Альтернативна енергетика в світі: 09-15.03.2020



Білорусь готова до експлуатації АЕС – МАГАТЕ

Білорусь готова до експлуатації АЕС. Про це заявив заступник генерального директора, керівник Департаменту ядерної енергії МАГАТЕ Михайло Чудаков в інтерв'ю програмі "Панорама" на телеканалі "Білорусь 1", повідомляє БЕЛТА.
 Місія Міжнародного агентства з атомної енергії за комплексною оцінкою розвитку національної інфраструктури ядерної енергетики (INIR 3) розпочала роботу в Білорусі 24 лютого. Завтра будуть підведені її перші підсумки. "Країна готова до експлуатації атомної електростанції, і атомна електростанція непогана. Білорусь дуже багато зробила для безпечного будівництва, монтажу та введення в експлуатацію. А коли включити блок або почати завантаження свіжого палива - країна сама приймає рішення", - сказав Михайло Чудаков.
Заступник гендиректора МАГАТЕ заявив, що перший енергоблок БелАЕС перевершив його очікування. "Все постфукусімскі заходи вже впроваджені і враховані, блоки будуть працювати надійно, довго. Проектний термін - 60 років, я впевнений, він буде продовжений до 100 років", - додав він.
Михайло Чудаков підкреслив, що місії МАГАТЕ не обов'язкові, країна сама запрошує експертів. "Білорусь має наукову, експериментальну, теоретичну базу, в країні є ядерна інфраструктура. Ми просто даємо рекомендації виходячи з кращого світового досвіду, як і що можна поліпшити перед пуском атомної електростанції, щоб гарантувати її багаторічну, безпечну і надійну експлуатацію", - зазначив він .
Білоруська АЕС з двома реакторами ВВЕР-1200 сумарною потужністю 2400 МВт будується за російським проектом поблизу Островця (Гродненська область). Генеральним підрядником виступає інжиніринговий дивізіон держкорпорації "Росатом" (АСЕ). Введення першого енергоблоку заплановано в 2020 році, другого - в 2021-м.
https://atom.belta.by/ru/belaes_ru/view/belarus-gotova-k-ekspluatatsii-aes-magate-10552//
 
 
Литва виділить п’яти країнам 1,4 млн євро на сонячні станції

У Литві виділять 1,4 млн євро на будівництво сонячних електростанцій у Вірменії, Грузії, Монголії, Молдові і Нігерії.
10 СЕС встановлять компанії з прибалтійської республіки у рамках програми щодо змін клімату, передає baltnews.
"Литва надасть підтримку країнам, які розвиваються, для пом’якшення наслідків змін клімату і адаптації до них у відповідності із зобов’язаннями у рамках конвенції ООН про зміну клімату", – йдеться у повідомленні.
Проект покликаний зменшити викиди парникових газів у Вірменії, Грузії, Монголії, Молдові і Нігерії.
Так, після вводу в експлуатацію десяти СЕС загальною потужністю 1324,7 кВт викиди газів зменшаться на 17 674 тон у рік.
https://my.ua/news/cluster/2020-03-04-litva-vidilit-piati-krayinam-14-mln-ievro-na-soniachni-stantsiyi
 
 
Австралія побудує сонячну станцію потужністю 10 ГВт і експортуватиме електроенергію у Сингапур

Біля міста Тенант-Крік(Австралія) побудують сонячну електростанцію потужністю 10 ГВт для енергозабезпечення столиці штату Південної території та експорту електроенергії у Сингапур через прокладений по дну океана кабель довжиною 3800 км.
Проект Sun Cable («Сонячний кабель») покликаний зробити економіку країни незалежною від експорту вугілля, залізної руди і газу, передає kursiv. 
СЕС, яка зможе зберігати 22 ГВт·год електроенергії, займатиме 15 тисяч гектарів.
 Щоб експортувати електроенергію, буде прокладений кабель постійного струму високої напруги (HVDC), який з’єднає Південну територію Австралії і Сингапур. У світі HVDC-кабелі вже використовуються для передачі енергії на далекі відстані. Один такий кабель з’єднує центральний Китай зі східними морськими містами, такими як Шанхай. Більш короткі кабелі використовуються у європейських інтерконекторах – міждержавних лініях електропередачі. До того ж собівартість виробництва сонячної енергії різко знижується. А низька гранична собівартість виробництва і транспортування відновлюваної електроенергії – ще одна перевага цього проекту.
Передбачається, що до 2030 року Sun Cable забезпечуватиме Сингапур 20% електроенергії і витіснить значну частку викопної енергетики у Дарвіні. Проект створить нові сфери промисловості і робочі місця у будівництві. До того ж проект зможе бути прибутковим завдяки експорту електроенергії в Азію через спільне використання інфраструктури.
Sun Cable обійдеться у 20 млрд австралійських доларів. У листопаді 2019 року австралійські інвестори-міліардери Майк Кенон-Брукс і Ендрю Форест надали першочергове фінансування на суму до 50 млн австралійських доларів.
Наразі розробники проекту уклали контракт із сіднейською компанією 5B для прискорення будівництва СЕС. 5B буде збирати сонячні панелі і доставляти їх на місце у контейнерах.
Проект планують завершити у 2027 році.
https://ecotown.com.ua/news/Avstraliya-pobudu-sonyachnu-stantsiyu-potuzhnistyu-10-GVt-i-eksportuvatime-elektroenergiyu-u-Singapu/
 
 
Найбільша батарея в Європі з'явиться на Британських берегах

Нафтогазовий гігант Shell планує побудувати 100-мегаватну мережеву акумуляторну батарею на заході Англії. Передбачається, що вона стане найбільшою батареєю в Європі і буде мати вирішальне значення для прагнення Великобританії залишитися головним гравцем у вітроенергетиці континенту.
Проект батареї в графстві Уїлтшир спрямований на зберігання відновлюваної енергії в двох осередках по 50 МВт і подальшу її продаж споживачам, коли попит і ціни високі.
 «Такі проекти будуть мати життєво важливе значення для балансування попиту та пропозиції електроенергії у Великобританії, оскільки вітер і сонячна енергія відіграють велику роль в харчуванні нашого життя», - сказав віце-президент Shell Energy Europe Девід Уеллс.
«Батареї унікально підходять для оптимізації джерел живлення, оскільки Великобританія рухається до системи чистого нульового вуглецю», - додав він.
Це остання спроба голландської фірми диверсифікувати свої бізнес-холдинги від викопних видів палива до більш стійкої енергетики.
Китайський інвестиційний фонд CNIC і державна комунальна компанія Huaneng Group побудують батарею, але Shell наполягає, що жоден з них не братиме участі в її повсякденній діяльності після завершення будівництва.
Батарея буде містити достатньо енергії для живлення 10 000 будинків протягом одного дня після повної зарядки, враховуючи, що британський регулятор енергії Ofgem каже, що типове домашнє господарство потребує приблизно в 10 кіловатах кожні 24 години.
Акумуляторні батареї в мережі будуть набирати популярність у міру того, як країни будуть нарощувати ємність таких джерел енергії, як енергія вітру і сонячна енергія, для досягнення національних і європейських кліматичних цілей.
Для держав-членів ЄС колективний цільовий показник використання чистої енергії в розмірі 32% діє до 2030 року і може бути навіть більш жорстким від нової Європейської комісії, яка взяла на себе зобов'язання знову розглянути всі кліматичне та енергетичне законодавство до кінця 2021 року.
Великобританія більше не є членом цього блоку, але у неї є існуюче зобов'язання скоротити свої викиди парникових газів до чистого нульового рівня до 2050 року, що означає, що уряд буде продовжувати нарощувати потенціал відновлюваних джерел енергії.
На заході, присвяченому офшорному вітру в Брюсселі (19 лютого), генеральний директор промислової групи WindEurope Джайлс Діксон наполягав на тому, що Великобританія буде триматися за своє звання лідера Європи в освоєнні сили вітрів.
Великобританії доведеться будувати 3 ГВт потужності щороку протягом цього десятиліття, щоб досягти свого нового орієнтира в 40 ГВт.
 Переговори про Brexit можуть скоротити британські амбіції, якщо переговори зірвуться, оскільки Великобританія є чистим імпортером вітрового обладнання.
«Дуже важливо, щоб ми уникали тарифів на будь-яке офшорне обладнання», - сказав Діксон, коли його запитали про вплив Brexit на сектор.
Глава комісії з відновлюваних джерел енергії Паула Абреу Маркес сказала, що вона не може передбачити, що переговори будуть включати, але підтвердила, що це область, яку вони торкнуться.
Участь Великобританії в регіональному плануванні вже знаходиться на хиткому грунті, після того як раніше в лютому стало відомо, що її членство в платформі енергетичної співпраці Північного моря (NSEC) припинилося.
Глава ЄС з питань клімату Франс Тіммерманс сказав голландським ЗМІ після того, як новина поширилася: «Я дійсно не думаю, що потрібно позбавлятися від британців. Якщо ви хочете правильно організувати справи в Північному морі, вам потрібні британці».
NSEC об'єднує дев'ять країн, в тому числі ті, що не входять в ЄС (Норвегія), де розробляються рішення з мережних інвестицій, аукціонів і територіального планування. Це важливий форум, оскільки плани по установці нових вітропарків, пов'язаними з декількома країнами, викристалізовуються.
 «Решта дев'ять країн хочуть, щоб Великобританія була дуже тісно залучена. Ми повинні знайти спосіб, щоб це відбулося", - наполягав Діксон в кінці заходу.
Участь Великобританії, ймовірно, буде залежати від курсу, взятого на майбутніх переговорах по Brexit, які повинні початися в березні. Рішення NSEC інформують ЄС про енергетичну політику, тому, якщо Великобританія вирішить повністю відхилитися від правил блоку, в майбутньому буде менше шансів на співпрацю.
https://energosmi.ru/archives/42991
 
 
Citroen представив компактний електрокар за ціною від € 6000

Компактний двомісний електрокар для пересування по місту за дуже доступною ціною.
За що я люблю французький автопром, так це за сміливі та яскраві експерименти. У лютому минулого року ми вам розповідали про прототип Citroen Ami One Concept, а зараз вже можемо побачити серійну версію електрокара.
Правда, електрокаром Ami назвати складно. Швидше це електроскутер з двома сидіннями, дверима і на чотирьох колесах. Citroen позиціонує його, як міське мобільне рішення. Розміри електрокара ідеальні для вузьких європейських вулиць, а ціна цілком конкурентоспроможна, якщо порівнювати з громадським транспортом. Більш того, Ami навіть не класифікований, як транспортний засіб з двигуном. Тому водити його можуть неповнолітні (з 14 років у Франції і з 16 років в інших європейських країнах).
У салоні розташовано два сидіння, доступний панорамний дах. Акумулятори ємністю 5.5 кВт * год вистачає приблизно на 70 км ходу. Заряджається Ami не набагато довше смартфона або ноутбука - близько трьох годин від звичайної розетки 220В. Максимальна швидкість - 45 км / год. Не могла Citroen не зробити відсилання до компактного прародичу Ami - моделі 2 CV. Бокове вікно, як і в класичному автомобілі, відкривається вручну, просто відсуваючи його вгору.
Citroen Ami буде пропонуватися за передплатою в кредит - за € 19.99 в місяць з первинним платежем в € 2644. Крім того, електрокар можна буде орендувати в сервісі каршерінга за тарифом € 0.26 в хвилину. Або ж придбати його відразу за ціною від € 6000. Citroen почне приймати замовлення на Ami починаючи з 30 березня у Франції і через пару місяців в інших країнах. Перші поставки очікуються в червні.
https://keddr.com/2020/02/citroen-predstavil-kompaktnyj-elektrokar-po-czene-ot-e6000/
 
 
У Білорусі біогазова станція на стічних водах забезпечуватиме електроенергією очисні споруди на 70%

У білоруському місті Слонім відкрили біогазовий комплекс, який працює на стічних водах і виробляє електроенергію для очисних споруд.
Об’єкт побудували у рамках інвестиційного проекту «Білорусь: екологічно інфраструктурний проект – перший етап», який фінансується за рахунок позики Європейського банку реконструкції і розвитку і гранту Шведського агентства зі співробітництва у сфері міжнародного розвитку (SIDA).
Біогазовий комплекс, який складається з пристроїв підготовки сировини, виробництва, очищення і зберігання біогазу, виробництва електроенергії і тепла, автоматизованої системи управління, побудувало литовське ЗАТ «Аргінта».
Виробництво біогазу складе 845,3 тисячі кубічних метрів у рік, а річне виробництво електроенергії досягне 2010 тисяч кВт*год, що складає 70% від енергоспоживання очисних споруд водоканалу у рік. Річне виробництво теплової енергії складе 1 814 Гкал. Комплекс дозволить зменшити кількість викидів парникових газів в атмосферу.
Проект покликаний також покращити якість очистки стічних вод, зменшити викиди забруднюючих речовин у водні об’єкти і екологічне навантаження на навколишнє середовище.
«Досвід набутий Слонімським водоканалом під час будівництва біогазового комплексу пригодиться для реконструкції всього комплексу очистних споруд, - зауважив генеральний директор ДПО «Білводоканал» Олег Конон. - Введення в експлуатацію об’єкту принесе не тільки економічний ефект, але й одночасно вирішить проблеми екології».
Очисні споруди каналізації ВАТ «Слонімський водоканал» вважаються кращими у Білорусі за якістю очистки стічних вод.
https://ecotown.com.ua/news/U-Bilorusi-biogazova-stantsiya-na-stichnikh-vodakh-zabezpechuvatime-elektroenergi-yu-ochisni-sporudi/
 
 
В Іспанії почали добувати біогаз із апельсинів

Влада іспанського міста Севілья вирішила видобувати біогаз з відходів гіркого апельсина, який росте на вулицях. Про це повідомляє El Pais. Зазначається, що цитрусові дуже ефективні при створенні біогазу для виробництва електроенергії.
У Севільї росте близько 45 тис. цитрусових дерев, кожне з яких виробляє близько 130 кг апельсинів. Після дозрівання ці фрукти зазвичай потрапляють на звалище, тому міська рада прийняла рішення використовувати їх як джерело біогазу для отримання енергії. Експерти компанії Emasesa представили пілотний проект, який передбачає використання біопалива для постачання електрикою очисних станцій і об'єктів водопостачання. Установка вичавлює сік і очищає отриману рідину від м'якоті і шкірки. Отриманий сік вводиться в іншу установку, яка виробляє біогаз, що потім перетворюється на електроенергію. Органічні відходи виробництва стають компостом для полів.
Згодом напрацювання проекту будуть використані для переходу на економіку, засновану на використанні поновлюваних ресурсів. Для пілотного запуску буде використано 35 тонн з ніж 1700 тонн апельсинів, зібраних на вулицях міста в цьому сезоні, що вважається не дуже хорошим урожаєм через відсутність дощу. З кожної тонни апельсинів можна отримати близько 500 літрів соку і 500 кілограмів шкірки.
«Це інноваційний досвід, який дозволяє використовувати цінну органічну речовину. Йдеться про нововведення для очисних установок, які є великими споживачами енергії», – заявив фахівець компанії Emasesa Енріке Вакерісо. Експерт також зазначив, що фрукти, які через вплив міських забруднень не стали використовувати навіть для виробництва джемів, в кінцевому підсумку стануть інструментом для зниження забруднень.
https://glavcom.ua/new_energy/news/v-ispaniji-pochali-dobuvati-biogaz-iz-apelsiniv-662277.html

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами