Альтернативна енергетика в світі: 21-27.09.2020

hydrogen-1280x720

Китай прискорює впровадження водневих автомобілів

Китай робить ще один крок у своїй щедрій підтримці водневих автомобілів у вигляді пакету заходів, спрямованих на поліпшення ланцюжка поставок автомобілів на водневих паливних елементах і подальший розвиток відповідних технологій. Пакет буде спеціально націлений на автомобілі далекого прямування, такі як вантажівки великої вантажопідйомності.
Китай активно просуває водень як частину свого майбутнього енергобалансу, навіть включивши його в число джерел енергії в національному законі раніше в цьому році. Він також відокремив свої зусилля з просування водню від зусиль по просуванню електромобілів, які раніше були об'єднані в категорію автомобілів на новій енергії.
 Планується, що до 2030 року на дорогах Китаю з'явиться мільйон автомобілів на водневих паливних елементах. Це буде більше, ніж в минулому році всього 6000 автомобілів, але були підняті питання про шанси реалізації цього плану після того, як в минулому році з'явилися повідомлення про те, що Пекін планує припинити субсидування автомобілів на паливних елементах в кінці цього року.
Міністерство фінансів країни підтвердило повідомлення, заявивши, що «деякі автовиробники стали надмірно покладатися на субсидії і, таким чином, їм важко конкурувати на світових ринках. І, не дивлячись на фінансову підтримку, китайська промисловість паливних елементів не добилася проривів і не побачила швидкий розвиток ».
Китай припиняє субсидування всіх інших автомобілів без ДВС, але, оскільки вони поступово скорочувалися, витікання строку не стало сюрпризом. З іншого боку, субсидії на автомобілі на водневих паливних елементах залишалися незмінними протягом багатьох років.
Проте, не дивлячись на скасування субсидій, схоже, що Пекін як і раніше вірить, що у технологій водневих паливних елементів є майбутнє для транспортного сектора. Новий пакет буде спрямований на допомогу компаніям, які досліджують і розробляють проривні технології в області водневих паливних елементів. Місцевій владі також буде запропоновано стимулювати виробництво автомобілів на водні в своїх регіонах.
https://energosmi.ru/archives/45675
 
Системний оператор ПАР Eskom оголошує тендер на проект будівництва системи накопичення енергії потужністю 360 МВт і енергоємністю 1,4 ГВт * год

Державна компанія з генерації, передачі і розподілу енергії Південно-Африканської Республіки (ПАР) Eskom Holdings SOC Limited (Eskom) на початку 2020 року після отримання остаточного схвалення уряду країни планує оголосити тендер на реалізацію проекту будівництва системи накопичення енергії на базі акумуляторних батарей (Battery Energy Storage System, BESS) потужністю 360 МВт і енергоємністю 1,4 ГВт * год, що досить для забезпечення електроенергією 1,4 млн домогосподарств протягом години. BESS є першим проектом такого роду на африканському континенті.
 Спорудження BESS є ключовим компонентом у досягненні довгострокових цілей в галузі використання ВДЕ в ПАР. Система накопичення енергії буде підключена до СЕС та ВЕС, так що електроенергія, що виробляється ними в періоди низької вартості і незначного споживання, може акумулюватися для видачі її в періоди високої вартості і підвищеного попиту, що підвищить рентабельність виробництва електроенергії з ВДЕ. Фінансування проекту здійснюється з фондів Інвестиційної програми з розвитку систем накопичення енергії Світового банку (World Bank battery storage investment programme), що становлять $ 1 млрд.
На першому етапі реалізації проекту фінансування буде здійснюватися Африканським банком розвитку (African Development Bank, AfDB) в рамках співпраці зі Світовим банком. На другому етапі до фінансування проекту підключаться європейські фінансові інститути - European Development Finance Institutions (DFIs), які здійснюють інвестиції в проекти, що реалізуються в країнах з економікою, що розвивається. Eskom вже розробила технічні специфікації для BESS, придбала майданчика для будівництва і отримала відповідні дозволи екологічних та регуляторних органів для першого етапу, реалізація якого забезпечить спорудження розподілених накопичувачів енергії сумарною потужністю 200 МВт до грудня 2020 г. Другий етап передбачає спорудження розподілених накопичувачів енергії сумарною потужністю 160 МВт і створення системи управління режимами роботи розподілених активів. Завершення другого етапу проекту планується в грудні 2021 р.
Тендер на будівництво BESS передбачає будівництво (включаючи забезпечення безпеки на будівельних майданчиках), експлуатацію і управління BESS. Переможець тендеру також повинен перевірити технічні специфікації Eskom і підготувати робочу документацію по проекту. Крім того, компанія, яка виграла тендер, повинна строго дотримуватися термінів будівництва і надати гарантії на експлуатацію BESS протягом 20-річного періоду. Умовами тендеру також передбачено використання на першому етапі реалізації проекту місцевих ресурсів, включно із залученням не менше 20% місцевих постачальників і субпідрядників, а також навчання місцевих працівників.
https://www.ruscable.ru/news/2020/09/11/Sistemnyj__operator__UAR__Eskom__obyyavlyaet__tend/
 
 
В Іспанії побудують сонячну електростанцію потужністю 990 кВт поруч з виведеною з експлуатації АЕС

Рада з ядерної безпеки (CSN) Іспанії схвалив пропозицію місцевої газо- і електроенергетичної компанії Naturgy Energy Group з будівництва сонячної електростанції потужністю 990 кВт поблизу АЕС «Хосе Кабрера», першого в країні проекту в галузі атомної енергетики, який в даний час виведений з експлуатації. АЕС також була побудована компанією Naturgy.
 У звіті CSN проаналізовано потенційний вплив сонячної електростанції на індивідуальне тимчасове сховище (ATI) радіоактивних відходів на АЕС Хосе Кабрера. За даними CSN, в аналізі враховувалось потенційний вплив проекту сонячної електростанції на атомну електростанцію і проїзд транспортних засобів і людей під час її будівництва і експлуатації. Зрештою, Рада постановила, що Naturgy немає необхідності приймати будь-які додаткові заходи для своєї сонячної електростанції.
Сонячна електростанція компанії Naturgy буде знаходитися в 350 метрах на схід від атомної електростанції і в 100 метрах від огорожі території, що охороняється об'єкта.
Атомна електростанція з встановленою потужністю 150 МВт в Naturgy муніципалітеті Альмонасід де Зоріта в Гвадалахарі виробляла електроенергію протягом 39 років до її відключення. Вона виводиться з експлуатації компанією щодо поводження з радіоактивними відходами "Енреса».
https://elektrovesti.net/72568_v-ispanii-postroyat-solnechnuyu-elektrostantsiyu-moshchnostyu-990-kvt-ryadom-s-vyvedennoy-iz-ekspluatatsii-aes
 
Греція побудує 2,8 ГВт сонячних електростанцій в якості «компенсації» закриття вугільних

Ще в 2019 році грецька влада оголосила про закриття всієї вугільної генерації в країні до 2028 року. Днями був представлений фінансовий план, покликаний підтримати цей захід.
На заходи, пов'язані з виходом з вугілля, Греція витратить 5 млрд євро. Кошти надійдуть з національного бюджету, так званого «плану Юнкера» (Інвестиційний план Європейської Комісії для Європи) і від Європейського інвестиційного банку. Вони підуть на фінансування 16 великих інвестиційних проектів в Західній Македонії і мегалополисом (Пелопоннес), які повинні створити 8000 робочих місць. Серед них проекти сонячної енергетики загальною потужністю 2,8 ГВт (2,3 ГВт в Західній Македонії і 500 МВт в мегалополисом), які розробить грецька державна енергетична компанія PPC. Крім того, нафтова компанія Hellenic Petroleum планує побудувати сонячну електростанцію вартістю 130 млн євро в Козані, компанія Solaris - установку з виробництва зеленого водню і систему накопичення енергії в Західній Македонії, повідомляє Enerdata.
PPC планує припинити експлуатацію всіх своїх існуючих електростанцій, що працюють на бурому вугіллі, до 2023 року. Йдеться про п'ять енергоблоках електростанції Agios Dimitrios (близько 1,5 ГВт), двох блоках станції Amynteo (близько 600 МВт), Меліто (289 МВт), всіх чотирьох блоках електростанції Kardia (1250 МВт) і двох блоках станції Megalopoli (511 МВт) . В даний час в Греції будується ще одна вугільна електростанція Птолемаида (Ptolemaida) V. Плани щодо неї поки не ясні. Ймовірно, вона буде працювати на бурому вугіллі до 2028 року, перш ніж перейти на інше паливо.
За словами міністра енергетики Греції Костіса Хадзідакіса, які наводить Reuters, кількість нових робочих місць, створених в результаті реалізації зазначених інвестиційних проектів, перевищить число втрачених в результаті закриття вугільних об'єктів.
https://renen.ru/gretsiya-postroit-2-8-gvt-solnechnyh-elektrostantsij-v-kachestve-kompensatsii-zakrytiya-ugolnyh/
 
 
Біля Тайваню будують морський вітропарк потужністю 109МВт

Біля острова Тайвань будують морську вітроелектростанцію потужністю 109,2 МВт.
Проект реалізує Тайванська енергетична компанія, передає portnews. 
 Морська ВЕС Чжанхуа, яку встановлять у 8 км від західного узбережжя Тайваню поблизу Фан'юаня, буде складатися з 21 вітряної турбіни потужністю 5,2 МВт на опорних основах каркасної конструкції, кожна з яких фіксується на морському дні чотирма кріпильними палями.
Особливістю конструкції є те, що фундаменти і вітротурбіни розраховані на експлуатацію в умовах сильного хвилювання на морі і поривів вітру, а також при сейсмічних навантаженнях. Вітротурбіна класу Т, має сертифікат міжнародного стандарту по вітростійкості.
Станом на 17 вересня,  бельгійська Jan De Nul Group встановила на опорну основу каркасної конструкції першу турбіну виробництва Hitachi.
Проект, зокрема, роботи по установці вітряних турбін, реалізується зі значним відставанням від графіка через обмеження і нові правила, введені владою Тайваню у зв'язку з пандемією коронавірусу.
У червні 2020 року Jan De Nul Group завершила установку перших 12 кріпильних паль і підключила перший передавальний кабель до берегової мережі, а до початку серпня встановила і закріпила на морському дні опорну основу каркасної конструкції.
https://ecotown.com.ua/news/Bilya-Tayvanyu-buduyut-morskiy-vitropark-potuzhnistyu-109MVt/

 
Латинська Америка стане «зеленою електростанцією» - експерти

Експерти очікують, що потужності відновлюваних джерел енергії в Латинській Америці виростуть з 49 до 123 ГВт до 2025 року. Найбільше зростання відбудеться в Бразилії, Мексиці, Чилі, Колумбії і Аргентині.
Відзначається, що низькі ціни в поєднанні з великою доступністю землі привели до зростання конкуренції, що призвело до хвилі мегапроектів. З 2018 року на ринку домінують сонячні і вітряні установки потужністю від 50 до 300 МВт.
Експерти вважають, що популярність мегапроектів по нарощуванню потужностей збережеться. До 2025 року вони складуть близько 70% вітрових і сонячних активів в регіоні.
В даний час сонячна електростанція Вільянуева в Мексиці, що належить Enel, є найбільшою в регіоні з потужністю 828 МВт. Однак, незабаром буде побудована бразильська сонячна електростанція потужністю 1,3 ГВт в Мінас-Жерайс, що належить компанії Aurora Energias.
Поширення мегамасштабних проектів і мінімальні вимоги до проектів роблять Латинську Америку хорошим ринком для великих європейських компаній. Більшість з топ-10 компаній з найбільшими поновлюваними потужностями в Латинській Америці є європейськими. Так європейські Enel, Iberdrola, EDF і Engie входять в першу п'ятірку.
https://rossaprimavera.ru/news/051382ed

 
Вчені відкрили новий «склоподібний» літій

Вчені з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго і Національної лабораторії Айдахо вперше побачили некристалічний «склоподібний» літій, який утворюється на самих ранніх стадіях перезарядки літію.
На таких стадіях повільна зарядка з низькою енергією змушує електроди збирати атоми неорганізованим чином, що покращує поведінку при зарядці. Раніше такого не спостерігалося.
У дослідженні, опублікованому в журналі Nature Materials, вчені говорять, що ці результати можуть допомогти налагодити підходи до перезарядки, щоб збільшити термін служби батарей і зробити стеклообразниє метали для інших додатків.
Щоб провести свій експеримент, вчені задалися питанням, чи не вплинуло на схему перезарядки літієвих батарей найраніше скупчення перших кількох атомів, процес, відомий як зародкоутворення.
В основі їх питання лежав той факт, що в процесі перезарядки високоенергетичних акумуляторних батарей спосіб осадження атомів літію на аноді може змінюватися від одного циклу перезарядки до іншого, що призводить до безладної підзарядці і скорочення терміну служби батареї.
Щоб зробити свої спостереження, вчені об'єднали зображення і аналіз, отримані за допомогою потужного електронного мікроскопа, з охолодженням рідким азотом і комп'ютерним моделюванням. Електронна мікроскопія в криогенном стані дозволила їм побачити створення «зародків» з металевого літію, а комп'ютерне моделювання допомогло пояснити те, що вони бачили. Вони виявили, що певні умови створюють менш структуровану форму літію, яка була аморфною (як скло), а не кристалічної (як алмаз).
Під час перезарядки скловидні літієві ембріони з більшою ймовірністю залишалися аморфними протягом усього зростання. Вивчаючи умови, що сприяють стекловидному зародкоутворення, команда виявила, що вони змогли отримати аморфний метал в дуже м'яких умовах при дуже низькій швидкості зарядки. Цей результат був нелогічним, тому що експерти припускали, що повільні швидкості осадження дозволять атомам потрапити в упорядкований кристалічний літій. Проте, моделювання пояснило, як кінетика реакції управляє склоподібним освітою. Щоб підтвердити ці результати, вчені створили стеклообразниє форми ще чотирьох хімічно активних металів, які привабливі для акумуляторних батарей.
Згідно зі звітом університетських ЗМІ, результати цього дослідження можуть допомогти в досягненні цілей консорціуму Battery500, ініціативи Міністерства енергетики, яка фінансувала дослідження і спрямована на розробку комерційно життєздатних акумуляторних батарей для електромобілів з питомою енергією на рівні елементів 500 Втч / кг.
https://energosmi.ru/archives/45750

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами