Альтернативна енергетика в світі: 13-19.04.2020

unnamed

TenneT збільшує інвестиції в розвиток електричних мереж для підтримки інтеграції ВДЕ-генерації в енергосистему


Системний оператор Нідерландів і Німеччини TenneT оголосив про свої плани щорічно інвестувати в енергосистеми обох країн € 4-5 млрд протягом наступних чотирьох років у зв'язку з поступовою відмовою від використання вугільних ТЕС і АЕС і зростанням кількості шельфових ВЕС.
У 2019 р інвестиції TenneT в електричні мережі перевищили рівень 2018 року (€ 2,25 млрд) і склали € 3,1 млрд, з яких € 1,1 млрд - в Нідерландах і € 1,93 млрд - в Німеччині. Ще в 2019 р пропускна здатність мережевої інфраструктури в управлінні TenneT перевищила плани уряду Німеччини на 2020 р збільшення встановленої потужності ВЕС, розміщених в Північному морі. Так, сумарна пропускна здатність тільки 12 діючих кабельних з'єднань, що передають в національну енергосистему електроенергію, вироблену шельфовими ВЕС, розміщеними в Північному морі, склала 7,132 ГВт; в той час як уряд Німеччини поставив за мету збільшити встановлену потужність ВЕС в Північному і Балтійському морях до 6,5 ГВт до 2020 г. Наприкінці 2025 р TenneT будуть реалізовані проекти ще трьох підводних кабельних з'єднань, після чого пропускна здатність електричних зв'язків, прокладених в Північному морі, збільшиться до 10 ГВт.
https://www.ruscable.ru/news/2020/04/02/TenneT_uvelichivaet_investitsii_v_razvitie_elektri/
 
 
Тойота будуватиме сонячні і вітрові електростанції

Японський автовиробник Toyota і енергетична компанія Chubu Electric Power уклали угоду про заснування компанії Toyota Green Energy з метою «створення і управління відновлюваними джерелами енергії в Японії і поставок електроенергії від відновлюваних джерел енергії для Toyota Group».
Автоконцерну Toyota Motor буде належати 50% нової компанії, а енергетикам з Chubu Electric - 40%, що залишилися 10% буде володіти Toyota Tsusho Corporation, що входить до групи Тойота, яка вже активно залучена в бізнес в вітрової і сонячної енергетики в Японії і інших країнах і буде «використовувати свій досвід в управлінні подібними підприємствами».
Toyota прагне «до суспільства, в якому люди, автомобілі і природа можуть співіснувати в гармонії», говорить компанія. В рамках програми Toyota Environmental Challenge 2050 планується знизити вплив автомобілів на навколишнє середовище до максимально наближеного до нуля рівня. Очікується, що чиста енергія, яка буде поставлятися новим підприємством, призведе в майбутньому до скорочення викидів CO2 на заводах та інших об'єктах Тойота до нуля і буде сприяти створенню суспільства з низьким рівнем викидів вуглецю.
Нове підприємство Toyota не є першим прикладом виходу автомобільних компаній в електроенергетику. У 2019 р. німецький автомобільний концерн Volkswagen (Фольксваген) створив дочірню компанію Elli Group GmbH, основні напрямки роботи якої: «зелене» електрику і «розумна» зарядка електромобілів.
Toyota Green Energy повинна почати працювати з липня і буде базуватися в місті Нагоя, йдеться в повідомленні.
https://elektrovesti.net/70402_toyota-budet-stroit-solnechnye-i-vetrovye-elektrostantsii
 
 
Німеччина виділила понад 2 млн євро на покупку 10-ти водневих автобусів і заправних станцій

Міністерство транспорту Німеччини виділить 1,23 млн євро компанії Stardtwerke Wuppertal (WSW mobil GmbH) на придбання автобусів на водневих паливних елементах. Ще 1,23 мільйона євро підуть на систему акумулювання водню, яким в подальшому будуть харчуватися автобуси.
Stardtwerke буде генерувати необхідну кількість водневого палива на власних заводах з переробки відходів. Німецькі фахівці називають водневі технології «ідеальними для використання в сфері місцевого громадського транспорту». Однак такі проекти поки не є економічно вигідним без фінансування з боку держави.
Машини з низьким рівнем шкідливих викидів, а особливо «зелений» громадський транспорт, який люди використовують кожен день, можуть зробити важливий внесок в чисте майбутнє. Крім того, в Німеччині створили можливість збільшити федеральне фінансування модернізації дизельних автобусів сучасної технології фільтрів.
https://uaenergy.com.ua/post/33088/germaniya-vydelila-bolee-2-mln-evro-na-pokupku-10-ti-vodorodnyh-avtobusov-i-zapravochnyh-stanciy
 
 
Нова Зеландія збільшить частку відновлюваної енергії до 95%

До 2035 року у Новій Зеландії частка відновлюваної енергії сягне 95%, а до 2050 року країна зможе повністю покрити попит на електроенергію за допомогою вітрових, сонячних, геотермальних та гідроелектростанцій. 
Як заявила Національна комунальна компанія Transpower, такий сценарій передбачає посилення політичного та соціального тиску для декарбонізації, передає pv-magazine. 
"Досягнення 95% відновлюваної генерації до 2035 року є складним завданням, але досяжним, - йдеться у повідомленні комунальної служби. - Однак отримання від 95% до 100% відновлюваної електроенергії до 2050 року буде дуже складною і потенційно дорогою справою”.
Згідно з прогнозом, до 2050 року Нова Зеландія може покрити попит на електроенергію за допомогою вітрових, сонячних, геотермальних та гідроелектростанцій. Зокрема, на гідроенергетику припадатиме 24,8% "зеленої" електрики, на ВЕС - 19,6%, на геотермальні станції - 12,5% та на інші відновлювані джерела енергії - 3,8%.   
Так, до середини століття сонячна електроенергія може становити 9,3% від загальної кількості генеруючих потужностей країни.  
Згідно з прогнозом, частка сонячної енергії зросте всього з 0,2% в 2020 році до 0,5% в 2025 році і 1,7% в 2030 році. Ще через п'ять років цей відсоток, за прогнозами, досягне 4,3%, а в 2040 році, як очікується, складе 5,7%. У 2045 році вона повинна скласти 7,6%, а в 2050 році - 9,3%.
При цьому встановлена потужність сонячної енергетики, як очікується, збільшиться з 100 МВт у 2020 році до всього лише 300 МВт у 2025 році і 1,1 ГВт в 2030 році. Велика частина розгорнутих досі потужностей, за прогнозами, припадатиме на розподілену генерацію, причому великомасштабні фотоелектричні установки будуть грати лише незначну роль. У 2035 році потужності сонячної енергетики повинні досягти 2,7 ГВт, у тому числі 1 ГВт комунальної потужності і 1,7 ГВт розподіленої генерації. З урахуванням того, що частка PV у комунальному масштабі залишається незмінною на рівні 1 ГВт до 2050 року, очікується, що розподілені ресурси зростуть до 2,6 ГВт в 2040 році, 3,8 ГВт - в 2045 році і 4,9 ГВт - в 2050 році.
Передбачається, що обсяг розподілених сховищ збільшиться з 750 МВт в 2035 році до 2,5 ГВт до 2050 року. В той же час обсяг комунальних сховищ зросте з 400 МВт в 2034 році до 700 МВт в 2040 році. "Очікується, що витрати на батареї комунального масштабу будуть знижуватися на 5% на рік, ставши життєздатними для розгортання в кінці 2020-х років", - йдеться в повідомленні компанії.
Крім того, компанія прогнозує, що електрифікація теплопостачання і транспорту у поєднанні зі зростанням населення може збільшити попит на електроенергію на 68% - з 42 ТВт-год у 2020 році до 70 ТВт-год до 2050 року.
"Досягнення 95% відновлюваної генерації до 2035 року є складним завданням, але досяжним. Він також являє собою Найдешевший набір генерації для споживачів", - йдеться в повідомленні комунальної служби. "Однак отримання від 95% до 100% відновлюваної електроенергії до 2050 року буде дуже складною і потенційно дорогою справою.”
Передбачається, що до 2035 року частка відновлюваної енергії у країні сягне 95%, і відповідно, 100% - у 2050 році. Сценарій передбачає посилення політичного та соціального тиску для декарбонізації.
Згідно з прогнозом, до 2050 року Нова Зеландія може покрити попит на електроенергію за допомогою вітрових, сонячних, геотермальних та гідроелектростанцій. Зокрема, на гідроенергетику припадатиме 24,8% "зеленої" електрики, на ВЕС - 19,6%, на геотермальні станції - 12,5% та на інші відновлювані джерела енергії - 3,8%.   
https://ecotown.com.ua/news/Za-rik-Nova-Zelandiya-zbilshit-chastku-vidnovlyuvanoi-elektroenergii-do-80/


E.ON планує побудувати геотермальну електростанцію в Швеції

В рамках політики збереження клімату енергокомпанія E.ON робить ставку на розвиток геотермальної генерації. У шведському р Мальме (Malmö) компанія планує побудувати геотермальну електростанцію (ГеоЕС) з глибоким заляганням теплоносія (geothermal deep-heat power plant). Свердловини для підйому теплоносія будуть пробурені на 5 - 7 км вглиб землі. Очікувана максимальна температура витягується теплоносія становитиме 160оС, що досить для подачі тепла безпосередньо в систему центрального опалення Мальме. Пілотний проект являє собою одну з небагатьох в Європі ГеоЕС з витяганням геотермальної енергії в промислових масштабах з глибин в кілька кілометрів.
 E.ON в даний час досліджує геологічні умови в місці розміщення електростанції за допомогою буріння тестових свердловин. Якщо все піде за планом, то з 2022 р станція буде поставляти тепло від ресурсозберігаючого поновлюваного джерела енергії в систему центрального опалення міста. До 2028 р E.ON сподівається побудувати 5 ГеоЕС в Мальме тепловою потужністю 50 МВт кожна. Геотермальне енергія повинна замінити біопаливо і біогаз для забезпечення теплопостачання Мальме. Загальний бюджет проекту становить $ 5,4 млн. Шведське енергетичне агентство (Swedish Energy Agency), що підтримує пілотний проект, надає на його реалізацію $ 1,2 млн.
До буріння свердловин E.ON привертає фінську енергокомпанію St1, яка здійснила перше в світі глибинне буріння з аналогічними природними умовами для ГеоЕС в Еспоо (Espoo) в Фінляндії. Очікується, що станція буде запущена в експлуатацію вже в цьому році. Іншими партнерами E.ON в Мальме є шведське енергетичне агентство (Swedish Energy Agency), шведська Геологічна служба (Swedish Geological Survey), міська адміністрація Мальме (City of Malmö) і Університет Уппсала (University of Uppsala). На думку Марка Хоффманна, генерального директора E.ON Sweden глибинна геотермальна енергія - це нове джерело енергії, яке може забезпечити потреби в відновлюваної енергії в довгостроковій перспективі. Джерела глибинної геотермальний енергії є ресурсоефективність, що не мають шкідливих викидів, безшумні і заощаджують простір, що робить їх одним з кращих рішень для міських енергетичних систем майбутнього. Мальме прагне стати кліматично нейтральним містом 2030 р. E.ON є енергетичним партнером міста і підтримує енергетичний перехід, вносячи свій внесок в розвиток ВДЕ-генерації, інтелектуальних мереж для енергопостачання будівель, інфраструктури для електромобілів і цифровизацию енергетичної інфраструктури, що дозволить зробити Мальме «розумним» містом.
https://www.ruscable.ru/news/2020/04/08/EON_planiruet_postroity_geotermalynuu_elektrostant/
 
 
Чехія встановила 574 біогазові станції

На території Чехії встановлені 574 біогазові станції, що працюють на відходах рослинного або тваринного походження і на звалищному газі.
На полігонах твердих побутових відходів встановлено вісім станцій, проте тільки одна - в Рапотін виробляє майже вуглецево-нейтральний биометан для автомобілів - викиди зменшуються майже на 90% в порівнянні з викопним паливом.
 Згідно з аналізом, проведеним Energy financial group, близько 150 біогазових станцій в Чехії можна перевести на виробництво BioLNG для транспорту і отримувати понад 300 000 000 кубометрів в рік вуглецево-нейтрального палива.
За оцінками експертів, щільну мережу газопроводів загальною протяжністю більше 70 000 кілометрів можна використовувати для транспортування біогазу.
Чехія щорічно виробляє два мільйони тонн біоразлагающейся відходів, лише 5% з яких використовуються для виробництва електроенергії і тепла на біогазових станціях.
https://elektrovesti.net/70474_chekhiya-ustanovila-574-biogazovye-stantsii
 
 
В Омані планується побудувати СЕС потужністю 500 МВт

Консорціум у складі компаній ACWA Power * (50%), Gulf Investment Corporation (GIC) ** (40%) і Alternative Energy Projects (APEC) *** (10%) завершив фінансовий оформлення проекту будівництва фотоелектричної СЕС Ібрі-2 Solar PV (Ibri-2) в Омані.
У 2019 р Консорціум був обраний для реалізації проекту за схемою будівництво-володіння-експлуатація (build, own, operate, BOO) компанією з енергетики та водного господарства Оману (Oman Power and Water Procurement Company, OPWP). СЕС Ibri-2 проектною потужністю 500 МВт планується побудувати в м Ібрі в 280 км на захід від столиці країни Маскат. Вартістю будівництва СЕС складе близько $ 400 млн. Фінансування проекту Ibri-2 буде здійснюватися синдикатом кредиторів, в тому числі Азіатським банком інфраструктурних інвестицій (Asian Infrastructure Investment Bank, AIIB), Банком Маската (Bank Muscat) і Siemens Bank. Очікується, що введення в експлуатацію СЕС Ibri-2 дозволить забезпечити електроенергією близько 33 тис. Домогосподарств і скоротити на 340 тис. Т в рік викиди СО2.
https://www.ruscable.ru/news/2020/04/06/V_Omane_planiruetsya_postroity_SES_moschnostyu_500/

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами