Альтернативна енергетика в світі: 22-28.04.2019



Амстердам планує відмовитися від газової ТЕЦ і опалювати будинки від ТЕЦ, яка працює на відходах


У столиці Нідерландів оголосили про початок інвестиційного проекту на 400 млн.євро, мета якого переключити центральне теплопостачання міста з газу на енергію від спалювання відходів.
Частина потреб жителів нідерландської столиці в опаленні і гарячій воді в даний час забезпечується ТЕЦ Diemen, яка належить енергокомпанії Vattenfall.
Нещодавно було оголошено про запуск інвестиційної програми спрямованої на створення мережі централізованого теплопостачання, яка не буде використовувати викопні види палива.
В ході спільного інвестиційного проекту шведської енергетичної компанії Vattenfall і фірми по утилізації відходів AEB Amsterdam протягом наступних трьох років буде освоєно близько 400 млн. Євро.
Опалення будинків в Амстердамі в значній мірі забезпечується за рахунок ТЕЦ Diemen, якою управляє Vattenfall, а іншу частину покриває ТЕЦ AEB Amsterdam, яка працює на відходах.
Першими від «газової залежності» позбавлять райони Амстердама New West і Zuider Amstel, де до 2025 року буде побудовано близько 20 тис. Нових будинків.
Олександр Ван Офвеген, директор з теплових операцій Vattenfall, також додав: «Для централізованого теплопостачання ми хочемо повністю виключити використання викопного палива і вже в 2040 року перейти на теплопостачання з нульовими викидами CO2».
https://elektrovesti.net/65378_amsterdam-planiruet-otkazatsya-ot-gazovoy-tets-i-otaplivat-doma-ot-tets-kotoraya-rabotaet-na-otkhodakhї


Швейцарський стартап Innolith розробив батареї з негорючих електролітів і енергетичною щільністю 1000 Втч / кг, які забезпечать запас ходу електромобілів до 1000 км

Швейцарський стартап Innolith заявив про розробку акумуляторної батареї нового типу з неорганічним електролітом (Inorganic Battery Technology) для використання в електромобілях. Новинка володіє енергетичною щільністю на рівні 1000 Втч / кг, що вчетверо перевищує актуальний показник в серійних електромобілях, а моделі з такими батареями отримають запас ходу на рівні 1000 км.
Крім високої енергетичної щільності, яка дозволяє створювати більш компактні, легкі і в той же час «ємні» акумулятори, нова технологія дозволяє «радикально» (формулювання розробників) знизити собівартість батарей за рахунок відмови від дорогих матеріалів.
Ще одне важлива деталь - неорганічний електроліт батарей Innolith не схильний до займання, на відміну від органічних електролітів конкурентів. Відповідно, після аварії або пожежі електромобіль НЕ запалає так само активно, як це відбувається з актуальними моделями. До всього іншого, такі батареї зможуть витримувати до 55,000 повних циклів заряду / розряду, що за даними виробника на порядки вище, ніж у існуючих в даний момент батарей.
Перша модель батареї Grid-Scale Power Battery, заснована на цій технології, вже працює в електромережі американської компанії PJM в якості резервного і балансуючого джерела енергії GridBanks, зібраного в стандартному вантажному контейнері.
Компанія Innolith запустить пілотне виробництво своїх батарей в Німеччині, після чого збирається ліцензувати технологію найбільшим виробникам батарей і електромобілів. У компанії розраховують, що розробка і вихід на серійне виробництво батарей нового типу займе близько 3-5 років.
Нагадаємо, що американський стартап 24M почав поставки акумуляторних батарей з щільністю 280 Втч / кг і незабаром збирається довести цей показник до позначки 350-400 Втч / кг. У свою чергу Tesla недавно придбала за $ 200 млн компанію Maxwell Technologies, яка займається виробництвом акумуляторів і суперконденсаторів.
https://itc.ua/news/shveytsarskiy-startap-innolith-razrabotal-batarei-s-negoryuchim-elektrolitom-i-energeticheskoy-plotnostyu-1000-vtch-kg-kotoryie-obespechat-zapas-hoda-elektromobiley-do-1000-km/#disqus_thread


Великий вітропарк Arkona запущений в Балтійському морі

Найбільший вітропарк в Балтійському морі Arkona запущений в експлуатацію.
Як повідомляється в прес-релізі норвезької Equinor, яка здійснює управління проектом спільно з німецькою E.On, вітропарк має потужність 385 МВт і складається з 60 турбін. Вони розташовані уздовж східного узбережжя Рюгена і далі в сторону берегів Швеції. Вітропарк був зведений в рекордно короткі терміни - за 14 місяців. Вартість проекту склала близько 1,2 млрд євро.
Вироблюваної новим вітропарку електроенергії буде досить для забезпечення приблизно 400 тис. німецьких домогосподарств. Arkona став четвертим вітропарком ФРН уздовж балтійського узбережжя.
Французька Engie підписала чотирирічний контракт на закупівлю електроенергії у оператора Arkona Offshore Wind Farm, спільного підприємства E.On і Equinor.
За планами уряду Німеччини, до 2030 року 65% електроенергії в країні повинно вироблятися з відновлюваних джерел в порівнянні з 38% в даний час.
http://reform.energy/news/krupnyy-vetropark-arkona-zapushchen-v-baltiyskom-more-11060


До 2040 року Китай почне виробляти енергію термоядерного синтезу

Поки Китай готується запустити після трирічного мораторію свою заглухлу ядерну програму, вчені з наукової лабораторії округу Хефей замість грубого розщеплення атомів займаються ядерним синтезом, мріючи «помістити Сонце в коробку».
Китай вже витратив близько $ 900 млн на будівництво токамака, який перетворює ізотопи водню в плазму, сплавляючи їх воєдино і виділяючи енергію. Сун Юньтао, заступник директора Інституту фізики плазми при Інституті фізики Хефей, заявив, що не дивлячись на наявність технологічних складнощів, проект отримав чергове фінансування на таку ж суму, і нові плани будівництва вже розробляються.
«Через п’ять років ми почнемо будувати термоядерний реактор. На це піде ще 10 років, після чого ми сконструюємо генератор і почнемо виробляти енергію приблизно до 2040 року », - заявив він.
Хоча термоядерна енергія може зробити революцію в енергетиці, до сих пір інженери не змогли домогтися економічно вигідною технології, при якій вихід енергії перевищував би витрати. Як виражаються скептики, технологія термоядерного синтезу здається досяжною через 50 років, як це було і півстоліття тому.
Китай вивчає реакцію синтезу з 1958 року, але на даному етапі мова все ще йде про міжнародне співробітництво, ніж конкуренцію, вважає Сун. Зокрема, КНР бере участь в проекті ITER і відповідає за створення 9% компонентів цього реактора.
Раніше повідомлялося, що Міжнародний експериментальний термоядерний реактор ITER, який почали будувати на півдні Франції в 2007 році, наполовину готовий. Очікується, що перша плазма буде отримана в 2025 році.
https://elektrovesti.net/65385_k-2040-kitay-nachnet-vyrabatyvat-energiyu-termoyadernogo-sinteza


У Франції запрацював «сонячний» навіс на парковці потужністю 16,3 МВт

Франція слідує міжнародній тенденції встановлювати сонячні панелі над майданчиками для парковки. Бюджет проекту у французькому місті Корба склав 19,1 млн. євро, а його реалізація – п’ять місяців. Для цієї сонячної електростанції потужністю 16,3 МВт діє пільговий тариф в 0,102 євро / кВт-год. Конструкція загалом займає площу 12,5 га і є найбільшим у Франції подібним проектом, повідомляє РV-magazine.
«Автопарки з сонячними навісами не тільки стають все популярнішими, їх розміри також стрімко збільшуються, – зазначила Джульєтта Мутарлье, керівник проекту в компанії Neoen. – Особливо часто ці системи використовуються логістичними центрами і операторами парковок, які залучають клієнтів своїм «зеленим» іміджем, а крім того мають чималий зиск з виробництва енергії, отримуючи таким чином нове джерело доходу».
Сонячний навіс виробляє електроенергію за ціною близько 80-90 євро / МВт-год, в той час як для наземних СЕС цей показник становить всього 50-60 євро / МВт-год. У випадку з автопарком вдається заощаджувати приблизно 30 євро / МВт-год на передачу електрики в мережу.
Ще однією перевагою сонячних навісів є те, що вони не змінюють цільового призначення земельних ділянок, на яких встановлені, що особливо важливо у Франції, де і регулюючі органи, і громадськість особливо чутливо ставляться до питань інтеграції сонячних установок в навколишнє середовище. У компанії зазначають, що в деяких сільських регіонах жителі часто виступають проти будівництва наземних СЕС, але досі ніхто не скаржився на розміщення сонячних панелей на автостоянках.
https://ecotown.com.ua/news/U-Frantsiyi-zapratsyuvav-sonyachnyy-navis-na-parkovtsi-potuzhnistyu-16-3-MVt/


За підтримки Уряду Німеччини було проведено перший з 60 енергоаудитів для українських підприємств

Ключові слова: Німеччина Передбачено 60 енергоаудитів для українських підприємств з метою підвищення енергоефективності та економії.
Івано-Франківський локомотиворемонтний завод, заснований ще в 1866, став першим з 60 підприємств, які отримали звіт з енергоаудиту, проведеного за міжнародним стандартом ISO 50002 з ініціативи GIZ.
Завдяки енергоаудиту, керівництво підприємства отримало детальний аналіз енергоспоживання, потенціалу до енергозбереження і шляхів його реалізації. Так, у разі впровадження всіх рекомендацій, підприємство зможе зменшити енергоспоживання і економити більше 3,5 млн грн на рік.
Крім презентації звіту енергоаудиту, на підприємстві також було проведено тренінг з питань енергоефективності для техперсоналу: технологів, операторів, енергетичних менеджерів та інших працівників заводу.
У 2018 Мінекономрозвитку, Держенергоефективності та GIZ запустили програму енергомодернізації 60 підприємств в чотирьох областях: виробництво молочної та хлібопекарської продукції, машинобудування і неметалевих будівельних матеріалів.
Програма передбачає проведення 60 енергоаудитів, відбір і підготовку 20 техніко-економічних проектів, а також навчання для керівників та технічного персоналу.
https://elektrovesti.net/65434_pri-podderzhke-pravitelstva-germanii-byl-proveden-pervyy-iz-60-energoauditov-dlya-u


У Нідерландах мають намір побудувати сонячну станцію на 15 плаваючих островах

У цьому році на півночі Голландії планують почати будівництво найбільшої сонячної електростанції на 15 плаваючих островах.
СЕС, яку розмістять на Андижанском водосховище, буде повертатися до сонця, як соняшник.
Перший етап проекту передбачає будівництво трьох островів діаметром 140 метрів і має бути реалізований до листопада, коли закінчиться міграційний сезон для птахів. Таким чином планують уникнути додаткових ушкоджень екосистеми водосховища, яке лише частково буде закритий островами.
Передбачається, що на кожному з 15 «сонячних» островів буде встановлено по 73,5 тис. Сонячних панелей.
Додатковою перевагою є те, що вода буде служити охолоджувачем електропроводки.
Схожі острови вже функціонують в Китаї, Великобританії та Японії, але в Голландії планується побудувати найбільшу сонячну електростанцію.
Раніше ЕлектроВісті писали, що Європа йде до зеленого майбутнього швидше, ніж очікувалося. На кінець 2017 року 17,5% енергії, необхідної Євросоюзу, добувалося з поновлюваних джерел. У 11 країнах частка вже перевалила за 20%.
Також сонце і вітер - найдешевші джерела енергії у всіх розвинених країнах, за винятком Японії. Поновлювані джерела обійшли традиційні види палива навіть в Індії та Китаї - країнах, до недавнього часу повністю залежали від вугілля.
https://elektrovesti.net/65427_v-niderlandakh-namereny-postroit-solnechnuyu-stantsiyu-na-15-plavayushchikh-ostrovakh

Авіація Швеції перейде на біопаливо

До 2045 року до них приєднаються і всі міжнародні рейси зі Швеції. Це спільний план кількох шведських компаній-авіаперевізників і науково-дослідного інституту RISE.
За словами ініціаторів проекту, літаки вже зараз можуть літати на біопаливі, але його поки неможливо виробляти в достатній кількості. До того ж, якщо врахувати необхідний обсяг виробництва, «виграш» в обсязі викидів парникових газів буде зовсім невеликим.
Тому перше завдання вчених - зробити біопаливо для літаків більш потужним, а друга - допомогти виробникам біопалива розширити виробництво.
Останні роки шведи все частіше віддають перевагу поїзду як більш екологічному виду транспорту. Проте, шведи літають набагато більше, ніж жителі світу в цілому. Природоохоронні організації Швеції підтримали проект «озеленення» авіапалива, але нагадали, якщо є можливість відмовитися від перельоту, то на даний момент краще вибрати інший вид транспорту.
Раніше, ЕлектроВісті писали, що шведський стартап NextFuel розробив перший у світі вуглецево-негативне біопаливо.
https://elektrovesti.net/65453_aviatsiya-shvetsii-pereydet-na-biotoplivo

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами