Українська альтернативна енергетика: 03-09.02.2020


biogaz-360x200
Біогазову установку для генерації електроенергії планують побудувати в Києві - голова комісії Київради

У Києві планують побудувати біогазову установку для переробки рослинних відходів і генерації електроенергії, повідомив голова постійної комісії з питань екологічної політики Київської міськради Костянтин Яловий, передає Енергореформи.
"Давно не писав про біогазову установку, яка з'явиться в столиці. Це обладнання, в якому безпечно для навколишнього середовища будуть перероблятися рослинні відходи, в результаті чого отримаємо біогаз і органічне добриво", - написав він у Facebook 28 січня.
За словами Ялового, відповідний проект розпорядження знаходиться на узгодженні в КМДА.
Згідно з проектом, замовником будівництва стане комунальне підприємство "Київзеленбуд", проектно-кошторисні роботи обійдуться в 3 млн грн.
"Отриманий біогаз буде генеруватися в електрику і запускатися в мережу по" зеленому "тарифу", - зазначив депутат.
http://reform.energy/news/biogazovuyu-ustanovku-dlya-generatsii-elektroenergii-planiruyut-postroit-v-kieve-glava-komissii-kievsoveta-13542
 
Мінекоенерго і профільні ВДЕ-організації в рамках переговорів при Енергоспівтоваристві домовилися про напрямки роботи

Міністерство енергетики та захисту навколишнього середовища, Українська вітроенергетична асоціації (УВЕА) і Європейсько-українське енергетичне агентство (ЄУЕА) в ході переговорів при Секретаріаті Енергетичного співтовариства (ЕС) по планованим змінам в секторі відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) України домовилися про напрямки роботи в цій сфері і досягнення по ним результатів в найближчі два тижні.
Відповідно до опублікованого в середу на сайті ЕС повідомленням, до відповідних угод сторони прийшли в ході першої спільної переговорної сесії, що відбулася 25 січня, передає енергореформи.
 "Переговори спрямовані на пошук оптимальних рішень по ряду питань, пов'язаних з українським сектором відновлюваної енергії. Сторони домовилися про декілька робочих напрямках і результати на майбутні два тижні", - зазначено в повідомленні ЕС.
Як повідомляла Енергореформи, Енергоспівтовариство виступило медіатором в суперечці між учасниками ВДЕ і Мінекоенерго з метою сприяння сторонам у розробці оптимального рішення для проблем, що накопичилися з альтернативною генерацією.
У Раді на початку грудня депутати зареєстрували законопроект про реструктуризацію "зелених" тарифів, який, зокрема, пропонує добровільну реструктуризацію "зелених" тарифів (максимум на 15%) з одночасним продовженням термінів їх виплат і скорочення термінів попередніх договорів. Документ підтриманий галуззю.
Однак Мінекоенерго заявило, що виступає проти запропонованого законопроектом №2543 варіанту реструктуризації "зеленого" тарифу, оскільки він, на думку відомства, не вирішує проблем з фінансуванням альтернативної енергетики і може погіршити ситуацію.
http://reform.energy/news/minekoenergo-i-profilnye-vie-organizatsii-v-ramkakh-peregovorov-pri-energosoobshchestve-dogovorilis-o-napravleniyakh-raboty-13560
 
 
Генеруй і споживай одночасно: як вирішити енергетичну проблему України

Енергетична система України переживає кризу. При цьому вже зараз одночасно генерація і споживання енергії допомагає європейським країнам подолати виклики нової енергетичної ери. Так що потрібно зробити Україні, щоб змінити стан справ?
 Екс-глава Держенергоефективності Сергій Савчук вважає цю мету безумовно позитивною, але також згадує про певні застереження щодо цього. Сергій поділився своєю думкою.
Чи можливий перехід на ВДЕ в Україні?
Незважаючи на значні позитивні результати у вигляді 4,9 млрд євро залучених інвестицій за останні 5 років в "зелені" проекти, українська енергетика зараз переживає кризу. Для профільного спільноти не секрет, що наша, українська, енергетична система не готова до стрімкого розвитку сфери ВДЕ.
Однією з причин Сергій вважає відсутність законодавчої бази для формування ринку балансують потужностей.
Фактично, це ставить в незручне становище держава, яке "зеленим тарифом" гарантує виробникам покриття генерації, але не завжди може використовувати всю сгенерированную енергію.
Для того, щоб перейти в так звану "нову енергетичну реальність", нам потрібно ефективніше працювати над змінами законодавства. Не встигла Україна повністю імплементувати вимоги Третього енергопакету, як "європейський поїзд" відправився ще далі.
Розвиток просьюмер як перший крок до змін
Європейська комісія запропонувала до розгляду масштабний збірник законів під промовистою назвою "Чиста енергія для всіх європейців", в народі - Четвертий енергопакет.
Що він передбачає? Одним з основних нововведень є введення інституту енергетичних просьюмер (від англ. Consumer - споживач + producer - виробник). Тобто домогосподарств, які самостійно виробляють для своїх потреб електроенергію, а надлишок продають в мережу.
Іншими словами, Четвертий енергопакет передбачає перехід від централізованих енергетичних систем в систему розподіленої генерації. Таким чином домогосподарства, кооперативи і бізнес перетворюються в учасників ринку і мають можливість генерувати, зберігати і використовувати для власного споживання електроенергії з поновлюваних джерел.
В контексті України з її негнучкою енергосистемою ідеально було б розвивати саме просьюмерів, які виробляють і споживають енергію одночасно. UaEnergy раніше писали про те, що за рік просьюмери Дніпропетровської області встановили 1822 домашніх СЕС і заробили 180 млн гривень.
Паралельно необхідно ввести стимулююче законодавство, яке дозволить їм встановлювати системи акумулювання енергії. Від цього виграють усі - як власне просьюмер, так і в цілому енергетична система. Вона стане більш гнучкою і стабільною.
Чому бути просьюмером вигідно? Відповідь очевидна. Це хороша можливість генерувати енергію для власних потреб, при цьому і заробляти - продаючи залишки в мережу. Найцікавіше, що для невеликих систем акумулювання може підійти навіть електромобіль. Наприклад, електромобіль, стоїть в гаражі, може віддавати енергію в мережу, коли це потрібно, або забирати її надлишки.
Наявна законодавча база не дозволяє нам цього робити. Потрібні масштабні законодавчі зміни та технічна спроможність реалізації.
Розвиток зелених енергокооператівов
Важливим аспектом є розвиток зелених енергокооператівов, які фактично можуть зруйнувати багаторічну монополію на ринку енергетики.
Їх суть дуже проста: споживачі об'єднуються в кооператив, інвестують власні або кредитні кошти в певний "зелений" енергетичний проект і майже повністю усуваються від системи централізованого розподілу енергії.
Саме енергетичні кооперативи будуть формувати майбутню енергетичну карту ЄС, там цей процес вже почався. Тільки в Німеччині налічується близько 5000 кооперативів та їх кількість буде зростати і далі.
Основним завданням зараз є подальша модернізація українського енергетичного законодавства, бажано вже з урахуванням норм запланованого Четвертого енергопакету. Зокрема, в частині введення інституту енергетичних просьюмерів. Сергій впевнений, що бізнес готовий цьому всіляко сприяти.
https://uaenergy.com.ua/post/32877/generiruy-i-potreblyay-odnovremenno-kak-reshitj-energeticheskuyu-problemu-ukrainy
 
 
У селі на Харківщині дах амбулаторії виклали "сонячною черепицею"

Надійна покрівля, яка ще й генерує електроенергію. У селі на Харківщині дах амбулаторії виклали "сонячною черепицею". Це покрівля, яка працює як сонячна батарея. Її розробив український винахідник з Миколаєва, а харківська амбулаторія першою її використала. Чи вдалося завдяки експерименту зекономити на комірному - дізнавалася Світлана Шекера.
Коли в амбулаторії села Руські Тишки заходилися капітально ремонтувати покрівлю, європейський благодійний фонд запропонував сільраді спробувати зробити її ще й енергоефективною.
"Не соглашаться с этим было бы глупо, да. Тем более, что прозвучала фраза, что это будет вообще экспериментальная солнечная черепица так называемая, впервые в Украине", - говорить Микола Сікаленко, сільський голова Циркунів.
Так на південному боці даху амбулаторії поклали блискучу черепицю, яка ще й працює як сонячна батарея. Енергію сонця - спрямовує ось у такий інвертор.
"Передает полностью свою энергию, останавливает счетчик, скажем так, и та электроэнергия поступает уже во всю систему амбулатории. Сегодня сейчас, насколько мы понимаем, где-то около 6,5 киловатт.  Этого полностью хватает для потребления всего здания этой амбулатории", - говорить Ігор Кузьменко, директор комунального підприємства Циркунівської сільської ради.
Ця сонячна черепиця - українське ноу-хау. Її розробив винахідник з Миколаєва Павло Река.
"Данное изобретение заключается в использовании солнечных плиток в роли кровельного покрытия. Специальный алюминиевый профиль, это нам позволяет реализовать, соединяя солнечные панели в единое солнечное покрытие", - говорить  Павло Река, винахідник.
В амбулаторії кажуть - покрівля надійна, не протікає. І показують електроприлади, які в сонячну погоду працюють винятково від черепиці.
"Два сухожарових шкафа, які можемо стерилізувать 2 раза в день. Почти шо безкоштовно в связі з новими технологіями. Бойлер, який обезпєчує нас теплою водою, стомат установка і наші комп'ютери. І світло", - говорить Валентина Курець, в. о. завідувачки амбулаторії села Руські Тишки.
Кабінет фізіотерапії теж працює від сонячної енергії.
За роботою свого винаходу Павло стежить дистанційно. Каже: якщо покрити такою черепицею будинок середніх розмірів, можна отримати станцію, що вироблятиме до 15 кіловат-годин електроенергії.
"Станция 10-15 киловатт позволяет и себя обеспечивать, и продавать по зеленому тарифу", - говорить Павло Река, винахідник.
Розробник запевняє: українська черепиця удвічі дешевша за європейські аналоги сонячних батарей. У Руських Тишках підрахували: за рік завдяки сонячній черепиці заощадять на електриці майже сто тисяч гривень. І планують встановити ще й акумулятори, щоб користуватися сонячною електрикою й увечері. 
https://podrobnosti.ua/2336430-u-sel-na-harkvschin-dah-ambulator-viklali-sonjachnoju-cherepitseju.html
 
 
126 виробників "зеленої" енергії просять у Зеленського зупинити тиск на галузь

В Україні протягом останніх місяців українську енергетику лихоманить через впровадження нової моделі ринку, яку спішно і недостатньо опрацьовану впровадив парламент попереднього скликання.
Про це йдеться у відкритому листі Української асоціації відновлюваної енергії (УАВЕ) на адресу президента України Володимира Зеленського через тиск на виробників «зеленої» електроенергії і інвесторів.
 Як наголошується в зверненні, сьогодні на ринку створюється штучний дефіцит коштів, а за вироблену електроенергію перед виробниками не розраховуються, і заборгованість перед ними «вже перевищує мільярдні суми».
У той же час регулятор - НКРЕКП - не переглядає тарифи, щоб стабілізувати розрахунки.
«Представники уряду і комітету Ради з питань паливно-енергетичного комплексу говорять ультиматумами і оприлюднять вже 15-ий варіант майбутніх змін, які істотно відмінні між собою, що є дуже дивним», - йдеться в тексті листа.
В Асоціації зазначають, що велика кількість гравців на ринку мають кредити в державних банках, а також у Європейському банку реконструкції та розвитку.
«У державних банків є всі можливості оголошувати компанії неплатоспроможними і забирати їхнє майно тільки через те, що органи центральної влади прямо порушують дані ними раніше гарантії?», - запитують в УАВЕ.
Разом з тим уряд не стверджує п'ятирічний план квот на будівництво нової генерації.
«Однак Кабмін погоджує черговий мільярд гривень субсидій на виплати шахтарям», - обурюються в об'єднанні.
"Пане президенте! Ми сумлінні платники податків і свідомі громадяни України. На що нас штовхає ця брутальна атака влади? Поточна ситуація змусить виробників звертатися з судовими позовами в юрисдикції Європейського Союзу до Держави Україна в зв'язку з порушенням умов, укладених раніше контрактів, і умов Європейської енергетичної хартії? Ми хочемо розвивати нашу спільну країну, а не сперечатися з її владою! », - йдеться в листі.
Як нагадують в УАВЕ, загальний обсяг підтримки сектора відновлюваної енергетики становить близько 5% від загального ринку електроенергії.
«Наша сфера є абсолютно відкритою, залучаючи щорічно тисячі нових учасників і точно не є ворогом Української Держави. Ми розуміємо необхідність болючих змін і змушені йти на втрату мільйонів доларів, вкладених в девелопмент нових проектів. Але ми ніколи не погодимося на знищення сфери, яку створювали важкою працею останні 11 років на догоду фінансово-промисловим групам, які контролюють традиційну енергетику та медіа», - підкреслюють в УАВЕ.
У листі нагадується, що за останні 11 років у відновлювану енергетику інвестовано близько 10 млрд євро, дві третини з яких - за останні роки. І якщо Україна не продовжить реформу енергетичного сектора, не підтримуватиме розвиток «зеленої» е/е і не скорочувати частку атомної та вугільної генерації, країна «не вибереться з кола технічно відсталих країн третього світу». А проблеми екології через роботу зношених АЕС і вугільних ТЕС будуть тільки накопичуватися і забруднювати навколишнє середовище.
В Українській асоціації відновлюваної енергії закликали президента приділити особисто увагу ситуації, яка склалася в енергетичній сфері.
«Просимо про зустріч і хочемо, щоб нас почули», - підкреслюється в зверненні.
https://znaj.ua/society/292757-126-virobnikiv-zelenoji-energiji-vimagayut-vid-zelenskogo-zupiniti-tisk-na-galuz
 
 
Виходець з України перетне два океани на «сонячному» катамарані

Вихідець з України, мандрівник Федір Конюхов планує перетнути два океани на «сонячному» катамарані.
Дослідник планує провести екологічний моніторинг на предмет забруднення океанів мікропластиком, передає ТАСС. 
«На цьому тижні(19-26 січня) відбулося перше засідання робочої групи за проектом - "Катамаран NOVA на сонячній енергії через океани", - зазначив менеджер проекту і син мандрівника Оскар Конюхов. – Міжнародна команда затвердила графік робіт за проектом на цей рік: з січня по травень 2020 в Англії на верфі Rannoch Adventure, з якою команда експедиційного штабу Федора Конюхова співпрацює вже 10 років, буде побудований корпус катамарана».
За його словами, на вересень запланований спуск катамарана на воду і ходові випробування. У графіку закладені кілька місяців, жовтень і листопад, для усунення можливих неполадок, тестування обладнання. На грудень 2020 року намічена відправка катамарана в розібраному стані, в двох контейнерах, на острів Тенеріфе (Канарські острови).
Федір Конюхов народився 12 грудня 1951 року в селі Чкалове Приазовського району Запорізької області України. Закінчив Одеське морехідне училище. Самотужки здійснив п'ять одиночних навколосвітніх плавань, 17 разів перетнув Атлантику, причому один раз на весловому човні. Перший виходець із України, який побував на семи вершинах світу. З 1992 по 1997 рік Конюхов підкорив Ельбрус, Еверест, Аконкагуа, Кіліманджаро, масив Вінсон, піки Косцюшко і Мак-Кінлі. Крім того, він кілька разів облетів планету на повітряній кулі.
https://ecotown.com.ua/news/Vikhidets-z-Ukraini-peretne-dva-okeani-na-sonyachnomu-katamarani-/


Сонячна електростанція під Києвом принесла Ігорю Кондратюку близько €2 тис. за рік

Ігор Кондратюк встановив домашню сонячну електростанцію неподалік Києва. За підсумками 2019-го року шоумен розповів на своїй сторінці в Фейсбуці про витрати на зведення станції, її роботу та прибуток від продажу електроенергії в мережу. Станція потужністю 11,73 кВт згенерувала за рік 13,1 МВт*год чистої сонячної електроенергії.
 «Згідно договірного «зеленого» тарифу 18 євроцентів/кіловат/годину (станцію введено в експлуатацію в липні 2018 року) дає річний «дохід» у 2360€. Віднімаємо 19,5% податків при продажу виробленої електроенергії в обленерго – виходить 1900€. Витрати на станцію склали 13660€. Отже, теоретична окупність (якби не було споживання виробленої електроенергії нашим домогосподарством) –13660/1900=7,1 років. Ця інформація є точнішою, ніж ви можете знайти на сайтах фірм, які пропонують свої послуги в будівництві домашніх станцій на сонячних батареях», – розповів Кондратюк..
Технічні дані сонячної станції такі: 34 панелі Longi Solar LR6-72 -345w 5bb; інвертор - GoodWE GW15K-DT, роботи з монтажу додаткової конструкції, сонячних панелей та їхнє підключення до мережі склали 41% від вартості станції. Кут нахилу панелей – 32 градуси (ідеально було би двічі на рік міняти кут нахилу, але така конструкція була б складнішою та дорожчою. При цьому виробленої електроенергії було б більше аж на 4,4 %.
«Я придбав панелі вартістю 53 центи USD за ватт. Насправді це друга черга нашої домашньої СЕС. Перша має потужність 15,08 кВт, і панелі розташовані на дахах двох будівель. Загалом ми генеруємо більше, ніж споживаємо, і за рік маємо невеликий прибуток. Оскільки ми перейшли два роки тому на опалення теплонасосом, то ми взагалі не користуємось газом. Чого і бажали, будуючи СЕС».
https://ecotown.com.ua/news/Sonyachna-elektrostantsiya-pid-Ki-vom-prinesla-Igoryu-Kondratyuku-blizko-2-tis-za-rik/
 
 
Завтра у Кам'янці-Подільському запрацює служба електро-таксі

Завтра, першого лютого, на Хмельницькому шосе, 34 о 9.30 відбудеться презентація першої в місті екологічної служби електро-таксі, яке обслуговуватимуть 16 автомобілів.
Наразі всі авто – марки «Nissan LEAF». Однак у майбутньому, як зазначають у прес-центрі міськради, автори проєкту планують запровадити VIP-клас, придбавши автомобіль компанії «Tesla».
Проект реалізовується спільно компанією "Смарт-паркінг", що займається розвитком електротранспорту в Кам'янці-Подільському. Також  в міськраді запевняють, що в місті вже встановлено станцію швидкісної зарядки, яка живить електромобіль за 30-40 хв.
Електромобіль як таксі - доводи «за» для користувача
В Україні перші екокари, у вигляді таксі, з'явилися в 2014 році. І, варто зазначити, стали досить популярними не тільки у тих, хто вважає збереження планети більш важливим, ніж власний комфорт, а й у тих, хто цей комфорт цінує, адже при тому, що коштує поїздка на екологічному авто дешевше, комфорту він пропонує набагато більше. Так, якщо таке таксі викликає сім'я з маленькою дитиною, яка щойно заснула, вони можуть не переживати про те, що її розбудить шум двигуна - тому що електрокар абсолютно безшумний. Настільки, що тому ж «Ніссану» довелося змінити форму дзеркал і зробити їх більш обтічними, тому що при повній тиші в салоні свист вітру просто оглушав.
Так що для людей, які не вважають, що шум повинен бути неодмінним супутником хорошої поїздки, це відмінний вибір. Такі авто для таксі дійсно подобаються пасажирам. Але і про відчутне зменшення шкоди для навколишнього середовища забувати не можна. Сьогодні все більше українців замислюється про розумне споживання, а автомобіль на бензині його яскравим прикладом точно не є - всі ці вихлопи, масло та інше точно родом з століття двадцятого, коли про екологічні проблеми тільки починали говорити. А зараз термін «еко-таксі" не здається чужим для слуху тих, хто відноситься до своєї планети відповідально.
Чому це вигідно власнику служби таксі?
Може здатися, що початкові вкладення в парк електромобілів не передбачають взагалі ніякої вигоди, адже для того, щоб служба працювала безперебійно, в ній повинно бути близько півсотні авто. Чому так багато? Це пояснюється тим, що повна зарядка електрокара займає досить великий проміжок часу. Водій не може просто заправити машину за кілька хвилин - йому треба вирушати в парк за новою. А це означає, що заряджених і готових до роботи машин повинно бути досить багато. Але при цьому завдяки значній економії на витратних матеріалах і обслуговуванні ці витрати окупаються досить швидко. Справа в тому, що експлуатація електромобілів разом з витратами на їх зарядку в два рази дешевше, ніж експлуатація звичайної машини. Звичайно, це довгострокова інвестиція, але про її окупності можна говорити досить сміливо. Особливо з урахуванням того, що в маркетинговій компанії можна і потрібно зробити особливий наголос саме на факті екологічності, що дозволить службі таксі залучити на свою сторону значну кількість клієнтів.
Які екокари можна використовувати в службах таксі?
Все залежить від того чи орієнтуватися лише на середній сегмент чи варто захопити і елітний. З урахуванням того, що мода на все екологічне стала поширюватися і на машини, багато керівників компаній не відмовляють собі в задоволенні проїхатись  в «БМВ» чи «Мерседесі» з електродвигуном, що робить такі машини привабливим вибором для служби таксі. Отже, найкраще укомплектувати її декількома моделями. Перш за все - «Ніссан Ліф». У нього просторий комфортний салон, де можуть розташуватися чотири пасажири і просторий багажник, куди помістяться всі валізи.
З урахуванням того, що вартість ста кілометрів пробігу - всього 30 гривень, він дозволяє одночасно пропонувати пасажирам приємні ціни і отримувати солідний прибуток. На даний момент це найкраща машина для таксі. Kia Soul ev також дозволяє обслуговувати пасажирів на найвищому рівні: салон цієї машини оброблений біоматеріалами і виглядає дуже приємно, проїжджати на одному заряді акумулятора від 120 до 170 кілометрів (тобто міняти авто доводиться рідше), а заряджається він за 9 годин. Ще більше може проїжджати на одному заряді «Гольф» - цей екокар може витримати навіть 200 кілометрів, що робить його прекрасним претендентом на «посаду» таксі.
Види і способи зарядки електромобілів
Є чотири основні режими зарядки електрокара:
Зарядка від побутової мережі. На даний момент вона практично перестала застосовуватися в сучасних електрокарах. І це зрозуміло - рівень безпеки при такому режимі нижче середнього.
Зарядка від побутової мережі за допомогою змінного струму. Різниця від першого варіанту - використання захисту всередині штатного кабелю. Кабель купується разом з серійним електрокаром.
Одно- або трифазної зарядки.
 При цьому режимі використовується особливий роз'єм. У разі, якщо мова йде про однофазні роз'єми, то використовується SAE J1772. А якщо про трифазних - Mennekes. З його допомогою ви будете впевнені в безпеці під час зарядки електрокара. До того ж, цей режим дозволяє повністю контролювати процес зарядки змінним струмом. Важливо перш ніж почнеться заряджання уточнити, яка фактична потужність доступна. Якщо мова йде про заправні станції, то на них є спеціальні наклейки.
Режим, який передбачає зарядку за допомогою швидкого струму.
На даний момент існує всього два типи подібних станцій для зарядок електрокара: CHAdeMO (ще називають System A або Yazaki) і CCS (System C). Все це - спеціальні комплекси для швидкої зарядки електрокарів постійним струмом.
Так, наприклад, електромобіль Nissan Leaf зарядиться на 80% всього за півгодини. А ось, якщо ви захочете зарядити його до 100%, знадобиться набагато більше часу, так як найдовше йде саме балансування окремих акумуляторів.
https://live-kp.com/novini-mista/4687-zavtra-u-kam-yantsi-podilskomu-zapratsyue-sluzhba-elektro-taksi.html

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами