Альтернативна енергетика в світі: 15-21.04.2019



У Флориді збудують найбільшу в світі систему акумулювання сонячної енергії


Комунальна компанія Florida Power & Light долучилася до гонки зі створення найбільшої в світі системи зберігання сонячної енергії, оголосивши про плани створити Manatee Energy Storage Center. Компанія має намір збудувати акумулятор 409 МВт/900 МВт*год, що живитиметься від існуючої сонячної електростанції в окрузі Манат, штат Флорида. Обслуговування клієнтів розпочнеться в 2021 році, пише Electrek.
За даними компанії, система акумулювання зможе забезпечити електроенергією 329 тис. будинків. Для порівняння, система еквівалентна 100 млн акумуляторів iPhone або 300 млн батарейок типу AA. Система буде використовуватися в періоди підвищеного попиту. Центр енергозбереження прискорить виведення з експлуатації двох блоків природного газу на прилеглій електростанції. FPL заявляє, що проект дозволить заощадити клієнтам більш $ 100 млн при одночасному скороченні викидів вуглецю більш ніж на 1 млн т, хоча кошторис витрат по проекту не розкривався. Також комунальна компанія оголосила про намір встановити 30 млн сонячних панелей до 2030 року. Президент і генеральний директор Florida Power Light Ерік Сайлагі зазначив, що «це монументальна віха в реалізації всіх переваг сонячної енергії і ще один приклад того, як FPL намагається позиціонувати Флориду у якості світового золотого стандарту для чистої енергії».
Прогнозується, що ємність акумуляторної системи у Флориді в чотири рази перевищить ємність існуючої нині найбільшої в світі системи акумуляторів. За даними Bloomberg, в Техасі вже планується побудувати акумуляторну систему потужністю 495 МВт. Ця система буде працювати в парі з еквівалентною сонячною електростанцією потужністю 495 МВт в окрузі Борден, штат Техас. Вона також має запрацювати в 2021 році.
https://ecotown.com.ua/news/U-Florydi-zbuduyut-naybilshu-v-sviti-systemu-akumulyuvannya-sonyachnoyi-enerhiyi/


«Впровадження ВДЕ - це 75% перемоги над глобальним потеплінням»

Мета по глобальному скорочення емісії вуглекислого газу може бути досягнута на 75% завдяки одним тільки поновлюваних джерел енергії і електрифікації. До такого висновку прийшли аналітики Міжнародного агентства відновлюваної енергії IRENA.
У доповіді, оприлюдненій на конференції в Берліні, йдеться про те, що в разі збільшення обсягу енергії, отриманої з поновлюваних джерел, електрику до 2050 року зможе покрити 50% світових потреб в енергії, а не 20%, як зараз.
Попит на електрику виросте завдяки мільярду електромобілів, а також збільшення частки електричного опалення і поширенню поновлюваного водню.
Всього відновлювальна енергія забезпечить дві третини загальносвітової потреби, йдеться в дослідженні.
При цьому потреба до 2050 року, в порівнянні з сучасним станом, виросте більш ніж удвічі. Більшу частину нових потужностей нададуть сонячні і вітрові електростанції.
Якщо держави підуть запропонованого IRENA планом, вони зможуть за найближчі 30 років заощадити від $ 65 до $ 160. трлн. Це оцінка негативних наслідків для навколишнього середовища, викликаних погіршенням екології витрат на охорону здоров’я, а також субсидування традиційної енергетики. При цьому додаткові інвестиції для реалізації плану по декарбонізації складуть до 2050 року $ 15 трлн.
Багато хто вважає, що боротьба зі змінами клімату економічно невигідна, але недавнє дослідження стверджує, що це не зовсім так: виявляється, зупинити глобальне потепління буде дешевше, ніж підтримувати індустрію викопного палива.
Нагадаємо, що в 2019 році виробництво електроенергії з ВДЕ в українській енергосистемі збільшиться в 2,2 рази.
Раніше ЕлектроВісті писали, що міжнародне агентство відновлюваної енергетики (IRENA) опублікувало черговий щорічний статистичний збірник відомостей про генеруючих потужностях, які працюють на основі відновлюваних джерел енергії, Renewable Capacity Statistics 2019. У 2018 році в світі було введено в експлуатацію 171 ГВт ВДЕ-електростанцій.
https://elektrovesti.net/65300_vnedrenie-vie-eto-75-pobedy-nad-globalnym-potepleniem


Канадська авіакомпанія першою в світі переходить на електричні літаки

Канадська авіакомпанія Harbour Air переводить весь свій флот, що складається з понад 40 гідролітаків (гідропланів) на електричну тягу. Нині це найбільша авіакомпанія Північної Америки, що працює на гідропланах – щороку Harbour Air перевозить 500 тисяч пасажирів, здійснюючи щоденні регулярні рейси між Сіетлом, Ванкувером та іншими містами на узбережжі Британської Колумбії, а також на острів Ванкувер. У рік здійснюється близько 30 тисяч комерційних рейсів.
Для переходу на електричні літаки компанія тісно співпрацюватиме з МagniX, яка розробила електродвигун потужністю 750 к.с. У поєднанні з акумуляторною батареєю цей двигун забезпечить літак достатньою кількістю електроенергії і потужності приблизно на годину польоту. Тривалість усіх маршрутів Harbour Air зазвичай не перевищує 30 хвилин, тому електрична технологія ідеально для них підходить.
«Це еволюція транспорту в напрямку електричної тяги. Двигун внутрішнього згоряння практично застарів для подальшого розвитку», – вважає засновник і генеральний директор Harbour Air Грег Макдугалл.
Вартість переходу на електричну тягу така ж, як і установка турбінного двигуна, але останній суттєво дорожчий в обслуговуванні. Першим переобладнаним літаком буде DHC-2 de Havilland Beaver, комерційний літак на шість пасажирів, який використовується в маршрутній мережі Harbour Air. Авіакомпанія спільно з MagniX планують провести перші льотні випробування повністю електричного літака в кінці 2019 року.
Зараз на авіацію припадає 12% всіх викидів вуглецю в США і 4,9% в світі. Модифікуючи існуючий флот, Harbour Air створить перший в світі повністю електричний комерційний парк гідролітаків. Авіакомпанія не покладатиметься на викопне паливо і не здійснюватиме викидів – це значний крок вперед в інноваціях і розвитку авіаційної галузі.
https://ecotown.com.ua/news/Kanadska-aviakompaniya-pershoyu-v-sviti-perekhodyt-na-elektrychni-litaky/


Французький атомний оператор виходить на ринок водневої енергетики

Французька генеруюча компанія EDF, яка є оператором всіх атомних електростанцій у Франції і найбільшим оператором АЕС в світі, оголосила про створення своєї дочірньої компанії під назвою Hynamics, яка буде займатися всіма питаннями, пов’язаними з розвитком водневої енергетики.
Як заявляється в прес-релізі EDF, метою нового проекту є «підтримка програми по декарбонізації промисловості і мобільності і з розвитку транспортних засобів, що не виділяють парникових газів, з використанням електрики, заснованого на атомній і відновлюваної енергії.
Як відомо, зміст водневої енергетики полягає в тому, щоб в якості палива для автомобілів використовувати не рідке вуглеводневе паливо, а водень, який в процесі свого спалювання не виробляє парникових газів. На відміну від іншого виду екологічно чистого транспорту - електромобілів - автомобілі на водневому паливі мають значно більшу дальність ходу після заправки.
При цьому, однак, як електромобілі, так і автомобілі на водневому паливі (водень для яких проводиться шляхом електролізу води) з точки зору екології мають сенс тільки в тому випадку, якщо необхідна для них електроенергія буде вироблятися шляхом екологічно чистої генерації, тобто або на АЕС, або за допомогою поновлюваних джерел. З огляду на відомі переваги атомної генерації в порівнянні з альтернативною енергією (в першу чергу, значно вищу концентрацію потужності виробленої енергії), розвиток як електромобілів, так і автомобілів на водневому паливі, повинно вестися паралельно з розвитком атомної енергетики; причому атомним генеруючим компаніям вигідно виробництво як електромобілів, так і водневих автомобілів, тому що вони створюють новий ринок збуту для екологічно чистої електроенергії.
Ще в червні 2018 року EDF інвестувала 16 млн євро в компанію McPhy, спеціалізованої на виробництві водню шляхом електролізу води; зберіганні водню і зарядним станціям; ставши одним з її основних акціонерів. Нова компанія Hynamics була спочатку створена як стартап за підтримки EDF, а тепер остаточно приєднала до себе McPhy, ставши таким чином великим оператором ринку водневої енергетики.
За словами представників Hynamics, компанія вирішила відмовитися від практики деяких зі своїх конкурентів, які виробляють електрику для отримання водню шляхом спалювання викопного палива; а замість цього будуть використовувати в першу чергу електрику, вироблене 58 наявними у Франції атомними енергоблоками, а також електрику, вироблене на гідроелектростанціях та за допомогою вітрової та сонячної енергетики. В результаті це буде виробництво водню, «на 96% вільний CO2».
До теперішнього часу компанія McPhy виробляла водень, здатний генерувати 4 МВт (тобто в кількості, що дозволяє виробляти 4 МВт-год енергії за годину роботи). Після створення нової компанії Hynamics за підтримки EDF, планується підвищити цю цифру до 100 МВт, що означає виробництво 8,5 тонн водню в день з безперервного введення 20 МВт. Hynamics також оголосила про створення 40 промислових майданчиків для виробництва водню у Франції, Бельгії, Німеччини і Великобританії.
http://www.atomic-energy.ru/news/2019/04/08/93857


Повені в Ірані збільшили вироблення електроенергії на 5 000 МВт

Офіційний представник іранської державної енергетичної компанії «Tavanir» заявив, що недавні опади збільшили вироблення електроенергії гідроелектростанціями в країні на 5000 мегават.
Заступник директора керуючої компанії з виробництва, передачі та розподілу електроенергії в Ірані ( «Таванір») Махмуд Реза Хагіфаам заявив, що вироблення електроенергії на гідроелектростанціях збільшилася на 4000-5000 МВт через недавні проливні дощі по всій країні, повідомляє Mehr News, пише «Іран.ру».
Він розповів журналістам, що близько 9 500-10 000 МВт електроенергії, що виробляється цими електростанціями, буде використовуватися в години максимального навантаження.
Говорячи про вироблення електроенергії від теплових електростанцій, він сказав, що ці електростанції завершили роботи з технічного обслуговування і, як очікується, почнуть працювати з максимальною потужністю.
Він висловив надію, що нові електростанції, які недавно приєдналися до енергосистеми країни, будуть задовольняти попит на електроенергію по всій країні.
Електроенергетична потужність, встановлена на електростанціях в країні за останні 40 років, збільшилася в 11,5 рази, з 7 024 МВт в 1978 році до 80 078 МВт в 2018 році, додав Хагіфаам.
http://oilreview.kiev.ua/2019/04/15/navodneniya-v-irane-uvelichili-vyrabotku-elektroenergii-na-5-000-mvt/


В Японії почали витягати паливні стрижні з реактора АЕС «Фукусіма - 1»

В Японії почали витягати паливні стрижні в третьому реакторі атомної електростанції «Фукусіма-1». Роботи ведуться за допомогою крана і маніпулятора з дистанційним управлінням.
Це перша спроба витягти паливо після катастрофи, роботи ведуться за допомогою крана і маніпулятора з дистанційним управлінням. В даний час в басейні реактора знаходяться 514 сильно радіоактивних відпрацьованих і 52 невикористаних паливних стрижня.
Витягнуті стрижні будуть поміщені в охолоджувальний басейн інший атомної електростанції. Передбачається, що роботи по вилученню всіх стрижнів будуть завершені в 2023 році, всього в трьох реакторах перебувають 1 573 стрижня.
У 2011 році в Японії стався землетрус магнітудою 9,0. Підземні поштовхи викликали хвилю цунамі, яка обрушилася на узбережжі префектури Фукусіма і пошкодила АЕС «Фукусіма - 1».
Раніше, ЕлектроВісті писали, що енергетична компанія Tepco вперше після аварії на АЕС «Фукусіма-1» провела контактні експерименти з розплавленим ядерним паливом, яке накопичилося на дні захисної оболонки другого реактора.
https://elektrovesti.net/65343_v-yaponii-nachali-izvlekat-toplivnye-sterzhni-iz-reaktora-aes-fukusima-1


Україна і Китай зацікавлені у співпраці в галузі атомної енергетики

У Міненерговугілля 15 квітня була проведена зустріч з представниками компанії «China Zhongyuan Engineering Corporation (CNNC)».
Сторони обговорили перспективи і можливості співпраці в атомній енергетиці. Зокрема, мова йшла про проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства за проектом «Енергетичний міст« Україна - Європейський Союз».
З боку Міненерговугілля відзначено відкритість проведення конкурсу та забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Китайська сторона підкреслила потенціал України в сфері енергетики та висловила зацікавленість щодо можливої участі в проекті «Енергетичний міст« Україна - Європейський Союз », добудови енергоблоків № 3 і № 4 Хмельницької АЕС.
Учасники зустрічі відзначили, що завдяки спільним зусиллям Міненерговугілля, ДП «НАЕК« Енергоатом »і корпорації CNNC протягом останніх років проведено ряд заходів по можливого спільного розвитку проектів в галузі атомної енергетики.
У зустрічі взяли участь директор Департаменту ядерної енергетики та атомно-промислового комплексу Олег Кориков, заступник начальника управління-начальник відділу забезпечення перспективного розвитку ПЕК Володимир Новік і Хао Шипін (Hao Shiping), офіційний представник «China Zhongyuan Engineering Corporation (CNNC) в Україні.
Раніше ЕлектроВісті повідомляли, що законопроект про добудову енергоблоків №3,4 Хмельницької АЕС вже узгоджений з усіма органами виконавчої влади. Добудувати два енергоблоки Хмельницької АЕС планують за допомогою реалізації проекту «Енергетичний міст» Україна-ЄС «.
https://elektrovesti.net/65349_ukraina-i-kitay-zainteresovany-v-sotrudnichestve-v-oblasti-atomnoy-energetiki

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами