Альтернативна енергетика в світі: 20-26.05.2019



Іспанські соціалісти з курсом на «зелену» енергетику перемогли на виборах


28 квітня на парламентських виборах в Іспанії перемогла соціалістична партія з курсом на «зелену» енергетику та відмову від вугілля. Партія не отримала абсолютної більшості місць в парламенті, тому їй доведеться формувати коаліцію, пише Bloomberg.
Аналітики вважають, що в альянсі з партією «Подемос» соціалісти зможуть домогтися скорочення шкідливих викидів на 50%. Крім того, іспанські соціалісти планують виробляти 70% електроенергії з відновлюваних джерел до 2030 року, а також провести аукціони на 30 ГВт відновлюваної енергії. Якщо соціалісти укладуть союз з «Подемосом», то останній може наполягти на тому, щоб курс на «зелену» енергетику перетворився на політику, викиди в Іспанії скоротилися на 50% до 2030 року, а також відбулося залучення енергетичних інвестицій. Отже іспанський сектор відновлюваних джерел енергії має ще більше причин для оптимізму.
https://ecotown.com.ua/news/Ispanski-sotsialisty-z-kursom-na-zelenu-enerhetyku-peremohly-na-vyborakh/


Банк низькозбагаченого урану почне працювати в 2019 році

Віце-міністр енергетики РК Асет Магауов в кулуарах мажилісу повідомив, що Банк низькозбагаченого урану (БНОУ) Міжнародного агентства з атомної енергії (МАГАТЕ), розташований на території Ульбінського металургійного заводу в Усть-Каменогорську (ВКО), запрацює в серпні цього року, передає кореспондент Zakon.kz.
- Що стосується Банку низькозбагаченого урану (БНОУ). Це гексафторид урану, він може стати в нагоді для виробництва палива для ядерних реакторів, і під егідою МАГАТЕ свого часу була підписана з ними угоду, виділено фінансування з боку МАГАТЕ на закупівлю ядерного палива, 150 млн доларів дали спонсори-учасники даного проекту. Казахстан зі свого боку забезпечив майданчик на Ульбінський металургійному заводі. Технічно все вже готово до прийому. І, якщо в світі десь буде зупинка, якась атомна станція не зможе купити паливо на ринку, то воно зможе скористатися нашими послугами, взяти у нас низькозбагачений уран, переробити його в таблетки. Далі - в паливні збірки і забезпечити завантаження свого атомного реактора, - сказав він.
Заступник голови відомства додав, що «це не відпрацьовані відходи, а перспективне сировину для виробництва паливних збірок».
При цьому Магауов уточнив, що таку сировину неможливо використовувати для виготовлення ядерної зброї.
- Його не зможуть використовувати, тому як він низькозбагачений, ступінь збагачення його 4,7%. Він використовується тільки для мирних цілей, для будівництва атомних станцій, - пояснив заступник міністра.
У той же час він повідомив, що за БНОУ МАГАТЕ в Казахстані «технічно все готово».
- Технічно все готово, пройшло 8 засідань спільно з МАГАТЕ. На їхню лінії було виділено фінансування для будівництва окремої будівлі для закупівлі контейнерів, і ми очікуємо, що в серпні пройде ще одне засідання об’єднаного комітету, і в цьому році вже банк запрацює. МАГАТЕ в 2017 році провело тендер на закупівлю палива, в ньому брав участь Казатомпром, вони виграли 42 тонни поставки, 48 тонн французька компанія забезпечить, всього 90 тонн буде зберігатися на Ульбінському металургійному заводі, - поінформував він.
За його словами, основне фінансування виділяється з боку країн-учасників. Казахстан зі свого боку забезпечить тільки безкоштовне зберігання та захист.
- Тобто додаткових витрат ми не передбачаємо, - зазначив Магауов.
Заступник голови Міненерго додав, що захист БНОУ на Ульбінський металургійному заводі забезпечують силу Нацгвардії.
https://www.zakon.kz/4969627-bank-nizkoobogashchennogo-urana-nachnet.html


40% британців пересядуть на електромобілі

Близько 12 мільйонів водіїв у Великобританії розглядають можливість покупки електромобіля в якості основного транспортного засобу. Таким чином, їх кількість збільшилася на 7,5 мільйона за два минулі роки.
Згідно з новим дослідженням, двоє з п’яти британських водіїв розглядають електромобіль як свою наступної покупки, за даними щорічного звіту «Britain Under the Bonnet», представленого Close Brothers Motor Finance, в ході якого були опитані 2000 британських водіїв. Це дає нам уявлення про те, що люди думають про електромобілі і як вони бачать своє майбутнє.
Дані опитування підтверджуються даними онлайн, які показують, що число пошуків електромобілів подвоїлася за останні два роки, в той час як кожен п’ятий з 200 доларів у Великобританії, опитаних Close Brothers, спостерігав зростання числа клієнтів, що виражають інтерес до електромобілів.
В результаті кожен восьмий дилер вибрав для своїх виставкових залів автомобілі з альтернативним видом палива (AFV) для підготовки до збільшення попиту на них, а кожен сьомий повідомив про збільшення продажів своїх AFV в 2018 році.
З 2000 року опитаних водіїв тільки 24 відсотки були стурбовані ціною покупки електромобіля в порівнянні з 47 відсотками в опитуванні 2018 року. У той же час частка респондентів, стурбованих часом зарядки електромобілів, скоротилася з 36 до 17 відсотків, а серед тих, хто відчуває будь-які побоювання в цілому - з 43 до 24 відсотків.
Шон Кемпл, директор з продажу в Close Brothers Motor Finance, прокоментував: «Хоча продажі [електромобілів] в реальному вираженні все ще відносно малі, темпи зростання прискорюються, і, схоже, переломний момент настане протягом декількох місяців, а не років. Споживачі стають все більш обізнані про переваги автомобілів на альтернативному паливі або чистих електромобілів - від захисту навколишнього середовища, до зниження витрат на експлуатацію автомобіля після початкових витрат - і виробники реагують на цей попит».
Раніше повідомлялося, що в 2019 році у всьому світі продадуть 2,6 млн електромобілів. В даний момент на Землі налічується майже 5 млн електромобілів, включаючи автобуси та інші комерційні моделі. За прогнозом дослідників, в 2019 році продадуть ще 2,6 млн електромобілів, що збільшить їх загальну кількість до позначки 7,6 млн штук.
https://elektrovesti.net/65699_40-britantsev-peresyadut-na-elektromobili


Електромобілі та споживання нафти: прогноз до 2040 року від Bloomberg NEF

Компанія Bloomberg New Energy Finance (BloombergNEF або BNEF) опублікувала щорічний прогноз розвитку електричного транспорту Electric Vehicle Outlook 2019.
В принципі, цифри не сильно відрізняються від торішнього прогнозу. У 2019 р. BNEF вперше включив у свій доповідь окремий аналіз комерційного транспорту (раніше аналізувалися так звані «легкі транспортні засоби» - light vehicles). В результаті вийшло, що за нинішнім прогнозом до 2040 року в світовому парку буде навіть трохи менше електромобілів, ніж за торішнім.
На графіку порівнюються між собою останні прогнози BNEF, а також інших організацій. Тут, правда, немає прогнозу DNV GL, який ще більш агресивний, ніж у Bloomberg NEF.
За сьогоднішнім прогнозом, в 2040 році 57% продажів пасажирських автомобілів доведеться на електричні машини, і світовий парк буде на більш ніж 30% складатися з них.
До 2025 року продажі пасажирських електромобілів досягнуть 10 млн на рік (в 2018 було продано 2,2 млн), до 2030 року - 28 млн, до 2040 року - 56 млн в рік.
Продажі електромобілів перевищать продажі «традиційних» автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) у другій половині 2030 х років. До того ж 2040 році продажі пасажирських автомобілів з ДВС впадуть до 42 млн одиниць з нинішніх 85 млн.
2040 року BNEF очікує 500 млн пасажирських електромобілів на дорогах і понад 40 млн комерційних.
Чемпіонами по електрифікації будуть автобуси. На графіку показано, що близько 70% автобусів в світовому парку до 2040 року будуть електричними.
Важкі вантажівки - найскладніший сегмент для електрифікації. Частка продажів таких електричних машин не перевищить 19% в 2040 році, причому мова буде йти в основному про обслуговування коротких відстаней. Проте, важкі вантажівки на далеких маршрутах також зіткнуться з іншого конкуренцією - з альтернативами, що використовують природний газ і водневі паливні елементи.
За прогнозом BNEF, в середині-другій половині 2020-х років електромобілі стануть дешевше автомобілів з ДВС практично на всіх ринках, як за вартістю володіння, так і за ціною.
Чи багато потрібно електроенергії?
Часто доводиться вислуховувати побоювання, що для електромобілів, коли їх парк збільшиться, знадобиться дуже багато енергії. Доводиться повторювати, що це не так. До 2040 року на електромобілі доведеться 6,8% споживання світової електроенергії або 2333 ТВт * год на рік, підрахували автори прогнозу. Енергетична галузь з легкістю і радістю задовольнить цей додатковий попит.
Який вплив матиме розвиток електричного транспорту на нафтовий ринок?
Рік тому BNEF прогнозувала, що до 2040 року електромобілі знизять споживання нафти на 7,3 млн. барелів на день до 2040 року. Однак зараз аналітики майже подвоїли прогноз - пасажирські та комерційні електромобілі, сервіси спільного використання, а також електробуси знизять споживання нафти на 13,7 млн. Барелів на день. Це пов’язано з переглядом прогнозів електрифікації комерційного транспорту і частково, як це не парадоксально, оскільки очікується, що ефективність ДВС буде підвищуватися повільніше, ніж передбачалося раніше.
У той же час, як видно на наступному графіку, зростання парку комерційних автомобілів частково компенсує зниження споживання нафти.
Незважаючи на радикальні зміни, прогнози щодо викидів в секторі автомобільного транспорту залишаються далеко не райдужними. Команда BNEF вважає, що розмір глобального парку звичайних легкових автомобілів буде зростати до 2030 року. Це означає, що викиди в секторі також продовжать рости протягом наступного десятиліття, після чого послідує їх різке скорочення. До 2040 року вони лише повернуться до сьогоднішніх рівнях.
Раніше ЕлектроВісті писали, що незважаючи на зростаючу популярність електромобілів, в 2017 році тільки в п’яти країнах-учасницях Євросоюзу їх частка перевищила 1%. Такі данi 7 травня оприлюднив Євростат в своєму звіті.
Також продажі електромобілів в березні в Європі склали 60 тисяч, що на 38% більше, ніж роком раніше. Сюди входять електромобілі та гібриди.
https://elektrovesti.net/65745_elektromobili-i-potreblenie-nefti-prognoz-do-2040-goda-ot-bloombergnef


Volkswagen планує перенести виробництво свого першого бюджетного електромобіля з Німеччини до Східної Європи

Німецьке видання Handelsblatt з’ясувало, що Volkswagen змінив свої виробничі плани з випуску електромобілів, вирішивши перенести виробництво ще неанонсованої бюджетної моделі в Східну Європу.
Перший електромобіль нового сімейства VW ID.3 вже почали виробляти в Цвіккау (Німеччина), де було зібрано перші 200 передсерійних примірників. До речі, з першої партії в 30 тисяч екземплярів за попереднім замовленням розібрали вже половину. На ще одному німецькому заводі в Емдені будуть виробляти кросовер Volkswagen ID. CROZZ.
А ось виробництво бюджетної моделі з цінником нижче € 20,000 / $ 22,300 на новій платформі MEB entry збираються перенести в Східну Європу. Основна причина перенесення - дешевша робоча сила, а також близькість до менш «грошовим» ринків, де попит на початкові моделі буде вище, ніж на базові Volkswagen ID.
Вихід нової бюджетної моделі на ринок очікується приблизно в 2023-2024 році. Судячи з витоків і даними інсайдерів, це буде компактна пятиместная модель з розмірами Volkswagen Polo або T-Roc в форматі «високого» хетчбека або кроссовера. Запас ходу очікується на рівні 200 км по циклу EPA.
В даний момент над розробкою платформи MEB entry працюють інженери Seat, саме вони швидше за все випустять першу модель на її основі. Далі підуть аналогічні за характеристиками електромобілі від основного бренду Volkswagen, а також від Audi і Skoda.
Нагадаємо, що до 2022 року Volkswagen розраховує довести кількість фабрик для виробництва електромобілів до восьми штук. Вони будуть розташовані на трьох континентах, в список увійдуть виробництва в місті Чаттануга (США), Емдені, Ганновері, Цвіккау і Дрездені (Німеччина), Млада-Болеслав (Чехія), Антінг і Фошань (Китай). Всі вісім фабрик сумарно забезпечать річний випуск електромобілів на рівні 1 млн штук до 2025 року.
Не можемо не відзначити привабливість України для даного проекту - в нашій країні є не тільки дешева робоча сила, а й запаси корисних копалин, які використовуються для виробництва електромобілів. Українські автовиробники вже звернули увагу Міністерства інфраструктури на потенційні можливості в цій сфері, проте практичний досвід у вигляді відмови Skoda від будівництва автовиробництва в Україні демонструє реальний (а не бажаний) стан справ. Змагатися в цій сфері доведеться з Чехією, Словаччиною, Польщею, Болгарією та іншими країнами Східної Європи, де інвестиційна привабливість і правова ситуація знаходиться на більш високому рівні.
https://itc.ua/news/volkswagen-planiruet-perenesti-proizvodstvo-svoego-pervogo-byudzhetnogo-elektromobilya-iz-germanii-v-vostochnuyu-evropu/

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами