Українська альтернативна енергетика: 16-22.11.2020

SPP UGV

Гарантований покупець повністю оплатив «зелену» електроенергію вересня

Державне підприємство «Гарантований покупець» остаточно розрахувалося з виробниками електроенергії з відновлюваних джерел (ВДЕ) за товарну продукцію вересня 2020 року. Фінальний платіж у розмірі 205 млн грн підприємство здійснило 11 листопада.
За електроенергію, яку Гарантований покупець придбав за «зеленим» тарифом у вересні, загалом сплачено близько 4,7 млрд грн. Таким чином, підприємство другий місяць поспіль повністю розраховується за придбану електроенергію.  
Як повідомлялося раніше, протягом останніх днів державне підприємство здійснило на користь ВДЕ платежі на загальну суму 725 млн грн.
https://www.gpee.com.ua/main/news?id=475
 
 
Ольга Буславець окреслила перспективи розвитку водневої енергетики в Україні

У Міненерго розглядають декілька варіантів транспортування водню українського виробництва до Європи.
В.о. Міністра енергетики Ольга Буславець відкрила круглий стіл «Воднева економіка: дорожня карта».
Цього року Євросоюз затвердив Водневу стратегію для кліматично-нейтральної Європи до 2050 року, у якій, зокрема, визначено Україну пріоритетним партнером завдяки її потенціалу з виробництва «зеленого» водню та наявної інфраструктури, з’єднаної з ЄС.
«Україна ставить перед собою амбітні кліматичні цілі щодо декарбонізації енергетики, промисловості і транспорту. Тому використання «зеленого» водню є інструментом, що може забезпечити виконання поставлених цілей. Міністерство вже розробляє дорожню карту водневої енергетики України. Нами окреслено короткострокову, середньострокову та довгострокову перспективи транспортування водню», – наголосила Ольга Буславець.
Короткострокова перспектива: водень, що транспортується у невеликих кількостях у газоподібному стані в цистернах, за допомогою вантажних автомобілів, що використовують дорожню інфраструктуру.
Середньострокова перспектива: водень може транспортуватися як рідкий органічний водень (LOHC) вантажівками та залізничною інфраструктурою.
Довгостроковий горизонт: використання регіональної та транспортної інфраструктури газопроводів для місцевих перевезень у великих кількостях та для обсягів експорту.
Водночас можливості газотранспортної системи для транспортування водню мають бути ретельно вивчені спільно з експертами з метою гарантування безпечної роботи.
«Це питання потрібно додатково опрацювати разом з експертами ЄС щодо визначення маршрутів, а також опрацювати комплекс заходів для забезпечення надійності і безпеки роботи газотранспортної системи з новим енергоносієм», - наголосила Ольга Буславець.
Подальша робота включатиме:
•        розробку та прийняття нормативно-правової бази для забезпечення функціонування галузі водневої енергетики України, апроксимації законодавства до вимог міжнародного права в цій сфері;
•        впровадження в Україні системи стандартизації в галузі водневої енергетики, розробленої на базі міжнародно встановлених стандартів та норм для цього виду палива;
•        розробку вимог та заходів щодо безпеки в процесі виробництва, зберігання, транспортування та споживання  водню з урахуванням сучасних технологій провідних країн ЕС.
В рамках Експертної ради при Міністерстві вже створено Робочу групу з розвитку водневої енергетики, до якої можуть долучатися зацікавлені сторони.
Зазначимо, що відповідно до «Ініціативи зеленого водню для Європейського Зеленого курсу 2x40 ГВт» та плану виходу з кризи COVID-19, на Україну виділено створення 10 ГВт нових потужностей з виробництва «зеленого» водню, з яких більшість призначена для експорту до Європейського Союзу.
Нагадаємо, під час нещодавнього візиту української делегації під головуванням Ольги Буславець в Дюссельдорф було проведено низку зустрічей із німецькими компаніями Thyssenkrupp та Siemens. Очільниця Міненерго презентувала портфель потенційних пілотних проєктів водневої енергетики, які можуть бути реалізовані в рамках енергетичного партнерства між Україною та Німеччиною.
Питання співробітництва у сфері водневої енергетики включено до основних тем енергетичного партнерства між Україною і Німеччиною, визначеного Спільною заявою, яку у серпні цього року підписали Ольга Буславець і Федеральний міністра економіки та енергетики ФРН Петер Альтмаєр.
http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article;jsessionid=B002F2801225796BC0DD0A8A7F314B39.app1?art_id=245489053&cat_id=35109
 
 
У Львові виділять ділянку під будівництво заводу електрокарів

У Львові міська влада хоче виділити земельну ділянку у промзонах міста для будівництва заводу електромобілів. Львів запрошує світових лідерів з виробництва електрокарів розмістити свої підприємства у місті на пільгових умовах.
Львів повинен продовжувати бути лідером з виробництва електромобілів. Про це заявив мер міста Андрій Садовий, повідомила пресслужба Львівської міськради.
Місто запрошує виробників електрокарів
Міський голова вже дав доручення виконкому міськради підготувати рішення про виділення землі для будівництва заводу електромобілів. Ділянки планують надати у промзонах "Сигнівка" та "Рясне".
Пропоную підготувати на засідання виконкому рішення стосовно сприяння міста по виділенню ділянок у промзонах "Сигнівка", "Рясне". Рішення, яке б дало всім, хто має бажання виробляти електромобілі, інформацію, що Львів готовий надавати ділянки з мережами за пільговою оплатою. Можна через приватно-публічне партнерство, щоб ми затягнули когось зі світових виробників сюди,
— заявив Садовий.
Львів – лідер з виробництва електромобілів в Україні
Очільник міста додав, що львів'яни дуже позитивно сприймають співробітництво міської влади та підприємства "Електрон".
"Дуже позитивно сприймається мешканцями міста співпраця Львівської міської ради і підприємства "Електрон". І те, що "Електрон" взяв у роботу виготовлення 250 електробусів – це великий плюс. Я вважаю, що нам треба тримати лідерство у
Мер додав, що вкрай важливо облаштувати паркувальні майданчики та зарядні станції для власників електромобілів. На його думку, це одне з ключових завдань міської влади.
https://lviv.24tv.ua/lvovi-vidilyat-dilyanku-pid-budivnitstvo-zavodu-novini-lvova_n1441129
 
 
На Київщині відкрився перший "зелений " супермаркет

У Софіївській Борщагівці, на вулиці Київська 1/102, мережа супермаркетів "Сільпо" відкрила перший магазин ресайклінг-формату, побудований із використанням "зелених" технологій
Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" з покликанням на "Сільпо".
Зазначимо, що на даху супермаркету розташована сонячна електростанція, яка складається з 664 панелей. Ця станція дозволить мінімізувати використання електроенергії з мережі. Зовнішнє освітлення також оснащене акумуляторами і сонячними батареями. Крім того, магазин обладнаний тепловим насосом, який дозволяє використовувати електроенергію в менших обсягах.
 
Візки та кошики виготовлені з перероблених рибальських сіток, мотузок і пластика. Крім того, на території є крита парковка для велосипедів і велопрокат, а також заправні станції для електромобілів.
На території супермаркету працює станція прийому вторсировини Silpo Recycling. Туди можна приносити відсортовані відходи: пластик, папір, скло тощо. За кожен кілограм на рахунок покупця нараховують бали, які можна використовувати для покупок в мережі "Сільпо".
Супермаркет побудовано відповідно до вимог BREEAM — міжнародної системи сертифікації екологічності будівель. Серед її головних умов: мінімальний вплив на довкілля, використання енергоефективного обладнання і відповідність екологічним цілям. За словами інженера з енергоаудиту мережі Богдана Дейка, в наступному році компанія планує отримати сертифікат BREEAM.
https://mykyivregion.com.ua/news/na-kiyivshhini-vidkrivsya-persii-zelenii-supermarket-foto
 
 
Міненерго розглядає перспективні сценарії транспортування українського водню в Європу

Міністерство енергетики розглядає три види сценаріїв транспортування українського водню в Європу в залежності від видів транспорту і часових горизонтів, передає енергореформи.
Про це повідомила прес-служба Міненерго з посиланням на в.о. міністра енергетики Ольгу Буславец, яка 12 листопада прийняла участь в круглому столі "Воднева економіка: дорожня карта".
"Україна ставить перед собою амбітні кліматичні цілі по декарбонізації енергетики, промисловості і транспорту. Тому використання" зеленого "водню є інструментом, який може забезпечити виконання поставлених цілей. Міністерство вже розробляє дорожню карту водневої енергетики України. Нами окреслені короткострокова, середньострокова і довгострокова перспективи транспортування водню ", - зазначила Буславец.
У короткостроковій перспективі передбачається транспортування водню в невеликих кількостях в газоподібному стані в цистернах за допомогою вантажних автомобілів.
У середньостроковій перспективі розглядається можливість транспортування водню у вигляді рідкого органічноговодню (LOHC) вантажівками і залізницею.
І на тривалу перспективу передбачається використання регіональної та транспортної інфраструктури газопроводів для місцевих перевезень у великих кількостях і для обсягів експорту.
У той же час, як зазначила Буславец, можливості газотранспортної системи для транспортування водню повинні бути ретельно вивчені спільно з експертами з метою забезпечення безпечної роботи.
"Це питання потрібно додатково опрацювати разом з експертами ЄС за визначенням маршрутів, а також опрацювати комплекс заходів щодо забезпечення надійності та безпеки роботи газотранспортної системи з новим енергоносієм", - повідомила в.о. міністра.
Євросоюз в поточному році затвердив Водневу стратегію для кліматично нейтральної Європи до 2050 року, в якій Україна визначена пріоритетним партнером завдяки її потенціалу з виробництва "зеленого" водню і наявної інфраструктури, з'єднаної з ЄС.
Згідно "Ініціативи зеленого водню для Європейського Зеленого курсу 2x40 ГВт" і планом виходу з коронакрізіса, в Україні планується створити 10 ГВт нових потужностей з виробництва "зеленого" водню, з яких більшість будуть призначені для експорту в Європейський Союз.
http://reform.energy/news/minenergo-rassmatrivaet-perspektivnye-stsenarii-transportirovki-ukrainskogo-vodoroda-v-evropu-15974

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами