Альтернативна енергетика в світі: 25.11-01.12.2019



Вантажівки на біогазі сприяють поліпшенню клімату

Дане дослідження було проведено на замовлення Французької газової асоціації (AFG) і Французької асоціації природного газу для транспортних засобів (AFGNV). Отримані результати були опубліковані 20 вересня, повідомляє портал Actu-Transport-Logistique.
 Так, наприклад, вантажівки, що працюють на біогазі, мають кращі екологічні показники, ніж автомобілі на електротязі. Це є одним з результатів дослідження Французького НДІ нафти (IFPEN), в ході якого було вивчено повний життєвий цикл (виробництво, заправка, експлуатація) вантажних автомобілів, що працюють на природному газі (CNG) і біогазі (bio-CNG).
Виробництво акумуляторних батарей для електромобілів значно знижує їх екологічний баланс, так як при їх виробництві використовуються видобуваються метали. «Використання батарей також збільшує залежність від Китаю, який превалює на ринку акумуляторів і рідкоземельних металів», - зазначає керівник AFGNV Жиль Дюран.
В ході дослідження було встановлено, що використання біогазу забезпечує практично нейтральний вуглецевий баланс. Викид СО2 у вихлопних газах в таких випадках еквівалентний кількості СО2, яку споживають метанізовані установки в процесі виробництва біогазу з рослинних матеріалів, які, в свою чергу, використовували СО2 для свого зростання. Таким чином, біогаз вважається абсолютно збалансованим біологічним паливом.
Експерти IFPEN відзначають, що для електричних вантажних машин дозволеною масою менше 3,5 т значний обсяг батареї (80 кВт⋅ч в 2019-м і 100 кВт⋅ч до 2030 року) має наслідком значні викиди.
Як показує практика, в 2019 році викиди СО2 від працюючої на біогазі малотоннажної вантажівки на 52% менше, ніж від аналогічної електровантажівки (174 г СО2 / ткм проти 366 г / ткм електрофургона). Вантажівки, що працюють на дизельному паливі і природному газі, мають ще більш високі показники викидів СО2. Очікується, що подібна ситуація не зміниться і до 2030 року.
Що стосується великовантажного транспорту, то в 2019 році 12-тонна вантажівка, що працює на біогазі має викиди СО2 на 35% менше, ніж аналогічна електровантажівка. Цей показник виявився ще краще в порівнянні з автомобілями на дизельному паливі і природному газі. Очікується, що подібна ситуація не зміниться і до 2030 року.
«Найкращі показники по викидах парникових газів в атмосферу мають  малотоннажні і 12-тонні вантажні автомобілі, що працюють на біогазі», - робить висновок представник IFPEN і співавтор дослідження Сипрієн Тернель.
Представники французької газової промисловості наполягають на зміні французького законодавства щодо показників шкідливих викидів. На їхню думку, необхідно враховувати результати повного життєвого циклу транспортного засобу, а зараз оцінюються тільки викиди на виході з вихлопної труби автомобіля.
В Євросоюзі в 2019 році було прийнято постанову з даного питання, яка передбачає, що в 2025 році метод оцінки може бути переглянутий: показники викидів СО2 визначатимуться за результатами повного життєвого циклу транспортного засобу. Асоціації AFG і AFGNV підтримують це і наполягають на розширенні поняття шкідливих викидів.
В даний час виробничі потужності у Франції дозволяють забезпечити заправку біогазом від 100 тис. до 150 тис. вантажних автомобілів. Як заявляє Жиль Дюран, цього явно недостатньо для масштабного використання біогазу в якості палива.
«У 2018 році тільки 12% заправленого в вантажівки газу мало сертифікат відновлюваного біопалива. За нашими оцінками, цей показник складе 17-20% в 2019 році, а в 2030 році цілком досяжними можуть бути 40%», - відзначає він.
В очікуванні такого результату в проведеному дослідженні рекомендується в період до 2030 року ширше використовувати для заправки вантажівок суміш звичайного стисненого природного газу і біогазу (в співвідношенні 60 до 40%). Такою газовою сумішшю можна буде заправляти значно більшу кількість вантажних автомобілів. І вплив на клімат в такому випадку буде еквівалентно впливу електрогрузовіков.
http://truckandroad.ru/avtomobili/gruzovye-avtomobili-na-biogaze-sposobstvujut-uluchsheniju-klimata.html
 
 
У США закрили вугільну електростанцію потужністю 2250 МВт

У США закрили вугільну теплоелектростанцію Навахо потужністю 2250 МВт.
Останні запаси вугілля на підприємстві, яке пропрацювало більше 45 років, згоріли у понеділок, 18 листопада, передає usatoday.com.
Шахта, яка постачала найбільший вугільний завод на Заході країни, закрилася у серпні - останню партію відправили залізницею, що простяглася на 78 миль між двома пунктами.
 "Закриття заводу було важким, але необхідним рішенням, продиктованим економічними реаліями, - заявив Майк Хаммел, генеральний директор компанії Salt River Project, Арізонська комунальна компанія, яка є власником об'єкта. - Ціни на природний газ та поновлювані джерела енергії, такі як сонячна енергія, стають набагато більш конкурентноздатними за вартістю".
Рішення про закриття було ухвалене після декількох років обговорень і спроб оптимізувати економічну модель роботи заводу та відповідати екологічним нормам якості повітря.
Комунальні служби спільно володіють заводом з американським бюро меліорації, яке, поряд з племенами Навахо і Хопі, безуспішно намагалося зберегти електростанцію і шахту Кайента. На вугільних підприємствах працювало 750 чоловік до того, як операції почали згортатися два роки тому, і майже всі робітники були корінними американцями. Більшість працівників заводу вже переведені на нові робочі місця в проекті Солт-Рівер.
"Це початок нової ери для народу навахо і штату Арізона - часи змінюються, і попит на енергію на основі вугілля падає не тільки у нашому регіоні, а й по всій країні, - заявив президент племені навахо Джонатан Нез. - Нам потрібно змінюватися, використовуючи можливості поновлюваних джерел енергії, і ми плануємо стати лідером в області "зеленої" енергетики".
https://ecotown.com.ua/news/U-SSHA-zakryly-vuhilnu-elektrostantsiyu-potuzhnistyu-2250-MVt/
 
 
Відоме австралійське енергосховище Hornsdale, побудоване Tesla в 2017 році, стане ще потужнішим та більш ємним

Знамените австралійське гігантське енергосховище Hornsdale, побудоване Tesla за 100 днів у 2017 році і до цих пір утримує звання найбільшої літій-іонної батареї в світі, стане ще більшємкіснтм і потужнішим. Про це заявила енергокомпанія Neoen, що спеціалізується на відновлюваній енергетиці і володіє в тому числі даною акумуляторною системою.
 
Відзначимо, що потужність Hornsdale нині становить 100 МВт, ємність - 129 МВт * год. Після апгрейда, анонсованого Neoen спільно з урядом штату Південна Австралія і Tesla, ємність гігантського акумулятора збільшиться на 64,5 МВт⋅г ємності, а її потужність зросте до 150 МВт.
Крім цього, Hornsdale отримає оновлення ПО і обзаведеться підтримкою режиму Virtual Machine, який дозволить батареї підтримувати інерцію місцевої енергосистеми, забезпечуючи її стабільність в умовах коливання попиту і пропозиції.
Інерція, необхідна енергосистемі Південної Австралії, становить 6000 мегават-секунд, і оновлене енергохраніліще Hornsdale зможе покрити до половини цієї потреби, заявили представники Neoen.
Уряд Південної Австралії планує повністю перейти на ВДЕ до 2030 року. Згідно з офіційним прес-релізом, розширення можливостей Hornsdale - перший крок в цьому напрямку, який, як очікується, не тільки дозволить регіону надалі збільшити частку сонячних і вітрових електростанцій в загальній генерації електроенергії без шкоди для стабільності енергомережі, а й знизить вартість електроенергії для жителів штату.
Завершити апгрейд інженери мають намір до середини наступного року.
https://itc.ua/blogs/znamenitoe-avstralijskoe-energohranilishhe-hornsdale-postroennoe-tesla-v-2017-godu-stanet-eshhe-moshhnee-i-emche/
 
 
Україна та Білорусь розвиватимуть співпрацю на енергетичному та нафтовому ринках

Постачання електроенергії, транзит нафти, зміни в транспортуванні газу та як можна розвивати торфовидобувну галузь – теми, які обговорювали  на засіданні Українсько-Білоруської групи із співробітництва в паливно-енергетичній сфері. Далі - про що домовилися та які плюси з цього матиме Україна.
На засіданні обговорили можливості постачання між Україною та Білоруссю електроенергії, враховуючи як економічну доцільність для держав, так і пропускну  спроможність електричних ліній. Прогнозується, що у 2020 році імпорт  електроенергії з Білорусі в Україну дорівнюватиме 2,1 млрд.кВт.год  Такі дані сформовані відповідно до затвердженого Порядку формування прогнозного балансу електричної енергії ОЕС України на розрахунковий рік.
 Не оминули на зустрічі і питання будівництва нових електромереж між державами-сусідками. Мова йшла про лінію між українською Рівненщиною та білоруською Брестщиною. Обговорювалося і  питання будівництва вставок постійного струму на існуючих ПЛ 330 кВ між ОЕС Білорусі і ОЕС України: Мозир - Чорнобильська АЕС, Гомель – Чернігів.
«Електроенергія серед пріоритетних питань, - сказав міністр енергетики та захисту довкілля України Олексій Оржель. – У лютому має запрацювати  Білоруська АЕС, може бути надлишок електроенергії. Звісно, варто враховувати і визначені об’єми міждержавного перетину в енергетиці».  Пояснюємо, при цьому про імпорт електроенергії з Білоруської АЕС під час засідання робочої групи не йшлося. Згадувалося про обсяг потенційного імпорту,  передбаченого річним балансом електроенергії ОЕС України (на рівні 1% від загального обсягу балансу) та констатувався факт надлишку виробітку електроенергії на білоруському електричному ринку у разі запуску в роботу Білоруської АЕС. Про намір закупівлі таких надлишків Україною не йшлося.
Міністр також додав, що є  багато точок для взаємної співпраці, які можуть дати хороший результат. Саме тому робоча група України максимально представлена нашими технічними спеціалістами, щоб усі напрацювання знайшли практичне застосування в майбутньому.
Не оминули у порядку денному і електропостачання прикордонних територій, яке взаємопов’язане. Зокрема, включені в роботу міждержавні лінії електропередачі 0,4-110 кВ між Україною і Білоруссю в рамках забезпечення поставок електричної енергії між прикордонними районами за контрактами між ГПО «Біленерго» і ТОВ «Д.Трейдінг», укладеними з урахуванням змін, що відбулися в законодавстві України.
 Йшлося  і про організацію постачання нафти у Білорусь через Україну, використовуючи нафтопровід «Одеса-Броди». А також про створення спільного підприємства, яке б відповідало за транспортування нафти на білоруський нафтопереробний завод «Мозирський НПЗ». Щоб ретельніше вивчити ці пропозиції, сторони домовилися створити робочу групу.
Також представники Білорусі підняли питання про постачання реактивного палива в Україну за «багатоканальною схемою». Сторони погодилися, що розглянути поставки реактивного палива з Білорусі в Україну за цією схемою, доцільніше в рамках 27-го засідання Міжурядової білорусько-української змішаної комісії з питань торговельно-економічного співробітництва. На  засіданні цієї ж міжурядової комісії розглянуть і можливість  скасування квотування імпорту в Україну сірчаної кислоти  для виробників Республіки Білорусь.
Йшлося на засіданні і про співпрацю у вугільній та торфовидобувній галузях. Зокрема, Україна пропонує  виготовляти та постачати гірничошахтне і енергетичне обладнання, вузли, деталі і складові частини стаціонарних комплексів та насосної продукції для шахтного водовідливу. Йдеться і про оснащення торфодобувних підприємств високо-технологічним сучасним обладнанням. Білорусь же пропонує імпортувати в Україну торф’яні брикети для опалення. Мінекоенерго  опрацює подані білоруською стороною пропозиції щодо можливих варіантів розвитку співробітництва, після того як зрозуміє реальні потреби в брикетах в Україні -  для заміщення газу та вугілля.
Сторони домовилися  провести чергове засідання робочої групи у першому півріччі 2020 року у Мінську, перед цим затвердивши співголів Білоруської та Української частин робочої групи. Від України - Шубін Віталій Миколайович, перший заступник Міністра енергетики та захисту довкілля України. Від Білорусі - Закревський Вадим Олександрович, заступник Міністра енергетики Республіки Білорусь і Бунаков Андрій Миколайович, заступник голови Концерну «Белнефтефім».
http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article;jsessionid=0537AC769F47354F790B035390DB7B42.app1?art_id=245421240&cat_id=35109
 
 
Клімат замість вугілля: в Польщі відбулося переформатування уряду

В новій структурі уряду Польщі, яку було сформовано після жовтневих парламентських виборів, з'явилося нове Міністерство клімату, а Міністерство енергетики було ліквідовано.  Вугільна промисловість та інші сфери, що належали до його юрисдикції, перейшли під управління Міністерства держаних активів. Головою Міністерства клімату призначено Міхала Куртику.
"Ми не зможемо уникнути відповідальності, коли йдеться про нашу планету", - сказав глава нового Міністерства клімату Польщі, яке було створене правлячою партією "Закон та справедливість" як частина переформатування уряду після виборів. Новий орган займатиметься питаннями протидії змінам клімату та виконуватиме ряд функцій, що раніше належали до відання міністерства охорони довкілля.
Міхал Куртика в 2018 році був президентом кліматичної конференції ООН COP24 у Катовіце, на якій опрацьовувалися нові глобальні механізми скорочення викидів парникових газів в рамках Паризької Угоди. В той час  він займав в уряді посаду державного секретаря з питань енергетики, а також представляв Польщу в Міжнародному Енергетичному Агентстві.
В коментарях для ЗМІ після свого призначення на пост міністра Куртика відзначив, що він зосередиться на боротьбі з токсичним смогом,  скороченні викидів та впровадженні заходів для покращення якості повітря у польських містах.
Пан Куртика також заявив, що Міністерство клімату "розширить і поглибить" вже існуючі польські "зелені" економічні програми, такі як "Чисте повітря", що підтримує розвиток електромобільності в містах,  та "Моя енергія", що спрямована на співфінансування встановлення побутових сонячних електростанцій на дахах.
Міністр клімату Польщі був присутній 21 листопада на Глобальному форумі електромобільності у Варшаві. Там він заявив що готовий "прийняти виклики майбутнього" та працювати заради підвищення рівня життя поляків, які страждають від забрудненого повітря.
Поряд з призначенням Куртики, ліквідація Міністерства енергетики, яке тривалий час відстоювало інтереси польської вугільної промисловості, свідчить про суттєві політичні та економічні зміни у Польщі. Польща бере курс на скорочення залежності від вугілля, в т.ч. його імпорту з Росії, підвищенні енергетичної безпеки, заходах з енергоефективності та  розвитку інноваційних технологій.
https://ecotown.com.ua/news/Klimat-zamist-vuhillya-v-Polshchi-vidbulosya-pereformatuvannya-uryadu/
 
 
Андрій Конеченков втретє обраний віце-президентом Всесвітньої вітроенергетичної асоціації

Генеральною асамблеєю Всесвітньої вітроенергетичної асоціації (WWEA), Андрій Конеченков, голова Правління Української вітроенергетичної асоціації, обраний віце-президентом Всесвітньої вітроенергетичної асоціації (WWEA) втретє.
Генеральна асамблея WWEA відбулася 24 листопада 2019 року в рамках щорічної міжнародної конференції Всесвітньої вітроенергетичної асоціації - WWEC 2019, що проходить в цьому році в Ріо-де-Жанейро, Бразилія.
Петер Елліот Раї, голова Альянсу з відновлюваної енергетики (REN Alliance), в минулому сенатор Австралії від Ліберальної партії в штаті Тасманія, був обраний Президентом WWEA на другий термін.
До нового складу Правління WWEA увійшли представники Німеччини, Данії, Китаю, Пакистану, Туреччини, Єгипту, Японії, Індії, Малі, Австралії та України.
WWEA - міжнародна асоціація, що представляє інтереси вітроенергетичного сектора в усьому світі. Членами асоціації є організації і компанії з більш ніж 100 країн світу. Основною діяльністю WWEA є широкомасштабне просування вітроенергетичних технологій. WWEA сприяє міжнародному обміну технологіями, консультує урядові та міжнародні організації, такі як IRENA, REN21.
https://elektrovesti.net/68492_andrey-konechenkov-v-tretiy-raz-izbran-vitse-prezidentom-vsemirnoy-vetroenergeticheskoy-assotsiatsii
 
Уряд Китаю планує припинити субсидування великомасштабних сонячних електростанцій

Уряд Китаю більше не буде фінансувати великомасштабні сонячні електростанції з 2020 року. Фінансування буде продовжено тільки для «децентралізованих» об'єктів потужністю до мегавата.
З 2021 року не отримуватимуть субсидії і наземні вітряні електростанції.
 В цілому, бюджет на відновлювані джерела енергії скоротиться з 8,1 млрд юанів (1,04 млрд євро) в цьому році до 5,67 млрд юанів (0,73 млн євро) в 2020. З них трохи менше половини (2,63 млрд юанів) все ще плануються на розвиток сонячної енергетики, 2,97 млрд юанів - на вітроенергетичні проекти. Невелика частка в 1,3 відсотка (73,4 млн юанів) призначена для електростанцій, що працюють на біомасі.
https://elektrovesti.net/68495_pravitelstvo-kitaya-planiruet-prekratit-subsidirovanie-krupnomasshtabnykh-solnechnykh-elektrostantsiy

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами