Альтернативна енергетика в світі: 23-29.09.2019



В ООН вирішили «оголосити війну» пустелям: як допоможе енергія сонця

Міжнародне агентство з відновлюваних джерел енергії (IRENA) разом з ООН підписали угоду про боротьбу з пустелями за допомогою «зелених» технологій. Про це розповідається в меморандумі про взаєморозуміння, спрямований на розширення використання поновлюваних джерел енергії.
Експерти відзначають, що підписання договору допоможе зупинити розширення пустель завдяки більш широкому застосуванню агрофотовольтаіки, яка при використанні в сільському господарстві допомагає істотно знизити споживання води.
Як стверджує дослідник Брам ван Де Поель з Льовенського університету в Бельгії, агрофотовольтаіка є майбутнім аграрного сектора, оскільки, зокрема, захищає посіви від екстремальних погодних явищ, на зразок граду або спеки.
«Овочі легко переносять тінь від сонячних панелей, тому посіви залишаються рентабельними і немає необхідності жертвувати врожаєм заради видобутку електроенергії. Тінь від панелей також пом’якшує наслідки дезертіфікаціі (опустелювання) земель, дозволяючи при цьому заробляти на виробництві аграрної продукції і видобутку електроенергії», - стверджує він.
Експерти IRENA також наголошують на необхідності детального вивчення питання взаємозв’язку «зелених» технологій і аграрного сектора.
«Відновлювальні джерела енергії можуть зіграти важливу роль в боротьбі з опустелюванням і деградацією земель», - заявив Франческо Ла Камера, генеральний директор IRENA.
https://elektrovesti.net/67564_v-oon-reshili-obyavit-voynu-pustynyam-kak-pomozhet-energiya-solntsa


Європа відмовляється від вугілля, але Росія не вірить у втрату ринку

В ЄС великі країни одна за одною приймають програми закриття всіх вугільних електростанцій вже в найближчому десятилітті, 20 вересня такий план має намір затвердити уряд Німеччини.
Про це пише DW.
Ситуація в ЄС є досить очевидною: провідні економіки Західної Європи одна за одною приймають, головним чином з екологічних міркувань, рішення про припинення використання вугілля в енергетиці. Великобританія планує в 2022 році закрити відразу 7 вугільних електростанцій, остання припинить роботу в 2025-му. У тому ж році від вугілля відмовиться Італія.
«Франція обіцяла прискорити намічене на 2023 рік закриття і без того не мають для неї великого значення вугільних електростанцій і здійснити його вже в 2021-му. Нідерланди найпізніше до 2030 м припинять спалювати вугілля для виробництва електроенергії, першу з п’яти вугільних електростанцій збираються відключити вже в 2021-му. Швеція має намір обходитися без вугілля з 2022, Австрія - найпізніше з 2025 го, Фінляндія - з 2029-го.Теперь на черзі Німеччина, найбільша економіка Європи. 20 вересня уряд ФРН під сильним тиском громадськості прийме давно готувалася широкомасштабну програму скорочення викидів в атмосферу вуглекислого газу CO2, покликану забезпечити виконання зобов’язань, взятих на себе в Паризькому угоді з клімату. Важливою складовою частиною програми стане план відмови від вугілля, що є найбільш неекологічним копалиною енергоносієм. В цілому план вже відомий, його представила в січні спеціально створена вугільна комісія, але уряд ще може змінити деякі ключові показники. Наприклад, швидкість, з якою будуть відключати електростанції. Одні працюють на кам’яному вугіллі, а його після закриття в грудні 2018 року останньої в Німеччині шахти тепер тільки імпортують. Інші використовують буре вугілля, що видобувається на території ФРГ. Можна виходити з того, що в інтересах німецьких вугледобувних регіонів закривати будуть в першу чергу ті електростанції, які спалюють привізна паливо. Судячи з проекту рішення, діючі потужності працюють на кам’яному вугіллі німецьких електростанцій вже в 2020-2022 роках можуть скоротити більш ніж на чверть: з 21 до 15 гігават.
Вже в найкоротші терміни приблизно в такому ж обсязі повинен знизитися і імпорт кам’яного вугілля. А головний його постачальник в Німеччину - це Росія. За даними Федерального статистичного відомства ФРН (Destatis), РФ забезпечувала в минулому році і в першій половині нинішнього порядку 45% всіх поставок на німецький ринок - більше, ніж США, Австралія і Колумбія, разом узяті. Обсяги поставок склали в 2018 році 17,64 млн тонн, з січня по червень - 8,47 млн т.
Отже, в найближчі два-три роки як в Німеччині, так і у Великобританії, Нідерландах, Франції через закриття електростанцій слід очікувати різкого зниження попиту на імпортоване кам’яне вугілля. Всі ці країни досі входили в число найбільших європейських ринків збуту для російських вугільників. Яка реакція вугільних компаній і уряду РФ?
Вони будують порти для розширення експорту в Європу. На даний момент в Ленінградській області в Приморську споруджується новий порт з вугільним терміналом, в Усть-Лузі модернізується діючий, у Висоцьку на додаток до наявного планується другий. Одночасно під Мурманськом ведеться будівництво вугільного терміналу.
Всі ці порти, особливо балтійські, орієнтовані, природно, в першу чергу на ринки Центральної, Західної і Північної Європи. Всі перераховані об’єкти повинні привести до ладу в 2020-2022 роках - у самий розпал реалізації європейських програм відмови від вугілля.
Але російських вугільників і владу РФ, як федеральну, так і обласну, все це, схоже, не турбує. Чому? Одне з можливих пояснень: вони просто не вірять в реалістичність і можливість реалізувати європейські плани, як російські газовики і нафтовики довго не вірили в сланцеву революцію в США.
Тим більше, що досвід останніх років в Європі, дійсно, говорив про зворотне: імпорт вельми дешевого російського вугілля збільшувався, особливо в Німеччині, яка розширила закупівлі в Росії з 12,62 млн т в 2014 році до 17,64 млн т в 2018- м: зростання на 40% за п’ять років! Але це і було якраз одне з тих кричущих відхилень від намічених екологічних цілей, через які уряд ФРН змушене буде 20 вересня вживати рішучих і навіть радикальні заходи.
Невіра російських вугільників напевно пов’язано ще і з вельми поширеним в Росії зневажливим ставленням до відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) та їх потенціалу, адже в більшості випадків саме вони повинні прийти на заміну вугільним електростанціям, що закриваються в ЄС.
Можливе й інше пояснення, зовсім не виключає перше: будівництво або розширення вугільних терміналів на північному заході Росії пов’язано не тільки і навіть не стільки з оцінкою ринкових перспектив в Європі, скільки з політичною установкою з Москви. Російське керівництво вимагає перенаправити вантажопотоки, що йдуть поки через країни Балтії, до вітчизняних портів. Ось їх і будують, щоб надалі, наприклад, не експортувати вугілля через Ризький порт.
Не виключений і такий аргумент: навіть якщо Західна Європа з часом відмовиться від вугілля, з портів на Балтійському морі цілком можна буде постачати покупців в Південній Європі, Північній Африці або на Близькому Сході, а з Мурманська по Північному морському шляху - клієнтів в Азії.
Втім, для поставок в південно-східну частину ЄС, де, дійсно, від вугілля відмовлятися не збираються (але де і потреба в електроенергії істотно нижче, ніж в великих індустріальних державах Західної Європи) нові вугільні термінали доцільніше було б будувати на Чорному морі. Однак до розширення порту в Тамані, як стало відомо на початку вересня, російські вугільники інтерес якраз втратили.
Ось і виходить ріжуче око протиріччя: поки на північному заході Європи проголошують відмову від вугілля, на північному заході Росії вкладають десятки мільярдів рублів в розширення інфраструктури для його експорту.
http://oilreview.kiev.ua/2019/09/19/evropa-otkazyvaetsya-ot-uglya-no-rossiya-ne-verit-v-poteryu-rynka/


Білл Гейтс: «Досить давати субсидії на сонячні і вітряні станції»

Засновник Microsoft Білл Гейтс заявив в інтерв’ю Bloomberg Television, що сонячні і вітрові електростанції тепер виживуть і без субсидій, так що час перенаправити державні гроші на нові технології, які потребують їх більше.
«Податкові пільги потрібно направити на речі, з якими більше труднощів - на зберігання енергії, морські вітрові станції, у яких поки ще величезна ціна», - сказав Гейтс, який в 2018 році увійшов до складу керівників Глобальної комісії з адаптації до змін клімату.
При всій своїй ефективності станції морського вітру вимагають в два рази більше витрат, ніж сухопутні турбіни, пише Bloomberg. Ціни на акумулятори теж залишаються високими, але ж зберігання енергії - ключова технологія для того, щоб за рахунок сонячних і вітрових електростанцій забезпечувати потреби в штиль або після заходу сонця.
«Прогрес сонця і вітру дуже корисний, - вважає Гейтс, - але сонце не світить 24 години в день». Ціни на ці види енергії навряд чи вже знизяться набагато, а іншим видам - в тому числі, всім технологіям для скорочення емісії парникових газів - зараз потрібна підтримка.
Один з фондів Гейтса, Breakthrough Energy Ventures, вже інвестував десятки мільйонів в стартапи, що працюють над цією проблемою, а також заснував компанію Boston Metal. У ній випускники MIT розробляють метод виробництва сталі без викидів вуглекислого газу.
Пропозиція Гейтса має сенс, пише MIT Technology Review, проте не варто забувати про те, що відновлювана енергетика змушена не лише змагатися з викопними видами палива в ціні, щоб енергокомпанії вибирали їх, коли шукають нове джерело електрики. Нова енергія повинна стати вигідною настільки, щоб економічно виправданим стало закриття вже працюючих ТЕС. А до цього ще далеко.
https://elektrovesti.net/67583_bill-geyts-khvatit-davat-subsidii-na-solnechnye-i-vetryanye-stantsii?preview=1


350 км на одній заправці: в Польщі представили водневий автобус Solaris Urbino 12

У польському місті Познань представили водневий автобус Solaris Urbino 12.
Презентація транспортного засобу відбулася на Всесвітньому саміті громадського транспорту UITP у Стокгольм.
Водневий автобус уже випробували перевізники в Австрії, Німеччині та Італії, й тепер доїхав до Польщі.
Solaris Urbino 12 – перший водневий автобус, який буде використовуватися на польському ринку.
В компанії наголосили, що їхній водневий автобус користується великою популярністю серед потенційних клієнтів, тому його вирішили протестувати у кількох європейських містах.
Водневий автобус нового покоління Solaris Urbino 12 не має жодних викидів й працює на невеликій водневій електростанції на борту транспортного засобу. Після заправки автобус може проїхати 350 км.
Також автобус оснащений акумулятором Solaris High Power, який є додатковим накопичувачем електроенергії.
Варто зазначити, що єдині “побічні продукти” водневого Solaris Urbino 12 – це тепло і пара.
https://autogeek.com.ua/350-km-na-odnij-zapravczi-v-polshhi-predstavyly-vodnevyj-avtobus-solaris-urbino-12/


Розроблено сонячні осередки, які генерують енергію від штучного освітлення

Шведські і китайські вчені розробили сонячні осередки, здатні ефективно генерувати енергію зі штучного освітлення. Розробка, створена дослідниками Лінчепінгського університету в Швеції, Китайської академії наук і Пекінського університету науки і технологій, детально описана в журналі Nature Energy.
Активний шар нових осередків складається з унікальної комбінації напівпровідників з донорними (віддають) і акцепторними (приймають) домішками. Це дозволяє осередку поглинати світло з конкретно тієї довжиною хвилі, що, зазвичай, використовується в більшості приміщень.
Вченими були створені два прототипи - розміром 1 квадратний сантиметр і 4 квадратних сантиметра. При впливі штучного світла з інтенсивністю тисяча люкс було виявлено, що менший прототип перетворює світлову енергію в електрику з ефективністю до 26,1 відсотків. Випробування проводилися протягом тисячі годин. В цей час прототип генерував, в середньому, 1 вольт, використовуючи для цього лише штучне світло. Сила світлового потоку варіювалася від 200 до 1000 люкс, що є типовим діапазоном освітлення приміщень. Ефективність більшої осередку склала 23 відсотки.
Дане дослідження відкриває нові перспективи у використанні органічних сонячних елементів. На відміну від традиційних сонячних батарей, де використовуються кристалічні кремнієві напівпровідники, органічні сонячні елементи є більш тонкими, гнучкими, легкими і дешевими. Проте, вони поступаються кремнієвим панелям в ефективності. Кремнієві панелі, навпаки, добре генерують електрику з сонячного світла, але практично марні всередині приміщень.
Завдяки новій розробці незабаром ми можемо побачити новий клас сонячних осередків, орієнтованих саме на використання в приміщеннях. Такі осередки будуть повертати користувачеві частина енергії, витраченої на харчування освітлювальних приладів. В даний момент технологія вже комерціалізується дочірньою компанією Лінчепінгського університету.
https://igate.com.ua/news/23923-razrabotany-solnechnye-yachejki-generiruyushhie-ehnergiyu-ot-iskusstvennogo-osveshheniya


Єгипет може вже до 2030 року половину необхідної енергії отримувати з ВДЕ

Єгипет - ідеальна країна з точки зору розвитку сонячної енергетики, проте цей потенціал досі залишався невикористаним. Ситуація зміниться вже найближчим часом, з відкриттям гігантського сонячного парку Бенбан. Як повідомляє IEEE Science, тут розмістяться 7,2 млн окремих панелей загальною потужністю 1,8 ГВт.
Над проектом працювали близько 30 забудовників, які встановили на віддаленій ділянці пустелі сонячні панелі і трансформатори. В даний час роботи в парку завершені на 80%. Незважаючи на те, що температура в цьому районі піднімалася вище 38 ° С, в основному будівництво парку проходило без проблем. В майбутньому на станції можуть з’явитися системи зберігання енергії, які згладять добові коливання генерації.
Всього кілька років тому лише 9% електроенергії Єгипту надходило з відновлюваних джерел - в основному від гідроелектростанцій на Нілі. Однак дефіцит енергії і зобов’язання Паризької угоди змусили уряд вжити заходів щодо розвитку ВДЕ.
За планом, до 2022 року чиста енергія повинна становити 20% енергобалансу Єгипту, а до 2035 року - 42%. Експерти з Міжнародного енергетичного агентства впевнені, що потенціал ВДЕ в країні ще вище. За їхніми розрахунками, Єгипет може отримувати половину електроенергії з поновлюваних джерел вже до 2030 року.
Сонячний парк в Бенбане грає ключову роль в цих планах. Він знизив вартість фотоелектричних систем в країні і продемонстрував життєздатність сонячної енергетики. Крім того, робота над проектом дозволила місцевим фахівцям отримати корисний досвід. А інвестори, натхненні будівництвом, готові вкладатися в нові, ще більш масштабні установки.
Проект також принесе користь навколишньому середовищу. Згідно з розрахунками, експлуатація сонячного парку дасть змогу уникнути потрапляння 2 млн тон CO2 щорічно. Для Єгипту боротьба з кліматичними змінами дуже важлива, адже глобальне потепління знижує продуктивність сільського господарства, загрожує затопленням родючої дельти Нілу і збільшує частоту смертельних хвиль спеки.
https://hightech.plus/2019/09/19/egipet-mozhet-uzhe-k-2030-godu-polovinu-neobhodimoi-energii-poluchat-iz-vie


Інженери почали тестування гібридної сонячно-хвильової батареї

Компанія Eco Wave Power (EWP) приступила до тестування гібридних сонячно-хвильових батарей. Хвильові електростанції, що складаються з таких батарей, зможуть збирати більше енергії без збільшення площі конструкції.
У 2012 році EWP представила систему по збору енергії хвиль - вона вже встановлена в порту Яффо в Ізраїлі.
Тепер компанія вирішила доопрацювати існуючу систему, встановивши на хвильову батарею сонячну. У повідомленні компанії говориться, що розробка дозволить збільшити вироблення електроенергії без збільшення розміру системи та додаткових витрат, пов’язаних з купівлею або орендою землі для встановлення сонячних батарей.
EWP подала патентну заявку на винахід, який вже успішно пройшло перший етап випробувань. Компанія планує найближчим часом модернізувати систему в порту Яффо, а також встановити тестову систему на своєму майданчику на Гібралтарі.
https://elektrovesti.net/67631_inzhenery-nachali-testirovanie-gibridnoy-solnechno-volnovoy-batarei?preview=1

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами