Альтернативна енергетика в світі: 05-11.08.2019



Запропоновано спосіб в чотири рази підвищити ККД сонячних батарей


Уловлювання сонячного тепла за допомогою вуглецевих нанотрубок зробить сонячні батареї набагато ефективнішими, ніж зараз, коли вони генерують енергію тільки за рахунок світла. Дослідники з США привели теоретичні розрахунки і мають намір втілити їх в життя.
Зараз спекотна погода значно знижує ефективність сонячних панелей. Щоб уникнути втрат, необхідно охолоджувати установку або відводити надлишки тепла. Проте дослідники з Університету Райса розробили альтернативне рішення - вони пропонують тепло не усувати, а використовувати.
Команда запропонувала доповнити панелі плівкою з вуглецевих нанотрубок для переводу теплової енергії нагрітої панелі в випромінювання у вузькій спектральній області.
Так надлишки тепла перетворяться в світло, яке забезпечить додаткову генерацію електроенергії.
Згідно з розрахунками, такий підхід доведе ефективність сонячних батарей до 80% - це в чотири рази вище, ніж у більшості комерційно доступних моделей.
Поки мова йде лише про теоретичну моделі, тому не варто сподіватися, що надефективні сонячні панелі з’являться на наших дахах вже найближчим часом. Проте, заявлене збільшення продуктивності може зробити революцію у відновлюваній енергетиці.
Раніше повідомлялося, що дослідники з MIT змогли подолати теоретичну межу ККД кремнієвих сонячних панелей. Вони змусили один фотон вибивати одразу два електрона, що збільшило теоретичний максимум ККД з 29,1 до 35%. Автори відкриття сподіваються, що подальші експерименти ще більше збільшать ці цифри.
https://elektrovesti.net/66870_predlozhen-sposob-v-chetyre-raza-povysit-kpd-solnechnykh-batarey


В Естонії будуть виплачувати 5000 євро за покупку електромобіля

В Естонії уряд вирішив стимулювати розвиток ринку електромобілів в спробі знизити рівень шкідливих викидів і незабаром має намір запропонувати водіям дотації при покупці авто на електриці.
В даний час міністерство навколишнього середовища Естонії напрацьовує відповідний план.
Він передбачатиме надання фізичним і юридичним особам 5000 євро при купівлі електромобілів.
У той же час прем’єр-міністр Естонії Юрі Ратас вважає, що знизити рівень шкідливих викидів цього можна багатьма способами. Зокрема, перевести громадський транспорт на біометан або електрику, розвивати трамвайний рух і обладнати більше велосипедних доріжок.
«Наша мета - до середини століття перетворити економіку Естонії в конкурентоспроможну економіку з низькими емісіями вуглекислого газу. Це означає, що ми повинні діяти негайно, тому що інвестиції будуть довгостроковими і об’ємними і зажадають вкладу з боку всіх соціальних груп», - заявив Ратас.
Згідно з планом уряду, до 2030 року сукупна емісія парникових газів в Естонії повинна досягти 12 млн тонн. У 2017 році цей показник становив близько 19 млн тон.
Нагадаємо, в період з 2011 по 2014 рік в Естонії виплачували дотації при покупці електромобілів. В цілому покупцям надали дотацій на 10,5 млн євро.
https://autogeek.com.ua/v-jestonii-budut-vyplachivat-5000-evro-za-pokupku-jelektromobilja/


Електромобілі можуть подешевшати: виробництво літію перевищило попит і спровокувало падіння цін

Аналітики прогнозували, що кількість електромобілів в найближчі роки зросте в рази, особливо в Китаї. Однак поки що буму на ринку не відбувається. Навіть навпаки, спостерігається скорочення попиту на нові електромобілі.
А ось видобуток літію зростає. Так, тільки в Австралії з 2017 року з’явилося шість нових рудників. А Китай нещодавно заявив про зниження собівартості виробництва літію, що однозначно зробить більший тиск на бізнес з видобутку літію.
Тому цілком очікувано, що незабаром ми побачимо зниження рівня виробництва акумуляторів, яке, в свою чергу, уповільнить розширення ринку електромобілів.
Про конкретні цифри говорити поки що рано. Однак достеменно відомо, що багато автовиробників спробують знайти баланс між пропозицією і попитом.
Раніше ЕлектроВісті повідомляли, що річний випуск фабрик по виробництву літій-іонних акумуляторів до 2023 року може сягнути 1000 ГВт * год. При цьому понад дві третини виробничих потужностей будуть сконцентровані в Китаї. 1000 ГВт * год - це 20 млн електромобілів при середньому розмірі батареї в 50 кВт * год. Такий річний випуск теоретично можливий при реалізації заявлених планів компаній по створенню / розширення виробництв.
https://elektrovesti.net/66869_elektromobili-mogut-podeshevet-proizvodstvo-litiya-prevysilo-spros-i-sprovotsirovalo-padenie-tsen?preview=1


На АЕС «Козлодуй» в Болгарії відбулося падіння потужності

Потужність 6-го енергоблоку АЕС «Козлодуй» в Болгарії вранці 1 серпня виявилася знижена до 300 мегават в результаті збою в системі.
На АЕС відбулося спрацьовування автоматики розвантаження реактора в результаті відмови двох з головних циркуляційних насосів. У керівництві електростанції заявили, що причини збою в даний час усунені, радіаційна обстановка в регіоні знаходиться в нормі.
Відзначається, що про зміну режиму роботи енергоблоку були проінформовані Агентство з ядерного регулювання Болгарії і центральне диспетчерське управління електроенергетичного системного оператора країни.
Слід зазначити, що це вже другий за місяць інцидент на 6-му енергоблоці АЕС «Козлодуй». 3 липня робота енергоблоку була зупинена на декілька годин через спрацьовування електричного захисту турбогенератора. У керівництві АЕС тоді повідомляли, що всі системи енергоблоку спрацювали штатно відповідно до проектних алгоритмів, причини включення електричного захисту були усунені.
АЕС «Козлодуй», що розташовується на березі річки Дунай, в 200 кілометрах на північ від Софії, є єдиною діючою атомною електростанцією в Болгарії. У 2002 і 2006 роках Болгарія зупинила перші чотири блоки АЕС до закінчення терміну їх експлуатації, виконуючи умови приєднання до Європейського союзу, який вважав, що енергоблоки не відповідають вимогам безпеки. Два блоки станції - п’ятий і шостий - успішно пройшли модернізацію в 2005-2006 роках і на сьогоднішній день забезпечують близько третини споживаної в країні електроенергії.
Влада Болгарії в даний час розглядає два проекти з розширення енергетичних потужностей країни - будівництво 7-го енергоблоку на майданчику АЕС «Козлодуй», а також будівництво другої атомної електростанції - АЕС «Белене».
https://elektrovesti.net/66896_na-aes-kozloduy-v-bolgarii-vidbulosya-padinnya-potuzhnosti


У Франції встановили найбільшу у Європі сонячну станцію на затопленому кар’єрі

У Франції, на території комуни Піоленк, побудували найбільшу в Європі плавучу сонячну електростанцію на водній поверхні покинутого кар’єру.
СЕС площею 17 га звели в рамках проекту «O Mega 1», передає db.lv.
На водній поверхні затопленого кар’єру розташували 47 тис. сонячних панелей, які вироблятимуть 17 МВт-год електроенергії. Генерованої СЕС електроенергії достатньо для забезпечення енергопотреб 5 тисяч домогосподарств.
Проект «O Mega 1» оцінюється в 17 млн євро, з яких 1 млн євро був наданий фондом AkuoCoop.
Для розміщення СЕС використали водну поверхню, оскільки сільгоспвиробники у Франції не дозволяють будувати сонячні станції на вільних землях.
https://ecotown.com.ua/news/U-Frantsiyi-vstanovyly-naybilshu-u-YEvropi-sonyachnu-stantsiyu-na-zatoplenomu-kar-yeri-/


Енергетична трансформація йде занадто повільно - Wood Mackenzie

Консалтингова компанія Wood Mackenzie опублікувала прогноз світового енергетичного розвитку до 2040 року Energy Transition Outlook 2019.
Документ називається так само, як і прогноз норвезької DNV GL, але висновки обох доповідей кардинально відрізняються.
Зміни відбуваються, пишуть автори з WoodMac, але занадто повільно, і до 2040 року в світовій енергетиці в цілому принципово нічого не зміниться. Більш швидкий розвиток ВДЕ в технологічно передових країнах буде компенсовано зростанням споживання енергії в Азії і Африці, яке багато в чому буде забезпечуватися «традиційними» видами палива. В результаті частка викопної сировини (вугілля, нафти і газу) в споживанні первинної енергії в 2040 році буде на рівні 85%, лише трохи знизившись з нинішніх 90%. Такий розвиток подій означає, що людство не досягне кліматичних цілей Паризької угоди, світ рухається по траєкторії «три градуси Цельсія». На графіку показано, як будуть розвиватися викиди (в порівнянні зі сценарієм сталого розвитку МЕА, який позначений чорною лінією).
А ось такими будуть викиди CO2 за секторами:
«Технології, необхідні для декарбонізації, все ще знаходяться на початковій стадії; політиці і регулюванню не вистачає глобальної координації; і інвестиції у видобуток вуглеводнів і в секторах, які їх споживають, ростуть, тому що там можна робити гроші », - говорить президент WoodMac Ніл Андерсон.
Як пояснюється в доповіді, для того, щоб планета пішла по шляху «два градуси Цельсія», як це передбачено в Паризькому угоді, будуть потрібні «термінові політичні та нормативні ініціативи як в відстаючих країнах ОЕСР, так і в країнах, що не входять в організацію». «Вони повинні включати податкову політику і субсидії, які стимулюють НДДКР і розподіл капіталу в технології з нульовим викидом вуглецю». Буде потрібно тривала підтримка для інвестицій в поновлювані джерела енергії, а також інші технології, такі як уловлювання та зберігання вуглецю; акумулятори та системи тривалого зберігання енергії; водень ...
До 2040 року сонячна і вітрова енергетика вироблятимуть 24% електроенергії, набагато більше, ніж нинішні 7%, вважають автори. У багатьох багатих країнах частка сонця і вітру в генерації наблизиться до 50%. BloombergNEF вважає, що на основі сонця і вітру буде вироблятися близько 40% світового електрики до 2040 року. Відзначимо сильна розбіжність в прогнозах.
По доповіді WoodMac, сонячна енергетика буде найбільш швидкозростаючим сектором. Ось так автори уявляють собі зміна структури глобальної генерації в період 2020-2040:
Впадає в очі, що цей прогноз досить консервативний. Wood Mackenzie прогнозує дуже помірні середньорічні темпи приросту сонячної енергетики, які нижче нинішніх.
При цьому автори вважають, що сонячна енергетика промислового масштабу буде «практично скрізь» дешевше генерації на основі природного газу (за показником LCOE) до 2023 р.
WoodMac прогнозує, що до 2040 року в світі буде встановлено приблизно 600 ГВт накопичувачів енергії. Це майже в два рази менше, ніж передбачає BloombergNEF в своєму вищезгаданому прогнозі.
https://elektrovesti.net/66915_energeticheskaya-transformatsiya-idet-slishkom-medlenno-wood-mackenzie
Залізниця Індії першою в світі перейде на 100% ВДЕ
Індійська залізниця – найбільший споживач електроенергії в країні (2,4% від загального споживання), і третій за величиною споживач дизельного палива (2,6 млрд літрів щорічно). За 10 років вона планує стати першою в світі на 100% «зеленою» залізницею, пише PV-magazine.
План, оголошений в парламенті Індії, є продовженням заявки національного залізничного оператора на установку сонячних панелей. Йдеться про встановлення 1 ГВт сонячних потужностей до кінця поточного фінансового року та досягнення 5 ГВт – до 2025 року. Крім того, вже до кінця цього року планують забезпечувати до 10% потреб залізниці завдяки енергії з відновлюваних джерел. Акцент буде зроблений на шляхові та статичні установки на дахах станцій, а не на сонячні панелі дахах потягів. Амбітний план розрахований на 10 років. Залізничний оператор вже встановив 88 МВт сонячних потужностей та 103 МВт вітрових установок. Зараз сонячними панелями на даху обладнані 19 вагонів вузької колії та 40 вагонів широкої колії. Проте цей проект є експериментальним, адже сонячні панелі на даху збільшують навантаження на потяги. Тому індійська залізниця планує встановити 30 ГВт сонячних потужностей на 51000 га вільних земель. У свою чергу, повний перехід на ВДЕ забезпечить скорочення шкідливих викидів у промислових масштабах.
https://ecotown.com.ua/news/Zaliznytsya-Indiyi-pershoyu-v-sviti-pereyde-na-100-VDE/


Італія продовжить субсидувати сонячні електростанції

На початку липня уряд Італії підписав новий закон «Decreto FER 1». Його публікація в урядовому виданні очікується в серпні.
Відповідно до Закону, до 2021 року буде профінансовано 8 ГВт сонячних і вітряних електростанцій. Загалом має бути сім раундів фінансування.
«Однак, Законом виключається субсидування наземних сонячних електростанцій на сільськогосподарських землях», - повідомляє Андреас Лутц, керуючий директор консалтингової компанії New Energy Projects з Мюнхена. Фінансування отримуватимуть тільки нові сонячні електростанції потужністю понад 20 кіловат.
Через процедуру реєстрації в цілому будуть профінансовані 1770 мегават, а ще 6230 мегават - через тендери, поки не буде досягнутий ліміт в 5,8 млрд євро в рік. Для сонячних і вітряних електростанцій потужністю до одного мегавата квота становить 770 мегават на період з 2019 по 2021 рік, а для потужності більше одного мегавата - 5,5 гігават. Крім того, передбачається виплата бонусу при заміні азбестових дахів і при самостійному споживанні виробленої електроенергії, каже Лутц.
Раніше ЕлектроВісті писали, що Eni планує побудувати в Італії першу плавучу СЕС на 14 МВт. Сонячну установку планують розмістити на поверхні штучного водоймища в місті Бріндізі, регіон Апулія, що на півдні країни. Вартість проекту складе приблизно 14,7 млн. Євро, а самі панелі будуть займати близько 15 га водної поверхні.
https://elektrovesti.net/66926_italiya-prodolzhit-subsidirovat-solnechnye-elektrostantsii


Hyundai випустила першу машину з сонячними панелями на даху

Напівпрозорі панелі на даху Sonata Hybrid за день заряджають акумулятор на 60%. А в рік економлять бензину на 1300 км. Це лише один з трьох варіантів покриття, що виробляє енергію для автомобілів.
Корейський автовиробник Hyundai випустив перший автомобіль з новим поколінням сонячних панелей на даху - їх встановили на седан Sonata Hybrid. Напівпрозорі панелі замінюють звичайний панорамний дах і в сонячний день заряджають акумулятор автомобіля на 60%. За рік така система заощаджує бензину на 1300 км шляху, які сонячний гібрид проїде на чистій енергії.
Корейська компанія в своєму прес-релізі замовчує про потужності такої батареї - традиційно це слабке місце подібних рішень. Наприклад, перше покоління сонячних панелей на даху гібрида Toyota Prius генерував всього 50 ват - енергії вистачало лише на роботу вентиляторів в системі кондиціонування.
Продажі нової Sonata Hybrid в Південній Кореї вже почалися. Пізніше Hyundai обіцяє вивести модель на ринок Північної Америки, з приводу продажів в Європі даних поки немає.
Сонячна дах на гібридах - лише початок шляху, запевняють в керівництві. «Ми прагнемо ще більше розширити застосування цієї технології за межі [нашої] екологічної лінійки автомобілів», - заявив один з топ-менеджерів компанії Хуей Он Янг.
В якості концепту панелі Hyundai представила в минулому році. Тоді в компанії розглядали три варіанти: крім напівпрозорих панелей для гібридів, корейці планували випустити панелі для автомобілів з ДВС, а в перспективі - полегшений варіант для електромобілів, такими панелями можна буде накрити не тільки дах, а й капот, зібравши більше сонячного світла.
Нові матеріали для застосування сонячних панелей повсюдно розробляють по всьому світу. Так, дослідники з MIT нещодавно подолали теоретичну межу ККД для найпоширеніших кремнієвих пластин, ще дві команди з США пропонують сконцентруватися на органічних панелях, а в Німеччині придумали тканину, що уловлює енергію сонця - нею можна обшивати навіть вдома.
Нагадаємо, що через чотири місяці після дебюту Hyundai Sonata восьмого покоління обзавелася гібридною версією. При незмінній потужності вона витрачає менше палива, ніж попередниця.
https://elektrovesti.net/66934_hyundai-vypustila-pervuyu-mashinu-s-solnechnymi-panelyami-na-kryshe

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами