Альтернативна енергетика в світі: 28.01-03.02.2019



Китай вклав $ 36 млрд в вугільні електростанції на тлі боротьби зі шкідливими викидами


За даними Інституту економіки енергетики та фінансового аналізу (IEEFA), в минулому році Китай інвестував $ 36 млрд в вугільні електростанції, що будуються в 23 країнах світу (за межами самого Китаю). В цілому, за оцінками IEEFA, 102 ГВт з тих 399 ГВт, які будуть давати все будуються зараз в світі вугільні електростанції, профінансовано китайськими банками.
Завдяки цьому Китай став світовим лідером за капіталовкладеннями в цю галузь енергетики, в той час як більшість банків фінансування розвитку обмежують або повністю відмовляються від подібних інвестицій. Це йде врозріз із зобов’язаннями країн щодо скорочення шкідливих викидів і розширенню використання відновлюваних джерел енергії.
Найбільші проекти, пов’язані з вугіллям, за підтримки китайських інвестицій реалізуються в Південній і Південно-Східній Азії. На першому місці за обсягом отриманих інвестицій варто Бангладеш, далі В’єтнам, Південна Африка, Пакистан та Індонезія.
Раніше ЕлектроВісті писали, що компанія BloombergNEF (BNEF) підрахувала обсяг глобальних інвестицій, спрямованих в «чисту енергетику» в 2018.
Також Національна комісія з розвитку і реформ Китаю опублікувала повідомлення про нову політику країни щодо подальшого розвитку сонячної та вітрової енергетики.
Ще Китайський підрядник до 2023 року зобов’язується побудувати два котла, які будуть працювати на самому низькосортному вугіллі. Це нова для України технологія - «циркулюючого киплячого шару», її впровадять на Слов’янській ТЕС. Це буде коштувати бюджету понад 19 мільярдів гривень. Чому нові теплові генерації будуються саме на цій ТЕС, і чи торкнеться модернізація інших електростанцій - в нашому матеріалі.
https://elektrovesti.net/64236_kitay-vlozhil-36-mlrd-v-ugolnye-elektrostantsii-na-fone-borby-s-vrednymi-vybrosami


У Франції на майданчику найстарішої АЕС розмістять сонячні електростанції на 300 МВт

Європейська комісія дала «зелене світло» проекту і принципу фінансування, які французький уряд запропонувало для СЕС на 300 МВт на території найстарішої в країні атомної станції.
У Комісії зазначили, що проекти отримають пільговий тариф строком на 20 років. Бюджет проекту складає близько € 250 млн.
«Фінансова допомога надається державними органами Франції сприятиме досягненню французьких і європейських цілей в галузі енергоефективності та виробництва енергії з поновлюваних джерел відповідно до екологічних цілями ЄС, при цьому можливі спотворення державної підтримки конкуренції будуть зведені до мінімуму», - заявили в комісії.
Французький уряд оголосив про проведення аукціонів ще в квітні минулого року. Кількома місяцями пізніше, Генеральне управління з питань енергетики та клімату розкрило деталі масштабного проекту. Згідно з опублікованою в липні інформації, 200 МВт заявленої потужності буде виділено для наземних сонячних електростанцій потужністю від 500 кВт до 30 МВт, а решта 100 МВт забезпечать покрівельні сонячні станції потужністю.
АЕС Фессенхайм, яка почала свою роботу понад 40 років тому, повинна бути повністю виведена з експлуатації до кінця цього року. За час функціонування станції кілька разів виникали позаштатні ситуації. Одна з найбільших аварій на електростанції сталася в квітні 2014 року. Тоді на першому реакторі станції було виявлено витік в водоводі, в результаті чого його робота була припинена. У звіті Французького управління ядерної безпеки значилося, що внутрішнє затоплення технічної частини реактора зашкодило електричні системи безпеки. Втім, вже через місяць, після завершення ремонтних робіт, реактор був знову підключений до електромережі.
Оцінка потенційних тарифів
Аукціони повинні були проходити в три етапи: перша фаза повинна була бути реалізована ще в кінці минулого року, друга - в середині цього року, а весь процес повинен завершитися до кінця цього року. Кожна стадія передбачає проведення аукціонів щодо різних типів сонячних електростанцій. Спочатку повинні бути реалізовані проекти наземних сонячних електростанцій, потім будуть встановлені сонячні панелі на дахах основних будівель, теплиць, навісів і сільськогосподарських будівель потужністю від 500 кВт до 8 МВт і нарешті невеликі сонячні станції на дахах потужністю 100-500 кВт.
Проекти, відібрані з перших двох категорій, матимуть право на пільговий тариф, в той час як установки третьої категорії зможуть подавати електрику в мережу на умовах звичайної тарифної моделі. Очікується, що пільговий тариф для наземних сонячних електростанцій складе 50-70 євро за МВт-год, а вартість електроенергії виробленої сонячними станціями розташованими на дахах складе 70-100 євро / МВт-год. Ціна за одиницю енергії виробленої об’єктами третьої категорії складе 80-100 євро / МВт-год.
Раніше ЕлектроВісті писали, що Франція повинна закрити 14 ядерних реакторів до 2035 року. Про це заявив президент Франції Еммануель Макрон.
Також Франція збільшить частку сонячної енергетики в 5 разів. І буде виведено з експлуатації 14 старих атомних реакторів, шість з яких закриють до 2030 року.
https://elektrovesti.net/64232_v-frantsii-aes-zamenyat-solnechnoy-elektrostantsiey-moshchnostyu-300-mvt


Британська компанія AFC Energy створила водневу зарядку для електромобілів

Компанія AFC Energy представила зарядну станцію для електромобілів під назвою CH2ARGE, яка працює на водневих паливних елементах. Водневі зарядки виробляють екологічно чисту електроенергію і можуть бути особливо зручними в тих рідкісних місцях, куди легше привезти водень, ніж прокласти електромережу.
За підрахунками британців, до 2030 року кількість електромобілів в країні збільшиться з 90 тисяч до 9 млн штук, а до 2040 року складе 36 млн. Якщо хоча б кожен десятий електромобіль стане заряджатися в годинник пікового споживання, на це потрібно буде «виділити» додаткових 25 , 7 гігават електроенергії, що становить половину від існуючих генеруючих потужностей. Щоб покрити потреби в електриці потрібно буде ще 7,9 атомних електростанцій або 17100 вітряних турбін.
У AFC Energy вважають, що побудувати нові електростанції за такий короткий термін не вдасться і пропонують пристрій в якості виходу - як мінімум тимчасового. Установка споживає водень і в ході його реакції з киснем виробляє електрику і водяну пару у вигляді вихлопу. Цим електрикою і пропонується заряджати машини, причому пристрій допускає можливість швидкої зарядки.
Тестування нової технології проходило на полігоні програми Top Gear телерадіокомпанії ВВС. Як автомобіль, який потрібно було зарядити, використовувався гібрид BWM i8. Хоча сама технологія кілька сумнівна, адже водень має досить високу вартість, а для його виробництва використовують також електрику.
Саме через високу ціну цього виду палива водневі автомобілі поки поступаються за популярністю авто на електротязі. Якщо ж водень стане доступним, то продажі звичайних електрокарів знизяться і зникне потреба в звичайних зарядних станціях.
Також проведені AFC Energy підрахунки споживання електроенергії не враховують того, що електрокари можуть не тільки споживати електрику при зарядці, але і «продавати» його надлишки в годинник пікового споживання. Тому економні автовласники зможуть програмувати свої електромобілі для зарядки в годинник найменшого споживання за найнижчим тарифом, а в години пікового споживання віддавати за плату частину своєї енергії на зарядку тих електрокарів, яким потрібна зарядка тут і зараз. В такому випадку потреба в додаткових генеруючих потужностях виявиться не такою великою.
Раніше ЕлектроВісті писали, що канадські вчені знайшли заміну дорогому і вимогливому платиновому каталізатору, який використовується для отримання водню з води. Новий каталізатор виготовлений з міді з домішкою інших дешевих металів і може працювати в pH-нейтральному середовищі.
Також інженери зі Стенфордського університету створили штучне «легке», здатне виділити з води кисень і водень і перетворити їх в екологічно чисте водневе паливо.
Ще технологія ізраїльсько-австралійської компанії Electriq Global стабілізує водень в придатну для переробки рідину, яку так само зручно транспортувати, як бензин. Швидка заправка - те, чого не вистачає для масового поширення водневого транспорту.
https://elektrovesti.net/64252_britanskaya-kompaniya-afc-energy-sozdala-vodorodnuyu-zaryadku-dlya-elektromobiley


Іран займає 2-е місце на Близькому Сході з виробництва гідроелектроенергії

За даними Міжнародної гідроенергетичній асоціації, Іран займає 19-е місце в світі, 6-е місце в Азії і 2-е місце на Близькому Сході з виробництва гідроелектроенергії.
За даними Міжнародної асоціації гідроенергетики, загальна потужність, що виробляється гідроелектростанціями в світі, досягає близько 4 мільйонів мегават-годин, що дозволяє уникнути утворення 4 мільярдів тонн парникових газів у всьому світі, повідомляє ISNA.
В даний час 26,5% усієї вироблюваної в світі енергії забезпечується за рахунок відновлюваних джерел енергії.
Частка гідроелектростанцій в загальній потужності іранських електростанцій становить 15%. Гідроелектростанції Ірану мають потужність на рівні 12 000 мегават.
В даний час, Китай, Японія, Індія, Туреччина, В’єтнам та Іран входять у число шести провідних азіатських країн за обсягом експлуатації гідроелектростанцій.
Міжнародна асоціація також назвала Іран сьомою країною в світі за ступенем збільшення потужності своїх гідроелектростанцій.
https://www.iran.ru/news/economics/112193/Iran_zanimaet_2_oe_mesto_na_Blizhnem_Vostoke_po_proizvodstvu_gidroelektroenergii


Реконструкцію системи теплопостачання Лукомльської ГРЕС планують почати в березні

Електромобілі не зупинять зростання попиту на нафту - економіст
Використання електромобілів може рости у геометричній прогресії, але вони мало чого зроблять для стримування зростання викидів вуглецю і попиту на нафту. Про це заявив виконавчий директор Міжнародного енергетичного агентства (МЕА) Фатіх Біроль на Всесвітньому економічному форумі у Давосі, передає УНН з посиланням на Climate Home News.
«Якщо сказати, що електромобілі - це кінець нафти, то це безперечно вводить в оману», - сказав Біроль.
«У цьому році ми очікуємо, що світовий попит на нафту збільшиться на 1,3 мільйона барелів на день. Ефект від 5 мільйонів автомобілів полягає в (тому, щоб зменшити цей попит на) 50 тисяч барелів на день. 50 тисяч проти 1,3 млн барелів», - додав він.
Торік МЕА прогнозувало, що кількість електромобілів у світі виросте з 3 мільйонів сьогодні до 125 мільйонів до 2030 року. Але Біроль заявив, що ця кількість блякне у порівнянні з 1 мільярдом автомобілів, оснащених двигунами внутрішнього згоряння.
Крім того, за його словами, попит на нафту визначають не автомобілі.
«Сприяють цьому вантажівки, нафтохімічна промисловість, літаки. Азія лише починає літати», - сказав він, посилаючись на звіт МЕА 2018 року, в якому також вказується, що судноплавство є основним джерелом попиту на нафту.
«Навіть якби існувало 300 мільйонів (електромобілів) з нинішньою системою виробництва електроенергії, вплив з точки зору викидів CO2 становить менше 1% - ніщо. Якщо ви не зможете декарбонізувати (енергетичний сектор), викиди CO2 не зменшаться. Це може бути корисним для локальної боротьби з викидами, але в питанні глобальних викидів це не так», - додав він.
https://www.unn.com.ua/uk/news/1775319-elektromobili-ne-zupinyat-zrostannya-popitu-na-naftu-ekonomist


Нью-Йорк планує повністю перейти на відновлювану енергію до 2040 року

У своєму нещодавньому зверненні губернатор штату Нью-Йорк Ендрю Куомо виклав план щодо переходу на енергопостачання, що на 100% засноване на безвуглецевих джерелах (100% clean, carbon-free electricity) до 2040 року, повідомляє Renewable Energy World.
За заявою губернатора, це найамбітніша мета в Сполучених Штатах на сьогодні, яка на 5 років випереджає плани Каліфорнії. Ключова пропозиція Куомо: підвищення частки відновлюваних джерел енергії в споживанні електроенергії штату з 50% до 70% вже до 2030 року.
План також включає:
- Вчетверо збільшити показники офшорної вітроенергетики – до 9,000 МВт до 2035 року (нинішня мета: 2,400 МВт до 2030 р.).
- Доведення встановленої потужності розподіленої сонячної генерації до 6,000 МВт до 2025 року (нинішня мета: 3,000 МВт до 2023 р.).
- Збільшити більш ніж вдвічі потужності промислових вітрових і сонячних електростанцій наземного розміщення на території штату.
- «Максимізувати внески та потенціал існуючих проектів відновлюваної енергетики».
- Встановити 3,000 МВт накопичувачів енергії до 2030 року (замість 1500 МВт до 2025 року).
Новий зелений курс (The Green New Deal) створить першу державну Раду з питань клімату, до складу якої увійдуть керівники відповідних державних органів та інших працівників, а також експерти у сфері відновлюваної енергетики. Рада з питань клімату розгляне низку можливих варіантів, включаючи можливість співпраці з Альянсом США з питань клімату для створення нової багатостадійної програми скорочення викидів, яка охоплюватиме всі сектори економіки, включаючи транспорт і промисловість, а також досліджуватиме способи використання успішних програм.
https://ecotown.com.ua/news/Nyu-York-planuye-povnistyu-pereyty-na-vidnovlyuvanu-enerhiyu-do-2040-roku/


У Румунії будуть компенсувати до 90% вартості установки сонячних електростанцій на дахах

З 25 січня в Румунії приватні домогосподарства і компанії зможуть отримати компенсацію до 90% за установку СЕС на дахах, але не більше, ніж 4830 дол на проект. Заявки будуть прийматися до 1 березня.
Управління Фонду навколишнього середовища в Румунії, представило пільгову програму для стимулювання розвитку сонячної генерації на житлових, комерційних і промислових будівлях. Програма почне діяти з 25 січня. Зацікавлені особи зможуть подати заявки до 1 березня.
В рамках цієї програми уряд Румунії буде надавати підтримку приватним особам і комерційним організаціям, які мають намір встановити сонячні електростанції потужністю понад 3 кВт.
Держава буде компенсувати до 90% витрат на придбання і установку панелей на даху, за умови, що такий грант не перевищуватиме 20 тис. лей (4830 дол. США).
У країні з минулого року діє програма, яка надає власникам сонячних станцій потужністю до 100 кВт можливість продавати надлишки електроенергії в мережу.
«Зелене світло» для сонячної енергетики в Румунії.
Програма «Зелений дім» спрямована на відродження сектора сонячної енергетики в Румунії, так як в останні кілька років в цій галузі спостерігалася практично нульова динаміка.
В кінці вересня 2018 року сонячна енергетика досягла встановленої потужності 1379,5 МВт. Це означає, що протягом перших дев’яти місяців минулого року було реалізовано всього кілька нових сонячних проектів, сукупна потужність яких склала близько 5 МВт. У 2017 році ці показники були ще менше - всього 3 МВт.
Уповільнення зростання ринку сонячної енергії в Румунії було викликано, головним чином, відсутністю регулюючого механізму, що підтримує децентралізоване виробництво електрики, а також скорочення обов’язкової квоти електроенергії, що виробляється з відновлюваних джерел енергії з 12,1% в 2016 році до 8,3% в 2017 році.
Значна частина об’єктів сонячної енергетики в країні є невеликі сонячні електростанції, які були побудовані в рамках так званої програми «зелених» сертифікатів, запущеної в 2011 році.
Нагадаємо, що в Україні також частково компенсують установку побутових СЕС. В Житомирській області можна отримати компенсацію за установку сонячних електростанцій в розмірі до 20% від вартості обладнання (але не більше 50 тис. грн).
У Тернопільській області також компенсують 20% суми кредиту на сонячні панелі.
15% повертають мешканцям Вінницької області, які мають намір встановити вдома сонячні панелі, 10% повертають приватним домогосподарствам у Львівській області. Схожі програми діють також в Хмельницькому і Бродах.
Станом на жовтень 2018 року в Україні встановлено більше 4660 приватних СЕС.
Раніше ЕлектроВісті писали, що влада Румунії продовжують впроваджувати систему підтримки відновлюваних джерел енергії, засновану на зелених сертифікатах (GKS, ГКС).
Також в Румунії ринок електроенергії різко реагує на проблеми в сфері вітроенергетики.
https://elektrovesti.net/64231_v-rumynii-budut-kompensirovat-do-90-stoimosti-ustanovki-solnechnykh-elektrostantsiy-na-kryshakh


У Франції в березні 2019 року запустять найбільшу в Європі плавучу сонячну електростанцію

Роботи по запуску найбільшої в Європі плавучої СЕС, встановленої на поверхні озера, що утворилося в покинутому кар’єрі в комуні Piolenc (Франція) у вересні 2018 року, повинні завершитися в березні 2019 року.
Площа електростанції, складеної з 47 тис. панелей, становить 17 га водної поверхні. Потужність СЕС 17 МВт.
Проект, що отримав назву «O’Mega 1», оцінюється в 17 млн євро, з яких 1 млн євро наданий фондом AkuoCoop.
Ідея використовувати водну поверхню для розміщення сонячних батарей пояснюється тим, що далеко не всі сільгоспвиробники у Франції схвалюють використання для цих цілей вільні землі.
В ході робіт було встановлено, що електростанція має суттєвий вплив на екосистему озера, зокрема, викликаючи зниження температури води внаслідок затінення водного дзеркала. У той же час розміщення панелей на воді підвищує їх продуктивність шляхом природного охолодження фотоелементів водою, що випаровується.
Раніше ЕлектроВісті писали, що у Франції підбито підсумки «експериментального» спільного конкурсного відбору проектів сонячної і вітрової енергетики. Сонячна енергетика перемогла вітрову на спільному тендері у Франції.
Також Європейська комісія дала «зелене світло» проекту і принципу фінансування, які французький уряд запропонував для СЕС на 300 МВт на території найстарішої в країні атомної станції.
https://elektrovesti.net/64293_u-frantsii-v-berezni-2019-roku-zapustyat-naybilshu-v-evropi-plavuchu-elektrostantsiyu-na-sonyachnikh-batareyakh

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами