Альтернативна енергетика в світі: 07-13.10.2019



Австралійська столиця повністю перейшла на ВДЕ

Австралійська столична територія (Australian Capital Territory, ACT), адміністративна одиниця в складі Австралії, що включає столицю, місто Канберра, офіційно оголосила, що всі її потреби в електроенергії на 100% можуть покриваються за допомогою законтрактованих ВДЕ.
 «Останньою краплею» став контракт на купівлю електроенергії з вітрової станцією Hornsdale Stage 3 потужністю 109 МВт, який забезпечив перевищення обсягів купованої столицею чистої електрики над річним споживанням електроенергії.
«Вітрова ферма Hornsdale 3 є останнім з наших 10 великих генераторів відновлюваної енергії по всій країні, які допомагають забезпечувати ACT чистою енергією за низькими цінами», - йдеться в заяві.
Структура портфеля відновлюваної електроенергії ACT показана на графіку вище.
Досягнувши важливого рубежу, ACT стає першою великою юрисдикцією в Австралії, яка досягла 100% частки відновлюваної електроенергії. Аналіз, проведений Австралійським інститутом (The Australia Institute), показав, що Канберра стане першим великим містом за межами Європи, яке повністю перевело своє енергопостачання на енергію вітру і сонця.
Перехід на відновлювану енергію наближає ACT до довгострокової мети - досягнення кліматичної нейтральності до 2045 року.
Тепер ACT переключає свою увагу на інші джерела викидів, недавно оприлюднивши плани в секторі нерухомості, включаючи пропозицію перевести будинки і підприємства з газу на електрику, а також по електрифікації транспорту. Для виконання цих завдань, а також у відповідь на зростання населення, регіон збирається закупити ще 250 МВт вітрової та сонячної енергії, включаючи системи накопичення енергії.
https://elektrovesti.net/67782_avstraliyskaya-stolitsa-polnostyu-pereshla-na-vie
 

У всіх закладах мережі McDonald's тепер будуть зарядки для електрокарів

Нова послуга для клієнтів ресторанів швидкого харчування допоможе водіям одночасно "годувати" їх електромобілі та попоїсти самим.
“Два “БіґМак” меню з “Колою” і двадцять хвилин зарядки, будь-ласка”, – відтепер приблизно так звучатиме замовлення в “МакДональдс” для власників електромобілів.
 “МакДрайв”, дитячі кімнати та іграшки в “ХеппіМіл”, безкоштовний Wi-Fi та тижні особливих страв – чим лиш не приваблює клієнтів мережа McDonald's. Нова послуга в меню додасть ще кілька позитивних балів до рейтингу бренду.
Перші зарядні станції на території закладів вже розпочали роботу у країні з одним із найвищих показників електрифікованого транспорту в світі – Швеції. Наразі по всій країні працює 55 зарядок, поруч з фастфудом. Нова послуга оцінюється за прейскурантом похвилинно – 2,5 крони (6,15 грн) за хвилину. Наступною країною на черзі, після Швеції, є Нідерланди, там планують встановити 168 зарядних станцій. Поступово зарядки з’являться у закладах по всьому світу.
https://auto.24tv.ua/u_vsikh_zakladakh_merezhi_mcdonalds_teper_budut_zariadky_dlia_elektrokariv_n16034
 
 
ВДЕ стрімко розвивається: атомна енергетика стала дорожче альтернативної

Доповідь World Nuclear Industry Status Report (WNISR) присвячена стану ядерної енергетики в сучасному світі. У ньому говориться, що на даний момент атомна енергія відійшла далеко на другий план, пропустивши вперед альтернативну енергетику. Пов'язано це не тільки з більш високою ціною, але і з більш низькою енергетичною потужністю. Справа в тому, що з часом реактори стають невигідними в плані змісту, плюс вони не можуть знизити рівень викидів СО2.
Вже з середини 2019 року нові вітрові та сонячні електростанції стали сильними конкурентами для вже давно функціонуючих і існуючих атомних. Об'єкти ВДЕ набагато дешевше і швидше збільшують вироблену потужність.
Головний автор доповіді Мікле Шнайдер зазначив, що першочергове завдання кожного вченого - нормалізувати стан клімату. За його словами, атомна енергетика не поспішає вносити нові технології і модернізації. Альтернативна енергетика швидко розвивається, є низьковуглецевої конкурентом, який більш ощадно відноситься до природи. Саме тому вона так швидко завоювала лідируючу позицію.
Також в доповіді World Nuclear Industry Status Report (WNISR) говориться про те, що з 2009 року для того, щоб побудувати атомний реактор, потрібно близько 10 років. Але ось згідно з правилами Всесвітньої Ядерної Асоціації, на те повинно йти 5-8,5 років. Ця пара років насправді грає досить велику роль, негативно позначається на кліматі і атмосфері. Поки певна атомна станція будується, інші станції на викопному паливі активно викидають двоокис вуглецю в атмосферу.
Автори також підрахували вартість ядерної енергії і прийшли до висновку, що вона куди дорожче. У США вартість енергії від сонячної станції варіюється від 36 до 44 доларів за МВт * год, від вітрогенераторів - 29-56 доларів. А ось ядерна перевищує ці ціни в два-три рази і сягає 112-189 доларів США. Навіть якщо подивитися на інвестиції, то Китай, який вважається найбільшим будівельником АЕС, в 2018 році в ВДЕ складе 91 мільярд доларів, в той час, як в АЕС всього 6,5 мільярда.
За 2018 рік потужність АЕС зросла на 3,4% і дорівнює 370 ГВт. На даний момент це вважається історичним максимумом. Але відзначимо також, що через активне поширення альтернативної енергетики і її зростаючої потужності, частина ядерної енергетики в загальній, валовий потужності трохи більше 10%.
Фахівці MIT взагалі переконані в тому, що по закінченню 5-6 років СЕС і ВЕС стануть такими ж вигідними, як атомні і теплові електростанції. Передумовою для цієї думки послужив аналіз фінансової компанії Lazard. За результатами їх підрахунку установка сонячних панелей зараз дешевше, ніж робота атомних станцій.
https://uaenergy.com.ua/post/32554/vie-stremiteljno-razvivaetsya-atomnaya-energetika-stala-dorozhe-aljternativnoy
 
 
Введена в експлуатацію перша вітрова турбіна ВЕС East Anglia I

Шотландська ScottishPower Renewables - дочірня компанія Iberdrola Group - оголосила про введення в експлуатацію з 12 вересня 2019 року першої вітрової турбіни в складі ВЕС East Anglia I (East Anglia ONE).
Електростанція проектною потужністю 714 МВт, розташована приблизно в 50 км від узбережжя англійського графства Суффолк, входить до складу мегакластер офшорних вітропарків East Anglia, що будуються в південній частині Північного моря.
В акваторії ВЕС будуть встановлені 102 вітрові турбіни по 7 МВт кожна виробництва Siemens Gamesa. Проєкт передбачає будівництво підстанції, прокладку двох підводних КЛ довжиною 73 км і шести підземних КЛ по 37 км. Електроенергія, вироблена ВЕС, по підводним КЛ буде передаватися на ПС Andalusia II, де її напруга підвищується до 220 кВ, і далі по підземним КЛ в національну енергосистему. Точкою приєднання East Anglia I до національної електричної мережі є нова ПС Burstall в Суффолці.
Загальна вартість проекту оцінюється в £ 2,5 млрд. Повністю завершити проект і ввести East Anglia I в комерційну експлуатацію планується в 2020 р.
https://www.ruscable.ru/news/2019/09/25/Vvedena_v_ekspluatatsiu_pervaya_vetrovaya_turbina_/
 
 
Коста-Ріка отримала в 2019 році 98% електроенергії з «чистих» джерел

За вісім місяців 2019 року Коста-Ріка отримала більш 98,84% електроенергії з поновлюваних джерел, що перетворило її в одного зі світових лідерів з виробництва «чистого» електрики. Про це повідомляє кубинське агентство Prensa Latina.
За даними Національного центру з контролю за енергетичним сектором, з 2015 р понад 98% електроенергії, виробленої в Коста-Ріці, доводиться на відновлювані джерела енергії. Якщо темпи виробництва «чистої» енергії збережуться на колишньому рівні, то до кінця 2019 року цей показник зможе перевищити 99%.
Основним джерелом відновлюваної енергетики в країні є гідроелектростанції - їх частка від загального обсягу споживаної енергії становить 67,5%. 17% припадає на вітрогенератори, 13,5% - на геотермальну енергію, 0,84% - на біомасу і сонце.
https://regnum.ru/news/economy/2730558.html
 
 
Фінляндія хоче домогтися вуглецевої нейтральності через 15 років - експерти вважають, що фінський досвід може стати важливим експортним товаром

Кліматичний комітет сьогодні оголосив заходи, з прийняттям яких Фінляндія стане вуглецево-нейтральною країною до 2035 року. Згідно експертам, досягти вуглецевої нейтральності цілком можливо, однак для цього необхідно зменшити використання викопного палива і вирубування лісу.
 Фінляндія хоче стати вуглецево-нейтральною країною до 2035 року, - це одна з цілей нового уряду. Це виводить Фінляндію в авангард серед європейських держав, які розробляють рішення для боротьби зі зміною клімату. Ця амбітна мета цілком досяжна, вважають експерти кліматичного комітету, що складається з дослідників світового рівня.
- Зрозуміло, необхідно буде внести деякі зміни на законодавчому та податковому рівні, проте з технологічної та економічної точок зору це абсолютно реальна мета, - висловив свою думку голова комітету Маркку Оллікайнен.
У той же час експерти заявили, що заходи по боротьбі зі зміною клімату необхідно прискорити.
- В даний момент фінські масштаби шкідливих вихлопів в атмосферу становлять близько 60 млн тонн вуглекислого газу, тоді як природне поглинання вуглеводнів залишає близько 20 млн тонн на рік. Через п'ятнадцять років ці показники повинні зрівнятися, двадцять і двадцять, - заявляє Оллікайнен.
Найбільша відповідальність лягає на плечі енергетичної промисловості, яка повинна скоротити або повністю позбутися від використання кам'яного вугілля і індустріальних масел, запустити АЕС Олкілуото і збільшити частку використання енергії вітру.
Наступний важливий гравець - це автопром. Тут зменшення шкідливих вихлопів має відбутися за рахунок переходу на електромобілі і біопаливо, а також за рахунок загального скорочення приватного автопарку.
Найбільш складна ситуація назріває в сільському господарстві, яке найближчим часом не зможе істотно зменшити кількість шкідливих викидів в атмосферу. Найбільш ефективним заходом стало б зменшення споживання м'яса, однак це залежить вже безпосередньо від громадян. Також важливо збільшити масштаби природного поглинання вуглеводнів, що означає заборону на використання торфу та вирубку лісу.
- Зникнення лісового покриву - це проблема для Фінляндії. В ситуації, що склалася я б не став збільшувати вирубки до тих пір, поки всі шматочки не складуться у велику картину і ми не зрозуміємо, чи працюють нинішні заходи щодо запобігання кліматичним змінам, - заявив професор Юрі Сеппяля.
Кліматичний комітет вважає, що наступний крок за політиками, і підкреслює, що оперативність - це козир в руках Фінляндії. Решта країн, за словами експертів, зараз б'ються над вирішенням тих же завдань, і досвід фінів міг би стати цінним експортним товаром, підкреслюють фахівці.
https://yle.fi/uutiset/osasto/novosti/finlyandiya_khochet_dobitsya_uglerodnoi_nyeitralnosti_cherez_15_let_-_eksperty_schitayut_chto_finskii_opyt_mozhet_stat_vazhnym_eksportnym_tovarom/11006193
 
 
Активи у вугільній генерації Японії на $ 71 млрд можуть знецінитися

Консалтингова компанія Carbon Tracker у співпраці з Інститутом майбутніх ініціатив Токійського університету і CDP випустила доповідь «Країна висхідного сонця і офшорної вітроенергетики».
Автори підрахували, що економічна життєздатність нових і діючих вугільних електростанцій в Японії може бути серйозно підірвана дешевими поновлюваними джерелами енергії, і без зміни державної політики це може привести до знецінення активів вугільної генерації вартістю до 71 млрд. Доларів США.
Сьогодні частка вугілля у виробленні електроенергії становить понад 30%, і Японія як і раніше вкладає значні кошти у вугільну енергетику. У країні на 20 вересня 2019 року на різних стадіях перебували проекти вугільних електростанцій сумарною потужністю 11 ГВт. Капітальні витрати в ці об'єкти оцінюються в 29 млрд доларів США.
У той же час, за розрахунками Carbon Tracker, в 2025 році дешевше буде побудувати нову офшорну вітрову або фотоелектричні сонячну електростанції, ніж експлуатувати діючу вугільну. У 2027 році до морського вітру і сонцю приєднається і наземна вітроенергетика:
 
Глава Power & Utilities в Carbon Tracker і співавтор звіту Метт Грей зазначає: «На світових енергетичних ринках йде технологічна революція. Ця революція наближається до Японії, що означає, що уряду необхідно терміново переглянути свою позицію щодо вугілля».
«Не дивлячись на політичні сигнали японського уряду, воно все ще вкладає значні кошти в вугілля. Ці потужності знеціняться, що, ймовірно, призведе до більш високих витрат на енергію для споживачів», - додає Грей.
У недавньому Стратегічному енергетичному плані вперше в історії енергетичної політики Японії було заявлено, що відновлювані джерела енергії повинні стати основним виробником енергії, і слід докласти зусиль для повної декарбонізації енергетичного сектора до 2050 року.
Довгострокова стратегія по декарбонізації, яка була схвалена Кабінетом Міністрів Японії і представлена ​​на РКЗК ООН в червні 2019 року, говорить: «Уряд буде працювати над скороченням викидів CO2 теплової генерації електроенергії, щоб створити безвуглецеве суспільство відповідно до довгострокових цілей, викладених у Паризькій угоді».
За оцінкою Carbon Tracker, для виконання цих завдань Японії потрібно закрити свою вугільну генерацію до 2030 року, що спричинить за собою знецінення активів, включаючи зазначені ще не побудовані електростанції, в розмірі 71 млрд доларів США.
Прискорення виходу з вугілля буде вигідно для інвесторів, споживачів і економіки в цілому, стверджується в доповіді. Це виправдовує скасування запланованого будівництва вугільної генерації, зупинку ведеться будівництва і розробку графіка виведення з експлуатації існуючого парку.
https://elektrovesti.net/67849_aktivy-v-ugolnoy-generatsii-yaponii-na-71-mlrd-mogut-obestsenitsya 
 
 
Вчені створили модель визначення ідеальних місць для будівництва вітряків

Команда дослідників з Пенсільванії створила модель, що дозволяє вибрати для вітряної електростанції ідеальне місце і скласти прогноз вироблення енергії, передає Енергореформи посилаючись на ScienceDaily.
Вибір місця для зведення вітряків завжди супроводжується певним ризиком - через мінливості повітряних потоків ефективність електростанції може виявитися нижче, ніж передбачалося спочатку.
 "Зазвичай люди, які планують побудувати вітряну електростанцію, шукають хорошу місцевість із середньою швидкістю вітру, яка буде не дуже сильною, але і не дуже слабкою. Головне - постійною. Ми знайшли більш точний і ефективний спосіб оцінки передбачуваності вітру в певних місцях", - цитує видання професора географії, метеорології і атмосферних наук Гідо Червоне.
Для загальної електричної потужності важливо розташування вітряка, але не менш важливо мати точний прогноз, скільки енергії він зможе виробляти протягом доби. Постачальники електроенергії купують енергію і хочуть надійності. У свою чергу, власники вітряних електростанцій регулярно продають електричну продукцію постачальникам, але вони також хотіли б мати можливість планувати, хоча б за 24 години, скільки енергії буде вироблено.
Для створення моделі вчені використовували так званий "Аналоговий ансамбль", розроблений Національним центром атмосферних досліджень. Він проводить аналіз помилок в прогнозах виробництва електроенергії вітряками по всій країні. Крім того, "Ансамбль" використовує історичний набір спостережень і прогнозів, що охоплює принаймні кілька місяців. По суті, це імовірнісна модель прогнозу, в даному випадку, доступного для виробництва енергії вітру.
Використовуючи минулі прогнози від потенційних місць розміщення вітряків, будівельники зможуть вибирати місця можливо з більш низькими середніми швидкостями вітру, але зате з більш послідовними і передбачуваними вітрами.
Модель створює криву ймовірності для виробництва вітру, на підставі якої компанії зможуть приймати рішення з урахуванням відповідних ризиків. Якщо модель говорить, що ймовірність достатнього вітру для виробництва електроенергії становить близько 80%, і власники вітропарків, і покупці електроенергії знають, що ризик відсутності вітру низький.
Якщо ймовірність становить 20%, без сумніву, обидва вирішать, що ризик буде занадто великий, щоб покладатися на вітряну електростанцію для отримання електроенергії.
http://reform.energy/news/uchenye-sozdali-model-opredeleniya-idealnykh-mest-dlya-stroitelstva-vetryakov-12646
 
 
Tesla знову стала рекордсменом з продажу електрокарів

За період з липня по вересень компанія Tesla продала практично 97 тисяч електромобілів. В середньому поставки автотранспорту підвищилися приблизно на 2%. Однак, Tesla б'є рекорди не лише за обсягами продажу, а й з виробництва електрокарів. Так, за останні 3 місяці компанія випустила більше 96 000 транспортних засобів, що на 10% більше, ніж за 2 квартал року.
Найбільшою популярністю користуються Tesla Model 3, Model S і Model X. Причому продажу Model 3 складають більшу частину - майже 80 тисяч, інших варіацій було реалізовано близько 17 тисяч.
 Прес-центр Tesla недавно повідомляв, що в планах концерну відкрити в Китаї завод з потужністю, що дозволяє випускати приблизно тисячу електрокарів Tesla Model 3 за тиждень. В цілому керівництво Tesla стверджує, що на побудованому заводі будуть виробляти до 500 тисяч автомобілів на рік. Крім того, організація масового виробництва на Сході дозволить компанії збільшити продажі на світовому ринку і зменшити витрати на досить високі мита при ввезенні електрокарів з США.
https://uaenergy.com.ua/post/32560/tesla-snova-stala-rekordsmenom-po-prodazham-elektrokarov

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами