Альтернативна енергетика в світі: 11-17.03.2019



В USAID пообіцяли допомогти Україні ввести RAB-тарифи


Введення RAB- регулювання дозволить зменшити кількість втрат електроенергії в мережах і зупинок в роботі обладнання.
Директор Місії USAID в Україні Сьюзан Фрітц впевнена, що стимулююче регулювання (RAB-тарифи) дозволять залучити інвестиції в електроенергетичний сектор.
«Тільки дієва тарифна реформа може забезпечити стимули для довгострокових інвестицій в енергетичну інфраструктуру. Україна зараз знаходиться в процесі переходу від методології «витрати плюс» до методології стимулюючого регулювання (RAB) в електроенергетичному секторі. USAID надає допомогу регулятору в тому, щоб в рамках RAB-тарифу забезпечити можливості для інвестицій в розвиток мереж таким чином, щоб підприємства могли фінансувати ці кроки, а регулятор мав можливість відстежувати цей процес», - сказала Сьюзан Фрітц.
Введення RAB- регулювання дозволить зменшити кількість втрат електроенергії в мережах і зупинок в роботі обладнання.
«Тарифна методологія RAB спрямована в основному на перехід до тарифів, що відображає вартість послуг і забезпечує стимули для інвестицій в модернізацію і розширення мережевої інфраструктури. Проект енергобезпеки буде надавати енергорегулятору допомогу в практичному впровадженні цієї методології. Завдяки більшому обсягу інвестицій в мережеву інфраструктуру буде підвищена надійність і покращена ефективність діяльності, як це вимірюється ключовими показниками. Наприклад, заміна і відновлення мереж повинні привести до зменшення технічних втрат і значного скорочення тривалості та частоти зупинок в роботі обладнання. У свою чергу, це підвищить рівень задоволеності споживачів якістю отримуваних послуг, тоді як нагляд з боку регулятора забезпечить прийнятну вартість цих послуг для споживачів», - сказала вона.
На думку представника USAID, найважливішою умовою енергетичних реформ є незалежність галузевого регулятора (НКРЕКП).
«Самостійність і незалежність регулятора - це абсолютно необхідний елемент. Інакше в його створенні немає сенсу. Для того щоб існували конкурентні ринки, потрібен незалежний і компетентний регулятор з належним обсягом повноважень. Також зазначу, що ефективне регулювання енергетичного сектора є частиною зобов’язань України в рамках Третього енергопакету ЄС», - підкреслила Сьюзан Фрітц.
United States Agency for International Development (USAID) - Агентство США з міжнародного розвитку - центральний орган державного управління Сполучених Штатів Америки в галузі надання допомоги за кордоном. Адміністратор USAID та його заступник призначаються Президентом за згодою Сенату та діють в координації з Державним Секретарем США.
Раніше повідомлялося, що USAID виділить Україні 85 млн доларів на енергетичну безпеку. Про це повідомила директор Місії USAID в Україні Сьюзан Фрітц.
https://elektrovesti.net/64787_v-usaid-poobeshchali-pomoch-ukraine-vesti-rab-tarify


Toyota і Subaru хочуть спільно розробити новий електрокар – ЗМІ

Японські автовиробники Toyota і Subaru приступили до спільної розробки нового електромобіля, який вони розраховують вивести на ринок у 2021 році.
Про це повідомляє ТАСС з посиланням на агентство Kyodo.
«Спочатку Subaru розраховувала створити електромобіль самостійно, однак через великі витрати проект було вирішено заморозити на користь співпраці з Toyota в цій області. Спільно розроблені автомобілі будуть продаватися під обома брендами, як це було у випадку з компактними спорткарами-близнюками Subaru BRZ і Toyota 86, з’явилися у 2011 році», - йдеться в повідомленні.
Зазначається, що Toyota тривалий час приділяла велику увагу розвитку технологій гібридних двигунів, посівши лідируючу позицію на світовому ринку з продажу оснащених ними автомобілів. Однак на тлі загального інтересу до електромобілів в корпорації визнали за необхідне зміцнити свої позиції та в цьому перспективному сегменті.
«Раніше Toyota оголосила про намір орієнтовно до 2025 року повністю припинити випуск автомобілів з бензиновими або дизельними двигунами, залишивши у своїй модельній лінійці тільки гібриди, електромобілі та автомобілі, що працюють на водні. Крім того, Toyota уклала договір з двома іншими японськими компаніями - Suzuki та Mazda - з метою спільного виробництва електромобілів», - підкреслює видання.
https://economics.unian.ua/transport/10468524-toyota-i-subaru-hochut-spilno-rozrobiti-noviy-elektrokar-zmi.html


У Таїланді побудують найбільший парк сонячних електростанцій на воді

Державна електрогенеруюча компанія Таїланду (EGAT) обіцяє до 2037 року запустити 16 платформ загальною потужністю 2,7 ГВт. Їх розмістять в дев’яти водосховищах.
Будівництво плавучих сонячних електростанцій ведеться в рамках плану по переходу Таїланду на відновлювані джерела енергії. Відповідно до прийнятої урядом програми у 2037 році частка ВДЕ в енергетиці Таїланду повинна бути не менше 27%.
«Як тільки ціни на сонячне обладнання почали знижуватися, багато розробників звернули увагу на водосховища, підключені до енергомереж, - каже Дженні Чейз, глава аналітичного відділу BloombergNEF в Лондоні. - Схоже, що це відмінна комбінація довгострокового і добре структурованого планування, і окремі проекти в цій галузі вже втілюються».
Розміщення станції на поверхні існуючих резервуарів ГЕС означає, що компанії EGAT не доведеться вкладати великі кошти в інфраструктуру. Плавуча сонячна ферма підключиться до тих же мереж і поліпшить продуктивність гідроелектричної станції, згладжуючи перепади напруги в періоди посух і обміління річок. В майбутньому її обладнають літій-іонними акумуляторами для зберігання надлишків виробленої енергії.
Вісім із запропонованих проектів більш ніж удвічі перевищують за розміром найбільшу на сьогодні плавучу сонячну електростанцію - китайський проект на 150 МВт в провінції Аньхой.
Найбільшою в Таїланді стане станція на греблі Сірікіт, яка повинна почати роботу в 2035 році. Її потужність складе 325 МВт.
Тендер на реалізацію першого проекту відкриється через два місяці. Брати участь зможуть як тайські, так і іноземні компанії. Держава виділить $ 63 млн на будівництво плавучої сонячної ферми на 45 МВт на греблі Сіріндхорн на півночі країни. Почати роботу перша станція повинна вже в наступному році.
За даними Світового банку, плавучі станції дорожче наземних приблизно на 18% через необхідність споруджувати платформи з кріпленнями і більш високих вимог до безпеки електрики на воді. Але є і переваги: не треба вирубувати ліси або використовувати сільськогосподарські угіддя, а вода, охолоджуючи панелі, підвищує їх продуктивність на 10%.
Рекордне зростання пророкують плавучим електростанціям аналітики Світового банку. Їх сумарна потужність сягне мінімум 400 ГВт.
Нагадаємо, що австрійська компанія планує побудувати на Мальдівах плавучі сонячні станції.
Також для підтримки будівництва плавучих сонячних електростанції в Фламандському регіоні уряд Бельгії виділив € 6 млн., З яких € 2 млн. Вже отримала компанія Floating PV NV.
Раніше ЕлектроВісті писали, що Lux Research прогнозує, що до 2021 року глобальна встановлена потужність сонячних електростанцій подвоїться і зросте до 800 ГВт.
https://elektrovesti.net/64811_v-tailande-postroyat-samyy-bolshoy-park-solnechnykh-elektrostantsiy-na-vode


Чехія готова залучити «Росатом» до будівництва АЕС за участю чеських компаній

Чехія готова розглядати можливість залучення «Росатома» до будівництва нових блоків АЕС «Темелін» і «Дуковани» за умови, якщо в цих проектах братимуть участь чеські компанії.
Про це пише «Прайм», посилаючись на слова президента країни Мілоша Земана.
«Президент Чехії підтвердив готовність розглядати можливість залучення до реалізації проектів за умови, що в них також будуть задіяні чеські компанії», - передає прес-служба російського Мінпромторгу слова Земана.
Відзначається, що в ході переговорів обговорювалося потенційну участь «Росатома» в проектах АЕС «Темелін» і «Дуковани».
Крім того, на переговорах міністр і президент обговорили ініціативу чеської сторони з будівництва судноплавного каналу Дунай-Одер-Ельба.
http://oilreview.kiev.ua/2019/03/07/chexiya-gotova-privlech-rosatom-k-stroitelstvu-aes-pri-uchastii-cheshskix-kompanij/


Електроконцепт Skoda Vision iV представлений офіційно: запас ходу 500 км

Чеська компанія Škoda на автосалоні в Женеві представила концепт свого електромобіля Vision iV.
Перший автомобіль Škoda на електриці створений на платформі MEB.
У компанії запевнили, що модель отримає серію вже в 2021 році.
Електромобіль оснащений електричною силовою установкою потужністю 306 л / с або 225 кВт.
Також концепт отримав світлодіодну оптику, відеокамери замість дзеркал заднього виду (з оглядом на 180 градусів) і 22-дюймові аеродинамічні колеса.
Усередині в Vision iV встановлена нова панель приладів, а по центру - сенсорний дисплей мультимедійної системи.
Електромобіль Škoda має два електричні мотори і блок акумуляторів, який забезпечує запас ходу до 500 км. У електромобілі також доступна функція швидкої зарядки - за 30 хвилин авто може зарядитися до 80%.
Довжина новинки становить 4 665 мм, ширина - 1 926 мм, висота - 1 613 мм.
Серед цікавих фішок Škoda Vision iV можна виділити технологію автономного водіння 3 рівня, завдяки якій авто орієнтується в навколишній обстановці, може рухатися в автономній режимі і самостійно паркуватися.
Крім того електромобіль здатний спілкуватися з іншими учасниками дорожнього руху за допомогою комплексної інтеграції зі смартфоном. Він також має інноваційну інформаційно-розважальну систему, яка має доступ практично до всіх онлайн-сервісів Skoda. Управляти системою можна за допомогою голосу і жестів, а смартфон власника авто може виконувати функцію цифрового ключа.
Ще однією особливістю новинки є контроль з боку Vision iV частоти серцевих скорочень водія. У разі фіксації змін електромобіль автоматично пригальмовувати або навіть повністю зупинятися.
Як раніше повідомляв Autogeek, чеський автовиробник Škoda намір до кінця 2022 року випустити на ринок десять електрифікованих моделей.
https://autogeek.com.ua/jelektrokoncept-skoda-vision-iv-predstavlen-oficialno-zapas-hoda-500-km/


Сонце стане основним джерелом енергії в світі до 2050 - DNV GL

Норвезька компанія DNV GL, найбільший міжнародний сертифікаційний і класифікаційний центр в енергетичному секторі, відомий також в сфері енергетичного консалтингу, опублікувала статтю під назвою Utility-scale solar PV: From big to biggest ( «Фотоелектрична сонячна енергетика промислового масштабу: від великого до найбільшого»).
DNV прогнозує стрімку електрифікацію всіх секторів споживання енергії в світі, в результаті чого частина електрики в кінцевому споживанні енергії на 2050 р досягне 45% (сьогодні близько 20%). Весь цей ріст забезпечать поновлювані джерела енергії при лідируючій ролі фотоелектричної сонячної енергетики.
Ефект масштабу у виробництві обладнання призведе до того, що витрати на будівництво об’єктів сонячної генерації до 2050 року знизяться вдвічі, прогнозують автори. Це дозволить додатково інвестувати в розширення мережевого господарства та інші технології покращують інтеграцію ВДЕ і підвищують вартість сонячних активів, такі як системи зберігання енергії і управління попитом (demand response).
За оцінкою авторів, питомі капітальні витрати на будівництво великих промислових сонячних електростанцій в 2050 році становитимуть 0,42-0,58 долара США на ват встановленої потужності (в залежності від регіону).
У зв’язку з великим зниженням капітальних витрат прогнозується, що в період 2016-2050 глобальна встановлена потужність фотоелектричних станцій збільшиться в 65 разів - до 19 000 ГВт в 2050 році, що складе майже половину всієї встановленої електричної потужністю не планеті, яка очікується до цього терміну. В результаті сонячна енергетика буде виробляти приблизно 40% світової електроенергії - стане першим виробникам електрики на Землі. Приблизно 60% глобальних потужностей фотоелектричної сонячної енергетики буде сконцентровано в Китаї і Індії.
Хоча інші коментатори підкреслюють роль розподіленої генерації, вважаючи, що вона перевершить великі централізовані установки, DNV GL не поділяє цю точку зору. Компанія вважає, що економія на масштабі великих об’єктів переважить економію на розвитку мережевої інфраструктури при децентралізованою, «мікросетевой» організації. З падінням вартості сонячних панелей їх частка в капітальних витратах знижується. Тому будувати великі об’єкти (з великою кількістю сонячних модулів) буде все вигідніше. До 2020 року великі промислові сонячні електростанції будуть приблизно в три рази ефективніше з економічного погляду, ніж працюють на сонячній енергії мікромережі (хоча й зі значними регіональними відмінностями, пов’язаними, наприклад, з витратами на оплату праці).
В результаті до 2050 року майже у всіх регіонах світу будуть переважати великі сонячні об’єкти, за винятком країн Африки на південь від Сахари, де велику частку будуть займати невеликі автономні (off-grid) системи.
https://elektrovesti.net/64827_solntse-stanet-osnovnym-istochnikom-energii-v-mire-k-2050-dnv-gl
 
Фінляндія припинить використання вугілля на рік раніше терміну

Фінський уряд прийняв рішення припинити енергетичне використання вугілля на рік раніше встановленого терміну. Нагадаємо, що в 2016 році Фінляндія прийняла рішення «вийти з вугілля» до 2030 року. Тепер термін зміщений на 2029 рік.
Більш того, уряд буде стимулювати енергетичні компанії припинити використання цього викопного палтва вже в 2025 році. Для цього він виділяє 90 млн євро субсидій, які можуть бути використані для розвитку відновлюваних джерел енергії. Половина повинна бути спрямована на створення відновлюваної комбінованої генерації (тепла і електроенергії), а інша - на фінансування інших альтернативних технологій. Про це повідомляє газета Helsinki Times з посиланням на міністра щодо захисту навколишнього середовища Kimmo Tiilikainen.
«Для пом’якшення кліматичних змін викиди парникових газів повинні бути знижені набагато раніше, ніж спочатку планувалося», - вважає він.
Фінські енергетики зустріли рішення уряду без ентузіазму. Глава компанії Finnish Energy попереджає, що прискорений вихід з вугілля буде пов’язаний з додатковими держ. витратами і не поліпшить стан клімату.
https://elektrovesti.net/64853_finlyandiya-prekratit-ispolzovanie-uglya-na-god-ranshe-sroka

Китай завершить будівництво «штучного сонця» вже в 2019 році
Вчені Китайської академії наук збираються завершити в цьому році будівництво нового токамака. Установка повинна оновити рекорд в створенні високотемпературної плазми і наблизити отримання енергії з реакції термоядерного синтезу.
У листопаді минулого року китайські фахівці з Інституту фізики плазми розігріли в експериментальному токамаці EAST «штучне сонце» до 100 млн градусів Цельсія. Минулого тижня представник Китайської національної ядерної корпорації Дуань Сюйжу оголосив, що інженери завершать роботи над новим токамаком HL-2M в 2019 році.
Восени реактор EAST довів температуру електронів в плазмі до 100 млн градусів, а температуру іонів - до 50 млн С. Токамак HL-2M зможе вдвічі збільшити останній показник. 100 млн градусів - це в сім разів вище температури на Сонце. Також новий токамак піднімає рівень електричного струму в плазмі з 1 трлн до 3 трлн ампер.
Досягнення межі температури іонів в 100 млн градусів - одне з трьох умов появи функціональних термоядерних реакторів.
Два інших - утримання плазми всередині обмеженого простору протягом досить довгого часу і забезпечення високої щільності плазми.
Якщо HL-2M дозволить втілити ці плани, установка стане зразком для створення майбутніх термоядерних реакторів і величезним внеском Китаю в споруджуваний у Франції Міжнародний експериментальний термоядерний реактор (ITER), який буде завершений не раніше 2025 року.
Раніше повідомлялося, що Китай приступив до розробки першої космічної сонячної електростанції. Її збираються розмістити на висоті 36 000 кілометрів над Землею, де незалежно від часу доби, метеорологічних умов і атмосферного впливу планети, вона зможе ефективно і головне постійно проводити збір сонячної енергії для подальшої її передачі на наземні станції.
https://elektrovesti.net/64856_kitay-zavershit-stroitelstvo-iskusstvennogo-solntsa-uzhe-v-2019-godu


Канада виділяє 2,6 млн. дол. для проектів сонячної енергетики в північних регіонах країни

Міністерство природних ресурсів Канади інвестує близько 3,5 млн канадських доларів (2,6 млн доларів США) в два проекти, спрямованих на реформування енергопостачання і скорочення споживання дизельного палива на північно-західних територіях.
В одному з двох проектів вартістю близько 3,3 млн доларів США буде розгорнута сонячна електростанція 1,25 МВт з накопичувачем енергії на 1,5 МВт * год для обслуговування трьох підприємств і 32 житлових будинків в Інувік (Inuvik) і Ікалуїті (Iqaluit), повідомило міністерство, додавши, що в весняні та літні місяці електропостачання буде здійснюватися майже виключно на основі сонячної енергії. «Цей проект дозволить підвищити надійність електропостачання, створити робочі місця для місцевих жителів і щорічно виробляти 1,25 МВт нової надійної електроенергії, скоротивши місцеве споживання дизельного палива на 380 000 літрів на рік», - йдеться в повідомленні.
Фінансування надається канадським урядом в рамках його програми «Чиста енергія для сільських і віддалених громад» (Clean Energy for Rural and Remote Communities Program), що є частиною 180-мільярдного державного плану розвитку інфраструктури «Інвестування в Канаду». Програма підтримує проекти в області сонячної, вітрової, гідро-, геотермальної та біоенергії, спрямовані на зниження споживання дизельного палива.
Північні території Канади можуть бути комерційно цікаві для інвестицій в сонячну енергетику в зв’язку з високою вартістю електроенергії. При цьому, як ми бачимо, в країні діють спеціальні державні програми для скорочення споживання дизельного палива, в рамках яких проекти (повністю або частково) фінансуються державою.
Нагадаю, незважаючи на нафтогазові багатства, Канада активно розвиває ВДЕ. Вітер є найдешевшим джерелом енергії в країні, а в лютому уряд провінції Альберта прийняло рішення закуповувати сонячну електроенергію по 0,048 канадського долара за кВт * год, істотно дешевше діючих тарифів на електроенергію.
https://elektrovesti.net/64874_kanada-vydelyaet-26-mln-doll-dlya-proektov-solnechnoy-energetiki-v-severnykh-regionakh-strany

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами