Українська енергетична інфраструктура: 04.05-10.05.2020

unnamed (12)

Уряд звільнив Масліченка з посади заступника міністра енергетики


Уряд звільнив Сергія Масліченка з посади заступника міністра енергетики та захисту довкілля України за власним бажанням.
Відповідна постанова прийнята у п'ятницю на позачерговому засіданні Кабміну та оприлюднена на Урядовому порталі.
"Звільнити Масліченка Сергія Олександровича з посади заступника міністра енергетики та захисту довкілля України за власним бажанням", - йдеться у документі.
Колишній асоційований директор департаменту енергоефективності та зміни клімату Європейського банку реконструкції та розвитку Сергій Масліченко отримав посаду заступника міністра енергетики та захисту довкілля 3 листопада 2019 року.
 Масліченко відомий як один з авторів програми ЄБРР з термомодернізації під назвою IQ Energy, а також програми фінансування альтернативної енергетики USELF (Ukraine Sustainable Energy Lending Facility). Також він є співзасновником Центру трансферу технологій та фінансів в області зміни клімату FINTECC (Finance and Technology Transfer Centre for Climate Change).
Сергій Масліченко у 1999-2002 роках працював консультантом з питань енергетики у Верховній Раді та Кабінеті міністрів України. У 2003 році він заснував і очолив громадську організацію «Український центр економічного і правового аналізу». Масліченко консультував уряд Великобританії з питань енергетичної стратегії Росії та Казахстану.
З 2007 року він керував розвитком бізнесу ЄБРР в галузі енергоефективності та відновлюваної енергетики в Україні, Польщі, Вірменії та Азербайджані. У сферу його діяльності, зокрема, входила підготовка і фінансування проєктів з підвищення енергоефективності в промисловості і агропромисловому комплексі, фінансування підвищення енергоефективності громадських будівель.
https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3012877-urad-zvilniv-maslicenka-z-posadi-zastupnika-ministra-energetiki.html
 
 
Оновлено Прогнозний енергетичний баланс України

Задля вирішення кризових явищ в роботі енергетичної системи України, Міністерство 28 квітня затвердило новий Прогнозний енергетичний баланс.
Енергобаланс передбачає пропорційне зниження обсягів виробництва електроенергії усіма типами генерації: атомна, гідро, теплова. Також скореговане прогнозне зростання генерації з відновлюваних джерел енергії. Майже без змін залишена частка виробництва ТЕЦ, які виконують функцію забезпечення теплопостачання в опалювальний сезон.
Детальніше в документі: посилання.pdf (358 Кб)
 Новий баланс спрямовано на:
·                 Забезпечення безпечного графіку роботи атомних електростанцій. В умовах падіння попиту енергоблоки АЕС не можуть працювати з максимальним постійним навантаженням протягом усієї доби. До останнього часу НЕК «Укренерго», який виконує функції диспетчеризації, був  змушений розвантажувати їх в нічний період, а також у вихідні й святкові дні. Експерименти з регулярною зміною навантажень енергоблоків АЕС є вкрай небезпечними. Тому разом із представниками НАЕК «Енергоатом» та НЕК «Укренерго» були запропоновані оптимальні показники генерації АЕС задля безпечної роботи ядерних блоків.
·                 Забезпечення виконання відкладених ремонтів енергоблоків АЕС. В останні 5 років перед Енергоатомом ставилися максимальні завдання з виробництва електроенергії, що змушувало державну компанію відкладати виконання деяких видів ремонтних робіт. З урахуванням терміну експлуатації українських ядерних станцій, в 2020 році необхідно виконати всі відкладені ремонтні роботи, щоб «Енергоатом» міг продовжувати виконання соціальних зобов’язань в межах механізму PSO в період опалювального сезону 2020/2021 рр.
·                 Забезпечення надійної роботи енергосистеми країни. Важливим елементом роботи енергосистеми є забезпечення достатньої балансуючої потужності. Останнім часом, внаслідок падіння споживання, а також низького рівня води для ГЕС, доступний обсяг маневреної потужності був критично малий. Це загрожувало виникненням аварійних ситуацій в періоди зміни добових фаз споживання. Зокрема, за даними НЕК «Укренерго» в останні дні розрив між вечірнім піком та нічним падінням збільшився з 4 до 4,8 ГВт.
·                 Забезпечення сталої роботи вуглевидобувного сектору. Внаслідок кризи галузі, теплої зими, збільшення імпорту вугілля та появи імпорту електроенергії. Споживання українського вугілля майже не відбувалось. Як наслідок, на  вугільних складах зберігається рекордна кількість вугілля, а більшість шахт зупинені, близько 40 тисяч шахтарів знаходяться на вимушеному простої, десятки тисяч родин втратили більше половини доходу.   Вугільна галузь є одним з найважливіших елементів енергонезалежності України і тому вкрай важливо забезпечити безперебійну роботу вітчизняних вугільних підприємств.
Запровадження оновленого Прогнозного енергетичного балансу є першим кроком у подоланні кризи енергетичної галузі. В своїх найближчих антикризових кроках Міністерство планує:
Реформувати систему PSO задля надання НАЕК «Енергоатом» більших можливостей участі в ринкових сегментах, отримання ринкової вартості за власну електроенергію.
·                 Вирішити проблему зростання ВДЕ та навантаження на ДП «Гарантований покупець» «зеленного тарифу».
·                 Вирішення проблеми боргів на ринку електричної енергії та стабілізувати роботу всіх його сегментів.
https://menr.gov.ua/news/35214.html
 
 
Прийнято за основу проект Закону «Про заходи, спрямовані на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії»

Метою проекту Закону є погашення дебіторської та кредиторської заборгованості ДП «Енергоринок».
Законопроект спрямований на впровадження комплексу необхідних заходів, спрямований на остаточне врегулювання кредиторської та дебіторської заборгованості на оптовому ринку електричної енергії, а також, припинення діяльності оптового постачальника електричної енергії.
Законопроектом запроваджуються наступні механізми погашенням заборгованості:
- проведення взаєморозрахунків;
- погашення (списання) заборгованості;
- відступлення права вимоги або заміна сторони у зобов'язанні;
- встановлення цільової надбавки до тарифу на розподіл електричної енергії місцевими (локальними) електромережами операторам системи розподілу.
Проект Закону зареєстровано за №2386.
https://rada.gov.ua/news/Novyny/192334.html

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами