Альтернативна енергетика в світі: 03-09.06.2019



Швеція повністю переходить на поновлювані джерела енергії


Шведське енергетичне агентство Energimyndigheten опублікувало доповідь, що містить сценарії повної декарбонізації енергетичного сектора, при реалізації яких частка ВДЕ у виробництві електроенергії досягне 100% до 2040 року. Така політична мета поставлена в Швеції кілька років тому.
Можливість енергосистеми, яка працює на основі виключно відновлюваних джерел енергії, не піддається сумніву, Агентство намагається визначити оптимальну майбутню структуру генерації.
У доповіді міститься три основних і два додаткових сценарію, які всебічно проаналізовані.
Три основні сценарії представлені на графіку, на якому вони порівнюються з нинішнім станом (2017). У всіх з них важливу роль відіграє гідроенергетика, яка виробляє однакові обсяги електроенергії (приблизно 70 ТВт * год) в кожному з них, трохи перевершують сьогоднішній рівень. Відрізняються сценарії, головним чином, ступенем розвитку сонячної енергетики та комбінованої генерації.
Вітрова енергетика в усіх сценаріях грає ключову роль, а в «вітровому сценарії» забезпечує більше половини вироблення електроенергії в країні. Швеція має високий вітровим потенціалом, а сьогоднішня встановлена потужність її вітроенергетики перевищує 7 ГВт.
За оцінкою Агентства, виробництво електроенергії в Швеції виросте до 160 ТВт * год на рік, при цьому у всіх сценаріях країна буде експортувати приблизно 20 ТВт * год на рік (горизонтальні рисочки в шпальтах графіка позначають рівень споживання електроенергії в країні).
Сьогодні в Швеції важливу роль відіграє атомна енергетика, до 2040 року її вироблення скоротиться до нуля.
Майбутній внесок сонячної енергетики коливається від 5 ТВт * год до 25 ТВт * год в залежності від сценарію. У самому амбітному з них її встановлена потужність повинна вирости до 20 ГВт. В такому випадку країну чекатиме справжня сонячна революція.
За підрахунками Engergimyndigheten, Швеція в даний час має 23 Вт сонячних потужностей на душу населення, набагато менше, ніж, скажімо, Німеччина з її 500 Вт на людину. 20 ГВт означатимуть 2,5 кВт сонячної енергії на кожного шведа - рекордний за нинішніми світовими мірками показник. Втім, навіть скромний сонячний сценарій (5 ТВт * год на рік), розглянутий Агентством, зажадає значного зростання шведського ринку фотоелектричних систем.
У доповіді підкреслюється важливість розвитку малої розподіленої сонячної генерації, також розглядається введення норм, які передбачають інтеграцію сонячних систем в усі нові будівлі. За розрахунками Engergimyndigheten, таким шляхом можна задовольнити до 30% сонячних амбіцій країни.
У сценарії розвитку комбінованої (тепло і електроенергія) генерації, її вироблення збільшується з нинішніх приблизно 15 ТВт * год виробництва електроенергії в рік до 35 ТВт * год на рік, що відповідає приблизно 20% річного виробництва електроенергії в країні. Передбачається, що когенерація в основному реалізується на біопаливі, щоб забезпечити 100-відсоткову поновлювану електроенергетичну систему.
У зв’язку з глибокими змінами в структурі енергетики, принципи діяльності енергетичного ринку будуть кілька модифіковані, в системі підвищиться роль інструментів / технологій гнучкості.
https://building-tech.org/shveciya-polnostju-perehodit-na-vozobnovlyaemye-istochniki-energii/


Opel представив електромобіль Corsa-e із запасом ходу 330 км

Автовиробник Opel представив нову модифікацію моделі авто, яка створена з розумінням, що майбутнє за автомобілями, що працюють від розетки. Новинка, яка нещодавно пройшла тести на роботу в зимових умовах, отримала назву Corsa-e. У компанії вважають, що запуск моделі покликаний зробити електромобіль не нішевим, а масовим продуктом.
Вибір моделі для електрифікації очевидний – з моменту старту продажів у 1982 році на дороги було випущено 13.6 мільйонів автомобілів Corsa. П’ятимісний Corsa-e має запас ходу близько 330 км, а акумулятор ємністю 50 кВт * год на швидкій зарядці поповнюється за 30 хвилин і має гарантію 8 років. Виробник пропонує стежити за рівнем продуктивності акумулятора через мобільний додаток myOpel. Стокіловаттний електричний мотор розганяє автомобіль до 100 км / год за 8.1 секунд і має крутний момент 260 ньютон-метр. Водій може вибирати один з трьох режимів роботи двигуна – від економного споживання енергії до отримання максимальної потужності при швидкій витраті заряду.
Габарити електричної версії Corsa практично не змінилися в порівнянні з моделями минулих поколінь, проте посадка водія стала на 28 мм нижче, і при збереженні внутрішньої висоти салону загальна висота автомобіля зменшилася на 48 мм. Вперше в сегменті компактних автомобілів Opel встановив «розумні» матричні світлодіодні фари IntelliLux, які адаптують рівень світіння відповідно до даних фронтальної HD камери, запобігаючи осліплення водіїв зустрічних машин. Ця ж камера зчитує дорожні знаки, на підвищення безпеки руху також працюють контролер швидкості з радаром і асистент «сліпих зон» з боків автомобіля.
Найближчим часом відбудеться випуск електричної версії Corsa в продаж і тоді ж буде оголошена ціна автівки.
https://ecotown.com.ua/news/Opel-predstavyv-elektromobil-Corsa-e-iz-zapasom-khodu-330-km/


Шведи побудують фабрику з виробництва органічних фотоелементів

Шведська компанія Epishine розробила масштабування економічно ефективне виробниче рішення, повністю незалежне від дефіцитного, токсичного і дорогої сировини, для друку органічних фотоелектричних елементів (OPV).
Маттіас Джозефсон, генеральний директор Epishine, каже, що метою компанії є створення фабрики з машинами, що нагадують газетні преси, кожна з яких за місяць зможе друкувати рулони сонячних батарей, еквівалентні одному ядерному реактору.
Для виготовлення OPV шведи використовують молекули вуглеводнів без застосування кремнію або металів. Активний шар складається з довгих ланцюгів полімерів, які можна порівняти з органічними світлодіодами.
Тонкі, гнучкі і напівпрозорі сонячні елементи Epishine можуть бути частиною різних будівельних матеріалів, які генерують електрику в конструкціях. За словами розробників, вони також підходять для експлуатації в пустелях і на воді (озера, океани).
На думку Маттіаса Джозефсона, інновації можуть додатково прискорити розвиток екологічних енергетичних систем. До них він відносить нові типи матеріалів і технологію блокчейн, яка забезпечить безпеку рішень стимулювання досліджень.
Проект вже сумарно привернув € 4,4 млн від Шведського енергетичного агентства і приватних інвесторів на організацію виробництва. Поки що компанія виготовляє модулі \збору енергії від внутрішнього освітлення, що генерують електроенергію для роботи пристроїв з низьким енергоспоживанням.
https://elektrovesti.net/65928_shvedy-postroyat-fabriku-po-proizvodstvu-organicheskikh-fotoelementov


Ан-32 ВПС Індії отримали дозвіл літати на біопаливі

Про це повідомляє на інформаційне агентство PTI.
За даними агентства, відповідний документ був виданий в п’ятницю індійським Центром визначення льотної придатності та сертифікації військових літаків (Centre for Military Airworthiness and Certification, CEMILAC).
Повідомляється, що пальне для Ан-32 буде містити 10% біопалива, виробленого з насіння і плодів декількох видів місцевих дерев. ВПС Індії прийняли таке рішення на основі серії випробувань, які пройшли в 2018 році.
«Обсяг цих перевірок повністю відповідає міжнародним авіаційним стандартам. Сьогоднішнє схвалення стало підтвердженням ретельних перевірок на використання біопалива місцевого виробництва», - цитує агентство речника ВВС капітана Анурапа Баннерджі.
Як зазначає PTI, авіаційне біопаливо було розроблено індійським Інститутом Нафти в місті Дехрадун в 2013 році. У липні 2018 року головком ВПС Індії маршал Дханоа дозволив почати випробування такого палива на військово-транспортних літаках. На думку Нью-Делі, застосування біопального дозволить знизити залежність країни від викопних видів палива, запаси яких в Індії невеликі.
За інформацією індійського Інституту Нафти, для виробництва біопалива підходять рослинні масла, які можна отримати з насіння і плодів таких дерев, як ятрофа (Jatropha), салове дерево (shorea robusta), ним (azadirachta indica), мадука довголиста (madhuca longifolia), Каранджа (pongamia pinnata), гарцинія індійська (garcinia indica).
Ростуть вони часто в передгір’ях і джунглях на так званих племінних територіях, де живуть представники місцевих племен. Влада вважає, що збір насіння і плодів для виробництва біопалива буде, крім того, сприятиме економічному розвитку цих територій.
Можливість використання біопалива розглядає і індійська цивільна авіація. У 2018 році відбувся перший комерційний політ на біопаливі, який виконав авіалайнер місцевої авіакомпанії SpiceJet.
http://www.wing.com.ua/content/view/22194/59/


Найбільше у світі сховище для відновлюваної енергії побудують в США

Японський консорціум Mitsubishi Hitachi Power Systems (MHPS) і американська компанія Magnum Development оголосили про запуск спільної ініціативи з будівництва сховища відновлюваної енергії. Як повідомляє видання Associated Press, проект стане найбільшим в історії і буде реалізований в штаті Юта.
В рамках проекту Advanced Clean Energy Storage (ACES) буде створена система акумулювання енергії з відновлюваних джерел, розрахована на 1 тис. Мегават, що дозволить обслуговувати до 150 тис. Домогосподарств щорічно. Для розробки будуть використані передові технології по зберіганню стисненого повітря, акумулятори високої ємності і твердооксидні паливні елементи.
У західній частині США попит не електроенергію в денний час досить низький, що вимагає зберігання зайвих обсягів енергії та негативно впливає на ціноутворення. ACES дозволить вирішити дані питання і акумулювати вільну енергію на термін до декількох сезонів для подальшого використання.
Центральна частина штату Юта, де буде реалізований проект - оптимальне місце для будівництва енергосховища в силу розвинутої транспортної інфраструктури, великих запасів сонячної і вітрової енергії і наявності соляних куполів, необхідних для застосування стисненого повітря при перенаправленні надлишків енергії.
https://tass.ru/ekonomika/6494459

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами