Альтернативна енергетика в світі: 12-18.08.2019



Найбільший у Відні Дунайський торговий центр переходить на сонячну електроенергію


Донауцентрум у Відні - це не тільки найбільший торговий центр в столиці Австрії. У майбутньому він буде покривати більшу частину своїх потреб в електроенергії за рахунок сонячної електростанції, встановленої на даху будівлі. Engie Energie встановить СЕС потужністю близько одного мегавата протягом наступних трьох місяців.
Майже 3500 сонячних панелей займуть площу в 6500 квадратних метрів. Згідно з прогнозами, сонячна електростанція буде виробляти 170 000 кіловат-годин електроенергії на рік. Вся електроенергія буде споживатися безпосередньо в магазинах, кабінетах лікарів і залах Донауцентрум. Інша частина електроенергії також буде з поновлюваних джерел енергії і буде надходити з мережі.
Разом з двома існуючими геліоколлекторнимі системами сонячна електростанція стане частиною стратегії сталого розвитку Донауцентрум. Це стосується не тільки місцевого виробництва енергії, а й інших природоохоронних заходів. Так, наприклад, сюди входять система вентиляції з рекуперацією тепла, а також оптимізоване керування освітленням для зниження споживання електроенергії в торговому центрі. Крім того, фактичне споживання енергії і води постійно контролюється за допомогою лічильників з дистанційним управлінням. Це дозволяє технічному відділу управління Дунайського торгового центру швидко визначити джерела перевитрати і негайно відреагувати.
https://elektrovesti.net/


Греція, Кіпр, Ізраїль і США активізують співробітництво в сфері енергетики

Греція, Кіпр, Ізраїль і Сполучені Штати домовилися про посилення співпраці в галузі енергетичної та кібербезпеки, захисту інфраструктури, заявив сьогодні, 7 серпня, міністр енергетики Греції Костіс Хадзідакіс після зустрічі міністрів чотирьох країн в Афінах.
Відкриття великих родовищ природного газу в Східному Середземномор’ї в останнє десятиліття додало регіону статус «альтернативного джерела енергії» для Європи, але також оголило давні суперечки між сусідами, які борються між собою за права на природні ресурси, передає в середу з грецької столиці Reuters.
Регіональні тристоронні зустрічі між Грецією, Кіпром та Ізраїлем недавно були розширені до чотиристоронньої формату - підключенням Сполучених Штатів. До складаються регіональному альянсу проявляє активний інтерес і Єгипет. У всіх зазначених країн складні відносини з Туреччиною, що відкладає свій відбиток на поточний розклад сил і інтересів в східній частині Середземномор’я.
«Енергія може стати мостом для ширшої політичної стабільності», - заявив журналістам в Афінах помічник міністра енергетики США Френк Феннон.
Міністр енергетики Кіпру Йоргос Лаккотріпіс, в свою чергу, повідомив, що отримав від своїх ізраїльських, грецьких і американських колег запевнення в повній підтримці права його країни на розвідку природних ресурсів у своїй виключній економічній зоні.
Туреччина, яка не має дипломатичних відносин з Кіпром, оспорює право держави-члена ЄС на розвідку природного газу, пред’являючи претензії щодо морських районів, які влада острова вважають своїми власними. Туреччина раніше відправила два бурових судна до берегів Кіпру, пояснюючи такий крок, крім іншого, захистом інтересів турок-кіпріотів, що проживають на півночі острова в визнаній з усіх країн-членів ООН тільки Анкарою «Турецькій республіці Північного Кіпру»). Цей крок Кіпр вважав порушенням міжнародного морського права, і він уже привів до введення санкцій Євросоюзу проти Туреччини.
Нагадаємо, в липні глави МЗС країн ЄС схвалили пакет санкцій проти Туреччини, пов’язаний з незаконним бурінням шельфу біля узбережжя Кіпру. Туреччина у відповідь на рестрикції заявила про намір активізувати геологорозвідувальну діяльність в районі Кіпру.
Анкара заперечує кордони виняткової економічної зони Кіпру. Туреччина на початку травня направила до Кіпру бурове судно «Фатіх». Пізніше влада Республіки Кіпр санкціонували арешт членів екіпажу судна. 10 липня Міністерство закордонних справ Туреччини повідомило, що бурове судно «Явуз» прибуло в води на схід від Кіпру і незабаром почне геологорозвідувальні роботи.
http://allpravda.info/gretsiya-kipr-izrail-issha-aktiviziruyut-sotrudnichestvo-vsfere-energetiki-88333.html


В Німеччині розробили гнучкі сонячні панелі на тканинній основі

Проект, спрямований на розвиток текстильної промисловості Німеччини, призвів до розробки гнучких сонячних панелей на тканинній основі. Такі панелі підходять для використання на фасадах будівель, а також у якості тентів вантажних автомобілів для виробітку електроенергії, повідомляє The Engineer.
Доктор Йонас Сундквіст з Інституту керамічних технологій і систем Фраунгофера (Fraunhofer IKTS) разом із партнерами працює над розробкою текстильних гнучких сонячних елементів.
«Використовуючи різні процеси нанесення покриттів, ми можемо виробляти сонячні елементи безпосередньо на технічному текстилі», – каже Ларс Ребенклау, керівник групи в Fraunhofer IKTS.
Сундквіст зазначає, що машини в текстильній промисловості призначені для обробки величезних рулонів тканини – шириною п’ять-шість метрів і до 1000 м завдовжки. А під час процесу нанесення покриття текстиль повинен витримувати температуру близько 200 °С. Важливими є й такі фактори: тканина повинна відповідати пожежним нормам, мати високу міцність на розрив і бути дешевою у виробництві. Для виконання всіх умов консорціум обрав тканину зі скловолокна.
Перед командою також постало завдання, як нанести на тканину тонкий електрод, фотоелектричний шар і верхній електрод. Рішення полягало у використанні переносного друку для нанесення вирівнюючого шару. Інші процеси були адаптовані таким чином, щоб вони могли бути включені в стандартні методи виробництва, використовувані в текстильній промисловості. З цією метою два електроди, які виготовлені з електропровідного поліестеру, – і фотоелектричний шар наносяться методом рулонного друку. Сонячні панелі також ламіновані додатковим захисним шаром для додання міцності. Дослідницька група вже створила перший прототип.
«Технологія продемонструвала основні функціональні можливості наших сонячних панелей на текстильній основі, – заявив Ребенклау. – Зараз їх ефективність становить від 0,1 до 0,3 відсотка»
У подальшому проекті команда сподівається збільшити ефективність на понад п’ять відсотків. Команда визнає, що сонячні батареї на основі кремнію більш ефективні, але додають, що їх зусилля пропонують альтернативу для конкретних застосувань. У разі успіху перші сонячні батареї на текстильній основі можуть бути готові до комерціалізації приблизно через п’ять років.
https://ecotown.com.ua/news/V-Nimechchyni-rozrobyly-hnuchki-sonyachni-paneli-na-tkanynniy-osnovi-/


Вугільна генерація в Європі впала на 19% в першій половині 2019 р.

Консалтингова компанія Sandbag опублікувала доповідь «Великий крах вугілля в Європі в 2019 році» (Europe’s Great Coal Collapse of 2019). Як випливає з назви, поточний рік проходить для європейської вугільної галузі не надто вдало. Автори повідомляють, що в першому півріччі 2019 р вироблення електроенергії на основі вугілля в Європі впала на 19% (в порівнянні з першим півріччям 2018 року). В абсолютних цифрах це становить 50 терават-годин (ТВт * год), які були замінені ВДЕ (плюс 30 ТВт * год) і природним газом (плюс 30 ТВт * год).
Найбільше падіння очевидно доводиться на ті країни, які заохочують розвиток вітрової та сонячної енергетики і планують поетапну відмову від вугілля. Зокрема, в Німеччині вугільна генерація скоротилася аж на 22%, а абсолютних цифрах це стало найбільшим падінням в ЄС. Раніше німецька енергетична компанія «великої четвірки» RWE оголосила, що більше не буде інвестувати в нові електростанції, що працюють на вугіллі.
В Ірландії спад вугільної генерації склав 79%.
Зростання цін на вуглець також сприяє скороченню вироблення вугільних електростанцій.
Вугільна генерація впала і в Польщі, яка історично спирається на вугілля в електроенергетиці. Введення нової газової електростанції в Плоцьку дозволив знизити вироблення вугільних потужностей на 6%. До слова, це єдина газова електростанція, введена в Європі в 2018 році.
Вугільна генерація за аналізований період зросла лише в двох країнах - Болгарії та Словенії.
Sandbag очікує, що, навіть якщо вугілля продовжить падіння до кінця поточного року, на його частку все одно доведеться 12% викидів парникових газів в ЄС в 2019 році.
https://elektrovesti.net/66991_ugolnaya-generatsiya-v-evrope-rukhnula-na-19-v-pervoy-polovine-2019-g


За результатами тендеру на сонячні електростанції в Португалії контракти отримали 25 проектів

В результаті недавнього тендера, проведеного Генеральним директоратом Португалії з енергетики та геології (DGEG), контракти отримали 25 проектів сонячних електростанцій загальною потужністю 1 150 МВт.
За даними французької консалтингової компанії Enerdata, 64 учасника запропонували більше 10 000 мегават. Найбільшим переможцем стала Akuo Energy з 370 мегават (три проекти потужністю 150 МВт, 120 МВт і 100 МВт), потім слід Aura Power Developments (168 МВт) і Iberdrola (сім проектів загальною потужністю 149 МВт).
Заявки були значно нижче граничної ціни в 45 євро / мегават-годину (заявка з максимальною вартістю склала 31,16 євро / мегават-годину для проекту потужністю 18 МВт, запропонованого Aura Power Development), заявка Akuo Renovaveis на проект сонячної електростанції потужністю 150 МВт відзначилася рекордно низьким тарифом в 14,76 євро / мегават-годину. Для проектів за загальною схемою винагороди виплати («контракт на різницю», в рамках якого власники об’єктів отримують компенсацію, розмір якої коригується залежно від цін на спотовому ринку) будуть варіюватися від 5,1 євро / мегават-годину до 26,75 євро / мегават-годину.
Нагадаємо, що в кінці липня в Португалії провели тендер на сонячні електростанції загальною потужністю 1,4 гігават. Про участь в ньому заявили 64 компанії. За даними Міністерства екології та енергетики Португалії, попит перевищував пропозицію в дев’ять разів.
https://elektrovesti.net/67026_po-rezultatam-tendera-na-solnechnye-elektrostantsii-v-portugalii-kontrakty-poluchili-25-proektov


Продажі китайських електромобілів впали вперше за два роки

Продажі «транспортних засобів на новій енергії» (new-energy vehicle або NEV) в Китаї в липні зменшилися в річному вираженні на 4,7%. Це перше зниження продажів за останні два роки. Для порівняння: в червні продажі зросли на 80%.
У липні в Китаї було продано 80 000 одиниць NEV. До категорії NEV в Китаї відносять вироблені в країні акумуляторні електромобілі, гібридні електромобілі і машини на паливних елементах.
Основною причиною зниження продажів NEV є скорочення субсидій, що стимулюють продажі NEV, яке почалося минулого місяця.
Загальні продажі автомобілів на найбільшому в світі автомобільному ринку в липні впали на 4,3%, знижуючись 13-й місяць поспіль. Такі дані сьогодні оприлюднила Китайська асоціація автовиробників (CAAM).
У червні ринок скоротився на 9,6%, в травні – на 16,4%. Вперше з 1990-х років продажі почали падати в минулому році на тлі уповільнення економічного зростання і торгової війни з США.
https://news.finance.ua/ua/news/-/454341/prodazhi-kytajskyh-elektromobiliv-vpaly-vpershe-za-dva-roky


Завдяки електромобілям попит на мідь в автопромі зросте на 250%

Глобальне впровадження електромобілів (EV) залежить від наявності та вартості літію і кобальту, проте у звіті аналітиків Wood Mackenzie йдеться про те, що мідь також є важливим фактором. Згідно з дослідженням, до 2030 року попит на мідь, зумовлений збільшенням електромобілів, зросте на 250% в порівнянні з поточним рівнем, пише PV-magazine.
За прогнозами аналітиків, річний попит через десятиліття складе 3,7 млн. тонн в порівнянні з 1 млн. тонн, які щороку використовуються у всьому автомобільному виробництві. Електропроводка і вміст міді в акумуляторі пояснюють зростання тільки частково. У травні 2017 року підрозділ UBS з інвестиційних досліджень UBS Evidence Lab виявив, що невеликий пасажирський електромобіль потребує на 80% більше міді в своєму виробничому процесі, ніж звичайний автомобіль порівняльного розміру. Це саме по собі може призвести до 22% зростанню світового попиту на мідь, але Wood Mackenzie також розглядає питання про використання металу в інфраструктурі зарядки електромобілів. Зарядні станції, та зокрема точки швидкої зарядки з високою пропускною здатністю вимагають великої кількості міді. Фізичні властивості цього металу роблять його незамінним для електромобілів, оскільки мідь має високу електропровідність, довговічність і пластичність. Алюміній є потенційною альтернативою, але, згідно з дослідженням, необхідно подвоєння його обсягу, щоб проводити таку саму кількість електрики, що і мідні дроти.
https://ecotown.com.ua/news/Zavdyaky-elektromobilyam-popyt-na-mid-v-avtopromi-zroste-na-250/

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами