Альтернативна енергетика в світі: 01-07.07.2019



У Берліні введено в експлуатацію кліматично-нейтральний квартал


У берлінському районі Ліхтенберг зведені два восьмиповерхові житлові будинки з сонячними електростанціями на дахах та накопичувачами енергії на перших поверхах.
99 квартир на 5400 квадратних метрах побудовані компанією HOWOGE за стандартом KfW-40 Plus — це вищий рівень енергоефективності за критеріями німецького банку розвитку KfW, передає howoge.de.
На покрівлі будівель встановлені сонячні електростанції потужністю 145 кВт, а на перших поверхах – накопичувачі енергії.
Позначка «Plus» означає, що такі будинки повинні виробляти і накопичувати енергію, а не лише її зберігати та ефективно витрачати.
Крім зовнішнього утеплення, дуже теплих віконних конструкцій, поквартирної вентиляції з рекуперацією тепла, які вже стали нормою сучасного німецького будівництва, у будинках за стандартом KfW-40 Plus встановлені децентралізовані станції (модулі) свіжої води. Ці пристрої налаштовані на проточний (тільки при відкритті крана) нагрів води до 45 градусів, а джерелом тепла служить місцева мережа теплопостачання.
Як результат, розрахунковий кліматичний баланс будівель вийшов навіть негативним — мінус 4 кг СО2 на квадратний метр.
Орендарі матимуть можливість купувати електроенергію, вироблену встановленою на покрівлі сонячною електростанцією.
У Німеччині діють особливі правила, так звана концепція «електрика орендарів житла» (Mieterstrom), яка звільняє мешканців багатоквартирних будинків від низки податків і зборів за електроенергію, згенерованої даховими сонячними електростанціями.
Характеристики побудованих будинків, в яких половина квартир у будинках є соціальним житлом і частина орендної плати компенсується державою, перевищують вимоги Директиви.
У відповідності з європейською директивою про енергетичну ефективність будівель 2010/31/EU (Energy Performance of Buildings Directive — EPBD) з 31 грудня 2020 року всі нові будівлі в країнах ЄС повинні будуватися як будівлі з майже нульовим споживанням енергії (nearly zero-energy buildings). При цьому «майже нульової або дуже низький обсяг необхідної енергії повинен бути в значній мірі покритий за рахунок енергії з відновлюваних джерел, включаючи енергію з відновлюваних джерел, вироблену на місці або неподалік», йдеться у Директиві.
https://ecotown.com.ua/news/U-Berlini-vvedeno-v-ekspluatatsiyu-klimatychno-neytralnyy-kvartal/


Відновлювані джерела в квітні вперше обійшли вугілля в енергетичній кошику США

Американські генеруючі компанії в квітні виробили більше електроенергії з відновлюваних джерел, ніж з вугілля, причому така ситуація в країні зафіксована вперше в історії, йдеться в звіті Служби енергетичної інформації (Energy Information Administration, EIA) Міненерго США, передає Енергореформи.
За даними EIA, ГЕС, сонячні електростанції та вітрогенератори в позаминулому місяці виробили 68,5 ТВт.год електроенергії проти 60 ТВт.год, отриманих на вугільних електростанціях.
Відзначається, що переважання «зеленої» енергетики над вугіллям поки є швидше винятком, ніж правилом, оскільки в квітні багато вугільних станції були закриті на ремонт. За прогнозами аналітиків Fitch, частка вугілля в енергетичній кошику США буде більше, ніж у поновлюваних джерел, як мінімум до 2028 року.
Тим часом сонячні панелі і вітрові турбіни так сильно подешевшали останнім часом, що аналітики Bloomberg допускають, що до 2050 року половина всієї електрики в світі буде генеруватися з поновлюваних джерел.
http://reform.energy/news/vozobnovlyaemye-istochniki-v-aprele-vpervye-ob oshli-ugol-v-energeticheskoy-korzine-ssha-11834


Solarpower Europe вимагає введення обов’язкової установки сонячних електростанцій для всіх нових будинків в Європі

Європейська асоціація з сонячної енергетики Solarpower Europe (SPE) стартувала кампанію з обов’язкового встановлення сонячних електростанцій на всіх будівлях в ЄС. Це правило має стосуватися не тільки нових будівель, але і вже існуючих.
«Ми повинні діяти швидко», - каже Вальбурга Хеметсбергер, керуючий директор SPE. «Має сенс встановлювати сонячні батареї на нові і відремонтовані будівлі в ЄС, так як це дозволить запобігти викидам чотирьох мільйонів тонн CO2 на рік і знизити рахунки за електроенергію для європейських сімей», - говорить вона.
В даний час установка сонячних електростанцій для нових будівель, а також будівель після капітального ремонту не є обов’язковою. «Фактично, більше 90% дахів в ЄС залишаються невикористаними в той час, коли нам потрібно більше сонячної електроенергії», - каже Хеметсбергер, пояснюючи необхідність введення обов’язкової установки сонячних електростанцій в Європі. Тому в листопаді цього року SPE планує подати петицію до Європейського парламенту. З цією метою представники галузі в даний час збирають підписи, щоб надати більшої ваги цій темі.
Підтримка надходить з різних джерел. Кампанію підтримує не тільки Піа Хейденмарк-Кук, головний виконавчий директор Групи компаній ІКЕА зі сталого розвитку. «Сонячні батареї - це найпростіше рішення, і я думаю, що вони будуть грати все більш важливу роль», - каже Марош Шефчович, єврокомісар з енергетичного союзу. «Я очікую, що в майбутньому ми будемо бачити їх все більше і більше по всій Європі».
Нагадаємо, що вийшов у світ новий прогноз міжнародного енергетичного розвитку від компанії Bloomberg New Energy Finance (BNEF) New Energy Outlook (NEO) - 2019. На основі сонця і вітру буде вироблятися половина світової електроенергії до 2050 р.
Раніше ЕлектроВісті писали, що Міжнародне агентство відновлюваної енергетики (IRENA) опублікувало чергову доповідь «Відновлювана енергетика та робочі місця - річний огляд 2019». В роботі підраховано, що в секторі ВДЕ в глобальному масштабі станом на кінець 2018 року було зайнято 11 млн чоловік. У 2017 році таких було 10,5 млн.
https://elektrovesti.net/66338_solarpower-europe-trebuet-vvoda-obyazatelnoy-ustanovki-solnechnykh-elektrostantsiy-dlya-vsekh-novykh-zdaniy-v-evrope


Представлений електромобіль на сонячній енергії з запасом ходу 725 км

Читаючи деякі новини, іноді хочеться сказати «кожен божеволіє по-своєму». І ця новина з такого розряду.
Голландський стартап під назвою Lightyear представив ніби як незвичайну розробку - електромобіль Lightyear One на сонячній енергії. Але, мало того, що подібна ідея зовсім не нова, головне - ціна такого автомобіля стартує з 149 000 євро (понад $ 170. 000).
Незрозуміло, як розробники настільки дорогого електрокара невідомої марки і сумнівних технічних характеристик збираються його масово продавати. Але, схоже, учасники стартапу вірять у краще, і з великим натхненням розповідають про свою ідею. Головне, чим вони пишаються, так це запасом ходу Lightyear One на одному заряді, який становить 725 км. Якщо це правда, то подібна дальність дійсно вражає. Як же вони цього добилися?
Стартап Lightyear народився з команди Solar Team Eindhoven студентів-інженерів Технічного університету Ейндховена (Нідерланди). Ця команда свого часу брала участь в World Solar Challenge - найвідоміших в світі гонках авто на сонячній енергії.
Як правило, практично неможливо додати машині вагою більше 1 350 кг значну потужність за рахунок сонячної енергії. У автомобіля банально недостатньо поверхні для установки великої кількості сонячних панелей.
Але в 2015 році команда Solar Team Eindhoven зуміла подолати цю проблему, створивши для гонок свій супершвидкий «сонячний» електрокар Stella Lux. Надати потужності і швидкості автомобілю вдалося за рахунок незвичайної аеродинамічної форми і застосування надзвичайно легких матеріалів.
Однак, для гонок «сонячних» автомобілів машини робляться в єдиному екземплярі, і ніхто особливо не замислюється, скільки вони обійдуться. А тут, окрилені успіхом, хлопці вирішили, що з такою ж легкістю створять і серійний автомобіль, який зможуть «пачками» продавати населенню.
Вчора своє ноу-хау вони показали громадськості, назвавши його «новою ерою водіння» і «гігантським стрибком технологій».
Зовні 5-місцева машинка, оснащена по електродвигуна на кожне колесо, виглядає футуристично і помітно. Але головне - це дальність ходу в 725 км при оснащенні автомобіля не особливо громіздкою батареєю. А ще неймовірне прискорення - начебто з нуля до сотні за 10 секунд.
На автомобілі встановлені незвичайні сонячні панелі, в яких фотоелементи працюють незалежно один від одного. Це означає, що навіть якщо частина даху або капота машини знаходиться в тіні, інші елементи продовжують ефективно накопичувати сонячну енергію. Подібним чином досягається на 20% більша енергоефективність, яка виливається в здатність заряджатися на годину на 12 км.
Це може здатися не таким вже й крутим, але подібні цифри серйозні, бо означають, що ви можете проїхати 30 км на роботу, припаркувати свій автомобіль на 8 робочих годин, і до вечора ваш автомобіль буде безкоштовно заряджений сонцем. Якщо ж з кількістю сонячного світла проблеми, автомобіль може заряджатися і звичайним шляхом - від колонки або простої розетки.
Озвучено, що серійний випуск Lightyear One почнеться на початку 2021 року. Однак зараз компанія заявляє, що перші 100 машин вже зарезервовані.
https://www.autocentre.ua/news/predstavlen-elektromobil-na-solnechnoj-energii-s-zapasom-hoda-725-km-890984.html


Встановлена потужність офшорної вітроенергетики в світі перевищить 200 ГВт до 2030 року

За інформацією Глобальної ради вітроенергетики (Global Wind Energy Council - GWEC), до 200 ГВт нових потужностей офшорної вітроенергетики може бути введено в експлуатацію в світі до 2030 року. Це видатне зростання, адже сьогодні сумарна встановлена потужність морських вітрових електростанцій становить приблизно 23 ГВт, переважну більшість яких сконцентровано в Європі.
«Виходячи з цільових показників, встановлених урядами, результатів аукціонів і даних по опрацьованих проектах, ми очікуємо побачити 190 ГВт потужностей, які будуть встановлені до 2030 року, але це не відображає весь потенціал морського вітру», - каже Карін Оленфорст, глава підрозділу ринкової розвідки GWEC.
Багато нових країн готуються приєднатися до революції в офшорній вітроенергетиці, а плавучі морські вітроелектростанції здатні змінити правила гри в галузі, і додати ще більше обсягів в найближчі роки, вважає вона.
190 ГВт - це консервативний (business-as-usual) сценарій організації, в якому не враховується майбутнє технологічного розвитку. Але навіть в цьому сценарії галузь буде рости на 15-20 ГВт на рік.
Очікується, що азіатський ринок, включаючи Китай, стане найбільшим регіоном офшорної вітроенергетики в світі. Тут до 2030 року, за консервативним сценарієм, буде побудовано близько 100 ГВт. В Європі, яка сьогодні є абсолютним лідером галузі, в тому ж сценарії прогнозується 78 ГВт.
Голова глобальної робочої групи GWEC з вітроенергетики Аластер Даттон зазначає: «Галузь продовжує домагатися значних успіхів у підвищенні конкурентоспроможності, при цьому середня приведена вартість енергії (LCOE) в районі 50 доларів США за МВт * рік знаходиться в межах досяжності. Це підвищує привабливість галузі на зрілих ринках, де уряди обговорюють довгострокові кліматичні цілі».
В оптимістичному сценарії, який передбачає прогрес в плавучих технологіях та інші удосконалення, GWEC очікує, що до 2030 р. встановлена потужність офшорної вітроенергетики може скласти приблизно 220 ГВт.
Беручи до уваги високий КВВП офшорної вітроенергетики, 210 ГВт - це саме «повноцінні» 210 ГВт, коефіцієнт використання яких можна порівняти з показником нинішніх енергосистем. У електроенергетику прийшов новий солідний гравець, який буде серйозно впливати на розклад на ринку.
https://elektrovesti.net/66366_ustanovlennaya-moshchnost-ofshornoy-vetroenergetiki-v-mire-prevysit-200-gvt-k-2030-godu


У Норвегії будуватимуть енергонезалежний район посеред озера

На озері Store Lungegårdsvann в новерзькому місті Берген побудують енергонезалежний район Trenezia. Він буде розрахований на півтори тисячі домогосподарств. Про це повідомляє Dezeen.
Розробляє проект лондонське бюро Waugh Thistleton. Зазначають, що район не просто буде екологічним, а поєднає два міські береги та приваблюватиме місцевих як культурний осередок – пов’яже стару частину міста з міським центром мистецтв, на якому також облаштують пляж.
Планом передбачається зведення штучних островів посеред озера. Вздовж району спорудять плавучі зони відпочинку, зокрема басейн, місце для громадських заходів та причали.
«По-перше, попит на електроенергію в районі буде мінімальним завдяки енергоефективному проектуванню та технологіям економії води і струму. По-друге, район генеруватиме більше електроенергії, ніж споживатиме, що допоможе компенсувати викиди вуглецю в атмосферу», – пояснюють у Waugh Thistleton. Припускають, що згодом можна буде встановити біогазові установки та теплові насоси.
Будинки будуватимуть з деревини, а фундамент – з матеріалів, які виготовляють у найближчих підприємствах.
Для утримання достатньої кількості світла взимку районом прокладуть «сонячний коридор», щоб максимально підсилити природнє освітлення в житлі. Відповідно, висотність будівель також буде врегульована для збалансованої тіні.
В невеликих будівлях селитимуть сім’ї, а у багатоповерхових – пари, студентів та інші групи населення, які не потребують великого сімейного будинку. При цьому, залежно від виду житла відрізнятиметься й оформлення будинків, аби позначити унікальність його призначення.
Між більшими будівлями, серед яких будинок пристарілих та ясла, облаштують громадські зони для урізноманітнення взаємодії в місті. Між меншими облаштують дворики, зелені зони та зони відпочинку. Пересуватись районом можна буде завдяки місткам та доріжкам, звідки також відкривається краєвид на озера та гори.
https://hmarochos.kiev.ua/2019/06/30/u-norvegiyi-buduvatymut-energonezalezhnyj-rajon-posered-ozera-proekt/

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами