Альтернативна енергетика в світі: 22-28.02.2021

11_main

США відкрили найбільшу водневу заправку у Кремнієвій долині

У Саннівейлi, одному з найбільших міст Кремнієвої долини (штат Каліфорнія) відкрили найбільшу водневу заправну станцію у Сполучених Штатах Америки.
Проект True Zero реалізувала компанія FirstElement Fuel, передає glavcom.ua. 
Воднева заправна станція обладнана сховищем для «зеленого» водню ємністю 1,6 тонн і здатна одночасно заправляти три автомобілі.
Потужність водневої заправки у Кремнієвій долині у шість разів перевищує потужність інших водневих заправок, що працюють у США.
True Zero працюватиме цілодобово, ціна на екологічно чисте паливо складе $13,08 за кілограм.
Каліфорнійське партнерство по паливним елементам (CaFCP) заявило, що True Zero - перша воднева заправна станція такого рівня у регіоні. «Надалі подібні заправки, що обслуговують легкові автомобілі на водневих паливних елементах, будуть побудовані не тільки у південній частині затоки Сан-Франциско, де знаходиться Силіконова долина, але і по всій Каліфорнії», - зазначають у CaFCP.
https://ecotown.com.ua/news/SSHA-vidkrili-naybilshu-vodnevu-zapravku-u-Kremni-viy-dolini/  
 

У Франції продовжать на 10 років термін експлуатації 32 енергоблоків

У Франції на 10 років продовжують термін служби реакторів на АЕС.
Про це рішення місцевого регулятора стало відомо в четвер. Відзначається, що при проектуванні термін їх експлуатації визначений не був, але передбачалося, що він складе 40 років. Компанії «Електрісіте де Франс» наказано провести ряд робіт і випробувань для забезпечення безпеки АЕС.
Мова йде про 32 енргоблоки, які були введені в експлуатацію в кінці 1970-х і на початку 1980-х років на восьми АЕС в різних частинах країни.
На сьогодні 70% електроенергії виробляється у Франції на атомних станціях, це більше, ніж в будь-якій іншій країні світу. До 2035 року Франція планує знизити частку атомної енергетики до 50%.Торік Франція закрила свою найстарішу атомну станцію у Фессенгаймі, на кордоні з Німеччиною, яка постачала електроенергію з 1977 року. Уряд окреслив плани щодо закриття ще 12 реакторів.
Більшість ядерних реакторів були побудовані у 1980-х роках, тобто вони могли бути зупинені в 2030-х.
Міністр охорони навколишнього середовища Німеччини розкритикувала рішення органу ядерної безпеки Франції.
"Я поважаю принцип національного енергетичного суверенітету, але я дуже стурбований збільшенням експлуатації на європейських атомних електростанціях", - заявила Свеня Шульце.
Раніше ЕлектроВісті писали, що компанії Engie та Neoen спільно працюють над будівництвом сонячної електростанції Horizeo потужністю 1 ГВт у Франції. Станція також включатиме систему акумулювання та блок з виробництва «зеленого» водню, а також центр обробки даних.
https://elektrovesti.net/74709_u-frantsii-prodovzhat-termin-sluzhbi-atomnikh-reaktoriv
 
 
Vestas інвестує в шведську фірму, яка будує дерев'яні вежі для вітрогенераторів

Датська компанія Vestas Wind Systems заявила, що стала інвестором Modvion AB – це шведський розробник дерев'яних веж вітряних турбін.
Шведська інжинірингова компанія розробляє вежі з клеєного бруса (LVL), «біокомпозитного матеріалу, виробленого за допомогою екологічно чистих джерел». За даними Vestas, в порівнянні з виробничо-збутовим ланцюгом традиційної сталевої вежі, рішення Modvion знизить викиди вуглецю на 80% для баштової частини турбіни, повідомляє CNBC.
У квітні минулого року Modvion встановила 30-метрову вежу поблизу шведського міста Гетеборг, а свою першу комерційну вежу компанія планує побудувати в 2022 році.
Vestas прагне пропонувати на ринку екологічно безпечні продукти і знизити викиди вуглецю в своєму ланцюжку створення вартості. Інвестиція була здійснена через венчурний підрозділ Vestas Ventures.
«Модульний підхід Modvion і можливість збільшення висоти вежі можуть сприяти зниженню вартості згенерованої енергії для клієнтів Vestas, поряд з підвищенням простоти транспортування на ринках з логістичними проблемами», – зазначив Бо Свольдгаард, старший віце-президент і глава підрозділу «Інновації та концепції» в Vestas. Крім того, «впровадження вежі LVL може привести до того, що Vestas стане менш залежною від цін на сталь».
Vestas буде використовувати своє становище інвестора для підтримки стратегії розширення Modvion. Планується інтеграція дерев'яних веж в процеси проектування і виробництва Vestas в довгостроковій перспективі.
https://ecotown.com.ua/news/Vestas-investu-v-shvedsku-firmu-yaka-budu-derev-yani-vezhi-dlya-vitrogeneratoriv/
 

Глобальне потепління рекордно ослабило течію Гольфстрім за останні тисячу років

Через глобальне потепління потужність Атлантичної меридіональної циркуляції і течії Гольфстрім рекордно ослабла вперше за останні тисячу років.
Про це йдеться у дослідженні міжнародної команди вчених з Ірландії, Великобританії та Німеччини, передає hightech.fm. 
«Збільшення кількості опадів і посилене танення льодовикового щита Гренландії додають прісну воду у теплу течію Гольфстрім, що знижує її солоність, а, отже, і щільність, - пояснюють науковці. - При цьому менша кількість води опускається на глибину, і потік води слабшає».
Гігантська система циркуляції океану впливає на погодні умови у Європі і пояснює "холодну пляму" у північній частині Атлантики.
Дослідники пояснили, що зазвичай Гольфстрім працює «як гігантський конвеєр», що несе теплі поверхневі води з екватора на північ і відправляє холодні, глибинні води назад на південь. Вона переміщує майже 20 млн кубометрів води у секунду, що майже у 100 разів більше потоку Амазонки. Попередні дослідження показали уповільнення океанічної течії приблизно на 15% з середини ХХ століття.
Вчені вперше об'єднали десятки досліджень Гольфстріму і відтворили повноцінну картину еволюції системи за останні 1600 років. Результати дослідження показали, що течія була відносно стабільною до кінця XIX століття. Із закінченням льодовикового періоду, приблизно у 1850 році, океанічні течії почали зменшуватися, а потім, починаючи з середини ХХ століття, ще значно ослабли. Вже у спеціальній доповіді про океани за 2019 рік Міжурядової групи експертів зі зміни клімату (МГЕЗК) із середнім ступенем впевненості був зроблений висновок про те, що «у порівнянні з 1850-1900 роками відбулося ослаблення течії".
Дослідники відзначають, що їхні висновки дають додаткові незалежні докази цього висновку і ставлять його у більш довгостроковий палеокліматичний контекст.
https://ecotown.com.ua/news/Globalne-poteplinnya-rekordno-oslabilo-techiyu-Golfstrim-za-ostanni-tisyachu-rokiv/
 
 
У 2020 році світовий ринок акумуляторів для електромобілів зріс на 21%

Протягом 2020 року ринок акумуляторів для електричних автомобілів зріс на 21% – до 142,8 ГВт*год – а ключовими постачальниками провідних автовиробників стали CATL, LG Energy Solution і Panasonic, інформує Хайтек.
Азіатсько-Тихоокеанський регіон виявився недосяжним лідером у виробництві акумуляторів – в список з десяти найбільших постачальників не потрапила жодна компанія з США чи Європи. А найкраще зростання показала LG Energy Solution – на 172%, до 33,5 ГВт * год – завдяки співпраці з Tesla і Volkswagen Group.
Апетити компаній, що виробляють електромобілі, ростуть в геометричній прогресії, але глобальні лідери ринку ще не встигли закріпитися. У минулому році південнокорейські виробники – LG Energy Solution, Samsung SDI і SK Innovation – почали різко зростати. У річному обчисленні LG зросла на 172%, Samsung SDI – на 85%, а SK Innovation – на 274%. Однак Південна Корея не змогла наздогнати китайську CATL, яка продовжує домінувати, незважаючи на порівняно повільне зростання – на 5,4% в порівнянні з попереднім роком.
Зміни аналітики пояснюють невеликим досвідом автовиробників, пандемією коронавіруса і нестабільними поставками. У минулому році було використано 142,8 ГВт-год акумуляторних блоків, що на 21% більше, ніж в 2019 році. При цьому в першому і другому кварталах 2020 року попит був нижче рівня 2019 року, а основне зростання припало на другу половину року.
Підходи у постачальників акумуляторів також різні – деякі забезпечують акумуляторами максимальну кількість компаній, інші – фокусуються на декількох автовиробниках і прагнуть максимально повно задовольнити їх попит. CATL вибрала першу стратегію – PSA Group, Hyundai Motor, BMW, Toyota, Honda і багато інших отримали від постачальника акумулятори з сумарною ємністю 34,3 ГВт *год.
https://ecotown.com.ua/news/U-2020-rotsi-svitoviy-rinok-akumulyatoriv-dlya-elektromobiliv-zris-na-21/
 
 
Європейські вчені створять цифровий двійник землі для моделювання змін клімату

Європейські вчені створять високоточну цифрову модель цифровий двійник Землі, щоб максимально точно відображати розвиток клімату і екстремальні явища у просторі і часі.
Проект Destination Earth реалізує Швейцарська вища технічна школа Цюріха(ETH Zurich) у рамках програм Green Deal і DigitalStrategy, передає hightech.fm. 
Цифровий двійник нашої планети дозволить особам, які визначають політику країн, приймати відповідні заходи для кращої підготовки до екстремальних явищ.
Дані спостережень будуть постійно вводитися у цифровий двійник, щоб зробити цифрову модель Землі більш точною для відстеження еволюції і прогнозування можливих майбутніх траєкторій змін. Але на додаток до даних спостережень, які зазвичай використовуються для моделювання погоди та клімату, дослідники також хочуть інтегрувати в модель нові дані про відповідну діяльність людини. Нова модель системи Землі буде максимально реалістично відображати практично всі процеси на поверхні планети, включаючи вплив людини на управління водними ресурсами, продуктами харчування та енергією, а також процеси у фізичній системі.
Цифровий двійник покликаний стати інформаційною системою, яка розробляє і тестує сценарії, які демонструють більш стійкий розвиток і, таким чином, краще інформують політику.
«Наприклад, якщо ви плануєте побудувати двометрову дамбу у Нідерландах, я можу переглянути дані у моєму цифровому двійнику і перевірити, чи буде дамба як і раніше захищати від очікуваних екстремальних явищ у 2050 році, - каже Пітер Бауер, заступник директора з досліджень Європейського центру середньострокових прогнозів погоди (ECMWF) і спів-ініціатор Destination Earth. - Цифровий двійник також буде використовуватися для стратегічного планування постачання прісної води та продуктів харчування або вітряних та сонячних електростанцій».
Дослідники кажуть, що потрібно враховувати неухильний розвиток погодних моделей з 1940-х років. Метеорологи першими почали моделювати фізичні процеси на найбільших комп'ютерах світу. Сьогоднішні моделі погоди та клімату ідеально підходять для визначення абсолютно нових способів ефективного використання суперкомп'ютерів для багатьох інших наукових дисциплін.
У минулому при моделюванні погоди і клімату використовувалися різні підходи до моделювання системи Земля. Хоча кліматичні моделі є дуже широким набором фізичних процесів, вони, як правило, не враховують невеликі процеси, необхідні для більш точних прогнозів погоди, які, у свою чергу, зосереджуються на меншій кількості процесів. Цифровий двійник об'єднає обидві області і дозволить моделювати у високій роздільній здатності складні процеси всієї системи Землі. Але для цього коди програм моделювання повинні бути адаптовані до нових технологій, що обіцяють значно вищу обчислювальну потужність.
За допомогою комп'ютерів і алгоритмів, доступних сьогодні, дуже складні симуляції навряд чи можуть бути виконані з запланованим надзвичайно високою роздільною здатністю в один кілометр, тому що протягом десятиліть розробка коду з точки зору інформатики застопорилася. Кліматичні дослідження виграли від можливості підвищити продуктивність за рахунок використання процесорів нового покоління без необхідності кардинально змінювати свою програму. Цей безкоштовний приріст продуктивності з кожним новим поколінням процесорів припинився близько 10 років тому. В результаті сучасні програми часто можуть використовувати тільки 5% максимальної продуктивності звичайних процесорів.
Аби досягнути необхідних поліпшень, підкреслюють вчені, необхідно спільно проектувати, тобто спільно і одночасно розробляти апаратні засоби і алгоритми, що успішно продемонструвала команда дослідників протягом останніх десяти років. Вони пропонують звернути особливу увагу на загальні структури даних та оптимізовану просторову дискретизацію обчислюваної сітки.
Вчені також хочуть відокремити коди для вирішення наукової проблеми від кодів, які оптимально виконують обчислення у відповідній системній архітектурі. Ця більш гнучка структура програми дозволить швидше і ефективніше переключитися на майбутні архітектури.
Автори також бачать великий потенціал у штучному інтелекті, який можна використовувати, наприклад, для асиміляції даних або обробки даних спостережень, представлення невизначених фізичних процесів у моделях і стиснення даних. Таким чином, штучний інтелект дозволяє прискорити моделювання і відфільтрувати найбільш важливу інформацію з великих обсягів даних. Крім того, дослідники припускають, що використання машинного навчання не тільки робить обчислення більш ефективними, але і може допомогти більш точно описати фізичні процеси.
Вчені розглядають свій стратегічний документ як відправну точку на шляху до створення цифрового двійника Землі. Серед комп'ютерних архітектур, доступних сьогодні і очікуваних у найближчому майбутньому, суперкомп'ютери на базі графічних процесорів (GPU) представляються найбільш багатообіцяючим варіантом. За оцінками дослідників, для роботи цифрового двійника у повному масштабі буде потрібно система з приблизно 20 000 графічними процесорами, що споживає приблизно 20 МВт-год енергії. Як з економічних, так і з екологічних причин, такий комп'ютер повинен працювати у місці, де генерується з нейтраллю CO2 електроенергія доступна в достатніх кількостях.
Високоточну цифрову модель Землі почнуть створювати у середині 2021 року. Очікується, що процес триватиме до десяти років.
https://ecotown.com.ua/news/vropeyski-vcheni-stvoryat-tsifroviy-dviynik-zemli-dlya-modelyuvannya-zmin-klimatu/

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами