Альтернативна енергетика в світі: 28.09-04.10.2020

876

Великобританія і Нідерланди планують об'єднати морські вітряні електростанції


За повідомленням «National Grid Plc», британська енергокомпанія і голландський оператор передачі електроенергії «Tennet Holding BV» розробляють план по об'єднанню енергетичних ринків двох країн завдяки гігантським вітряних електростанцій на морі.
 Мережеві менеджери хочуть використовувати підводні кабелі для підключення до 4 ГВт морських вітряних електростанцій до електромереж обох країн, що могло б відкрити нові ринки для продажу електроенергії і скоротити час, коли вітряні електростанції відключаються через надлишок пропозиції.
Міжмережеві з'єднання стануть більш важливими для Великобританії, оскільки її старіючий парк ядерних реакторів зупиниться, хоча новий реактор в Хінклі-Пойнт З збільшить внутрішню потужність з 2025 року. «National Grid» і «Tennet» прагнуть визначитися з першим проектом, який призведе до реалізації плану до кінця наступного року, і мають намір об'єднатися до 2029 року.
«National Grid» планує до 2024 року забезпечити підключення до Європи 7,8 ГВт, що достатньо для забезпечення 25% потреб Великобританії в електроенергії. Брексил - це перешкода, яку треба пройти, оскільки вихід Великобританії з єдиного ринку змінює способи покупки і продажу електроенергії, ускладнюючи угоди між країнами.
Великобританія є найбільшим в світі ринком для офшорних вітряних електростанцій, в той час як Нідерланди швидко нарощують потік проектів з нульовим субсидуванням. Об'єднання допоможе розширити ринок несубсідіруемих проектів в двох країнах з продажу електроенергії там, де ціни найвищі.
https://novostienergetiki.ru/velikobritaniya-i-niderlandy-planiruyut-obedinit-morskie-vetryanye-elektrostancii/
 
 
Німецька компанія побудує в Угорщині 130 сонячних станцій

Німецька компанія Steag Solar Energy Solutions GmbH (SENS) побудує в Угорщині сонячні електростанції потужністю 65МВт.
Вісім проектів реалізує дочірня компанія Solar SENS, передає solarserver. 
Загалом у рамках проектів у п'яти місцях буде встановлено 130 сонячних станцій потужністю 500 кВт кожна. Передбачається, що СЕС вироблятимуть близько 78.000 МВт-год електроенергії у рік.
Вже в серпні Sens почав будівництво нових фотоелектричних сонячних парків в Угорщині на різних майданчиках: до наступної весни недалеко від міст Гед і Сзед з'являться три СЕС загальною потужністю 31,2 МВт, у Північній Балассагьярматі - дві СЕС загальною потужністю 11,3 МВт, а біля міст Ньїрбогдани та Ньїрбатор встановлять СЕС потужністю 22,5 МВт. Крім того, для подачі отриманої сонячної енергії в місцеву енергосистему будуть встановлені 130 трансформаторних станцій.
Передбачається, що до літа 2021 року вісім проектів розпочнуть подачу електроенергії в угорську мережу.
Частка відновлюваних джерел енергії у виробництві електроенергії в Угорщині зараз становить близько 13%. Частка сонячної електроенергії становить всього один-два відсотки.
https://ecotown.com.ua/news/Nimetska-kompaniya-pobudu-v-Ugorshchini-130-sonyachnikh-stantsiy/
 
 
У Великобританії хочуть заборонити продаж автомобілів на бензині з 2030 р

Британський уряд збирається на 10 років раніше ввести заборону на продажі нових автомобілів, що працюють на бензині і дизпаливі: з 2030 р а не з 2040 р як було вирішено в 2017 р відповідно до планів переходу до чистої енергетики. Ця міра повинна прискорити поширення електромобілів на дорогах Великобританії.
Очікувалося, що нова дорожня карта щодо відмови від двигунів внутрішнього згоряння в автомобілях буде оголошена в кінці вересня 2020 р
Однак боротьба з 2й хвилею пандемії COVID-19 змусила владу Королівства перенести завершення роботи над дорожньою картою на кінець 2020 р.
Shell підтримує влада Великобританії в їх прагненні заборонити продаж нових бензинових і дизельних транспортних засобів (ТЗ) вже в 2030 р
з «правильною політикою і стимулами». 17 липня 2020 р глава британського відділення Shell Ш. Лінч зазначила, що досягти цієї мети можна з «правильною політикою і стимулами».
За статистикою Мінтрансу Великобританії, за підсумками 2-го кварталу 2020 р електромобілі і авто на альтернативному паливі вперше обійшли за обсягом продажів дизельні автомобілі. За звітні 3 місяці в країні було зареєстровано 29,9 тис. Дизельних авто, в той час як електромобілів і машин з гібридним двигуном - 33 тис.
Повна відмова від продажу автомобілів з традиційним двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) - тренд в Європі.\Розмови про декарбонізації в ЄС переходять в практичне русло. 1й країною, де повністю заборонять продавати нові автомобілі з класичними силовими установками, стане Норвегія в 2025 р У Німеччині, Ірландії, Данії та Нідерландах заборона введуть в 2030 р.
У Франції екологічно чисті автомобілі стануть безальтернативними до 2040 р. Влада цих країн всіма силами сприяють переходу на електротранспорт. Так електромобілі в Норвегії вже звільнені від багатьох податків і обмежень, які діють для авто з ДВС. Для них також надається безкоштовна зарядка і право проїзду по забороненим для всіх інших авто смугах громадського транспорту.
Найбільші автоконцерни в своїх стратегіях прогнозують значне збільшення частки електрифікованих машин в продажах нових автомобілів.
Volkswagen планує досягти частки 20-25% електрифікованих авто від загального числа проданих машин 2025 р. Renault-Nissan-Mitsubishi- 30% до 2022 р. Британський виробник суперкарів Mclaren в серпні 2020 р заявив, що до 2030 р припинить розробки бензинових ДВС в зв'язку довгостроковими планами переходу на електромобілі.
Електрифікація транспорту надасть найбільший вплив на нафтову галузь в найближчі десятиліття, але на даному етапі складно прогнозувати конкретні терміни і масштаб цього впливу. Крім цього, параметром, який визначає обсяг споживання нафтопродуктів, є абсолютна кількість бензинових і дизельних автомобілів і їх середня витрата палива, а не відносна частка машин з ДВС. Тому в найближчі 20-20 років доля нафтової галузі буде залежати не тільки від зростання частки електротранспорту, а й від зростання кількості автотранспорту в світі в цілому, а також від підвищення ефективності самих ДВС.
Швидше за все зростання продажів автомобілів в країнах, що розвиваються найближчим призведе до зростання споживання нафти, незважаючи на високі темпи збільшення виробництва і продажів електрифікованих машин. Попит на нафтопродукти зростає в Китаї, а також в Африці, Південній Америці і ці регіони не можуть дозволити собі більш дорогі машини, а поки що електромобіль не може скласти цінову конкуренцію традиційним.
https://neftegaz.ru/news/petroleum-products/631789-v-velikobritanii-khotyat-zapretit-prodazhu-avtomobiley-na-benzine-s-2030-g/


Розпочато проект по створенню 100% переробляються лопатей вітряних турбін

23 вересня новий міжнародний консорціум оголосив про початок проекту з розробки та виробництва лопатей вітряних турбін, придатних для 100% переробки.
 Сьогодні від 85 до 90% загальної маси вітряних турбін (в основному сталь і бетон) може бути перероблено. Однак лопаті вітрогенератора - це окрема проблема. Виготовлені зі складних композитних матеріалів, що забезпечують легкі, міцні і довговічні вироби, вони вимагають особливих процесів переробки.
В даний час вітроенергетична промисловість намагається закрити наявний пробіл, спроектувавши і виготовивши перші лопаті вітряних турбін, придатні для 100% вторинної переробки.
Проект ZEBRA (Zero wastE Blade ReseArch), ініційований французьким дослідницьким центром IRT Jules Verne, об'єднує промислові компанії і технічні центри, щоб продемонструвати в повному масштабі, з урахуванням технічних, економічних і екологічних аспектів, можливість повної переробки лопатей вітряних турбін з термопластика. Термін проекту становить 42 місяців, а бюджет 18,5 мільйона євро (21,8 мільйона доларів).
Щоб прискорити перехід вітроенергетики до економіки замкнутого циклу, в рамках проекту ZEBRA створений стратегічний консорціум, який представляє весь ланцюжок створення вартості в галузі: від розробки матеріалів до виробництва лопатей, експлуатації та, нарешті, утилізації списаних лопатей.
Компанія Arkema розробила Elium®, термопластичну смолу, відому своїми здібностями до переробки шляхом деполімеризації або розчинення. Ця смола буде використовуватися в проекті ZEBRA.
Проекту буде корисний досвід CANOE в області розробки полімерів, вуглецевого волокна і вторинної переробки полімерних матеріалів. Компанія CANOE недавно розробила інноваційний процес переробки армованого волокном акрилового композитного матеріалу методом розчинення, що забезпечує високу додану вартість як окремого переробленого мономера метилметакрилату, так і переробленого волокна.
ENGIE - оператор вітрових електростанцій міжнародного класу, керуючий потужністю 8,5 ГВт, і лідер вітроенергетики Франції з встановленою потужністю на території країни більше 2,6 ГВт. Мета компанії: прискорити перехід до вуглецево-нейтральної економіці, зокрема, за рахунок стійкого розвитку відновлюваних технологій.
LM Wind Power - провідний світовий розробник і виробник лопатей вітряних турбін. З 1978 року він випустив понад 228000 виробів. Завод в Шербург, який бере участь в проекті ZEBRA, справив найбільшу з коли-небудь виготовлених лопатей довжиною 107 метрів [використовується в вітрогенератори GE Haliade-X потужністю 12 МВт].
Owens Corning - один зі світових лідерів в області скловолокна і композитних елементів, а також винахідник запатентованої технології скла з високим модулем пружності (High Modulus Glass).
В рамках проекту ZEBRA LM Wind Power розробить продукт і виготовить два прототипи лопатей з використанням смоли Arkema Elium®, щоб протестувати поведінку композитного матеріалу і підтвердити можливість його промислового використання. Паралельно партнери проекту ZEBRA зосередяться на оптимізації та автоматизації виробничого процесу, щоб знизити споживання енергії та відходи виробництва. Потім партнери вивчать методи переробки матеріалів, використаних в прототипах лопатей, для створення з них нових продуктів. Нарешті, аналіз життєвого циклу дозволить оцінити екологічну та економічну доцільність подальшого використання термопластичного матеріалу в лопатях майбутніх вітряних турбін.
Незважаючи на незначний вплив вітроенергетики на навколишнє середовище, галузь докладає зусилля для його ще більшого скорочення.
Датська компанія Vestas, найбільший виробник вітряних турбін в світі в січні 2020 р, взяла зобов'язання забезпечити нульовий рівень відходів (zero waste) для своїх машин до 2040 року.
У травні поточного року Європейська асоціація вітроенергетики WindEurope, Європейська рада хімічної промисловості (Cefic) і Європейська асоціація виробників композитів (EuCIA) представили рекомендації по утилізації лопатей вітряних турбін в доповіді «Прискорення кругообігу (circularity) лопатей вітряних турбін».
https://renen.ru/nachat-proekt-po-sozdaniyu-100-pererabatyvaemyh-lopastej-vetryanyh-turbin/
 
 
Tesla буде заробляти на зберіганні енергії не менше $ 200 млрд на рік

Аналітики інвестиційного банк Piper Sandler вважають, що компанія Tesla Energy, відповідальна за виробництво і розгортання стаціонарних систем зберігання енергії, до 2033 року буде приносити щорічний дохід в розмірі не менше $ 200 млрд. І займе лідируючі позиції на світовому енергетичному ринку. Провідний аналітик банку Алекс Поттер пояснює очікуваний успіх Tesla Energy двома факторами: націленістю на найважливіший сегмент енергетики і «компенсацією Ілона Маска».
 «Ми очікуємо різкого підвищення попиту на енергетичні продукти, особливо в 2020-х і 2030-х роках, оскільки поновлювані джерела енергії досить скоро будуть виробляти до 40% всієї електроенергії», - пишуть представники Piper Sandler.
Tesla Energy рідко з'являється в прогнозах аналітиків, але в Piper Sandler вважають подібне рішення помилкою і називають підрозділ Energy «темою, яку всі намагаються уникати». При цьому експерти відзначають великий потенціал зростання і позитивний вплив на загальну оцінку Tesla. Підрозділ приніс основному бізнесу $ 1,5 млрд. в 2019 році і, за прогнозами Поттера, принесе ще $ 12,4 млрд. до 2023 року, а потім збільшить щорічний прибуток до $ 200 млрд. до 2033 року.
Останні прогнози сходяться з точкою зору Ілона Маска. Раніше глава Tesla заявив, що з недавнього часу Tesla Energy перетворилася на прибутковий бізнес і в майбутньому може істотно перерости по доходах автомобільний бізнес Tesla.
https://hightech.plus/2020/09/22/tesla-budet-zarabativat-na-hranenii-energii-ne-menee-200-mlrd-v-god


Вітряні турбіни потужністю 13 МВт будуть встановлені в найбільшому морському вітропарку

Машинобудівний концерн GE представив вдосконалену версію своєї найпотужнішої вітряної турбіни Haliade-X, яка була представлена ​​ринку в 2018 році, і спочатку мала потужність 12 МВт.
GE поставить оновлені машини Haliade-X потужністю 13 МВт в найбільший офшорний вітропарк (3,6 ГВт) Dogger Bank біля берегів Великобританії, який будують норвезькі нафтовики з Equinor і SSE.
Раніше GE мала поставити для цього об'єкту 300 турбін Haliade-X попередньої версії. Виходячи з сьогоднішнього повідомлення, для першої і другої черги електростанції (Dogger Bank A і B) компанія поставить 190 оновлених вітрогенераторів.
Зростання розмірів і потужності турбін є одним з ключових технологічних трендів розвитку вітроенергетики, який сприяє зниженню питомих витрат і вартості одиниці енергії.
У травні поточного року Siemens Gamesa представила найпотужнішу в світі вітряну турбіну 14 МВт, яка буде поставлятися з 2024 року.
https://renen.ru/vetryanye-turbiny-moshhnostyu-13-mvt-budut-ustanovleny-v-krupnejshem-morskom-vetroparke/
 
Японія реєструє зростання виробництва енергії відновлюваних джерел

Виробництво відновлюваної енергії в Японії різко зросла в першій половині 2020 року, повідомляє 25 вересня «Асахі Сімбун».
У підсумку внесок відновлюваних джерел в загальне виробництво енергії в Японії досяг цільового показника встановленого урядом на період до 2030 року.
На жаль, одним з чинників швидкого зростання частки відновлюваних джерел енергії є те, що загальне виробництво енергії в Японії в перші шість місяців року впало через зниження попиту, викликаного нової пандемією коронавірусу.
Експерти вважають, що якщо ця тенденція збережеться, то вона може породити дискусії про те, чи слід уряду підвищити цільові установки для відновлюваних джерел енергії.
Згідно з попередніми даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), в першій половині 2020 року відновлювані джерела енергії дали 23,1% від загального обсягу виробництва енергії в Японії. Раніше уряд ставило за мету досягти 2030 фінансовому році 22-24% за цим показником.
Згідно зі звітом МЕА, виробництво відновлюваної енергії в першій половині 2020 року зросло на 18,6% в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.
За цей період Японія зафіксувала значне зростання сонячної енергії - на 14,3%, енергії вітру - на 18,5% і біомаси - на 22,7%. Вироблення гідроелектростанцій також збільшилася на 21,8%, в значній мірі через рясні опади в першій половині року. При цьому економічна стагнація, викликана пандемією COVID-19, привела до зниження загального виробництва енергії на 5,4% в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.
Виробництво енергії з використанням природного газу і нафти, які обходяться дорого, було стримано зниженням попиту. Деякі атомні станції також тимчасово припинили роботу для перевірки безпеки.
Це призвело до значного збільшення частки відновлюваних джерел енергії в структурі виробництва до 23,1%, що набагато вище, ніж 18,6% за весь 2019 рік.
За даними японського Інституту економіки енергетики (IEEJ), дані минулих років показують, що співвідношення відновлюваних джерел енергії за перше півріччя року часто близько до такого і за весь рік. Незважаючи на те, що виробництво відновлюваної енергії взимку може знижуватися, навесні воно знову набирає обертів.
Офіційні особи інституту заявили, що дані МЕА з поновлюваних джерел енергії, як правило, приблизно на 1 процентний пункт вище офіційної енергетичної статистики, опублікованої японським урядом. Навіть з огляду на це, Ясуси Ніномія, старший науковий співробітник групи за новими та поновлюваних джерел енергії в IEEJ, сказав, що Японія може зберегти свої досягнення, якщо спостерігається тенденція збережеться.
«Якщо зниження попиту на енергію продовжиться, то є ймовірність, що співвідношення поновлюваних джерел енергії протягом всього року може наблизитися до 22-процентному цільовим показником, встановленим урядом», - вважає Ніномія.
https://rossaprimavera.ru/news/3a02e817

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами