Альтернативна енергетика в світі: 01-07.04.2019



Чи загрожує світу енергетична криза і де місце України під сонцем


Глобальна енергосистема переживає кардинальні зміни, які нададуть глибокий вплив на безліч аспектів людського життя. За прогнозами компанії McKinsey, загальносвітова потреба в первинних джерелах енергії - таких, як нафта, газ, вугілля - до 2030 року сповільниться. Це станеться завдяки розвитку відновлюваної енергетики, заснованої на енергії сонця, вітру, земних надр.
Менше газу, більше сонця
За прогнозами експертів, до 2050 року споживання електроенергії подвоїться. А поновлювані джерела енергії забезпечать більш 50% генерації вже до 2035 року. Втім, весь цей час в світі буде активно рости споживання газу. Аналітики прогнозують, що поступове зниження залежності від нього почнеться тільки після зазначеної дати. В цілому ж в період з 2015 по 2050 року частка викопного палива в енергетиці впаде з 41% до 33%.
Не відразу зможуть відмовитися люди і промисловість і від споживання нафти. У найближче десятиліття апетити землян будуть рости приблизно на 1% рік, поки не досягнуть пікових показників у 2030 році - 108 млн барелів на день. Але ще через 20 років попит впаде до приблизно половини від нинішніх показників.
Електрокари захоплять ринок
Електрифікація буде розвиватися насамперед за рахунок переходу на цей вид енергії транспортної галузі. Питома вага електрокарів стрімко збільшувався з кожним роком і в подальшому ця тенденція тільки посилиться.
B найближчі п’ять-десять років вартість батарей буде знижуватися і багато країн переконаються на власному досвіді, що електромобілі більш економічні, ніж оснащені двигунами внутрішнього згоряння. Це твердження буде справедливим не тільки по відношенню до легкових автомобілів, але і вантажним.
Україна трошки в тренді
Директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко був одним з керівників робочої групи зі створення Енергетичної стратегії України до 2035 року.
За його словами, вітчизняні експерти вивчали тренди і спробували адаптувати їх до українських реалій. «Цей документ увібрав в себе основні напрямки розвитку світової енергетики», - заявив він, зазначивши, що з висновками зарубіжних дослідників «в цілому згоден». Споживання зростатиме, особливо попит на електроенергію.
Однак він зазначив, що навряд чи Україна зможе досягти до 2050 року показника 50% генерації від відновлюваних джерел. «В Енергетичній стратегії України до 2035 року закладено 25% відновлюваної енергії. Такий амбіційний план», - зазначив він.
В цілому Україна буде слідувати трендам, викладеним в дослідженні. Але буде трохи відставати від середньосвітових темпів розвитку відновлюваної генерації, спрогнозував експерт Центру Разумкова.
З приводу зростання енергоспоживання він висловив ряд побоювань. Адже в Україні останні десятиліття спостерігається «проблема з демографією», тобто зменшується населення. «Тут складно щось спрогнозувати. Ми перебуваємо в певній точці неповернення, на відміну від таких стабільних країн, як Німеччина чи Японія», - зазначив Володимир Омельченко.
За його словами, Україна, дотримуючись загальносвітовим тенденціям, буде знижувати споживання і видобуток вугілля, закривати теплові електростанції. А ось ядерна енергетика буде використовуватися і надалі.
Прогнози не завжди збуваються
Директор спеціальних проектів науково-технічного центру (НТЦ) «Психея» Геннадій Рябцев очікує, що споживання енергії буде збільшуватися разом із зростанням населення і промислового потенціалу.
Він погодився, що випереджаючими темпами будуть розвиватися відновлювані джерела енергії. І зробив застереження - деякі вчені зійшлися в думці, що теорію про непоновлювані вуглеводнів потрібно переглянути. Тому не виключено, що через кілька років в категорію поновлюваних можуть потрапити нафту і газ.
Досить сумнівним він назвав прогноз, що до 2035 року половину генерації електроенергії забезпечать відновлювані джерела. Не факт, що до 2050 року споживання електроенергії подвоїться. Експерт НТЦ «Психея» поставив під сумнів і пророкування про зменшення нафтоспоживання з 2030 х років. За його словами, подібні прогнози не раз з’являлися ще в минулому столітті - спочатку в 80-х, потім в 90-х роках. Тоді вважалося, що відновлювані джерела енергії прийдуть на зміну традиційним набагато раніше, ніж це відбувається в реальності.
У України - свій шлях
У нашої країни положення на енергетичній карті світі Геннадій Рябцев назвав «важким». Тому що Україна не йде в ногу з загальносвітовими тенденціями. Перш за все через те, що вона є одним з найбідніших держав в енергетичному плані.
«Якщо ми будемо відмовлятися від використання викопних видів палива такими темпами, якими це роблять інші країни Європи, то добробут українських громадян дуже істотно погіршиться вже в наступні п’ять-десять років», - підкреслив Геннадій Рябцев.
За його словами, якщо це станеться, що Україна цілком може перетворитися в аграрне держава. Тобто відбудеться деіндустріалізація і деурбанизация в результаті розвалу централізованих систем енерго-, тепло-, водопостачань і т.д.
Тому перед тим, як звертати увагу на загальносвітові тренди, Україні потрібно визначити свої національні інтереси, переконаний директор спецпроектів НТЦ «Психея».
https://minprom.ua/page3/news252071.html


Китай значно скорочує програму субсидування електромобілів

Влада Китаю оголосила про значне скорочення субсидій виробникам електромобілів і мають намір повністю згорнути цю програму в 2020 році.
Про це повідомляє ТАСС, посилаючись на газету South China Morning Post.
За її даними, з 25 червня субсидії на випуск електромобілів з дальністю пробігу від 300 до 400 км на одній зарядці будуть урізані до 60% - до 18 тис. юанів ($ 2676) за машину. Скорочення для транспортних засобів з дальністю ходу від 400 км складе 50%. І не будуть підлягають субсидуванню електромобілі з запасом ходу менше 250 км (раніше було 150 км).
Як відзначають експерти галузі, нинішні заходи уряду виявилися значнішими, ніж очікував ринок. «Зниження субсидій спричинить подорожчання електромобілів для покупців і позначиться на продажах в найближчі місяці», - зазначив співробітник компанії Yiyou Auto Service Тянь Маовей з Шанхая.
http://oilreview.kiev.ua/2019/03/28/kitaj-znachitelno-sokrashhaet-programmu-subsidirovaniya-elektromobilej/


Пілотний проект по використанню біопалива в судноплавстві реалізує Maersk

Міжнародний вантажоперевізник Maersk відправить контейнеровоз, заправлений біопаливом, за маршрутом Роттердам-Шанхай. Це перший в світі досвід з подолання відстані в 25 тис. Морських миль з використанням альтернативного палива.
Як повідомляє компанія, судно типу Triple E-class (один з найбільших в світі контейнеровозів) в 2019 році зробить тривалий перехід з Роттердама в Шанхай на біопаливної суміші, причому 20% у його складі доведеться на біопаливо другого покоління.
Постачальником альтернативного палива виступить компанія Shell. Maersk надасть судно, здійснить рейс і проведе експертизу. Також партнерами проекту є FrieslandCampina, Heineken, Philips, DSM, Shell і Unileve.
Відзначається, що використання біопалива для судна дозволить знизити викиди «CO2 на 1,5 млн кілограмів і сірки на 20 тис. Кілограмів», що є ключовою метою проекту.
Допустимі норми вмісту сірки в судновому паливі визначаються Міжнародною конвенцією по запобіганню забрудненню від судноплавства (International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, MARPOL). З 2010 року MARPOL знизила допустимий вміст сірки в бункерній паливі, що застосовується всередині ECA з 1,5 до 1%, а з 2015 допустима концентрація знизилася до 0,1%. Для інших регіонів гранична концентрація була зменшена з 4,5 до 3,5% в 2011 році, а з початку 2020 року допустимий вміст сірки складе 0,5%.
Щоб відповідати новим екологічним вимогам, судновласники змушені будуть або знизити вміст сірки в паливі, або використовувати альтернативне паливо, або обладнати суду уловлюють сірку скрубберами. Перший варіант найбільш вірогідний в силу нестачі оснащених очисними установками судів.
«Біопаливо - це одне з можливих рішень для декарбонізації морських перевезень в короткій або середньостроковій перспективі. За допомогою даного проекту ми зможемо дізнатися більше про його використанні і оцінити перспективи щодо впровадження», - наголошується в повідомленні вантажоперевізника.
Maersk додає, що на судноплавство доводиться 3% від загального обсягу глобальних викидів CO2, а до 2050 року вони зростуть до 15%.
http://www.rupec.ru/news/40559/


У Грузії починається виробництво електромобілів

На підставі меморандуму, оформленого між Aigroup і компанією Changan, вперше буде створений електромобіль під грузинським брендом.
Компанія Changan з 157 річною індустріальної історією є справжнім лідером китайської автоіндустрії.
Згідно з меморандумом, буде створено грузинський бренд машин, який буде постачати електромобілями не тільки грузинський ринок, але і кавказький регіон, Центральну Азію, і Європу.
Під грузинським брендом запланований випуск машин серії EADO, а в недалекому майбутньому також моделей BENNI-EV360 і CS55EV.
Перший випуск грузинської машини планується в кінці 2019 року.
Примітно, що спільне виробництво з Changan є у таких великих компаній-лідерів в автоіндустрії, як французький авто холдинг PSA (Peugeot Citroën Moteurs), Ford, Suzuki, MAZDA і т.д.
«Співпраця цих двох великих компаній на ринку Грузії принесе нам нові робочі місця, і позиціонування в світі першими електромобілями, виробленими в Грузії.
До 2025 року компанія Changan планує повністю перейти на виробництво електромашин, попит на які все більше зростає на світовому ринку. Першою причиною цієї тенденції є обстановка з екологічної точки зору і енергоефективність, яка відрізняє ці машини в усьому світі»- заявили в компанії.
http://bizzone.info/


«Зелена економіка» залучає інвестиції в гірничовидобувний сектор

Як повідомляє агентство Platts, необхідність зниження викидів вуглецю в навколишнє середовище залучає нові інвестиції в гірничовидобувну промисловість, повідомив фінансовий директор Rio Tinto Jakob Stausholm на Всесвітньому саміті FT Commodities в Лозанні.
Видобуток міді, в яку в останні роки були вкладені невеликі кошти, тепер вважається пріоритетною для компаній, в тому числі Rio Tinto. Метал грає ключову роль в розвитку індустрії електромобілів, де він інтенсивно використовується в інфраструктурі зарядки електромобілів.
«Світ з низьким вмістом вуглецю залучає нові інвестиції», - сказав він. В Rio Tinto також спостерігається зростання виробництва алюмінію і залізної руди.
Гірничовидобувна промисловість все ще може «зробити набагато більше» для скорочення викидів вуглецю в своїй власній діяльності, включаючи видобуток і переробку корисних копалин, сказав Stausholm, підкресливши використання Rio Tinto автономного транспорту в Західній Австралії в якості ініціативи відповідно до цих принципів.
За словами Stausholm, Rio Tinto продовжує свою стратегію щодо збільшення видобутку протягом наступних п’яти років не менше ніж на 2% в рік і вважає це зростання достатньо привабливим для інвесторів.
Китай з очікуваним зростанням в 6-6,5% в цьому році залишається «дуже важливим для Rio Tinto», додав він.
https://www.metaltorg.ru/n/9ACA2D


У Норвегії електромобілі перевершили з продажу машини з ДВС

Сталося це вперше в історії. Стратегічна політика уряду дозволила переламати ситуацію в багатій нафтою країні, де купити Tesla і володіти нею дешевше, ніж бензинової малолітражкою.
За підсумками березня 2019 року в Норвегії електромобілі вперше перевершили з продажу автомобілі на бензині і дизелі. Сталося це вперше в світі і знаменувало багаторічні зусилля з перекладу автопарку на чисте паливо. У минулому році стимули для екологічних авто і побори за володіння бензиновими були настільки великі, що в країні виник величезний дефіцит електрокарів.
Тепер його вдалося усунути: глава Норвезької асоціації електричного транспорту Христина Бе повідомила, що в березні 58% продажів нових авто припали на електромобілі. За січень-березень ця цифра близько 48%, а за підсумками року, прогнозує Бе, електрокари займуть близько 50% ринку.
«Норвегія показує всьому світу, що електромобіль може замінити автомобілі, що працюють на бензині і дизелі, і стати важливим внеском у боротьбу за скорочення викидів CO2», - заявила вона.
Про які цифрах продажів йдеться в штуках не уточнюється.
Популярність електромобілів пояснюється перш за все економічними стимулами. Країна планує до 2030 року перейти на чисту енергетику, тому уряд готує нові законопроекти для підтримки екологічного транспорту. Уже зараз володіти Tesla в Норвегії дешевше, ніж бензинової малолітражкою. А влада, тим часом, мають намір і далі підвищувати податки для власників машин з ДВС, а також обмежити їм в’їзд на ряд вулиць. Глобальна мета - заборонити продаж нових авто з ДВС з 2025 року. До цього йдуть бфагато країн Європи, але терміни називають набагато менш амбітні - в інтервалі від 2030 до 2040 року.
Така політика призвела до того, що країна з населенням в 5,3 млн чоловік, Норвегія стала третім ринком для продажу електромобілів - слідом за США і Китаєм.
Норвегія активно електрифікує не тільки наземний транспорт. У липні тут почали випробування електропарома. А до 2040 року країна має намір перевести на електрику цивільну авіацію.
Нагадаємо, що Норвегії вдалося встановити ще один рекорд - за кількістю проданих електромобілів протягом місяця. Згідно з офіційними даними, кількість нових, зареєстрованих в березні, електромобілів вже досягла 10 тисяч одиниць.
Раніше ЕлектроВісті писали, що в 2019 році Осло був визнаний «зеленою» столицею Європи, що не дивно, враховуючи прагнення влади і жителів норвезької столиці до 2030 року перетворити його в місто з нульовим рівнем викидів. Ще одним кроком на цьому шляху стане поповнення міського автопарку 70 новими електричними автобусами. У місті вже працюють кілька електробусів. Успішне застосування цих транспортних засобів, спонукало агентство Ruter, що відповідає за громадський транспорт Осло, замовити ще 70 таких машин.
https://elektrovesti.net/65176_v-norvegii-elektromobili-prevzoshli-po-prodazham-mashiny-s-dvs


BYD презентувала найдовший електробус в світі

Компанія BYD представила автобус K12A, довжиною 27 метрів, який вона сама називає найдовшим повністю електричним автобусом.
Компанія показала новий електробус на своїй офіційній сторінці в Twitter.
Довжина машини - 27 метрів. Автобус вміщає до 250 пасажирів, здатний розвивати швидкість до 70 км / год, а запас ходу досягає 300 км.
Крім того, BYD стверджує, що її новинка також є першим в світі електричним автобусом, який може «плавно перемикатися між повним приводом і заднім приводом» в залежності від ландшафту, що дозволяє економити енергію.
Автобус був розроблений на замовлення Колумбійської компанії TransMilenio. Не виключено, що курсуватиме електробус буде і по просторах Китаю, так як 99% електробусів світу колесять саме по дорогах Піднебесної.
https://elektrovesti.net/65182_byd-prezentovala-samyy-dlinnyy-elektrobus-v-mire-foto


Мексика більше не хоче проводити аукціони в сонячній енергетиці та планує переглянути договори з уже трьом проведеним

Про це заявив Мануель Бартлет, генеральний директор державної енергокомпанії CFE.
Він також заявив, що поточні ціни на відновлювану енергію - це «обман».
Comisión Federal de Electricidad (CFE) планує переглянути контракти, які були підписані за результатами трьох аукціонів, які провів мексиканський уряд, говориться в прес-релізі компанії. CFE - це держкомпанія, найбільший виробник електроенергії в Латинській Америці, встановлена потужність їх генерації - 54 ГВт. Вони контролюють виробництво і розподіл електроенергії в країні. З 2015 року CFE формально розділили на кілька суб’єктів для генерації, розподілу і передачі електроенергії.
Пан Бартлет також додав, що: «Ми не хочемо купувати електроенергію у своїх конкурентів, а хочемо її виробляти». 9% вироблення електроенергії у компанії доводиться на вугілля. Він навів приклад Іспанії та Німеччини, де з-за активного впровадження ВДЕ ціни на електроенергію зросли. Яким чином збираються переглядати вже підписані договори, він не уточнив.
Раніше директор CFE заявляв, що країна більше не буде проводити аукціони в найближчі роки. Четвертий аукціон повинен був пройти в кінці 2018 року, але його скасували. До цього встигли провести три аукціони, які стали результатом реформи сектора енергетики в 2015 році. На них розіграли 6 ГВт потужностей сонячної енергетики. На третьому аукціоні була зафіксована на той момент найнижча ціна в світі на сонячну енергію - 20,57 дол за МВт-год.
https://elektrovesti.net/65138_meksika-bolshe-ne-khochet-provodit-auktsiony-v-solnechnoy-energetike-i-planiruet-peresmotret-dogovora-po-uzhe-trem-provedennym

Поділитися

Підписатися на наші оновлення

Знаходьте нас тут

Зв'яжіться з нами