імені комісії я хочу сказати: якщо підвищення і буде, то відносно незначна", - відзначав Тарасюк в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".
На його думку, значне підвищення тарифу на передачу е / е є економічно недоцільним. "Ми вважаємо, що підвищувати - це не розумно з точки зору споживачів. Це означає накласти велике навантаження на нашу промисловість і зробити її неконкурентоспроможною на зовнішніх ринках і т.д.", - вважає Тарасюк.
При цьому глава НКРЕКП зазначив, що прогнозований на 2021 рік тариф на передачу можливий, зокрема, за умови покриття мінімум 20% зеленого тарифу з бюджету, як це передбачено законом про умови підтримки відновлюваної енергетики №810-IX.
http://reform.energy/news/nkreku-namerena-ustanovit-tarif-ukrenergo-na-peredachu-ee-na-2021-god-v-razmere-32481-grnmvt-ch-16177

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами